/spanien/barcelona/forum/6657.aspx/spanien/barcelona/forum/6657.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ViscaBarca1899
2013-08-06 21:01
Tror att det är försent att Barca ska värva någon bra mittback. Dessutom har det nämts typ 10 mittbackar som Barca scoutar
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Explict
2013-08-06 20:58
@Shanghai - Gerardo "Tata" Martino:
Löjligt jävla "folkslag".. Bara skönt imo.
Barcelona Barcelonistas
2013-08-06 20:35
Robin Qui Gon gjorde 1-0 för AIK mot Man United. Han är bara 94, herregud...
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-06 20:22
Alves - Klockren som vanligt!

Föregående kommentarer är riktigt bra, samt denna:

Dani Alves: "People should not worry how Messi and Neymar will get along, people should worry on the opponents who will have to stop them."

Kung Dani!
Barcelona Acrobat
2013-08-06 20:06
Vet inte om det är någon annan som redan skrivit detta, men på Brazilstats twitter står det att Raul Sanllehi träffade David Luiz agent igår och att Chelsea vill ha 50 miljoner Euro. Källan är Mundo. Visserligen bara ett rykte, men man läser ju hellre sånt än att det inte ska värvas någon överhuvudtaget. Edit: Såg nu att det redan diskuterats...
Barcelona Smogen
2013-08-06 20:06
Jag tror aik är en aning mer intresserade av att vinna matchen än vadMan U är. :)
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-08-06 20:01
AIK är ju bättre än Man Utd än så länge i matchen. Mutumba är ju grym!
Barcelona elbraco - CP5
2013-08-06 19:55
FCBlaugrana

Lägger inte så mycket tyngd i det han sätter angående preseason - det är alltid någon som påstår att laget är hungrigare än någonsin inför varje säsong men Dani Alves kritik mot styrelsen om Abidals icke-förlängning är klockren.

Har alltid gillat Alves för att han är både frispråkig och rätt smutsig på plan, och jag började knappast tycka sämre om honom efter den kommentaren!

visca DA22!!
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-06 19:46
Dani Alves: "For me, Abidal not renewing was rude. I was bothered, because he has fought so much during that period." Alves: "Performance and competition doesn't allow a big margin. When we lowered it, others passed over us and this should serve as lesson." Dani Alves: "We are taking preseason very seriously. We have prepared better than we have done in other years."
Barcelona Shanghai - Gerardo "Tata" Martino
2013-08-06 19:27
Haha, jag visste att det skulle skapa kaos för alla Culés i Arabvärlden efter de där bilderna vid muren. Alla arabiska medier säger att flera kommer sluta följa laget. Hahaha!
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-08-06 19:08
Kollade på PL:s och La Ligas tio bästa mål 12/13 och jämförde dessa. Jag är helt seriös när jag säger att Premier Leagues alla 10 mål var långskott utanför straffområdet. I La Liga blandades det med långskott, frisparkar, konstmål, solo-mål. Hur kul är det att se på en liga när säsongens snyggaste mål alltid kommer att vara ett långskott? Fy fan alltså.
Barcelona Rambla~
2013-08-06 18:28
Jag hade inte brytt mig vad Mou säger. Hade han kunnat byta bort Luiz mot Rooney hade han gjort det utan att blinka. Trycker bara Luiz på lite så kommer han att få lämna . Problemet är priset bara. Den här sommaren tycks alla ha blivit galna verkar det som. Det är fantasisummor till höger och vänster.
Barcelona 1.70-ligan - Tika Tata
2013-08-06 18:08
Luiz är skadad och Mourinho har sagt att han stannar. Ledningen för göra ett sista försök och annars leta vidare inom ett par dagar max!
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-06 18:06
OFFICIAL - David Luiz will 'not' play against Real Madrid tomorrow.
Barcelona the cameroonians
2013-08-06 17:48
OFFICIAL: UEFA announces Messi, C.Ronaldo and Ribéry are shortlisted for 2012/13 UEFA Player Of The Year Award #fcblive Winner on 29 August

Fotbollsmässigt är det inget snack, men ser man till titlarna ligger Ribéry bra till för att äntligen få vinna en Award.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-08-06 17:36
Mido (Barcelona) Grejen är att om man gör det kommer alla att flippa. Alla kommer att säga att backen är oprövad i europeiska sammanhang och att han inte kommer att kunna leda vår backlinje. Dessutom så kan inte Barca värva ett framtidsnamn till försvaret idag, eftersom att vi inte har någon ledare i backlinjen. Pique är hela 26 år och har spelat bredvid en av de största profilerna och ledarna i Barcas historia (Puyol), ändå är han inte kapabel till att visa åtminstone lite pondus. Han går inte ens 75% in i närkamperna! För att han ska prestera behöver han en ledare. Barca är i nuläget inte i behov av en lovande mittback, annars skulle Bartra blommat ut till den spelare man tror han kan bli den förra säsongen. Men pga att han inte haft någon fadder bredvid sig har han inte kunnat utvecklas. Jag tror inte att Bartra kommer att göra några framsteg så länge han spelar bredvid den minst lika förvirrade Pique. Varför tror ni att Varane blev som han blev? Jo, för att han har Ramos bredvid sig. Ramos som leder och styr Spaniens och Real Madrids försvar. Har ni sett Varane spela med Pepe? Det går inte så fantastiskt som det gör med Ramos. Ni såg ju mot Dortmund... 4-1. Om Varane och Bartra skulle byta lag, skulle troligtvis den sistnämnda prestera bättre. Men inte för att Bartra då skulle ses som en bättre talang än Varane, utan för att Bartra skulle få en ledare som kan guida honom till att bli den spelaren han förtjänar att bli. Bartra eller Bagnack kommer förr eller senare att ta steget till att bli världsmittbackar, men då kommer det inte vara Pique som hjälpt dem på vägen dit. En ledare utifrån ska ha kommit och väglett dem. Tro det eller ej men Thiago Silva och Agger har den bästa åldern för att vinna titlar i nuet och i framtiden, då har klubbens talanger fått den guide och hjälp de behöver och är redo att ta över själva när det är dags.
Barcelona -SAMI-
2013-08-06 17:26
Hoppas Laporta tar över år 2016.
Barcelona Thierry Henry
2013-08-06 17:18
Förstår inte vrf vi inte går efter koschielny. Han har alla egenskaper för att kunna klara sig som cb hos oss. Väldigt lik puyol med sin uppofrande spelstil. Grym i luften både i offensiven och d3fensiven otroligt agresiv i spelstilen. Va arsenals bästa back förra säsongen men är inte osäljbar. Har även en bra utvecklings potencial och är inne i en utveklings kurva som pekar uppåt. Han verkar dock inte vara en ledare som vi kandke behöver brevid pique. Menn med tanke på alternativen som diskuteras tycker jag han är mycket bättre.
Barcelona -SAMI-
2013-08-06 17:12
Rosell=SKANDAL
Barcelona Mido
2013-08-06 16:56
Problemet med mittbacken är att alla lag har det bra just nu, inget lag som behöver pengar... Ni ser att nästan alla stora spelare stannar. Om vi ska köpa en mittback då ska rikta oss mot Sydamerika eller Afrika, för att här europa är det nästan omöjligt
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2013-08-06 16:56
1.70-ligan - Tika Tata

Ledningen lär väl värva Mellberg eller någon istället så bring on Kos to the ekvation! :P

Deulofeu
Precis som Sakho har han stora brister med bollen transporten, är vi verkligen i någon sits att lära upp mittbackar hur man slår en boll?

Bra på att försvara absolut men ska man gå efter mittbackar brister i det området kan vi lika gärna gå efter Agger tycker ja
Barcelona Barieta
2013-08-06 16:55
1.70-ligan

Det är ingen lösning, men jag tror chansen är större att Bagnack blommar om en mittback inte värvas gentemot om det gör det. Jag hoppas verkligen att en mittback värvas men om det inte sker är detta det enda positiva med det.
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2013-08-06 16:55
Because of high transfer fee of David Luiz and doubts on Agger, Barcelona are considering not to sign any centre back this summer. [md] ''Pengar är inga problem''. Seriöst fuck vår ledning. Hoppas Laporta tar över år 2016. Jag är trött på ledningen. Det må vara ett rykte men tänk om den är sann?
Barcelona 1.70-ligan - Tika Tata
2013-08-06 16:53
Hur mycket jag än gillar Bagnack är han trots allt född 95 och ingen lösning än på ett par år. Vi behöver en klassback nu. Så jävla irriterande att man lät både Vertonghen och Luiz gå till England. Smarta värvningar i tid är inte direkt FC Barcelonas signum
Barcelona -SAMI-
2013-08-06 16:52
Barcelona are considering not to sign any centre back this summer. [md]
Gör ont i hjärtat nu.
Barcelona Barieta
2013-08-06 16:49
Blir det ingen ny mittback detta fönstret så kanske Bagnack får en hel del möjligheter och kanske blommar ut. Potential har han ju iaf, vad man sett under försäsongen. Tata verkar ha förtroende för han också.
Barcelona Deulofeu
2013-08-06 16:48
SAMI- Du behöver inte vara orolig att busken blir mittback att ersätta honom centralt är om möjligt ännu svårare...

En variant vore förstås att flytta ned honom för att få in Fabregas i elvan...nej tack förresten ; )
Barcelona Culee
2013-08-06 16:47
Här har ni mitt svar på målvakts sidan, född 94!
Barcelona -SAMI-
Because of high transfer fee of David Luiz and doubts on Agger, Barcelona are considering not to sign any centre back this summer. [md]

Sjuuuuuukt
Barcelona Deulofeu
Här har vi en högerfotad vänstermittback som United bla är sugna på.

Börjar bli dyr nu efter två bra säsonger i Frankrike två landskamper ett monster precis vad jag gillar...

Inte den bästa passningsfoten dock.Kurvan är spikrak uppåt.
Annons: