/spanien/barcelona/forum/6664.aspx/spanien/barcelona/forum/6664.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona fc__Barça
2013-08-05 16:11
the cameroonians Ok, tack så myclet för svaret.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona the cameroonians
2013-08-05 16:05
@fc__Barça:

Du kan köpa biljetter utan att vara medlem.
Det är bara att klicka på rutan" continue whitout identification" och sedan gå vidare och fylla i dina uppgifter när du valt platser.

Jag uppskattar antalet åskådare till omkring 80.000, ungefär samma som såg Gampermatchen. Baserar detta på att det ff finns gott om platser kvar att boka på hemsidan.

Har du problem att komma in på hemsidan så testa att använda länken i stället.
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-08-05 15:53
Vad jag älskar demokrati och folkets röst när det gäller fotboll då. Bara kolla på vårt Barca den är medlems ägd om ledningen missköter sig så är det bye bye. Det finns ingen girig affärsman med ensam rätt som utnyttjar klubben för sin egen fördel. All vinst och omsättning sätts på klubben. Därmed måste presidentens fokus ligga på titlar och göra allt för att skapa en vinnande koncept annars rycker han. klubbar som Arsenal, Liverpool. United med flera ligger risigt till. Pågrund av ägare.
Barcelona Zamboza
2013-08-05 15:32
Wenger bekräftade det jag trott om Cesc, att han stannar minst en säsong till. Även Pique bekräftade enligt barcastuff att Cesc kommer stanna. Sluta vara oroliga i onödan. Han kommer stanna. Angående United så är det bara ett spel för gallerian. Dem vet att både vi och Bayern( Schweini) inte kommer sälja nu när säsongen är snart igång. Som någon sa, försöker man visa fansen att man verkligen försöker värva ett stort namn, när man saknar en playmaker.
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-05 15:29
Barça will only need to raise their offer to €50M in order to sign David Luiz. [A Bola] Hahaha "only"...
Barcelona fc__Barça
2013-08-05 15:27
Har tänkt åka ned och se på supercupen på Camp Nou som min första match i Barcelona. Nu har jag tänkt köpa biljetter men har haft problem med att komma in på fcbarcelona.com hela dagen. Min fråga är då om man kan köpa biljetter via hemsidan utan att vara medlem? Och hur många åskådare det brukar bli på dessa matcher?
Barcelona 1.70-ligan - Tika Tata
2013-08-05 15:10
Angående mittbackar, någon här inne skrev att agger skulle vara sämre än pique på huvudet - vad har ni fått det ifrån? Har inte källan tillgänglig just nu men läste häromdan att han var med på en lista med de 5 bästa huvudspelarna i PL. Och jag såg någon statisk där han var ett par procentenheter över Luiz i antalet vunna nickdueller, i en jämförelse spelarna emellan... Med detta sagt ser jag ändå hellre Luiz, med anledning av ålder och potential, men dålig i luftrummet är Agger inte! Han är ett säkert och prisvärt alternativ, men inte den långsiktiga värvningen jag helst vill ha.
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-08-05 15:09
United är inte intresserad av att värva och de kommer inte att värva. Det hela går ut på att fördröja bort silly season för att tala om för klubbens fans att vi försökte vårt bästa. Ärligt tänk på det. United värvar inte spelare över 20 miljoner euro. Bara kolla på deras senaste värvningar! För det andra de jude amerikanska ägarna Gillette vad de än kallar sig. Har använt united för andra affärer och skuldsatt klubben. Vad använde de Ronaldos transfer summa på? Nada!!!! Om united hade velat Värva någon så hade de värvat Thiago. Thiago sa att united egentligen aldrig hörde av sig och att bayern var dit han viöle dra till att börja med. Man U vill inte ha missnöjda arsenal supportrar tyvärr. Om Higuain kostade 42 så kostar Cesc 89 miljoner euro.
2013-08-05 14:55
Att Rosell inte drog med till Thailand var bestämt sedan innan.

Hans stora ambition (läs prestige) var att synas i sammanhanget Palestina/Israel.
Han jobbade ju på att få till stånd en träningsmatch mellan Barcelona och ett blandat lag från de båda länderna - vilket han dock inte lyckades med.

Kan inte tänka mig att den mannen haft som målsättning att åka med till Thailand/Malaysia - han åker ju inte ens med på bortamatcher i ligan liksom.
Nej, den biten tar klubbens PR-apparat hand om i stället.
Barcelona Blaugrana91
2013-08-05 14:53
Deulofeu Som sagt vi behöver inte sälja nån. Pengar är inga problem enligt Faus. Vi kan i princip köpa vem vi vill oavsett pris.
Barcelona Blaugrana91
2013-08-05 14:49
Haha United med deras tränare Moyes verkar helt efterblivna, BBC rapporterar att United planerar att lägga ett 3e bud kring €40M på Cesc, vilket vi köpte honom för.. Rosell säger nej Tata säger nej Zubi säger nej Bartomeu säger nej Faus säger nej Ändå fortsätter Man U.... Har alltid respekterat den klubben, men inte längre...Pajas klubb på nedgång.
Barcelona Deulofeu
2013-08-05 14:49
Om man tänker ekonomi vilket vi inte alltid behöver göra skulle jag personligen lätt offra

Song eller Mascherano för att få Hummels eller tom David Luis om jag var tvungen!

Mascheranom vill man ju verkligen inte bli av med då han är en perfekt truppspelare och en bra mittback på mittfältet i Barca vet jag inte riktigt hur bra han är.

Song är en bra defensiv spelare endast på mittfältet.

En värvning av någon av de två mittbackarna skulle förstärka vår bästa 11 vilket är det viktigaste!

Jag hoppas givetvis att vi lyckas värva någon utan att någon annan försvinner möjligtvis en utlåning av Bartra.
Barcelona Deulofeu
2013-08-05 14:45
Jag skulle ha beställt av hemsidan men det tar längre tid...

Supernöjd de ringde tom upp mig och kollade lite!
Länktips: unisportstore.se
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-08-05 14:44
Notera i länken att Rosell och Faus reste tillbaka till Barcelona medan resten av truppen och personalen fortsatte mot Thailand. Visst är det kanske lite att ta i men jag tror att en transfer är i görningen i detta nu och att de helst vill bli klara innan helgen är slut så att den nya spelaren kan presenteras på måndag senast och börja träna med laget. Barcelona är i dagsläget inte en klubb som köper spelare i sista stund likt andra köpklubbar som City, PSG, Chelsea
Barcelona westinho - ¡Sandrusco vete ya!
2013-08-05 14:40
@Shanghai - Gerardo "Tata" Martino:

Testat denna?
Barcelona Shanghai - Gerardo "Tata" Martino
2013-08-05 14:37
Jag har letat överallt utan att hitta nån vettig hemsida där jag kan beställa Barcelona-tröja. Vore tacksam om någon kunde rekommendera en bra och pålitlig hemsida? Tack!
Barcelona Smogen
2013-08-05 14:35
Att man tror att Pinto är mexikan har väl med att han ser ut som urtypen av en mexikansk gangster. Han hade lätt kunnat ha varit med i tex Desperado utan att ha gjort bort sig. :)
Barcelona Deulofeu
2013-08-05 14:20
I fredags strax innan lunch lade jag beställning på två matchställ hemma och borta med Neymar och Messi nu har jag fått paketet och sat.. vad fina dom är nu blir det Fifa ikväll i full mundering he he.

Kan starkt rekommendera företaget förstklassig service!

Barcelona A.Gaudi
2013-08-05 14:12
han är troligtvis kristen brasse. bilden är väl en del av israel turnen. Pique och Iniesta poserade nyligen med thaiflaggor men jag tvivlar på att dom är thailändare, samma sak här. du kan hitta bilder på flera i laget bärande kippor.
Barcelona LeoMessi
2013-08-05 14:11
Barclasico (Barcelona) Ganska säker på att han inte är en jude:P Inte för att spelar allt för stor roll haha
Barcelona Barclasico
2013-08-05 14:05
Är neymar verkligen jude?, nu när man har sett han senaste bild på instagram så börjar man tro på det!, finns det nån här som kan bekräfta det?
Barcelona LeoMessi
2013-08-05 14:04
http://www.totalbarca.com/ Är det bara jag eller ser Messi mer rippad ut än vanligt?:P
Barcelona 1.70-ligan - Tika Tata
2013-08-05 13:59
Pique: "It's normal a player of his quality gets offers, but I can confirm Cesc will stay, playing at Barça has always been his dream." Varför kan inte Francesc tala själv?
Barcelona Blaugrana91
2013-08-05 13:54
1.70 ligan Nja Rosell har ibland tagit hand eller allafall hjälpt till med vissa värvningar, vill minnas att han var med i förhandlingarna om Cesc.
Barcelona Deulofeu
2013-08-05 13:43
Pintos fläta helt klart han ser ju rätt cool ut helt klart lite Segal ha ha.

Han Abidal och Alves skulle man inte vilja springa på när dom kör arga leken...
2013-08-05 13:26
Barcelona's back four yesterday practised defensive movements. First Montoya-Bartra-Bagnack-Adriano, then Alves-Pique-Mascherano-Alba. [md]

Känns bra att Tata direkt tar tag i försvarsspelet.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2013-08-05 12:59
Andresito Jag har också hela tiden trott att han är från Mexiko, haha har fått för mig det men jag vet inte varför.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-08-05 12:53
Tillbaka efter några veckor. Har tyvärr inte kunnat kolla på någon av matcherna men jag måste säga att jag är rätt nöjd efter att ha sett resultaten samt läst kommentarerna från forumet. Först och främst var förlusten mot Bayern väntad, jag hade ärligt talat blivit rejält förvånad om vi fått med oss allt annat än förlust därifrån. Man kan tycka att den matchen var väldigt dåligt planerad såhär i efterhand, även om man inte kunde veta att något av det som hände skulle hända.

Sedan är det naturligtvis oerhört tragiskt vad som hänt Tito. All respekt och lycka i framtiden till honom, han har tagit emot en hel del kritik men faktum är att vi trots allt ändå tangerade ett poängrekord som många trodde var i princip omöjligt. Hoppas han blir frisk och om inte annat, att han återvänder till Barca, så hoppas jag han kan komma tillbaka som tränare i toppfotbollen. Med det här sagt, så ser jag med spänd förväntan fram emot den kommande säsongen med Tata Martino. Jag tänker inte ljuga utan får erkänna att man inte hade någon aning om vem den här argentinaren var innan rykterna startade, men efter att ha läst en del och framförallt efter den otroliga prestationen mot Santos så har man ändå en rätt positiv känsla, mer än förut åtminstonde. Även om han aldrig jobbat inom Barca och naturligtvis inte kan kopiera Peps och Titos fotboll helt så verkar han vara en stor förespråkare för exakt det som Barcelona strävar efter sportsligt sett, dvs bollinehav med hög intensitet i försvarsspel. Detta är nog precis vad laget behöver, en ny röst inom omklädningsrummet som gör att de tvingas till att jobba ännu hårdare.

Trots en rätt positiv känsla just nu så är fortfarande det ett stort frågetecken kring mittbacksfrågan. Vi är nu inne i augusti, samtliga europeiska lag har sedan länge startat försäsongen och ligorna har ´dragit igång inom ett par veckor. Det här var nog vad många culés var rädda för skulle inträffa, fortfarande ingen mittback vid den här tidpunkten. Thiago Silva borta, Hummels verkar man inte ens vara intresserade av, och nu finns det alltså ett fåtal alternativ kvar, och ännu mindre som många av oss skulle anse acceptabelt. För mig finns det bara ett av de realistiska alternativen kvar som jag skulle vilja se hos oss nästa säsong och det är David Luíz. Faktum är att han och Piqué på pappret skulle komplettera varandra väldigt bra. Daid Luíz är väldigt lik Puyol i spelstilen, aggressiv, 100 % i varje närkamp. Lägg till ¨bra teknik och passningsspel samt att han har en snabbhet som både Puyol och Piqué saknar. Sen saknar ju han såklart Puyols fokus och ledaregenskaper men ändå en riktigt bra mittback enligt mig, och ser man till vårt behov så skulle han lätt vara värd 40 miljoner, tyvärr. Jag gillar inte dessa överpriser men vårt behov för en mittback har blivit så akut att ser oss lägga fram riktigt mycket pengar för att få in ren klass i mittförsvaret.
Barcelona westinho - ¡Sandrusco vete ya!
2013-08-05 12:51
@Andresito:

Ja det är nog bara du, undra var du har fått det ifrån..?
Barcelona LeoMessi
2013-08-05 12:32
Någon mer än jag som inte förstår varför United är så kåta på att värva omöjliga mittfältare som Fabregas och schweinsteiger? Båda kostar otroligt mycket att få loss samtidigt som klubbarna verkligen inte är i behov att sälja en av sina bästa spelare. Finns andra mittfältare som är bra och som kan göra skillnad på deras mittfält samtidigt som dom är lätta att få loss. Ska vi ens kunna tjäna några kronor på Fabregas så måste United hosta upp 100 miljoner minst, har dom inte fattat det än? Dom kommer med bud som gör att vi "får" 15 mille för honom. Hur jävla tröga är dom?
Annons: