/spanien/barcelona/forum/6666.aspx/spanien/barcelona/forum/6666.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lion24
2014-02-01 23:12
Jag blir så trött. Förut hade vi Henry på kanten men nu har vi Alexis som folk gillar för att han tar fina djupledslöpningar men samtidigt är en dumstrut med bollen. Alves som jag trodde skulle höja sig i år för att säkra sin plats i startelvan för Brasilien i VM som arrangeras i hans hemland men ack så fel jag har. Pique längtar hem, kort o 'gott'. Masch, stackarn som får spela på en position som han är äckligt dålig på. Här vet jag inte, är det ledningen fel? Eller tränarens fel? Eller Mascheranos fel? Vems fel är det som envisas med att spela Masch som mittback för ALLA ser hur kass han är där. Xavi, en legendar inom klubben. En av klubbens bästa mittfältare genom tiderna (!). För att han är allt detta, kan han inte vara dålig? Är han immun mot kritik? I min värld så är ingen det, aldrig någonsin. Xavi måste ta och börja fundera, inte bara på sig själv men han måste börja tänka på klubben för just nu sätter Xavi stopp för alla värvningar av fina unga mittfältare där ute som dessutom är hungriga efter titlar.

När vi spelade borta mot Levante i ligan så tog Tata in S. Roberto när vi jagade mål sista 10-15. DÅ, tänkte jag att detta ej skulle hålla. Jag förstår att många supportrar diggar spelare som kommer in från ungdomsakademin, speciellt om han är katalan (i alla fall där nere). Men om potentialen inte finns där så ska man och om man som klubb jagar titlar, ja då håller ej såna här spelare. Hur söta och egenproducerade dom må vara. Roberto håller ej. Tello, jag hatar spelare som hypas p.g.a deras enda styrka: snabbhet. Tello är kass på allt annat, förutom avslut möjligtvis men det är inte så ofta han går på avslut heller. Kortfattat: Tello är ruskigt dålig. Vi slänger in Cristian Tello när vi ligger under, hurra. Alexis har jag nämnt tidigare och de flesta vet nog vad jag känner för forumets gullegris. Två ord: katastrof och skandal. Men han springer mycket, det är väl bra.

Varför nämner jag dessa spelare? Jo för att antingen så duger de inte för Barcelona kvalitetsmässigt eller så är dom helt enkelt för mätta. Vi behöver inte en ny spelstil, vi behöver en revolution spelarmässigt.

Och ja, jag älskar FC Barcelona. Ja, jag har rätt att kritisera spelare som inte håller för ett lag som aspirerar efter alla titlar som finns och spelare som under en längre tid har underpresterar. Nej jag är ingen medgångsfan, jag älskar fortfarande FC Barcelona.

PS. Jag skriver från mobilen så ha överseende.
Barcelona LeoMessi
2014-02-01 22:56
Någon som vet något om dom dalande publiksiffrorna? Känns som att det kan vara gratis inträde och ändå så skulle in det fyllas.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-02-01 22:39
Snacka om att Pellegrini kommer utnyttja våra svagheter. Jag är riktigt rädd för den matchen. Jag tror inte på någon vinst men jag hoppas inte på en 7-0 vinst för de. Om vi åker ut är det bäst med en skakig ledning och trupp har vi inget att hämta där. Om en klubb ska vara framgångsrik ska 3 saker klicka, Relationen mellan ledningen, tränaren och spelarna. Just nu stämmer inget och att alla i styrelsen sen Laportas tidigaste dagar ska kallas in till en mass rättegång gör inte saken bättre. Klubben kan vara medlemsägd men en medlem ska inte kunna sätta klubben i en sån stor upplopp att rivaler kan skada oss utifrån.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-02-01 22:38
Nu missade jag matchen och utav det jag läst i forumet låter det som att vi gjorde en av de sämsta matcherna vi har spelat på senare tid, nästan i samma klass som mot Bayen och R.Madrid matcherna föra säsongen..

Jag har inte sett några hightligts än så jag går och kollar på matchen rakt av nu för att se med mina egna ögon vad det är ni gråter över..

Ju, jag förstår att vi har tappat viktiga poäng men spelade vi verkligen så dåligt?

Ni som påstår att vi behöver bara byta tränare kan ta det lugnt med svampkonsumtionen med det samma.

Att ni har mage att skyla på Tata`?
Han har inte ens värvat en enda spelare, han ärvde det här laget från Tito. Jag tror att många av er glömmer det. Det låter på er som att han har suttit som tränare lika länge som fönstertittaren Wenger.

Det är ingen snack om saken att vi behöver byta och laga vad som behöver lagas och fixas som den maskin vårt lag är.. Visa delar har blivit rostiga..

Det som stör mig lite är att vi förlorar inte med höga siffror när vi väl förlorar. Varför säger ju så? Ju, så att Zubi eller någon av dårarna som styr vår klubb kan agera nån gång stället att spela politik med vår älskade klubb.

Detta mina vänner och herrar är resultaten av all jävla politik som föregår bakom färgerna på vår flagga..

Nu ska jag sluta yra och kolla på den här jävla matchen!!!..
Barcelona petersays
2014-02-01 22:14
Nu ska man inte måla fan på väggen men det här är symptomatiskt. Något är fel i klubbens hjärta och det sprider sig i alla riktningar. Sandrusco fifflar med siffror, hans närmsta man tar över, Faus tjafsar med Messi, Pep lämnar i vredesmod, tiki-takan är sönderläst, värvningsfilosofin är rutten, vi drabbas plötsligt av mängder med skador, Qatar hamnar på tröjorna, flera spelare underpresterar säsong efter säsong utan att något händer, spelet vinglar, Camp Nou-namnbytet. Det gäller att hitta roten till det onda och vända den nedåtgående spiralen. Just nu mår inte klubben bra. Man kan peka på resultat och att vi fortfarande har chans på så många titlar i år - men jag tror fortfarande att någonstans är någonting mycket fel just nu. Det kommer vända men jag är inte alls säker på att det kommer ske just nu och särskilt inte under denna ledning.
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-02-01 22:09
Nu ser jag att Masken är avstängd och ikväll ska jag fira fy fan :). Att masken är borta mot Sevilla öppnar detta för Bartra. Fan ta dig Tata om du startar med Puyol som är seg i allt numera. Sorry Puyol men du håller inte längre :(. Bartra ska starta mot Sevilla så kommer vi att vinna tro mig.
Barcelona Neymar N11
2014-02-01 21:50
@barcastuff: Before today's defeat, Barcelona hadn't lost their last 153 official games at the Camp Nou in which they scored first [via @fcb_datos]
Barcelona LeoMessi
2014-02-01 21:46
Idag hade vi kunnat haft maldini och baresi som mittbackspar och vi hade torskat.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-02-01 21:43
Vet någon när Neymar spås vara tillbaka? Var det inte typ nästa vecka?
2014-02-01 21:38
Vår bästa spelare Masken, o nej! herregud vad gör vi.
Barcelona AndreD
2014-02-01 21:34
JAAAAAAAAAAAAA MASCHERANO AVSTÄNGD MOT SEVILLA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Barcelona LeoMessi
2014-02-01 21:21
Vi behöver en mittback av klass, en mittfältare av hög klass och en ytterback vars starka sida är defensiven. Jag gillar Alves men har tyvärr blivit väldigt medelmåttig. Han gör allt halvhjärtat numera, varken bra framåt eller bakåt.
Sen finns det folk som har mage att klaga på reklam på tröjorna. Herregud, jag längtar tills vi blir som Milan då är vi en riktig klubb med riktiga fans. Mångas stora önskan här. Vem bryr sig, sätt Messi på högerkanten och Sanchez som 9a eller Pedro och Neymar på vänster kanten. Bänka Xavi och spela med Iniesta och Cesc på mitten. Sälj Song Behåll Masken som mittfältare och Köp en till mittfältare samt en mittback. Jag vill ha en tränare med cojones en tränare som inte ställer sig i ledet. En tränare som vågar tänka nytt och det kände jag med Tata tills hans försökte med Pep 2.0.
Barcelona jonis
Ja vart ska jag börja? Dagens Barca..först och främst, det är inte ens kul att titta på deras matcher lägre, och då har jag ändå följt dem ända sen Ronaldo R9 spelade där vilket var det år jag började hålla på dem. (6 år gammal). Och jag skriver inte detta i samband med dagens förlust, utan snarare efter säsongen 08/09. Sedan såldes den sista spelaren i den grupp av spelare jag gillade mest, i detta fall Eto'o. Sedan blev det värre och värre. Har spenderat de två senaste timmarna på Youtube och tittat igenom kompileringar på det äldre Barca, många av mina egna kompileringar jag själv gjorde förut. Jag följde bokstavligen varje match som Barca spelade, kunde inte missa en minut och gjorde allt för att titta på matcherna. Varför? Jo, det var sjukt rolig fotboll man fick uppleva, det fanns klass, Deco fanns på mittfältet, Xavi stod för flera assist, Iniesta bar nummer 24 och hade hår på huvudet - man kunde se att han skulle bli en världsstjärna, Yaya Toure var en best och krigare som såldes alldeles för tidigt, på topp fanns den berömda R-E-M-trion samt Giuly ibland och en Gudjohnsen som många klagade på, men inte jag då jag ansåg att han var en riktig super-sup/backup. Messi påbörjade sin karriär och var 19 år, Samuel spottade in mål efter mål, och Ronaldinho..ja vad ska man säga, hade jag skrivit allting här skulle det täcka hela forumet så vi låter bli det. Men framförallt det viktigaste, jag fick se pappa Puyol, generalen, spela fotboll, tillsammans med Marquez i mittlåset. Tillsammans? Den bästa fotbollen jag sett någonsin, då syftar jag på år 2004 till 2009. Jag kan inte känna detta längre, jag bryr mig inte lika mycket heller. De tre senaste åren har jag missat minst 70% av de matcher Barca har spelat, folk tyckte jag var konstig som missade så mycket, men jag hade min anledning. Tror tyvärr vi aldrig kommer få uppleva sån underhållande fotboll från detta lag. När jag dock fick reda på att Puyol skulle starta mot Levante i cupen var det ingen snack om saken, jag skulle se matchen, och han gjorde mål!! Vilken kväll..men sedan såg jag honom på läktaren idag, ja det kändes ju inte bra. Såg däremot fram emot denna säsong med tanke på värvningen av Neymar och framförallt samarbetet mellan honom och Messi, men dessvärre har skador hindrat detta. Jag hoppas detta vänder, jag vill se det gamla Barca som förut. I länktips hittar ni mina klipp, titta och njut, det är härliga minnen! Tack för mig
Barcelona basaric - "el guaje"
2014-02-01 21:15
Man kan inte jämföra Barcelona med Milan, två olika situationer i klubbarna. Milan håller på att göra om helt. Både truppmässigt, och i ledningen, samtidigt som man har enorma problem ekonomimässigt. Det är svårt för Milan att locka till sig namnkunniga spelare. Jag hade accepterat om vi var i samma båt som Milan, men det är vi inte och det är det som är så frustrerande. Vi behöver bara göra några ändringar i truppen, sedan är vi med om slåss om titeln som världens bästa fotbollsslag. Vi har pengar, samtidigt som alla spelare fortfarande vill gå till oss. Det är det som är så jobbigt. Vi är så nära, men istället för att ta det sista steget så fortsätter vi att gå tillbaka i utvecklingen. Där är jag imponerad av Bayern. Tyskarna vann samtliga titlar förra säsongen, men väljer att förstärka truppen med slagkraftiga spelare. Vi vävar Mascherano och Song. Dom "snor" vår bästa talang. Vi satsar på Sergi Roberto.
Barcelona LeoMessi
2014-02-01 21:12
För om Messi spelar på en kant så kommer två av dessa tre herrar bänkas: Neymar, pedro, Sanchez. Varför? Jo, för att Fabregas är tydligen en Gud som CF, mycket bättre än Neymar och sanchez på den positionen.
2014-02-01 21:05
När Messi spelar till höger som han gjorde några matcher innan skadan så var alla mer involverad och vi var mer svårlästa. Jag förstår inte varför tata tappade alla sina idéer. Han kontrade vissa matcher och lågt djupt med laget samt flyttade Messi till högerkanten. Jag fattar inte varför han har gjorde en 360 grader helt plötslig. Jag förstår om vi tappar poäng mot Atlético och Real som är kvalité lag men att tappa poäng mot Valencia och Levante är bara pinsamt. Vi är bättre laget och med kvalité på varje position. Vi behöver en nytändning innan matchen mot City. För atr om vi går in med dålig moral är det kört. Inte ens Messiah kommer rädda oss tyvärr.
Barcelona LeoMessi
2014-02-01 20:55
När tusan skällde Messi ut någon sist? Ni får det att låta som att han bitchslapar sina lagkamrater varje match. Helt ärligt så ser jag hellre att Messi försöker ta sig an för många motståndare än att han slår en 1 meters pass. Speciellt när ingen annan kommer med idéer
Barcelona BA
2014-02-01 20:50
Man måste få lov att vara ärlig
Barcelona BA
2014-02-01 20:50
Så fort Messi återvände från skadan har spelet hackat och spelare som Sanchez tar mindre initiativ. Tycker att neymar är våran viktigaste pjäs offensivt för att han bryr sig inte om Messi skäller ut honom
Barcelona Himne del Barcelona
2014-02-01 20:32
Barieta

De som vill sälja Messi ser på fotbollsvärlden som en omgång på FM. Fungerar det inte så säljer man av halva laget och värvar något som för stunden känns nytt och spännande. Tills man upptäcker att det inte heller fungerade. Men vad gör det? Då är det bara att sälja och värva på nytt så löser sig allting. Fungerar säkert utmärkt i den världen, problemet är om man har svårt att skilja den från verkligheten.

Om det finns några riktiga Barcelonasupportrar som på fullt allvar skulle komma med ett sådant förslag skulle jag bli mörkrädd. Men den typen av resonemang har ingenting med äkta kärlek till en klubb och dess spelare att göra, så jag är därför inte det minsta orolig.
Barcelona grande jw
2014-02-01 20:24
En del av vår generationsväxling är ju dock att hämta hem Deulofeu och Rafinha som utan tvekan kan få en hel del speltid i dagens Barcelona. Att byta ut Tello och Sergi Roberto mot dessa blir en jäkla förändring kvalitetsmässigt. Att skicka in Tello vid underläge som i dagens match är verkligen frustrerande för det är bokstavligen som att spela med en man mindre. Han är så jävla d å l i g.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-02-01 20:21
@Alltid en legend, Puyol .:

Co-sign på detta. Kan inte hålla med mer. En ny försvarare och en målvakt är såklart en självklarhet till nästa fönster, men det kommer inte att räcka. Barcelona behöver vara mer flexibla och innovativa. Vi kanske inte bör byta formation helt (även om det inte skulle skada), utan vi behöver bara röra om lite i positionerna och ge våra spelare nya roller. Det kan vara att ge Messi en roll som inte tar lika mycket plats från hans medspelare, låta Fabregas ta mer ansvar, ge Rafinha en ganska framträdande roll och utnyttja alla hans egenskaper, eller att ha åtminstone en ytterback som vars defensiva attributer är mer framträdande än den andre. Att tillåta positionsbyte mellan ALLA offensiva spelare skulle vara det bästa just nu. Då skulle alla få vara delaktiga och samtidigt bidra till mer rörelse, vilket vi är i ett stort behov av.
Barcelona Barieta
2014-02-01 20:19
Vem fan skulle vilja sälja Messi?

Det handlar om att få han motiverad och att få upp hans glöd igen!
Jag tycker Tata skött sig bra, med tanke på hur han fick ta över efter Tito. Han har ju inte ens fått värva en egen spelare än..
Barcelona the cameroonians
2014-02-01 20:17
Japp, Messi är den som tar mest ansvar.
Varför sälja världens bästa spelare som tränar två-tre timmar extra varje dag med sjukgymnast och fysioterapeuten Elvio Paolorosso.
Det om något är engagemang och något för andra att ta efter.

När Cesc och Xavi (som absolut inte funkar tillsammans) inte har förmågan att öppna upp spelet, vem är det då som droppar ner och försöker ta tag i spelet?
Messi.

Som någon var inne på, och som skrevs i krönikan "Upp till bevis tack!" så måste lagdelarna vara mer synkade och närmre varandra för att spelet ska funka i båda riktningarna.

Individuella misstag som grädde på moset och vårt tiki-taka ser ut som korpenfotboll där den ene inte vet vad den andra gör.

Det är sällan eller aldrig som Barcelona är det laget som drar på sig fler frisparkar och varningar än motståndaren. Idag hände det, och det visar att man inte var på tillräckligt på tårna.
Kanske var det den tidiga avsparken som låg bakom... man kan ju alltid hoppas.

Till er som vill casha in på spelare så håller jag med om att Alves ligger nära till hands för detta. Men att nämna legender som Iniesta och Messi, nej då är måttet rågat.

Barcelona bygger underifrån och det finns tillräckligt med talang för att klubben ska klara en generationsväxling. Det behövs inte ett fönster a la Real med spelarköp för miljarder, däremot är det viktigt att fylla på med ett par nya spelare i sommar som är hungriga och kan bidra med konkurrens.
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-02-01 20:13
Hahahahahaha sälj Messi var nog de korkade jag har läst men roligt var det.
Barcelona grande jw
2014-02-01 20:02
Autospärr på alla som tycker att Messi ska säljas? Det kan inte finnas en seriös culé som har den åsikten. Möjligen senila Agneta på 85 år som inte har längre minne än vad hon åt till frukost. Messi är knappast problemet i vårt spel. Faktum är att Messi i princip är den enda fungerande pusselbiten just nu och att allt runt omkring honom är det som krisar. Vi borde vara glada att han verkar vilja stanna karriären ut hos oss när klubben håller på att falla isär totalt. Hade nog varit lite roligare att spela med Pep i Bayern, i ett lag som har konkurrens på varenda position och ambitioner som sträcker sig längre än att vinna CDR. Men Messi verkar ha en stor kärlek för klubben och vänder inte kappan efter vinden efter två sketna matcher mot Valencia och Levante, som många "fans" på forumet verkar göra.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-02-01 20:00
@grande jw:

Försöker bara få bort packet som påstår sig vara culés.
Barcelona barasfsdg
2014-02-01 19:58
Tills sommaren tycker jag att fokus borde vara på att köpa in lite yngre spelare som är runt 25år men ändå håller världsklass och inte köpa in någon gammal spelare.
Fc Barcelona måste börja tänka långsiktigt nu och tänka på framtiden även om det kommer innebära ett lite sämre sportsligt år.

Kan nämna några spelare som jag tycker att Barca bör hålla ett öga på.
Ilkay Gundogan det jag sett av han är mästerligt en riktigt bra mittfältare som kan ersätta Xavi.

En ny högerback behöver nog köpas in men vem skulle vara bra där? Piszek kanske?

Mittback behöver garanterat köpas in där tror jag Mangala skulle funka bra eller kanske Otamendi, verthongen?

Något mer som kanske behövs eller håller ni med?
Barcelona BA
2014-02-01 19:57
Sälj Messi hans tid är över. Klubben kan tjäna pengar på honom just nu, vi har fått det bevisat att vi är bättre utan honom på plan. Neymar är våran nya kung.
Annons: