/spanien/barcelona/forum/6660.aspx/spanien/barcelona/forum/6660.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2013-08-02 18:24
Undra hur vi ställer upp idag? Hade väldigt gärna sett vår "galaelva" dvs:

Valdes
Alves-Pique-Mascherano-Alba
Xavi-Busquets-Iniesta
Sanchez-Messi-Neymar

Vilken jävla elva, lätt världens bästa. Sen finns spelare som Cesc, Song, Pedro, Tello, på bänken också. Det enda som fattas är ju dock en Hummels eller Luiz..;)

Dock tror jag inte att Tata väljer att starta med just den elvan. Spelare som Song och Adriano lär säkerligen starta med tanke på bättre matchtempo.

Ser gärna att Roberto får starta med tanke på hur mycket han har imponerat den senaste tiden.

Barcelona Gabriel
2013-08-02 18:22
Coach Pep David Luiz anser jag vara en bra värvning, även om han var långt ifrån mitt förstaval den här sommaren (men det handlar mer om personliga preferenser), Agger däremot? Nej, verkligen inte. Det vore i mina ögon en katastrof om man köper honom. Annars håller jag med dig om allt annat du säger, däremot anser jag att en världsback är ett måste den här sommaren. Personligen föredrar jag Hummels och det tror jag ingen här inne har missat, han är en favorit. Men som jag redan sa, David Luiz är också bra och får vi in honom så blir jag nöjd. Jag vill inte ens höra om spelare som Agger, Vermaelen eller Koscielny till oss.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Shanghai - Gerardo "Tata" Martino
2013-08-02 18:19
@Andresito:

Om du är så nöjd med den passningen, så kan du posta det i RM:s forum. Vem bryr sig ens om han gör en sådan passning? LOL

Who cares?
Barcelona joninho_90
2013-08-02 18:17
@Andresito:
Det är just detta jag inte fattar. Hade Isco gjort detta som barcaspelare mot samma motstånd hade folk hyllat honom istället, och realfansen hade bara skrivit "mot La Galaxy wow"..
Barcelona Andresito
2013-08-02 18:09
@Shanghai - Gerardo "Tata" Martino:

Spelar ingen roll, lika imponerande även om det är koner på planen. Han träffar Benzemas fot perfekt med en yttersida från långt håll.
Vad är det du menar? Att hans bollkänsla hade försvunnit om de mött Barcelona eller?
Barcelona zigazaga
2013-08-02 17:58
I am Cristiano Ronaldo, the best player in the world!
Barcelona Messidinho_10
2013-08-02 17:58
Fyfan ikväll smäller det match på Camp Nou och Neymar gör debut!! Vilken fredag kväll vi har att se fram emot :) Skål gubbar!!!
Coach Pep,
2013-08-02 17:53
@Gabriel:

Då missförstod du mitt argument. Det är klart att vi ska sträva efter att alltid vara bäst på alla punkter, men vi försvarar oss främst med bollen och inte utan den vilket vi inte lyckades med förra säsongen. Inte har jag påstått att vi inte ska satsa på de bästa försvararna, men vårt mittbackspar behöver nödvändigtvis inte vara bäst i världen (ytterbackarna är en annan femma) för att få det att gå ihop om vårt presspel och passningsspel fungerar som det ska. För i så fall får inte motståndarna mycket mer än ett eller ett par skott mot vårt mål per match. Om vi får in David Luiz och t.ex. Vergini så kan vi vara mer än nöjda. Jag tror på att David Luiz blir vår tillslut. Han spelade upp sig något enormt förra säsongen och det skulle vara som att få in en uppdaterad version av Koeman. Fantastisk med fötterna och en dunderbössa. Inte fan var Koeman världens bästa defensivt men vi vann Europacupen tack vare hans offensiva förmåga. Knappast att vi hade världens bästa försvar då. Vi har aldrig varit något riskminimeringslag.
Barcelona B-Guden
2013-08-02 17:52
@B-Guden:

Barcelona Blaugrana91
2013-08-02 17:50
Luiz eller Hummels röstar jag för! ;)
Barcelona 1.70-ligan - Tika Tata
2013-08-02 17:47
Jag är också sugen på Luiz. Det är min favorit nu, och jag tycker det vore värt att betala 30+ miljoner för honom - men till skillnad från majoriteten här inne tycker jag inte det vore katastrof om Agger köps istället.
Barcelona Júnior - Culé hasta la muerte
2013-08-02 17:38
NoGo

Tack!
Barcelona Smogen
2013-08-02 17:34
Coach Pep Nix, cule i första hand, antinadrista i andra och fotbollsälskare i tredje. Jag vill inte att folk ska skada sig men jag ser hundra gånger hellre en ny 5-0 vinst för Barcelona där Real varit usla än en match som slutar 3-3 och Real var grymma. But, hey, thats just me.:)
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-08-02 17:33
Vi bara MÅSTE få in David Luiz. Han är nyckeln till en stabil trupp framöver. Har observerat honom noga senaste 2 säsongerna i Chelsea och han har definitivt utvecklats. Han har kvalitéer som vi saknar i backlinjen. Huvudspel och 110 % aggressivitet vilket Puyol brukade mäkta med men har kommit till åren nu. Vi behöver lite mer kraft bakifrån och jag tror att David Luiz är helt rätt person för detta. Han är utöver det både billigare och ett par år yngre än Thiago Silva vilket bådar gott för framtiden. Han har även erfarenhet av landslagsspel. Vi behöver en spelare som David Luiz i de större matcherna. En spelare som visar mindre respekt mot motståndarnas bjässar samtidigt som att vi äntligen kan hota lite i luftrummet när vi får hörnor/frisparkar. Han är väldigt rejäl i sina passningar också och vågar trycka framåt. David Luiz = JA, TACK! Daniel Agger = NEJ, TACK! (för långsam)
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-02 17:29
Barcelona are holding talks with both Chelsea, on David Luiz, and Liverpool, on Agger. The club want to sign a centre back soon. [md]
Barcelona NoGo™
2013-08-02 17:22
@Júnior - Culé hasta la muerte:

Yes! Det kommer att användas ikväll.
Barcelona B-Guden
2013-08-02 17:20
vart kan man se vart barcas tränings matcher spelas ?
Barcelona Júnior - Culé hasta la muerte
2013-08-02 17:20
Får vi se det "nya" typsnittet på våra tröjor idag som hon handikappade tjejen hade designat?
Barcelona Hetfield
2013-08-02 16:56
Rambla

Riv Zubis golfkort.
Barcelona westinho - ¡Sandrusco vete ya!
2013-08-02 16:48
Rambla~

Ta med dig en skylt där det står ¡Sandrusco vete ya! på. Du sitter väl rätt nära honom så han kan se den. Zubi kan också få sig en känga.
Barcelona Gabriel
2013-08-02 16:44
Haha, om det händer så vet vi att det är Ramlas förtjänst :P
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2013-08-02 16:43
Fy fan vad häftigt om publiken skulle skandera "Hummels, Humeeeels" pga. "Rambla~". Hoppas, hoppas!! :D
Barcelona Shanghai - Gerardo "Tata" Martino
2013-08-02 16:41
@barcastuff: Possible line-up (vs Santos): Valdes - Alves Pique Mascherano Adriano - Xavi Song SergiRoberto - Alexis Messi Neymar #fcblive [md] Oj! :)
Barcelona Gabriel
2013-08-02 16:41
Det var någon som nämnde att kvällens match visas på Al Jazeera, visas den även på Al Jazeera (eng) eller e det bara sportkanalen som visar matchen? Annars blir det stream som gäller.
Barcelona Rambla~
2013-08-02 16:33
Ni som funderar att åka på match. Jag kan rek. hotellet NH Rallye. Ligger max 300m från Camp Nou. Tunnelbanestation Les Corts, L3, hoppar ni av vid.
Barcelona Rambla~
2013-08-02 16:29
Jordi Alba Ramos #18 Haha, såg det. Går ju inte att editera från iphonen. Poolen ska det så klart vara. Gabriel Ska göra ett försök. Annars skriker jag det i örat på Sandrusco. :P
Barcelona Gabriel
2013-08-02 16:25
Rambla~

Få publiken att skandera "Hummeeeeels, Hummeeeeels!" ikväll, så bjuder jag dig på middag :P
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2013-08-02 16:25
Rambla

Ska du svalka dig i polen på taket? :P
Barcelona Rambla~
2013-08-02 16:24
Deulofeu Varenda liten knatte går omkring med en Neymar-tröja känns det som, turist som inhemsk Sitter på café Les Corts precis utanför mitt hotell med en capuccino och en iskall cola. Camp Nou är ca 300m bort. Lite tidigt ännu men folk börjar röra på sig bort mot l"estadi. Ska snart gå upp på hotellet och svalka mig i polen på taket. Sen blir det någon timmes siesta och sen bär det iväg bort mot Camp Nou.
Barcelona Gabriel
2013-08-02 16:22
Coach Pep, Så vänta, om jag har förstått det rätt så ska vi inte ha de bästa försvarsspelarna eftersom vi aldrig kännetecknats som ett lag med ett bra försvarsspel, utan snarare anfallsspel. Förlåt, men inser du inte själv hur idiotiskt det låter? Vi är Barcelona, vi har varit världens bästa lag i 5 år och är inte det längre. Under den tiden hade vi ett strålande försvarsspel, vi behöver det igen. Vi hade inte bara ett bra samspel mellan mittfält och försvar samt bra presspel, vi hade även sjukt bra försvarare. Alves var i sin prime, även defensivt, Piqué var en av världens bästa mittbackar (under 3 år iaf), Puyol höll fortfarande, och Abidal var ett monster. Bara för att vi är ett lag som kännetecknas och alltid har kännetecknats utav en offensiv och rolig fotboll så innebär inte det att man inte bör satsa lika mycket på att få in de bästa spelarna även i försvaret som i anfallet. Det var ett riktigt dåligt argument faktiskt.
Annons: