/spanien/barcelona/forum/6635.aspx/spanien/barcelona/forum/6635.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messi-10
2013-08-09 23:59
Förstår inte varför man köpte Song?
VIlle man ha en som kan spela DM när Busquets är skadad så har man ju redan Mascherano. Vill man ha en mittback så borde man ha köpt Verthongen.
Min teori var att han skulle spela tvåvägsspelare likt Keita men han har nog endast spelats (1?) match tillsammans med Busquets.
Barcelona zick9
2013-08-09 23:57
@Messi-10:

Fabregas har mycket bättre skott än Götze.
Barcelona La liga es blaugrana!
2013-08-09 23:55
Verthongen är ett näst intill omöjligt alternativ, Levy är europas hårdaste förhandlare och släpper oftast inte spelare som behövs för laget, endast om klubben är villig att betala överpris.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan - Tika Tata
2013-08-09 23:51
Jordi Alba Ramos #18 Endast om zubi varit vaken förra sommaren och köpt Vertonghen från Ajax (läs inte ignorerat de Boers när denne erbjöd oss Vertonghen till vrakpris), hade man kunnat säga att han gjort ett "toppenjobb". Värvar man honom nu istället sätter man samtidigt en failstämpel i pannan på hela ledningen... Men inte mig emot egentligen - dem förtjänar det och laget behöver en bra försvarare!
Barcelona westinho - ¡Sandrusco vete ya!
2013-08-09 23:46
Läste för någon dag sedan att Barca kontaktat Spurs angående Vertonghen, men trodde inte på det. Idag kommer ännu fler rykten om kontakt klubbarna emellan. Nu har det börjat pirra lite i magen. Min absoluta drömvärvning.

Tyvärr är Levy väldigt hård samtidigt som Barca har motsatsen Zubi, så jag vågar inte tro på en värvning. Om inte Sanllehi fixar det förstås.

Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2013-08-09 23:35
SNÄLLA KÄRA RARA ZUBI, Värva Vertonghen, en framtidsback som kommer hålla hög världsklass i 10 år, sedan när säsongen är 2014/2015 så värvar du in Ter Stegen, för då Zubi skulle jag och många andra bli glada och över att du har gjort ett toppenjobb för första gången sen efter det kan du få spela hur mycket golf du vill.
Barcelona 1.70-ligan - Tika Tata
2013-08-09 23:33
@Hetfield:

Tåget gick nog förra sommaren för den spelaren, men Zubi lyssnade inte med det örat då.
Barcelona Messi-10
2013-08-09 23:23
Erat forum har varit en av de forumen man gått in på när man inte vill höra gnäll över andra lag med helt konstiga argument, men det verkar som att det håller på att ändras efter 1 dålig säsong...
Barcelona Messi-10
2013-08-09 23:22
Zick9

Kan Fabregas vara falsk nia så kan Götze.... Ni börjar ärligt talat låta som Arsenal fansen för 2 årsedan efter att dem åkt på däng av er.
Barcelona Shanghai - Gerardo "Tata" Martino
2013-08-09 23:21
@zick9:

Jag har inte heller skrivit att Götze har nån egenskap som är bättre än Messis. Som sagt, han värvades från Dortmund för att agera som falsk nia. Det är i alla fall vad man har läst om denna värvning.
Barcelona zick9
2013-08-09 23:11
@Shanghai - Gerardo "Tata" Martino:
Det finns inte ett enda attribut som Götze är bättre än Messi på. Han kommer aldrig att bli någon bra central anfallare. Att spela Götze som falsk 9:a är som att spela Iniesta där. Det funkar inte att spela med en enda central anfallare när denna inte kan göra mål. Speciellt inte när Ribery inte är någon bra målskytt. Robben är väl ok men inte kan han vara tänkt som den enda målgöraren i anfallet? Lmao... Bayerns dominans är över efter en ynka säsong. Tack Pep för att du hjälper oss. Barca trogen livet ut.
Barcelona Hetfield
2013-08-09 23:09
Verthonghen är ett väldigt bra val. Lagkapten i Ajax, behärskar kortpassningsspelet, vänsterfotad och även målfarlig.

Tottenham har gott om pengar, men om en försäljning av Verthonghen kan försäkra att Bale stannar kvar så kan de ju sälja honom.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2013-08-09 23:07
Shanghai Du slutar inte med att chocka mig haha..
2013-08-09 22:55
@zick9:

Han behöver inte vara en målskytt, men om han skulle förbättra målskyttet kombinerat med hans fina passningar, ja då skulle han vara Bayerns Messi. Men bara en fattigare kopia.
Barcelona Blaugrana91
2013-08-09 22:53
FCBlaugrana

Ja det stämmer. Dem flesta som kommenterar på Sport och MD har gjort det tydligt att dem mittbackar man föredrar är Vertonghen och Hummels.

Dock verkar många som skriver där faktiskt leva i en drömvärld ibland då man trots värvningen av Neymar skriker efter en till anfallare...
Barcelona zick9
2013-08-09 22:52
@Shanghai - Gerardo "Tata" Martino:

Skillnaden mellan Messi och Götze är ju att den ena kan skjuta. Är Götze tänkt som lagets målkung? LOL.
Barcelona Smogen
2013-08-09 22:51
En klar anledning till att inte gilla Bayern är för att är det något lag i Tyskland som liknar Real Madrid så är det just Bayern. Jag gillar deras fotboll, tycker det är bra när dom då och då satsar på egna talanger, men har rätt svårt för deras sätt att agera som klubb.
2013-08-09 22:51
@zick9:

LOL. Falsk nia annars, som Messi i Barcelona. Det var därför han (Götze) värvades.
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-09 22:50
På artikeln på Sport angående Vertonghen till Barca så har den populäraste kommentaren 800 likes och den lyder "För bra för att vara sant."
Det känns som att många Culés vill ha Vertonghen till Katalonien!
Barcelona zick9
2013-08-09 22:50
Götze som central anfallare?
2013-08-09 22:46
Varför spelar Pep ens 4-1-4-1 för? Vore bättre med 4-3-3 och med dessa spelare...

- Neuer

Lahm - Dante - Martinez - Alaba

Thiago - Schweinsteiger - Kroos

Robben - Götze - Ribery

Sorry för OT.
Barcelona Barcadinho.
2013-08-09 22:41
Jag undrar hur länge det dröjer innan båda Götze o Thiago får myror i huvudet och kanske tom beslutsångest. Får väl se.
Pep gjorde många nya experimentella saker i försäsongen men idag så satt han tillbaka alla pjäser precis som förra säsongen.
Antigen för feg eller så att han tänker ändra på saker långsammare än vad folk börjat tro på sistone.
Stundvis en grym match, särskilt i andra halvleken fram till de bisarra dubbel straffena. Som vanligt bra publik.
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-09 22:40
Om man läser kommentarerna på Mundo Deportivo och Sport samt omröstningen på Sport så får en värvning av Vertonghen fantastiskt stöd. Mycket större stöd än en värvning av David Luiz.
Barcelona Stoichkov~
2013-08-09 22:35
@Zyzz - U mirin brah?:
De som pratat om 7 upp. De är små ungar. Inget att bryr sig om. Vi vann dem två år innan med 4-0 på första halvleken. Det är fotboll. Ibland vinner man, ibland förlorar man. Tycker att det är tur att spelarna inte tänker som dessa ungar. Om man förlorar så är det som gäller att gå vidare så fort som det är möjligt för att vinna nästa match. Nästa gång vi möter så kan det bli en vinst för oss. Det är fotboll som sagt.
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-08-09 22:34
När Ribery anser sig vara bättre än Messi och Iniesta...ja då vet man att det är dags att plocka ner Bayern på jorden igen! Sen får ni tycka vad ni vill, men jag gillar dem inte!
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-08-09 22:33
Messi 10: Nej utan för att deras spelare är äckliga. Kommer ihåg hur muller stängde en spelare i Barca t.ex i semin och sen efter matchen så såg man hur han och Robben diskuterade det och gick och skrattade. Sånt stör mig och jag gillar dem bara inte. Sen att Ribery tycker han förtjänar ballon D'or gör också att jag inte gillar dem!
Barcelona Glaubrana
2013-08-09 22:31
Har vi muntligt med ter stegen eller ? Skit i Bayern snacket och för trevliga diskussioner, alla tycker olika det är väl fan bara acceptera det ..
Barcelona Rambla~
2013-08-09 22:28
Stoichkov~ Det är uppenbarligen att jag gör det, men som sagt nog om det nu.
Barcelona Messi-10
2013-08-09 22:27
@Zyzz - U mirin brah?:

Äckliga för att Barcelona förlora mot dem?
Barcelona Stoichkov~
2013-08-09 22:27
"Pep är en legend i Barcelona, men när han tränar Bayern så är han en rival. Sen så hjälper det inte att Muller och en w*ore spelar för de..." Javisst, är Pep en rival nu. Så fort han spelar mot Barca vill jag att han ska torska och att Barca ska vinna, absolut. Men jag vill ändå att han ska lyckas med sitt projekt i Bayern. Eftersom han är en stor legend så vill jag inte se honom misslyckas. Sen gillar jag Bayern som klubb utan att för den saken skull heja på dem.
Annons: