/spanien/barcelona/forum/6647.aspx/spanien/barcelona/forum/6647.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-09-03 13:15
Zubizarreta (sports director): "Last year we did everything to sign Thiago Silva, but he chose to join PSG." #fcblive Tänk om vi hade lyckats värva honom då. Hade löst en hel del.
Postat via SvenskaFans-appen
2013-09-03 13:15
Zubizarreta (sports director): "Last year we did everything to sign Thiago Silva, but he chose to join PSG." #fcblive Tänk om vi hade lyckats värva honom då. Hade löst en hel del.
Barcelona Júnior ´
2013-09-03 13:09
Bartomeu (Barca vice-president): "David Villa's transfer fee was €5.1 million and includes first option for two Atletico Madrid youngsters."

Må en utav de vara Oliver Torres så man kan smälta det skamliga priset något för Villa!
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-09-03 12:47
Barca stuff, Xavi TORRES ;)? Bartomeu (vice president): "Transfer fee of Neymar is 57M. That of Thiago 24M+1M. For Villa we get 5.1M+first option on two youth players."" Bartomeu (sport vice president): "Barcelona don't pay anything for Bojan. Ajax pays his full salary." Bartomeu: "Villa could already have left in December, but we wanted him to stay and promised him we'd allow him to leave this summer."" Bartomeu: "After we bought Neymar, we closed a cooperation agreement with Santos, including 7.9M for options on three youth players.""
Barcelona Leo y Cesc
2013-09-03 12:06
@barcastuff: Cesc has in 3 Spanish league games this season already given half as many assists (5) as in the whole Liga last season (10). [via md] Denna säsong ska vi nog få se det bästa av Cesc!
Barcelona Blaugrana91
2013-09-03 12:05
Nej det var inte pengarna som var problemet, vi hade i princip €60M över till en mittback, problemet var att vi fokuserade på "fel spelare". Man ville ha Thiago Silva och David Luiz, men deras klubbar har rika ägare som inte vill sälja. Båda spelarna ville säkert komma men i ett sånt läge måste spelaren pressa... Sen är logiskt att man är ute efter dem bästa, vi är Barcelona och ska ha dem bästa. Men misstaget vi gjorde var att vi inte såg efter fler alt. Men vi får se hur försvaret svarar på Tatas styre. Blir det inte bättre så får vi köpa in nån i januari och med över en halv miljard i kassan så kan vi köpa vem vill. Och struntsamma om dem inte får spela Cl, vi får allafall bredd. Blir mitt sista ord gällande tjatet om en mittback.
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2013-09-03 11:40
Är så glad att Özil är bort från Real och han gjorde så mkt för Real men det värsta av allt är ju hur kan man släppa en spelare som är topp 3 viktigaste. Endast CR och Ramos var viktigare än Özil enligt mig. Men å andra sidan så är jag väldigt besviken på vår ledning som bara har köpt in Neymar men inga andra nyförvärv. Var pengarna slut efter att vi har köpt Neymar..... Vi som tittar på Barca och vi vet vad som är problemet men dem som är i ledningen vet inte bättre. Barcas stora problem är backlinjen. Vi hade behövt en stor mittback för hota andra lag. Vi har vi endast två spelare som är långa, Busket och Pique. Hade vi fått in David Luiz eller Sakho så hade lag varit ännu mer rädda för Barca. Tittar på på hur Real vann över Barca föra året. Real gjorde 2 mål på oss med huvet. Ramos nickar in 2-1 mål vilket gjorde att Real vann hemma sen gör Varane 3-1 med huvet på Camp Nou. Poängen är att vi behöver köpa starka spelare inte svaga. Många i vårt lag fuskar när dem ska försvara typ Xavi och Iniesta sen Fabregas.
Barcelona petersays
2013-09-03 11:36
@malique:
Precis som vi då? Yaya typ enda undantaget. Zlatan, Villa, Eto'o, Chygrynsky, Henrique, Caceres, Milito, Hleb, Henry...
Barcelona Rambla~ - Zubi fuera!
2013-09-03 11:34
Arsenal bred trupp? Snälla...
2013-09-03 11:25
Och vi kunde ha fått Özil för 10m typ.. Haha När skulle zubi och Bartomeu snacka förresten?
Barcelona malique
2013-09-03 11:21
Första gången real säljer en spelare dyrare än vad dem betalat för den. Özil!
Brukar alltid vara köpa dyrt sälja för rea pris, figo, robben, huntelar, kaka, etc etc
Barcelona CuleForLife!
2013-09-03 10:44
1.70-ligan - köp en back, tack

Jag håller helt och hållet med, Chelsea, Arsenal, Bayern etc har riktigt breda trupper, och bra balans i mittfältsuppsättningarna, Madrid däremot verkar inte inse Özil betydelse i deras spel, jag tycker inte att Reals trupp ser bättre ut nu efter sommaren, och det är ju bra :)
Jeffson
2013-09-03 10:44
Vilken pr-kupp Perez lyckades med. Bale sm var tänkt att bli den stora snackisen istället för Neymar hamnade grovt i skymundan pga försäljningen av Özil hahaha. Smartass.
Barcelona Barcadinho.
2013-09-03 10:39
Skönt att Özil försvunnit till Arsenal – Real har därmed tappat i bredden och man vet aldrig hur det blir med skador och slitage.
Har en känsla av att det kan bli nya titelutmanare i PL den här säsongen. Att United o City kommer tappa lite av den enorma dominansen och att nya utmanare som Arsenal, Pool o Chelsea kan hota hela vägen.
2013-09-03 10:37
CuleForLife Absolut, jag ser också hellre Özil än i real. Menar bara att det överlag känns som att flera klubbar närmar sig oss kvalitetsmässigt och vi bara låter det ske. Mittfältet var länge den lagdel vi var överlägsna alla andra, nu är det inte längre så. Vi behöver se över truppen och täppa igen de hål som finns. En bättre backlinje hade gjort mycket för laget som helhet. Kanske också en targetforward att slänga in.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2013-09-03 10:10
Tror Özil blir riktigt farlig i Premier League. Ett stort förtroende från Wenger som 10a i Arsenal i kombination med tempot i Premier League som öppnar ytor kommer göra tysken ännu bättre. Det där med temposkillnaden mellan Spanien och England är jävligt intressant, framförallt för mittfältare. Går du från Spanien till England som t ex Mata, David Silva eller Michu så har du plötsligt hur mycket yta som helst för tempot är så djävulskt uppskruvat. Andra hållet tror jag är svårare. Ser man på Cesc eller Modric så har de haft det tuffare. Ytorna försvinner eftersom spelet går långsammare, nästan böljar vilket gör att motståndarna hinner samla sig. I Spanien så vill många lag gärna bygga upp spelet ända ner från målvakten. Real Madrid blir självklart extremt farliga även i år men det var jävligt skönt att just Özil försvann. För han är riktigt bra och kommer att bli ännu bättre.
Barcelona CuleForLife!
2013-09-03 10:08
1.70-ligan - köp en back, tack

Arsenal har många duktiga mittfältare men frågan är om någon ut av dom skulle gå in i Barcas startelva? Özil kanske?! Arsenal och Wenger tycker jag förtjänar lite medgång, Cazorla och Özil ser riktigt intressant ut.
2013-09-03 10:08
Angående transfers, eller rättare sagt bristen på sådana?
Barcelona FCBlaugrana
2013-09-03 09:59
The Club Vice-President Josep Maria Bartomeu and Director of Football Andoni Zubizarreta will hold a press conference at the Ciudad Deportiva Joan Gamper to give information concerning the activity of the footballing area over the past few months.

Live-sändning lite senare.
Barcelona NoGo™
2013-09-03 09:05
Det är ju fan helt stört att Real skeppar iväg Özil! Det är ju som att vi skulle sälja våran bästa spelare efter Leo, Andresito liksom, finns i på världskartan, herregud!
Barcelona fc__Barça
2013-09-03 09:03
Özil blir Iniestas tronföljare!
Barcelona CuleForLife!
2013-09-03 08:33
Özil är som Mourinho sa en unik spelare, jag är uppriktigt glad att han gick till just Arsenal, i Arsenal kommer Özil vara den stora spelaren. Jag tror inte Arsenal vinner Premier League i år, men dom kan bli farliga i CL. Konstigt att släppa en spelare som har potentialen att bli topp tre i världen.
2013-09-03 07:13
Helt sjukt att Arsenal har ett innermittfält som är i klass med vårat nu (typ). Dessutom bättre rustat för framtiden. Lite orolig för Barca alltså. Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Flera lag kryper allt närmare, och vissa är redan förbi. T o m mitten finns det lag i vår klass. Men vad gör klubben åt saken? Inget. Nu behöver vi inte köpa en mittfältare för stunden, men det finns andra mer akuta hål att täcka. Agerar man i januari är jag lugn, men det känns sådär nu alltså.
Barcelona FCB_Messi
2013-09-03 06:00
Özil , Cazorla, wilshere, walcott, arteta.. Jävlar . Det kan nog hända lite saker där.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-09-03 02:53
Barcelona have signed Uruguayan forward Alan Kevin Mendez (17). He has no pro contract and will join the academy in January. [sportitalia]
Barcelona Bästelona
2013-09-03 02:09
Alban. De e redan den 3 september och klockan är 02.13
Barcelona albanian4lifebarca
2013-09-03 02:07
I Spanien så stängs transferings fönstret den 3 Sep. klockan 01:00 vågar man tro/hoppas/drömma om något om denna pajas som president överraskar med att ta in en bra mittback, som han "lovat" á'la Milan Galliani style ?!?!
JohanC
2013-09-03 01:54
@Vampíro:

Bank är sämst. T.o.m Ronaldinho "fotbollsguden" kan ta hans jobb...
Barcelona Bästelona
2013-09-03 01:31
Hahahaha smått komisk! ;)
Barcelona ZlatanisDaMannn
2013-09-03 01:11
tänk ifall deulofeu skulle explodera denna säsong och ta en plats i vmtruppen sen gå tillbaks till barca nästa säsong och bilda tidernas bästa anfall med messi och neymar
Annons: