/spanien/barcelona/forum/6658.aspx/spanien/barcelona/forum/6658.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
SoN_Un
2013-08-04 06:00
El Capitá

välkommen till familen!
Barcelona El Capitá
2013-08-04 05:58
@Catalan:

Välkommen BRODER!
SoN_Un
2013-08-04 05:43
folk här verkar vara 100% på att liverpool vill sälja agger haha. snubben är inte ens till salu plus att skrtel är påväg bort från liverpool. kommer sluta med masken mina bröder haha
Barcelona Gabriel
2013-08-04 04:02
Haha, vissa kommer säkert att garva åt mig nu men vad gör man när man inte kan sova och lider av insomna? Man går in på EMD, David Luiz artikeln och spammar med inlägg om varför klubben borde köpa Hummels - men med olika namn (de ser säkert ip-adress om de kollar det men ändå). Man måste göra vad man kan för att påverka, eller hur. Mycket styrs via media, om tillräckligt många går in med olika namn och dödar med Hummels kommentarer finns det alltid en lite större chans. Eller jag väljer att tro så, suck, jag kommer bli så besviken.

Not giving up :P
Barcelona Carles Puyol y Jean Marie Dongou
2013-08-04 03:51
Det var för mycket snack om att Arujo var "Den nya Messi". Tyckte inte han stack ut direkt. Men dålig var han inte..

Gerard och Dongou tycker jag har mer talang och att de gjorde bättre ifrån sig än honom
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2013-08-04 03:24
Varför gjorde vi oss av med Sergio Araujo? Tycker han var riktigt bra när jag såg honom. Någon särskild anledning? Anyone?
Barcelona LeoMessi
2013-08-04 02:52
Vet någon om Deulofeu har fått någon speltid alls sen övergången? För jag blir irriterad om vi har lånat ut honom och det slutar med att han nötar bänk.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-08-04 02:52
Det är nog ingen tillfällighet att Barca kom ut med ett uttalande om att pengar inte är ett problem när det kommer till köpet av en mittback och artiklarna i tidningarna om Luiz prislapp på 46 miljoner. Ledningen är nog helt inne på Luiz och nu försöker de värma upp fansen så att man slipper kritik för en dyr affär. En sak är jag iaf säker på, Hellre 45 på Luiz är 25 på Agger. Jag gillar Agger som mittback, han är brytsäker, vinnarskalle och har en väldigt fin och slipad teknik och passningsspl, men Luiz känns både långsiktigare och passande. Angående hans spelstil, visst ser han klantig ut och gör chansbrytningar, men det är en fel helhetsbild av Luiz. Det är inte så att han går in och försöker idiotbryta varenda boll i 90 minuter, och han lär lära sig och bli ännu bättre för att minimera riskerna. Mascherano chansbryter konstant, det går bra i de flesta fallen ändå, och är det någon backlinje som klarar av chansbrytningar eller aggressivare brytningar så är det Barcas höga backlinje då det oftast fortfarande är stort avstånd till målet. Så har även fallet varit med Puyol i alla år, oftast blir det rätt ändå. Tror ni Bayern och Inter ångrar köpt av Lucio nu i efterhand?
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-08-04 02:43
WE NEED AN AFRO !! ja till David Luiz! helst hummels då. men luiz funkar lika bra! ett sydamerikanskt Barca ser det ut att bli

tata

Messi
Dani
Adriano
Neymar
?David luiz?
Masken
Sanchez

BOYAAH! blir mkt Samba hoppas jag
Barcelona LeoMessi
2013-08-04 02:42
zick9 (Barcelona) Han är på bänken just nu:/ Främst därför jag började kolla på matchen, hoppades att få se honom lira lite.
Barcelona zick9
2013-08-04 02:42
@LeoMessi:

Hur sköter sig Deulofeu?
Barcelona LeoMessi
2013-08-04 02:37
Everton blåsta på ett mål:/ Inte så att dom skulle vinna då real rinner igenom hur lätt som helst genom deras försvars
Barcelona Hetfield
2013-08-04 02:21
Jag säger inte att jag har bestämt mig helt och hållet angående David Luiz, men till alla som vill ha honom eller Agger så har jag följande frågor: David Luiz: Han är utan tvekan en av världens bästa mittbackar när han är i form, men passar han Barcelona? Han anses vara en säkerhetsrisk pga. hans stundtals dåliga positionsspel och chansbrytningar i ett defensivt lag som Chelsea, kommer det inte att förstärkas i Barcelona? Det är en sak att spela så vårdslöst i ett lag som Chelsea där hela mittfältet jobbar hem och man har väldigt defensiva ytterbackar, hur kommer övergången att funka i ett Barcelona där om han gör ett misstag eller chansbryter så har motståndaren bara Pique och Busquets kvar? Barcelona spelar med två väldigt offensiva ytterbackar som är oftast vid motståndarens planhalva, kan ni tänka er hur det ser ut med David Luiz chansbrytningar och vårdslösa spel? David Luiz presterar när han har en ledare bredvid sig. I Chelsea så har han haft Terry, Cahill, Ivanovic (osv) bredvid sig, alla dessa spelare är ledartyper som är stentuffa. I landslaget så har han Thiago Silva bredvid som är en lagkapten och ledare, hur kommer det att funka med Pique som verkar sakna de egenskaperna (ännu)? Sen angående Agger. Jag sa det och säger det igen, när han är i form så är han en av världens bästa mittbackar. Frågetecknet är snarare att han är snart 29 år och har en lång historik av skador. Dessutom så ska han anpassa sig till ett helt annat land med en helt annan typ av fotboll och det ska göras snabbt där han måste lära sig språket och komma in i spelet. Har Barcelona råd med en så stor risk? Aggers karriär har minst sagt gått upp och ner, är det värt att lägga en sådana stor summa på honom? There you go, kom med motargument. Jag är öppen för förslag.
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2013-08-04 02:16
Bullshit, tyvärr. Mourinho har sagt att han, Oscar och Hazard kommer ta Chelsea till toppen igen. Chelsea vill inte heller sälja.

Blir tyvärr Agger.
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-04 01:48
Chelsea centre back David Luiz (26) is willing to take a pay cut in order to join Barcelona this summer. [mundo deportivo]
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-04 01:45
Chelsea kan säkert tänka sig att kompromissa, nu blir det en förhandling då slutsumman för Luiz säkert landar mellan 40-42 M Euro. Det är mitt tips.
Barcelona Massimo
2013-08-04 01:32
46 mille för Luiz sägs chelsea vilja ha, det är mycket men vad ska vi göra? Folk vill inte sälja sina stjärnor till backar och alla vet att vi behöver stabil back och tyvärr kryllar det inte av såna just nu. Eftersom vi ändå fick pengar för Thiago så tycker jag att klubben ska go for it.
Barcelona Júnior - Culé hasta la muerte
2013-08-04 01:23
Nackdelen är att hela världen vet om vilket behov vi har för en mittback. När vi sedan inte lyckats värva en hittills så kommer de säljande klubbarna kunna sätta ett högt pris på deras mittbackar. David Luiz är absolut inte värd €46m men jag tycker hellre att vi betalar mer för David Luiz än att betala ett överpris för Agger.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-08-04 01:20
Carles

Läs abbes inlägg några rader ner
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-08-04 01:20
The Octopus of Badia

Absolut, det köper jag. Men jag tror inte att han får en direkt startplats i truppen när Puyol och Pique är friska utan jag tror nog att det kommer roteras en hel del. Det minskar ju risken för honom att bli skadad vilket är bra.

Jag erkänner att hans skadehistorik oroar mig lite grann. Men äsch vi har erfarenhet av detta från el Capitan. :P
Barcelona The Octopus of Badia
2013-08-04 01:18
H.Alavi - Magico!

Mitt problem med Agger är egentligen endast hans skadebenägenhet. Vi kan inte köpa in en mittback som löper en stor risk för att vara skadad under nyckelmatcher.
Barcelona Júnior - Culé hasta la muerte
2013-08-04 01:18
Barcelonistas Hoppas att både näven och bordet klarade sig för nu rapporterar både MD och Daily Mail att Chelsea ska ha kommit med ett motbud för de €35m som man erbjöd. De vill ha €46m för Luiz! Man är med andra ord fortfarande med i spelet på mittbacken. Vad tycker ni om priset? För högt eller är det värt att betala €10m extra för att ta in honom när man vet att det andra alternativet är Agger?
Barcelona Blaugrana91
2013-08-04 01:17
Nej det är inte allvarligt som sagt.

Däremot undrar jag hur Madridbaserade AS kan veta något sånt, när ingen av dem katalanska tidningarna eller Barcelona själva har gått ut med något sånt.

Vore däremot lite tråkigt om han missade matcherna i Asien, vill se han komma igång tidigt.
Barcelona Massimo
2013-08-04 01:16
Barcelonista

Hehe är du chockad? Jag var redan inställd på att det skulle bli nåt sånt efter att man inte fick Silva så jag har redan tagit min tid att smälta det. Finns inget vi kan göra åt saken förutom att välkomna han som spelare om han nu kommer och hoppas på att Tata kan få ut det bästa av honom. Har ändå läst på många sidor där journalister tycker att han är en bra spelare, det är vi på här på forumet som överdriver om hur dålig han är bara för att vi inte fick nån av dom som vi ville ha..
Barcelona Carles Puyol y Jean Marie Dongou
2013-08-04 01:14
Neymar suffers from anemia, a blood disorder. He'll have treatment and train at lower rhythm. Not clear if he'll play Asia friendlies. [as]

Inte alls bra nyheter.. Vet ni om det är allvarligt??
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-08-04 01:14
Får jag bara fråga varför de flesta av er är så jävla emot en eventuell värvning av Daniel Agger? En dansk som är fysiskt stark och jobbar kopiöst mycket med goda passningsfötter? Vad i helvete är problemet? Snappa inte upp skitsnack om priset eller hans ålder, ni sköter inte ekonomin i klubben. Får vi in Agger blir jag supernöjd över att vi får in någon som kan stå upp i viktiga matcher när Puyol eller någon annan går sönder. Vi får in någon som har tagit hand om Liverpools backlinje i några år nu och det är dags för en flytt till en större klubb som är i Champions League. Vi får dessutom in någon som inte är rädd för att gå in i hårda dueller och någon som ÄNTLIGEN kan visa ett och annat om en Madrid-spelare skulle visa sig vara kaxig. ÄNTLIGEN säger jag för att vi får in en hårding i laget. Om han nu kommer. Vilken klubb som helst skulle fira om Daniel Agger värvades in. Det är bara några här inne som har blivit lite för hypade av klubbens succé att man tror ibland att vem som helst kan bara plockas in så där. Thiago Silva och Mats Hummels är omöjliga just nu. Daniel Agger är det bästa alternativet.
Barcelona Abbe.
2013-08-04 01:07
Neymar ska tydligen ha anemi, vilket är en term för blodbrist. Han ska under turnén genomgå behandling. Anemi är ingen sjukdom, utan det klassas som en fysisk "svaghet". Att han lider av det kan bero på järnbrist i kosten.

Han kommer genomgå behandling samtidigt som han tränar i lägre tempo. Det är därmed tveksamt om han kommer medverka i matcherna under turnén.

Mer info om anemi:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Anemi
Barcelona Barcelonistas
2013-08-04 01:01
Liverpool defender Daniel Agger is still Barcelona's main centre back option. The club want him to be the second summer signing. [sport] Slog nästan sönderbordet med min näve, va i helvete?. En jävla MB hur svårt ska det vara?. Ja tar fuskaren Luiz alla dagar i veckan före en spelare som Agger...
Barcelona Danne - Culé - 26
2013-08-04 00:43
Dortmund släpper varken reus, hummels eller gundogan den här säsongen.. Tror inte jag iaf. Vi får nog vänta till nästa för att se nån av dem lämna.
Barcelona Barcelonistas
2013-08-04 00:27
United har all rätt i världen att buda på Fabregas det står ingenstans att det är förbjudet. Men jag förstår inte varför dom slösar bort sådan onödig tid på det bara. United är en klubb som lockar många spelare gå för Gundogan eller Reus så får man in bra spelare som hade gjort deras mittfält mer slagkraftigt.

Modric-Reus-Gundogan-
Annons: