/spanien/barcelona/forum/6636.aspx/spanien/barcelona/forum/6636.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona zick9
2013-08-10 07:45
Vad tycker ni om Sakho? Förra säsongen gick Thiago Silva och Alex före honom och nu har de även köpt in Marquinhos för €35M. Jag tror inte att han vill vara fjärdeval och med endast ett år kvar av kontraktet bör han inte vara omöjlig att värva. 14 landskamper för Frankrike sedan 2010 och 23 år gammal. Låter som en billig lösning om klubben ej hittar någon bättre.
Barcelona tikitaka
2013-08-10 05:26
@Barca King - Messi i hjärtat:

HAHAH!!
Barcelona Pep #4
2013-08-10 03:01
Sry mates. Hittade svaret själv va bara lat först :P 14.45 till er som inte vet om det iallafall :)
Barcelona Pep #4
2013-08-10 02:56
Någon som vet vilken tid Barca börjar imorgon svensk tid?
Tacksam för svar
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-08-10 02:34
Vafan du gjorde mig glad i onödan när jag läste början av ditt inlägg.. Inte ens ett roligt skämt
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-08-10 01:44
BREAKING NEWS: Barca har värvat Göndugan inte som Thiagos ersättare utan för att fylla mittbackspositionen även om Porto erbjöd Mangala gratis, Rosell och Zubi insisterade på att köpa han nästa år för 54m Euro.

Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-08-10 01:23
Henderson, Barry, Milner, Jagielka, Carrick, Downing, Baines, Parker ... tillåt mig att skratta/gråta.
Barcelona Diar Shekha
2013-08-10 01:21
För varje dag som går så blir man ännu mer fucking förbannad! Jävla piss ledning.. Inte ens en 7-0 förlust kan få de ta ut handen från röven och göra något vettigt. Det är 10 augusti idag och vi är fortfarande på ruta ett. Ett jävla skämt, avgå alla!
Postat via SvenskaFans-appen
2013-08-10 01:18
@Leo y Cesc:

PL = överskattad liga. De köper ju sönder halva kontinenten eftersom att britterna helt enkelt inte duger som fotbollsspelare. Hur engelsk är egentligen "engelsk" fotboll nuförtiden om man bortser från supportrarna? Nej, den bästa fotbollen spelas just nu i Spanien och Tyskland. Det är bevisat.
Barcelona Júnior - Culé hasta la muerte
2013-08-10 01:17
Hade inte förvånat mig om vi misslyckas med att köpa varken David Luiz eller Vertonghen. Några veckor kvar och det närmaste vi har kommit en mittback är endast rykten. Men ska priserna vara så höga som ca €60m för Luiz så får det vara. Kan tänka mig att man i slutet av augusti värvar en mittback i form av impulsköp som dessutom slutar med att hamna på bänken. Vi supportrar kommer känna oss lurade när "vi blev lovade Mila Kunis men fick nöja oss med Susan Boyle"...
Barcelona Leo y Cesc
2013-08-10 01:08

Vertonghen utsedd till PL.s bästa försvarare 2012-2013.
Barcelona Blaugrana91
2013-08-10 01:06
Och där är källan...

Chelsea have asked Barcelona for €58M in order to sell Luiz, doing it on purpose because Barça surely won't pay that much. [mirror]
Barcelona Blaugrana91
2013-08-10 01:05
Chelsea har satt ett pris på €58M på Luiz för att skrämma iväg Barca, det roliga är ju att pengar inte är ett problem för oss, så rent teoretiskt så har vi råd att slänga upp det. Men är det moraliskt hållbart att betala över en halv miljard för en mittback? Svar nej. Men samtidigt är vi behov av en mittback och då kan man vara tvungen att "tömma kontot"...
2013-08-10 01:04
@FCBlaugrana:

1. Belgare som holländare ... skott som irländare. Vi talar om regionen han är ifrån och språket. Vertonghen hade klarat sig utmärkt i Barca ... under 90-talet.
2. Det skulle jag verkligen inte vilja påstå.
3. Det väger fortfarande inte över det Luiz har uppnått.

Det enda som talar för Vertonghen är att han är vänsterfotad. Kan vara bra för den back som tar den vänstra positionen i mittlåset. Sen tror jag knappast att han lämnar Tottenham efter en säsong ... eller två. Vi kan börja diskutera Vertonghen sommaren 2015 om vi ska vara lite mer realistiska.
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-10 00:56
@KarmaIsAKaranka:

1. Vertonghen är belgare, inte någon holländare.
2. Vertonghen är mer komplett än Luiz som mittback.
3. Inte bevisat någonting? Blev utsedd till PL:s bästa försvarare under sin debutsäsong.
2013-08-10 00:51
Götze är bättre än Messi ... på att kamma håret.

Lägg ned Vertonghen-snacket. Vi vill ha David Luiz och ingen annan. Vi behöver en rejäl spelare som kan smälta in i truppen. Att plötsligt slänga in en holländare från PL eller en tysk (Hummels) från BL i vårt lag är en större risk än att slänga in David Luiz som de facto har MINST likvärdig erfarenhet och landslagskamrater som väntar på Camp Nou. Hummels kan möjligen mätas med Luiz i prestation men Luiz är snabbare och vi behöver en KOMPLETT mittback om vi ska punga ut 40 miljoner euro. Vertonghen däremot har inte bevisat något i mina ögon. Faktum är att han blandar och ger utav det jag har sett.
Barcelona Nesto
2013-08-10 00:18
Levy kräver ju sjuka summor för Bale som haft en endaste kanon säsong.
1 miljard? Skulle ju begära minst 40 för Verthongen.

Köper vi Verthongen så lär de knappast sälja Bale därefter så det vore rätt skönt att sätta stop för Reals affär :P
Blir nog väldigt svårt att köpa honom också då han är en startspelare samt den bästa i försvaret. De har väl rätt ont om försvarare redan?

Hummels
Verthongen
Mangala

I den ordningen. Får vi ingen så kan vi börja med att sparka Zubi. Han kan gärna avgå redan innan.
Barcelona Blaugrana91
2013-08-10 00:09
Tiki-Taka

Han har inte gått ut med något, finns inga citat i den där artikeln. Bara Mirror som påstår att Levy tycker så.
Barcelona Tiki-Taka
2013-08-09 23:59
Som sagt, Levy har gått ut med att Verthongen skall stanna i Tottenham och att han garanterat inte kommer gå någonstans denna sommar. Men mycket kan ändras förhoppningsvis, men med Zubi som sportchef så kan det gå åt skogen hehe =)
Barcelona Messi-10
2013-08-09 23:59
Förstår inte varför man köpte Song?
VIlle man ha en som kan spela DM när Busquets är skadad så har man ju redan Mascherano. Vill man ha en mittback så borde man ha köpt Verthongen.
Min teori var att han skulle spela tvåvägsspelare likt Keita men han har nog endast spelats (1?) match tillsammans med Busquets.
Barcelona zick9
2013-08-09 23:57
@Messi-10:

Fabregas har mycket bättre skott än Götze.
Barcelona La liga es blaugrana!
2013-08-09 23:55
Verthongen är ett näst intill omöjligt alternativ, Levy är europas hårdaste förhandlare och släpper oftast inte spelare som behövs för laget, endast om klubben är villig att betala överpris.
Barcelona 1.70-ligan - Tika Tata
2013-08-09 23:51
Jordi Alba Ramos #18 Endast om zubi varit vaken förra sommaren och köpt Vertonghen från Ajax (läs inte ignorerat de Boers när denne erbjöd oss Vertonghen till vrakpris), hade man kunnat säga att han gjort ett "toppenjobb". Värvar man honom nu istället sätter man samtidigt en failstämpel i pannan på hela ledningen... Men inte mig emot egentligen - dem förtjänar det och laget behöver en bra försvarare!
Barcelona westinho - ¡Sandrusco vete ya!
2013-08-09 23:46
Läste för någon dag sedan att Barca kontaktat Spurs angående Vertonghen, men trodde inte på det. Idag kommer ännu fler rykten om kontakt klubbarna emellan. Nu har det börjat pirra lite i magen. Min absoluta drömvärvning.

Tyvärr är Levy väldigt hård samtidigt som Barca har motsatsen Zubi, så jag vågar inte tro på en värvning. Om inte Sanllehi fixar det förstås.

Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2013-08-09 23:35
SNÄLLA KÄRA RARA ZUBI, Värva Vertonghen, en framtidsback som kommer hålla hög världsklass i 10 år, sedan när säsongen är 2014/2015 så värvar du in Ter Stegen, för då Zubi skulle jag och många andra bli glada och över att du har gjort ett toppenjobb för första gången sen efter det kan du få spela hur mycket golf du vill.
Barcelona 1.70-ligan - Tika Tata
2013-08-09 23:33
@Hetfield:

Tåget gick nog förra sommaren för den spelaren, men Zubi lyssnade inte med det örat då.
Barcelona Messi-10
2013-08-09 23:23
Erat forum har varit en av de forumen man gått in på när man inte vill höra gnäll över andra lag med helt konstiga argument, men det verkar som att det håller på att ändras efter 1 dålig säsong...
Barcelona Messi-10
2013-08-09 23:22
Zick9

Kan Fabregas vara falsk nia så kan Götze.... Ni börjar ärligt talat låta som Arsenal fansen för 2 årsedan efter att dem åkt på däng av er.
Barcelona Shanghai - Gerardo "Tata" Martino
2013-08-09 23:21
@zick9:

Jag har inte heller skrivit att Götze har nån egenskap som är bättre än Messis. Som sagt, han värvades från Dortmund för att agera som falsk nia. Det är i alla fall vad man har läst om denna värvning.
Barcelona zick9
2013-08-09 23:11
@Shanghai - Gerardo "Tata" Martino:
Det finns inte ett enda attribut som Götze är bättre än Messi på. Han kommer aldrig att bli någon bra central anfallare. Att spela Götze som falsk 9:a är som att spela Iniesta där. Det funkar inte att spela med en enda central anfallare när denna inte kan göra mål. Speciellt inte när Ribery inte är någon bra målskytt. Robben är väl ok men inte kan han vara tänkt som den enda målgöraren i anfallet? Lmao... Bayerns dominans är över efter en ynka säsong. Tack Pep för att du hjälper oss. Barca trogen livet ut.
Annons: