/spanien/barcelona/forum/6639.aspx/spanien/barcelona/forum/6639.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Júnior - Culé hasta la muerte
2013-08-07 21:18
Rambla

Detta kanske låter lite långsökt men kan det vara så att de sa så för att motbevisa de andra säljarklubbarna om att vi inte är beroende av en ny mittback och på så sätt få dessa klubbar att bli mer intresserade i en försäljning?

Genom att gå med detta offentligt så skulle även spelaren man eftersträvar kunna påskynda försäljningen då denne kanske ser det som sin enda chans att bära vår tröja (speciellt när spelaren själv har visat intresse). Nu kanske det är lite för sent för att använda sig av denna taktik men det hade inte förvånat mig om det vore så.
Barcelona Shanghai - Gerardo "Tata" Martino
2013-08-07 21:01
@B-Guden:

Ja, precis, vi såg att United vann mot Thailand.
Barcelona Rambla~
2013-08-07 21:00
Man blir ju mörkrädd när man läser att de kanske ska förlita sig på att Puyol kommer tillbaka i fysisk toppform och då strunta i och värva en mittback. Vad är det för idioti? Har de inte lärt sig något alls av de tre senaste säsongerna? Dessutom, någon borde upplysa dem att fönstret stänger 31:e augusti. Puyol är först tillbaka i september. Då går det inte längre värva en spelare om det skulle visa sig att han inte håller. Seriöst, den här ledningen alltså. Kan de ens tänka logiskt?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Hetfield
2013-08-07 20:56
Barcelona Hetfield
2013-08-07 20:56
Tendenser och tendenser. Vad spelar det för roll om man gör en bra försäsong om man ska spendera resten av året åt att vara frustrerande att titta på? Det är samma sak med Bartra. Bra i b-laget, bra i EM för ungdomar, men usel nästan varje gång han får spela för Barcelona.
Barcelona Gabriel
2013-08-07 20:42
@FCBlaugrana:

Barcelona Gabriel
2013-08-07 20:41
Det handlar inte om vare sig motståndet varit av hög klass eller inte när Cesc och Alexis presterat bra fotboll under försäsongen, det handlar att man ser tendenser på förbättring hos de båda. Ingen är liksom dum i huvet, man förstår att motståndet inte är det bästa, men man ser skillnad på spelarnas klass när det kommer till det fotbollsmässiga. Det handlar om bättre bolltouch, bättre passningar, bättre driv med bollen, mer distinkthet framför mål - de ser helt enkelt vassare ut, det kan inget dåligt motstånd i världen ta ifrån dem.

Sluta vara så pessimistiska och gläds istället åt våra spelares upphöjande form inför den kommande säsongen.
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-07 20:36
Dansk media skriver att Barca har lagt 20 miljoner euro på Agger.
Barcelona B-Guden
2013-08-07 20:23
@Shanghai - Gerardo "Tata" Martino:

Aa men då kan man ju ta upp Ronaldinho också vad han gjorde i Barca för några år sen...
Sanchez har varit värdelös sen han kom till oss, och jag är en av dom som velat sälja honom, men om jag hade bestämt i Barca är det här hans sista säsong och visa upp sig, försäsongen säger mig ingenting då flera av lagen vi möt kan även superettan lagen i sverige vinna över
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-07 20:20
Radarparet
2013-08-07 20:19
"Jag säger inte att Alexis nödvändigtvis är bättre än Bale men att påstå att den senare är mycket bättre som vissa nedanför gjort pga dennes prestationer i Tottenham när Alexis gjort detsamma i Udinese visar bara på hur mycket folk går på PL-hypen."

Tack, där kom den.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-08-07 20:13
Tack Hetfield! Nåt jag har velat skriva i ett halvår.
Barcelona Hetfield
2013-08-07 19:56
Jag tycker att det är bisarrt hur folk har börjat vända sig mot Xavi. Det låter nästan som att de vill att han ska pensioneras i förväg.

Det är en sak för Sanchez och Cesc att prestera mot botten/mittenlag, men varje gång de sätts mot bra lag så går de runt och gömmer sig. Xavi är den spelaren som har varit mest jämn i Barcelonas mittfält de senaste åren. Han har nästan alltid gjort bra matcher mot topplagen. Jag tycker förvisso att det är dags att låta Xavi få vila mot bott/mittenlagen, men jag anser inte att han ska börja petas i förmån för andra. Xavi är fortfarande den bästa mittfältaren Barcelona har haft och har i form av jämnhet. Det finns ingen mittfältare förutom Pirlo som kan styra en match på det sättet. Jag tycker bara att det känns onödigt och respektlöst att försöka tvinga på honom den där "han är en börda" rollen när han nästan alltid presterar när det väl gäller. Det finns ingen som är som Xavi.
Barcelona Frodo
2013-08-07 19:55
Klassiskt att fotbollsfans i Sverige ska gå på den kool-aid som PL erbjuder. Spelare X från PL hypas upp till nästa Maradona. Nu ser man samma sak med Bale som är tekniskt begränsad med dåligt beslutsfattande.

Alexis valdes till Serie A bästa spelare där han var dominant i ett kontringsspelande lågbudgetlag i Udinese. Folk sa till och med att han var en bättre dribbler än Messi och vi alla har fått se hur bra det stämmer.

Bale har ju typ gjort i Tottenham det Alexis gjorde för Udinese och då ska det sägas att Tottenham spenderar väldigt mycket pengar, till och med mer än rivalklubben Arsenal som år efter år kommer före de i tabellen. Dessutom ska det sägas att Bale är en av Europas minst ineffektiva anfallare med sina 12% i mål/skott. Tycker man att Ronaldo skjuter bort en massa bollar (vilket han gör) så är Bale snäppet värre. Dessutom förvånar det mig hur svårt folk har att förstå skillnaden i att dribbla på små ytor och att springa mot försvarare på stora ytor vilket Bale gör.

"Mascherano har varit PLs bästa DM, klart han är bättre än Busquets"
Mascherano kommer till Barca. Busquets tvingar honom att bli en mittback.

"Cesc är PLs bästa mittfältare, han är bättre än Xavi och Iniesta."
Cesc kommer till Barca. Han ser ut som ett träben bredvid dessa.

"Ronaldo är komplett och bättre än Messi. Han har slagit rekord i PL."
Han kommer till la liga och blir söndermanglad av Messi.

Dessa exempel är inte för att nedvärdera spelarna då alla är av världsklass. Det är snarare för att belysa att det är skillnad på att vara top dog i PL och Barca/Real. Nu är iofs Ronaldo Reals största stjärna men kontra Messi har han inget att hämta nu när han inte har PLs hypemaskin bakom sig.

Jag säger inte att Alexis nödvändigtvis är bättre än Bale men att påstå att den senare är mycket bättre som vissa nedanför gjort pga dennes prestationer i Tottenham när Alexis gjort detsamma i Udinese visar bara på hur mycket folk går på PL-hypen.

Bale har varit en stor fisk i en liten damm. När spelare kommer till Barcelona och Real Madrid så kommer de simma med hajar.
2013-08-07 19:13
FCBlaugrana

Vilka bilder!
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-07 19:06
Magiskt.
Barcelona Acrobat
2013-08-07 18:59
Namn: The Special One Is Back!
Sänt: 2013-08-07 18:03
Barca och arsenals fans är nog dom mest dumma fansen som finns haha

Detta enligt ett Chelsea- fan som alltså inte ens vet att det heter "dummaste" och inte "mest dumma"... Hur dum får man vara? Jag vet att man inte ska kopiera saker som skrivs i andra forum, men jag var bara tvungen. Snacka om att idiotförklara sig själv!
Barcelona Smogen
2013-08-07 18:45
Taher Riktigt bra jobbat men intervjun! Kul att du fick till den träffan och väldigt kul att få in en artikel med någon som står så högt upp i Barca hierarkin. Snyggt! ;)
Barcelona Blaugrana són els colors!
2013-08-07 18:45
Barca o Mort!

co-sign!
Barcelona Barca o Mort!
2013-08-07 18:37
Shanghai Hrm nu gillar jag inte CR men om han bara kan skjuta och springa då han är en av världens mest kompletta anfallare medan bale bara kan springa och göra inlägg. Det är ju samma sak som att säga att Sanchez bara kan springa och missa lägen. Eller "Messi gör bara mål med fötterna", jaha och? Det verkar ju funka för det. Bale är ju inte top5 i världen och värt sitt pris men visst är det en bra fotbollsspelare.
Barcelona -SAMI-
2013-08-07 18:24
Martino: "Formal bid for David Luiz? I'm here in Thailand, I'm not aware of possible talks. I'm only keeping an eye on Puyol's recovery."
2013-08-07 18:12
Shanghai

Wow, "Killen kan endast skjuta och springa (läs CR7)". Bara den meningen visar hur otroligt enögd du är. Killen du snackar om snurrade upp Inters trippelvinnande lag när han va 21 år, han har burit ett lag i flera år med hans ringa ålder. Vilket Sanchez aldrig har gjort, och kom inte med argumentet att han va stjärnan i Udinese. Där hade man redan en som bar laget (läs Di natale).

Seriöst, vart har du vart dom 2 senaste säsongerna? Alexis får knappt godkänd över dom här två säsongerna, jag kan hålla med om att han har vart strålande under försäsongen och slutet av förra säsongen men att han är bättre än Bale låter läskigt enögd.

Calm your horses pal.
Barcelona Gabriel
2013-08-07 18:05
Seriöst? En Alexis VS Bale diskussion? For real? Snälla, jag ber alla att inte börja en sådan diskussion här inne, det räcker med alla Messi VS Robinho - Robben - CR diskussioner. Men bara för att ge min åsikt kring saken, det går inte att säga i nuläget att Alexis är en bättre spelare än vad Bale är, åtminstone inte om man kollar på deras respektive prestationer i klubblagen samt deras betydelse för lagen. Bale dominerade i PL förra säsongen medans Alexis hade en riktigt dåligt säsong, enda tills slutet. Med det sagt så tror jag otroligt mycket på Alexis, han kan mycket väl bli en av de bästa anfallarna/wingers i världen och jag tycker att han är på god väg och har inlett den här försäsongen riktigt övertygande. Sen anser jag att Alexis är som klippt och skuren för spel i Barça, medans Bale är det för Real Madrid.

Nog om det nu. Vill faktiskt höja Cesc lite idag. Jag har varit en av hans hårdaste kritiker, men jag har också sagt att jag hoppas och tror på han inför den här säsongen. Än så länge har han imponerat när han spelat, INTE BARA POÄNGMÄSSIGT - det är där skillnaden ligger. Han spelar även övertygande bortsett från hur mycket mål eller hur många assist han slår. Otroligt roligt att se. I nuläget finns det ingen chans att han säljs. United, dream on!
Barcelona FCBlaugrana
Martino: "Cesc exit rumours? He's still here with us, and he'll be with us the whole season."
Barcelona zick9
Kom igen alltså, detta är inte ens subjektivt. Bale är bättre än Sanchez på alla plan förutom spel utan boll. Jämför ni PFA Young Player of the Year, PFA Players Player of the Year och FWA Footballer of the Year under 2012/2013 med en bänkplats i Barca (åtminstone större delen av säsongen)? Bale är bättre än Sanchez. #Fact!
2013-08-07 18:02
Egentligen är det bara irrelevant att diskutera om överskattade brittiska spelare på detta forum, men mitt budskap angående Bale som jag anser är sämre än Snachez är solkar. Killen kan endast skjuta och springa (läs CR7), medan vi har en spektakulär spelare i Sanchez. Killen kan dribbla och göra sjuka saker, assistera lagkamraterna, bra speed, bra skott och fint spelsinne. Synd att han spelar med ett stjärnspäckat lag om han hade varit i Milan, Inter, Juventus eller ett annat lag, så hade han varit den lysande stjärnan och fått all uppmärksamhet.
2013-08-07 17:53
Måste va nåt fel om du seriöst helhjärtad med öppna ögon tycker att Sanchez som bara har presterat mot Vålerenga, Santos och Thailand är bättre än Bale? I vilken värld?
Barcelona NeymarMessi
2013-08-07 17:51
Sanchez är bra mycket bättre än Bale. Det är min åsikt iaf.
Barcelona Dill - Busquets!!
2013-08-07 17:50
Han är inte bättre än bale, mål mot thai dream team och vålerengen kan inte jämföras med att dundra in frisparkar och smeka fram assist i PL.

Ursäkta om jag tar en vild gissning, men börjar du skriva det där nu endast för att han är nära att ansluta till rivalerna?
2013-08-07 17:43
Sluta och gråt grabbar, kom igen. Haha, vad är det för fel om jag tycker att Sanchez är bättre än Bale? :)
Annons: