/spanien/barcelona/forum/6638.aspx/spanien/barcelona/forum/6638.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2013-08-09 14:57
United har nekat två bud och vägrar prata med Chelsea om Rooney. Tror ni Mou nöjer sig med det? Knappast. han säger att de kommer fightas till sista dagen över att försöka få honom. Lite av det jag var inne på tidigare. Det är bara att strunta i vad Mou säger till pressen, säga samma sak till honom och fortsätta jakten på Luiz. Ja så länge Luiz själv är inställd på att flytta förstås.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-08-09 14:56
Madrid är verkligen en rolig klubb. VI fixa Qatar på våra tröjor och de pekar fingret först för att gå själva och fixa en deal med Emirates. Alves är excentrisk och en skön snubbe men vad i HELVETE FLÖG IN I RAMOS, LOL. Han ser ut som en tysk Mode G*Y som heter Hans :P
Barcelona Zibarca ~ Hakuna maTata
2013-08-09 14:55
@Diar Shekha:

Du menar väll Bingo Rimer ;)
Barcelona Diar Shekha
2013-08-09 14:45
Låt blondin Bella vara ifred. Han är lika efterbliven som pepe och arbeloa.
Barcelona NeymarMessi
2013-08-09 14:40
Ja för att real hade en massa köpta divor. Barca har däremot världsstjärnor som har hjärta för klubben. Sergio ramos är en riktig vidrig människa. Det är hela real iförsig. Köpelaget.
Barcelona Shanghai - Gerardo "Tata" Martino
2013-08-09 14:39
Ramos borde hålla truten. Han är verkligen inte begåvad på att prata. Kommer aldrig glömma det han gjorde på Messi, Puyol, Xavi och Bojan. Alltså jag skriver om 5-0 pulvriseringen på Camp Nou.
Barcelona Frodo
2013-08-09 14:36
Blonderingen måste ha påverkat Ramos hjärna rejält.
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-09 14:27
Sergio Ramos: "Neymar to boost Barça? We have also had years of the 'Galácticos' and did not win anything. Beware."
Barcelona Diar Shekha
2013-08-09 14:19
Håll i er, Bundesliga & Ligue 1 börjar idag! Bayern München-Mönchengladbach Montepellier- PSG. 20:30. Börjar båda. Ska bli kul och se Peps debut samt vilka han väljer på mittfältet!
Barcelona tarrak - Oh-Oh-Oleguer
2013-08-09 14:16
@Taher (Barça-Red):

Jag måste säga att jag hört många dåliga förklaringar från Rosell-juntan angående den här frågan, men det här måste vara den sämsta. Den år liga medlemsavgiften ligger på 177 euro, vilket gör att det skulle kosta ungefär 8850 euro (ca 80000 kr) att lösa 50 medlemsskap endast för att förbättra chansen att få köpa biljetter till stora match.Det är ju i stort sett bara vid CL-finaler dessa lotterier hålls och man kan nog räkna med att Barcelona i bästa fall spelar en sådan var tredje år. Då är man alltså uppe i 240 000 kronor och är långt ifrån garanterad biljett (statistiskt tror jag att man kan hoppas på 2-3 biöjetter på 50 chanser). Rent spontant har jag svårt att tänka mig en sämre investering i den här prisklassen, tror nog att Triss-lotter ger bättre avkastning.

Nej, då tyckte jag t o m att hotet Rosell framförze under presidentvalskampanjen, om att ryssar och kineser skulle bli en majoritet inom klubben och därefter rösta fram en landsman som president, lät mer trovärdigt, vilket inte vill säga lite.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-08-09 13:50
Riktigt kul för Tello att bli uttagen. Ingen kan säga att det inte är välförtjänt. Vilket jättekliv i utvecklingen han tog förra säsongen, säsongen innan dess när både han och Cuenca blev uppflyttade tyckte jag Cuenca kändes som den mest talangfulla men Tello har verkligen tagit ett enormt steg och känns som en riktigt bra truppspelare i nuläget. Även om man vill se Neymar prestera den fotbollen vi vet att han kan prestera så hoppas jag inte Tata är rädd för att prova Tello på vänsterkanten, både som rotation men även om Neymar inte lever upp till förväntningarna.
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-09 13:49
@Carles Puyol y Jean Marie Dongou:

Jo självklart gör jag det! Skrev Cesc också i slutet men det kom tydligen inte med av någon konstig anledning.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-08-09 13:44
@Jonas - tots units fem força:

Ramos är väl inte känd för att vara den vassaste kniven direkt. Det uttalandet förvånar mig inte alls.
Barcelona Carles Puyol y Jean Marie Dongou
@FCBlaugrana:

Ser du inte Fabregas som en barca spelare?
Barcelona Shanghai - Gerardo "Tata" Martino
Ännu en gång blir värdelöse Arbeloa uttagen till landslaget. Del Bosque lär sig aldrig, minns han inte vad som hände i CC. Aja, kommer att gött att se Arbeloa utbytt under El Clasico. :)
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-08-09 13:42
Gabriel

Håller med dig om dragningskraften, det är klart att Barcelona är en av de klubbar som alla småbarn och även vuxna spelare drömmer om. Men det svänger ändå väldigt snabbt i fotboll, och trots alla olika faktorer så strävar nog de allra flesta spelarna för att spela i en så bra klubb som möjligt, och just nu måste jag tyvärr säga att Dortmund ligger en nivå över Barca. Sett till förra säsongen var de två tyska lagen helt klart bäst i Europa(och världen).

Det ser bra ut för våran del, och det känns bättre ut än förra säsongen men det finns samtidigt inget som talar för att Dortmund skulle prestera sämre i år förutom försäljningen av Götze, men jag tror ärligt talat inte det gör laget så mycket sämre då de lever mycket på kollektivet. Men alla spelare är såklart olika, Hummels kanske inte vill annat än att flytta till Barcelona men man måste också tänka på att han har alla vänner och familjen i Dortmund/Tyskland. Dortmund känns även som ett väldigt sammansvetsat lag där kollektivet som sagt är det viktigaste och känns inte som att någon av spelare skulle lämna i första taget.

De uttalanden Hummels har gjort säger inte så mycket enligt mig. Reporterna frågar frågor om Barca och det är klart att han uttrycker sin beundran då, det är det väldigt många spelare som gjort utan de behöver vara så värst intresserade. Som sagt, vi har egentligen ingen aning om vad han själv vill men det skulle i alla fall enligt mig inte vara något konstigt med det hela om Hummels inte alls vill lämna Dortmund för Barcelona.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-08-09 13:38
@FCBlaugrana:

Lillebrorskomplex att han behöver ta tre Madrid-spelare för att mäta sig med 2 Barca-spelare!
Barcelona Júnior - Culé hasta la muerte
2013-08-09 13:23
@el Flaco - Me, Myself and I:
Tänk dig då att sätta Arbeloa i "rondon", han hade inte lyckats ta sig ur cirkeln på tre månader.
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-09 13:17
Neymar spelar streetfootball med några barn i Malaysia, tänk vilken upplevelse det är för barnen!
Barcelona Gabriel
2013-08-09 12:56
L.A.M Nr 10 Att spela för FC Barcelona har en speciell dragningskraft och så kommer det alltid att vara, en "dålig" säsong ändrar inte det faktumet. Den dragningskraften var på allvar utmanad för första gången under perioden 2001-2003, sen kom Ronaldinho och ändrade allt för oss. Det finns få klubbar som kan mäta sig med Barcelona gällande den dragningskraften, i ärlighetens namn ser jag bara 3 andra lag som står på samma nivå som vi gör, Real Madrid, Manchester United och Bayern München. Sen finns det alltid saker som väger in gällande en spelare beslut; tränaren, vilka spelare som finns i laget, land och väder, staden samt nuvarande form, sen självklart sorgligt nog även pengar i många fall. Kollar man exempelvis på Manchester United så har de utan tvekan tappat i dragningskraft efter att SAF lämnat. Sen har de även en liten nackdel av att vara ett engelskt lag med ett engelskt klimat. En sydamerikansk eller sydeuropé föredrar i 9 fall av 10 att gå till en klubb vars klimat är lite mer exotiskt och varmare. Kollar man för stunden på Bayern så har de en stor dragningskraft, det är resultatet av deras föregående säsong samt att Pep är deras tränare nu. Det sägs ju att Götze valde att lämna Borussia pga Pep, det säger en hel del om vilken betydelse han har. Men utifrån det här finns det två klubbar som alltid kommer att ha en liknande dragningskraft, oavsett vilken tränare eller form de har och det är Barcelona och Real Madrid. Det finns i princip inte en enda spelare i världen som inte skulle bli helt till sig av tanken att få spela för ett av de här två lagen. Det skulle i sånna fall vara en riktigt lojal spelare som älskar sin klubb mer än något annat (se Totti, Del Peiro, Gerrard osv), men det är också undantaget. Gällande Hummels så har han vid ett flertal tillfällen uttryckt sin beundran för Barcelona och han har även poängterat att han pratar spanska då han pluggade det i skolan. Hummels må spela i en klubb som förra säsongen charmade en hel fotbollsvärld, han har en energisk och passionerad tränare med sig och ett format lag som bara blir bättre och bättre - men, Borussia Dortmund är inte det lag det kommer att pratas om när man pratar om eror. Borussia Dortmund har inte Lionel Messi i deras lag, killen som efter sin karriär med stor sannolikhet kommer att ses som den bästa spelaren genom tiderna. Borussia Dortmund har inte Neymar, Xavi, Iniesta. Borussia Dortmund är inte FC Barcelona. Det finns en stor risk att Dortmund hade slagit oss i nuläget, så bra är de, men Barcelona hade en halvdan säsong förra året med ett försvarsspel som var under all kritik, spelare ur form och skadade, och ett press spel som hade avtagit - en fundamental del av vårat sätt att spela fotboll på. Utöver detta led laget utav att ha två personer som blivit utsatta för Cancer. Förutsättningarna var inte de bästa, men man vann ändå ligan och tog sig till semi i CL (även om det mesta berodde på en strålande Messi i CL). Barcelona är inte döda, om än knappt sårade. Det räcker med ett par finjusteringar och ett par knapp tryck på de rätta platserna för att återgå till att bli nr 1 igen. Press spelet börjar se bättre ut, Tito och Abidal finns inte kvar i laget (alla böner till dem) och många utav våra spelare har under den här försäsongen sett hungrigare ut än vad de gjort de senaste två åren. Det enda som fattas för att förutsättningarna ska vara de bästa möjliga är en värvning av en försvarare av högsta världsklass, De flesta fotbollsklubbar, experter, tränare, presidenter, ägare, spelare och fans vet om detta. Ge Barcelona en mittback värt namnet och det kan vara kört för de andra igen. Hummels vet också om det här, likt vilken annan mittback som helst. Det jag vill ha sagt med det här inlägget är, är du en mittback och inte redan spelar för Bayern, Real eller Man Utd så vore du en idiot om du tackar nej till ett erbjudande från Barcelona. Inga orosnerver i min kropp hade aktiverats av möjligheten att Hummels skulle tackat nej till ett erbjudande från oss.
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-09 12:55
Tello uttagen i A-landslaget för första gången i sitt liv. Good job! Update: Övriga Barca-spelare är Valdes, Alba, Iniesta
Barcelona LeoMessi
2013-08-09 12:46
FCBlaugrana (Barcelona) Jag tror att innerst inne så vill Ramos lira med iniesta och Co. Hahaha
Barcelona Leo y Cesc
2013-08-09 12:41

Härligt då har man bokat Supercup matchen hemma mot Atletico och har platser längst fram nästan vid spelaringången, fyfan kan inte ens vänta mer !

Ska bli kul att se laget fira första titeln för året :D
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-09 12:36
Ramos: "Özil, Cristiano and Isco, are better than having #Neymar and Messi."

HAHAHAHA. Älskar att han tar tre spelare i Real och två i Barca.

Vi säger såhär då. Özil, CR & Isco VS. Neymar, Messi & Iniesta.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-08-09 11:58
Problemet med Hummels är att han redan spelar i ett av Europas absolut bästa lag. För ett par år sedan var vi på toppen av pyramiden men nu är vi faktiskt inte bäst längre. För ett par år sedan var vi klubben alla spelare drömde om men nu spelade Bayern ut oss och Dortmund spelade ut laget vi inte vann mot på flera matcher förra säsongen. Jag har naturligtvis ingen aning om vad Hummels tycker men hade jag varit neutral och varit i Hummels position så hade jag aldrig lämnat. Han har alla kompisar där, han spelar i sitt hemland och samtidigt i ett av de bästa lagen i världen. Men om an är sugen på en flytt så är det i nuläget det bästa köpet vi kan göra. Ekonomiskt kan inte Dortmund hålla kvar en spelare på det sättet som Chelsea och PSG kan.
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-08-09 11:53
Imponerande rondo som spelarna körde under träningen. 30 passningar mellan varandra utan att de två spelarna i mitten lyckades bryta. Tycker synd om Piqué och Bagnack, de måste ha varit snurriga efteråt. :P
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-08-09 11:50
Taher/

Tack för svaret och det faktumet att du ställde frågan till Cardoner. Hela intervjun uppskattades verkligen. Mer sånt om går. :)
Barcelona Rambla~
2013-08-09 11:18
Haha, David Moyes alltså. Han förnekar sig inte. Trots Cescs övertydliga budskap igår ger skotten inte upp.

Visserligen är Daily Start en blaska man inte ska på för stort allvar.
Barcelona Taher (Barça-Red)
2013-08-09 11:11
Tack till alla som läste intervjun av vicepresidenten samt för kommentarerna :)

Jag är tyvärr initialen nu så har inte hunnit svara eventuella frågor. Angående en fråga från El Flaco så kan jag säga att jag frågade honom faktiskt angående varför det har blivit svårare att bli medlem. Jordis svar var så lång att den inte skulle få plats i artikeln :)

Hans svar var något i stil med att förut fick vem som helst ansöka om medlemskap genom internet. Det positiva var att antalet medlemmar höjdes jättemycket. Det negativa var att det fanns flera personer som ansökte om medlemskap för mer än de själva. För kanske 20 eller tom 50 medlemskapet. På så sätt kunde de vara med i lottningen av stora matcher som finaler etc... Eftersom då skulle chansen att de får biljetter bli mycket högre. Sedan kunde sälja dessa biljetter till skyhöga priser på svarta marknaden...

Detta är endast en av anledningarna men han gav en del andra rätt logiska anledningar. När jag återkommer kan jag svara dig mer fullständigt :)

Vissa och åter tack till alla som läste och gillade intervjun :)

Tog rätt lång tid och översätta allt :)
Barcelona Smogen
2013-08-09 10:50
Fast man kan ju inte köpa en mittback för sakens skull. Det måste vara någon som faktiskt förbättrar backlinjen. Det finns tyvärr inte så många som gör det och de absolut bästa spelar i några av världens rikaste lag. Tycker det ser halvt omöjligt ut att få tag på en back i år. Sen kan man ju vara efterklok. Naturligtvis så skulle man aldrig släppt Abidal eller gått efter tex. T.Silva redan förra våren. Sen finns Hummels, men jag håller med tränarna, han är jävligt bra, men ska vi pressa högt upp i banan behövs en riktigt snabb back och Hummels blir nog tyvärr omsprungen av rätt många anfallare.
Annons: