/spanien/barcelona/forum/6653.aspx/spanien/barcelona/forum/6653.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona zigazaga
2013-09-27 00:09
Treyh

I feel ya brother. Jag var likadan, var så arg, tom när grannen lät lite så hade jag lust gå ner o ge han en örfil för o va tyst. That type of mad is not good. Det är bara fotboll.
Barcelona Treyh
2013-09-26 23:48
Jag vill bara säga förlåt till alla att jag var så aggressiv igår. Nu i efterhand så skrattar man mest åt det. Det är ju "bara" fotboll trots allt. Man ska inte hata, det är bara kul med rivalitet. Till en lagom nivå. Puss och kram.
Barcelona *hjärta* Valdes flint
2013-09-26 23:40
@Rambla~ - Zubi, vete ya!:

3 hörnor = 1 straff? :P
Barcelona Rambla~ - Zubi, vete ya!
2013-09-26 23:12
Där tog han ut Rafinha vilket gör att man inte längre behöver se matchen och kan gå och lägga sig istället. God natt!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Vamos Blaugrana
2013-09-26 23:07
Jo hon har en små jobbig röst, hade hon inte låtit som en kråka när hon skriker hade det kunnat bli bra :P
2013-09-26 23:07
Gerafe tillåts klättra på varje försvarare på alla hörnor. Inte konstigt båda målen kommer på hörnor. Getafe, ligans tråkigaste klubb. Varje säsong hoppas man de ska åka ner i Segundan. Hörnor borde tas bort ur spelet eller så borde man ändra reglerna så att de måste slås utanför straffområdet. :P
2013-09-26 22:58
Hon är extremt jobbig att lyssna på. Inte för att hon är kvinna utan för hennes konstanta skrikande. Hon skriker i falsett så fort något av lagen närmar sig straffområdet. Byt ut fanskapet. :)
Barcelona Vamos Blaugrana
2013-09-26 22:32
Kolla TV4 sport, en kvinnlig kommentator
Barcelona LeoMessi
2013-09-26 22:24
Fruktansvärt tomt getafes läktare, som vanligt:/
Barcelona Lion24
2013-09-26 21:51
Capitan \(^.^)/

Det är ren komedi när jag läste det du skrev. Allvarligt, jag fick mig ett gott skratt. Det är väl Reals matcher han ej ska få döma. Domaren brydde och bryr sig inte om hur det går för Elche utan ville påverka Reals resultat men det samtidigt påverkar Elche. Spanska domare, bara i Spanien...
2013-09-26 21:42
Att man säger att Muñiz får inte döma Elches matcher, men inte nämner något om real visar väl deras ståndpunkt. Bankia vill väl ha tillbaka de pengar som man lånade ut.....
Barcelona Diar Shekha
2013-09-26 21:39
Rambla Det var jag, Tack så jättemycket!:)
Barcelona Federer - köp en back, tack
2013-09-26 21:21
@Rambla~ - Zubi, vete ya!:

Tack för länken!
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-09-26 21:09
According to 'Cope', the refereeing committee is determined to keep him away from any Elche games for the rest of the season. Och inte Real Madrids matcher?! Åt helvete med spanska fotbollsförbundet! EDIT: Syftar på inlägget nedan.
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-09-26 21:04
Muñiz Fernandez blir alltså avstängd i 2 matcher för hans dåliga insats i matchen mellan.....Barcelona - Sevilla. Ingenting om gårdagens match.
2013-09-26 20:40
Rabmla, håller med, älta känns väl meningslöst men du säger också att vi borde vara vana vid det här laget. Frågan är, borde vi det? Varför görs det inget åt dessa katastrofala dommarmissar? Visst händer det Barcelona också* men alltför ofta känns det som att Real måste få vinna till varje pris, speciellt säsongen -11/12 där det inte var någon enstaka match utan det radades upp till slut där det visades sig var domarbeslut som direkt ledde till minst 12 avgörande poäng. Anställ utländska domare eller vad som helst. Nu hatar jag att vara den som kommer med konspirationsteorier så ska försöka undvika det, men om det är förbundets misstag här så ser jag inte heller att de ser något som de vill ändra på, om inte press kommer utifrån förstås. *Nej, inte i Sevilla matchen. Alves manglades i samband med inlägget och målet blev korrekt bortdömt Sevillaspelarna firade 2-2målet i matchminut 90 så antar att domarn stoppade klockan och Barca anföll med full fart vid 92.55, korrekta domslut båda två, maränger kan skrika sig hesa hur mycket de vill.
2013-09-26 19:06
Det var någon som ville ha avsnittet från Revista de la Liga där Juan Laporta var gäst i studion. Gott folk, här är det. Han ser ut att leva gott den gode Jan. :D
Länktips: ul.to/bvxmc4yh
2013-09-26 18:34
@Barcelonistas:
Sevillas bortdömda mål hade gjort det till 1-1. Barca ledde endast med 1-0 då. Det är ett korrekt bortdömt mål dessutom. Alla som gnäller har bara sett en kameravinkel, den bakifrån. Från andra sidan ser man tydligt att det är foul på Alves. Sluta nu älta Madrids match igår. Hur orkar ni? Resultatet kommer knappast att förändras oavsett hur mycket ni beklagar er. Dessutom, ni borde vara vana vid det här laget. :)
Barcelona Barcelonistas
2013-09-26 17:57
Sen folk som nämner våran match match MIT Sevilla, ni är helt efterblivna. Sevillas mål som dömdes bort hade knappast samma påverkan på spelet. Vi ledde med 2-1 det där målet hade gjort det till 2-2, men en hel del tid kvar att spela. Att ens jämföra gårdagens skämt med vår match mot Sevilla säger allt om hur dumma snorungarna är inne inne i la puta. Skönt med derby snart, Atletico ska nog sätta dom på plats mitt framför Zizou och imsofatolotti..
Barcelona Canaletes
2013-09-26 17:56
@Diar Shekha:

Well... Kanske för att dom spanska lagen och landslaget kommer just till semifinal och final hela tiden.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-09-26 17:53
Skandal... det roliga är att Muñiz står 2-3 meter ifrån.
Barcelona Barcelonistas
2013-09-26 17:50
Fattar inte hur domaren kunde blåsa straff där så jävla skrattretande. Real Madrid har genom åren alltid fått billiga straffar som varit helt sjuka. Vem minns inte Rauls filmning mot Valencia för ett par säsonger sen? Eller di Maria som faller utan för straffområdet men får trots det ändå en straff. Matchen igår ska vi inte ens hå in på, tidernas billigaste straff någonsin?. Jag får inte ihop det Pepe drar ner spelaren,och domaren blåser straff för Real? Haha...
Barcelona Corazon
2013-09-26 17:50
vem tar man med till en öde ö?

Ray Hudson han e för skön garvar ihjäll mig när han kör: messi oh oh aahhhhhhhhhhhh
Barcelona Diar Shekha
2013-09-26 17:37
Golden Barca
Jag tycker att Howard Webb är en duktig domare så länge han inte dömer Manchester United! Samla ihop majoriteten av domarna i La Liga, addera ihop deras kompetens och jag kan nästan lova att du inte får fram Howard Webbs kompetens bland de. Det finns en anledning till varför La Liga-domare inte får döma stora matcher (finler, Seminfinaler..) i tex CL,VM eller EM..
Barcelona Diar Shekha
2013-09-26 17:32
Grande Jw

"Tjusningen med La liga är att man säljer iväg sina nyckelspelare men ändå lyckas hitta guldklimpar, och fortsätter spela extremt vacker fotboll. En passningsskicklighet PL bara kan drömma om.

Om England var i en ekonomisk kris och Spanien var extremt starka ekonomiskt, och hade kunnat köpa upp PL och andra ligor på deras stjärnor. Tänk vilken liga vi hade haft i Spanien då. "

Det är just det som är La Ligas problem enligt mig och det är just därför Barca & Real bara springer ifrån de andra lagen. Man hittar guldklimkp, slipar den och säljer vidare om & om igen.. Det är ungefär som att ligga på plus minus noll, det håller inte i längden.

Jag gillar din beskrivning i andra stycket! Vi hade en sån liga tills 2009-2010, det var vackert och det var kul att följa den men jag kan tyvärr inte säga samma sak idag..
Barcelona Diar Shekha
2013-09-26 17:21
Gabriel

De Spanska lagen kan självklart utmana i Europa, det är inget snack där vi har sett Tex Barcelona, Atletico Madrid, Athletic Bilbao, Real Madrid och Valencia de senaste åren. Det är bara fantastiskt att ett lag som Athletic Bilbao åker upp till Old Trafford och slår Manchester United tex.

Det som jag stör mig mest på är själva ligan, La Liga. I en tid där väldigt många är arbetslösa i Spanien så ska inte ligan behöva vara så där orättvist. Det är enorma skillnader när det kommer till ekonomin! Säljer du inte din stjärna (Falcao, Soldado, tex) så kan du inte handla som du vill och som du behöver så länge du inte heter Barcelona eller Real Madrid.Premier League har infört ett nytt tv-avtal och det är just därför där ett lag som Southampton kan gå & värva från Roma och Celtic.

Visst finns det enorma talanger i La Liga och det finns även många spelare i de andra klubbarna som är bra. Det jag menade tex var att du har en världsstjärna i Luiz Suarez som spelar kanske i England sjätte/sjunde bästa lag, det kan jag tex inte se i La Liga. Jag kan inte se tex ett lag som Sevilla eller Real Sociedad behålla en spelare i Suarez kaliber i tre-fyra säsonger. De har inte råd helt enkelt, tragiskt men sant tyvärr. Det var det jag menade att bredden på bra spelare i PL är större än vad det är i La Liga.

Sen har vi tränarna. Där är det som dag och natt om man jämför med La Liga.
Domarna, likaså. Men La ligas arbete med egna produkter kan PL bara drömma om!

Jag är bara ärlig, jag är jävligt trött på La Liga. Hade det inte varit tack vare Barcelona som jag har följt sen 2004 så hade jag inte kollat på ligan för fem öre. Det är inte värt det i dagens situation och det är inte heller kul. Varför ska ett lag som Elche straffas bara på grund av de möter Real Madrid? De blir redan överkörda inför varje säsong pga brist på pengar och när de väl gör en sån match så de straffas bara för att Real Madrid står på andra sidan. Jag hade inte åkt till Bernabeu om jag var Elches tränare för returmötet sen, jag hade fan lämnat på Walk Over. Varför ens försöka det är verkligen omöjligt?

Och självklart händer även domartabbar i Premier League, men absolut inte på det här sättet som tex Real har fått den här säsongen.. Det känns som att de får något avgörande med sig varje gång de kör på bortaplan. Granada skulle tex ha straff i slutet av matchen när de torska mot Real med 1-0, det är liksom inte en gångsgrej. Ett storlag ska inte få 6 gratis poäng inom loppet av 6 matcher, det är ba löjligt..
Barcelona Diar Shekha
2013-09-26 17:12
Barcelona Barcelonistas
2013-09-26 17:06
Märkligt att Madrid fansen tar upp Barcelona när dom ska försvara sin "vinst". Haha Jag har ärlig talat aldrig sett en mer felaktig straff. Anledningen till dom starka reaktionerna är för att domslutet är otroligt felaktigt haha skrattar bara åt det.
Barcelona grande jw
2013-09-26 17:06
Diar Shekha Väldigt konstigt inlägg. Man kan ju vända och vrida på det hur man vill men jag älskar La Liga. Spanien spottar ut talanger på löpande band. Spanien är framtiden för fotboll. Det är oerhört tråkigt att 90% av talangerna köps upp av PL-lag. Tänk vilken liga La liga hade varit om Valencia fått behålla Mata, David Silva, Villa, Alba. Atletico som sålt Aguero, Forlan, Torres, Falcao. Eller varför inte ta Villarreal som exempel. Under deras senaste år har man sålt Guiseppe Rossi, de Guzman, Capdevila, Borja Valero, Zapata. Stora profiler i ett litet lag. Nu har man har byggt ett nytt lag med småslantar och talanger som kommer ifrån de egna leden, och ändå så tar man emot Real Madrids miljardbygge på sin hemmaborg och fullständigt kör över dom spelmässigt. Tjusningen med La liga är att man säljer iväg sina nyckelspelare men ändå lyckas hitta guldklimpar, och fortsätter spela extremt vacker fotboll. En passningsskicklighet PL bara kan drömma om. Om England var i en ekonomisk kris och Spanien var extremt starka ekonomiskt, och hade kunnat köpa upp PL och andra ligor på deras stjärnor. Tänk vilken liga vi hade haft i Spanien då.
Barcelona Gabriel
2013-09-26 17:02
Ber om ursäkt för stavfel i föregående inlägg, blir lätt så när man skriver från sin IPhone.
Annons: