/spanien/barcelona/forum/6628.aspx/spanien/barcelona/forum/6628.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ViscaBarca1899
2013-08-10 18:35
Ride_The_Big_One(6) (Barcelona) Sorry men vissa tror att det alla backar kommer till Barca på grund av vårt "varumärke"
Postat via SvenskaFans-appen
Coach Pep,
2013-08-10 18:31
@L.A.M Nr 10:

Ärligt så är Cesc just nu dubbelt så bra som Xavi. Inte bara det, jag har aldrig sett Cesc så bra som han varit under försäsongen. Han är som en ny spelare och ser mycket lättare ut i steget.Jag har kritiserat honom som bara den då jag inte är hans fanboy precis men om han spelar bra så förtjänar han också beröm.

När han spelade på Messis position idag i första halvlek som falsk nia hände ingenting förutom att han gjorde det där målet med lite tur. Xavi och Iniesta spelade sitt vanliga enkla tiki-taka utan att skapa något men i andra halvlek när de två ovannämnda byttes ut så stal Cesc showen. Han dikterade tempot, spelade vackert och visade Tata vem som bör starta bredvid Iniesta när säsongen börjar. Tata hade en poäng när han sade att Cesc är en av de bättre spelarna i laget. Jag tror Tata komer bänka Xavi till förmån för Cesc, det är nog dags nu. Xavi har tyvärr inte varit sig själv alls hittills.

Förra säsongens Cesc kunde inte ersätta Xavi om hans liv hängde på det, men spelar han såhär så kan det hända saker. En skam bara att han skadade sig.
Barcelona zick9
2013-08-10 18:30
@Barcelonistas:

Det där var 4 år sedan. Saker och ting förändras. Inter vann trippeln 2010 men kom nyligen bara på 9:e plats i den sämsta upplagan av Serie A på flera år.
Barcelona Lukman Roffe Murad
2013-08-10 18:30
L.A.M Nr 10

Jag håller med dig där om att vi kanske skulle börja testa 4-2-3-1 med Masken och Busquet som balans spelarna men hur skulle vi starta med dem andra 4?

Alexi/Pedro--------Iniesta/Xavi/Fabregas-------Neymar/Tello
----Messi----

Jag skulle starta med Alexi---Iniesta---Neymar.
Barcelona Blaugrana91
2013-08-10 18:26
En grej som man kan fundera på kring en ev. värvning av Luiz är att Chelsea nog faktiskt behöver pengarna. Läste för ett tag sen att anledningen till att Chelsea t.ex. inte värvade Cavani var för att dem inte hade råd att betala det priset som Napoli krävde. Chelsea fokuserar helt enkelt på att få det att gå ihop ekonomiskt inför FFP och med tanke på dem sjuka summor dem handlat för dem senaste åren samt det underskott man visat upp under åren så är det knappast lättare sagt än gjort. Dessutom har dem långt från lika stora intäkter som exempelvis vi har. Nu vill man även ha Rooney och som det verkar har man problem även där med pengarna, man har lagt flera skambud på runt 200 Miljoner kr för Rooney som United nobbat såklart, Chelsea brukar ju annars inte ha några problem att betala överpriser, Torres för €50M t.ex. Därför tror jag inte vi ska utesluta Luiz helt, oavsett vad Mourinho säger. Om nu Chelsea verkligen vill köpa Rooney men inte har råd, kan tänka mig att United vill ha långt över €40M med tanke på att det är en direkt konkurrent också. Säg att vi då bjuder över €40M för Luiz då skulle nog Chelsea kunna frestas att ta det för att finansiera en ev. värvning av Rooney.
Barcelona Barcelonistas
2013-08-10 18:25
Capitan - öööuuuuu du, det jag menar är att det händer alla lag och jag räknar inte ens med returen då vi inte ens försökte. Folk tror att detta handlar om 7-0 mot Bayern, men nej det gäller andra lag ochså som vi mött. Så snälla snacka inte om 7-0 igen tack.
Barcelona FCB_Messi
2013-08-10 18:24
Viscabarca Varför vi underskattar dom backarna vi har ? Behöver vi ens disskutera det ? Du kanske inte har sett någon Barca match på 2 år ?
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-08-10 18:18
Barcelonistas (Barcelona) Mm, men, du vet sist vi spelade mot Bayern vann de med 7-0 sammanlagt och spelade inte bara ut oss i en halvlek, utan i fyra... Inse att det inte längre är trippelsäsongen 2009.
Barcelona Barcelonistas
2013-08-10 18:03
Zick9 - 2009 slog vi Bayern med 4-0 i kvartsfinalen i Cl och där blev Bayern ännu mer utspelade, kan vara den bästa halvleken någonsin av ett klubblag. Efter 45 minuter stod det 4-0 Barcelona...

Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-08-10 17:50
Cesc, who sprained his ankle today, will probably not travel to Ecuador for the friendly with Spain on Wednesday. #fcblive [catradio] Bara skadan inte är allvarlig är det positivt att han slipper den resan
Barcelona zick9
2013-08-10 17:40
@ViscaBarca1899:

Säger bara 7-0
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2013-08-10 17:35
Någon som såg Kos mot Negredo duellen? Precis det här jag mena med att han väger lite tunt för en mittback. ViscaBarca1899 Caps lock verkligen?
Barcelona ViscaBarca1899
2013-08-10 17:28
Vi ska nu inleda säsongen och ni tjafsar om skit saker. Vi har inte plats för en mittback om vi inte lånar ut Bartra annars det är min åsikt. VARFÖR UNDERSKATTA DET VI HAR OCH ÖVERSKATTA SPELARE I ANDRA LAG
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-08-10 17:14
Ramsey gör 2-0 mot City för Arsenal. Undrar vem som kommer dö idag/imorgon.
Barcelona Cobain
2013-08-10 17:08
Dubbel
Barcelona Cobain
2013-08-10 17:08
Himne del Barcelona

Jag håller med dig! Nästan som att man vill lägga sig och sova tills den 1/9 och bara vakna när matcherna spelas så man slipper alla skriverier..
Barcelona Gabriel
2013-08-10 17:07
Aubameyang hattrick i sin Bubdesliga debut för Dortmund. Saknar de Götze? Haha.
Barcelona Himne del Barcelona
2013-08-10 17:06
Cobain

Inga problem.

Börjar bara bli rejält trött på Silly Season och vill att säsongen ska börja. Allt tjat om Hummels, Silva och Luiz står mig upp i halsen.

Jag struntar fullständigt i om Barcelona värvar en mittback eller ej, även om det behövs. Jag ser precis lika mycket fram emot säsongen ändå.
Barcelona Cobain
2013-08-10 17:03
Barcelonistas

Om du kollar 2-3 inlägg längre ner skrev jag:

"Jag har inte menat att hetsa till någon diskussion om anfallet och mittfältet, där anser jag att vi är fulltaliga och att det finns en harmoni just nu."
Barcelona Barcelonistas
2013-08-10 17:02
Cobain - Ring mig när du hittat ett lag med en sån här bredd på anfall och mittfälts positionerna.

Anfall - Messi-Neymar-Sanchez-Pedro-Tello-Fabregas

Mittfällt - Iniesta - Xavi- Fabregas-Busquets-Song-Masken-

Som du ser så har vi en sjuk bredd det enda jag kan tänka mig är att vi då värvar en offensiv mittfältare. Men utöver det så ser det bra ut, det är egentligen bara backlinjen som vi behöver förstärka.
Barcelona Cobain
2013-08-10 17:00
Himne del Barcelona

Jag ber om ursäkt att jag uttryckte mig klumpigt.
Barcelona Cobain
2013-08-10 17:00
Blaugrana91 & Barcelonistas

Som sagt, det jag skrivit är att jag anser att en mittback måste in. Sedan är jag nöjd med truppen och får bedöma resultatet av lagets prestationer efter säsongen. Jag har inte menat att hetsa till någon diskussion om anfallet och mittfältet, där anser jag att vi är fulltaliga och att det finns en harmoni just nu. =)
2013-08-10 16:59
Cobain

Bra, för när man läser att en värvning inte räcker PÅ LÅNGA VÄGAR är det lätt att få en annan uppfattning.
Barcelona Cobain
2013-08-10 16:58
Himne del Barcelona

Jag är av den uppfattningen att vi behöver värva en mittback.
Barcelona NoGo™
2013-08-10 16:56
Official: Cesc has sprained his left ankle, more tests later #fcblive

Stukad fot på Cesc, hoppas på en lätt stukning!
2013-08-10 16:55
Cobain

"En värvning i år räcker inte på långa vägar! "
Barcelona Barcelonistas
2013-08-10 16:52
Cobain - lyssna på Blaugrana91 noga innan du kommer med massa nonsens, vi har nästan en helt komplett trupp. Anfallspositionerna samt mittfält är vi helt safe på, det är bara backlinjen framför allt Mbs positionerna som vi behöver förstärka.
Barcelona Barcelonistas
2013-08-10 16:50
Masken som tabbar sig ( precis som vanligt) vid 1-1 målet, seriöst han gör det absolut sämsta som försvarsspelare. Skickar ut bollen precis utanför straffområdet, det är rena självmordet...
Barcelona Blaugrana91
2013-08-10 16:50
Cobain

Vad pratar du om?
Jag har inte påstått att man bara ska hämta talanger från La Maisa, givetvis måste man komplettera med några världsklassvärvningar. Men vad mer begär du just nu?

Vi har värvat Neymar för €57M, så vi har en anfallstrupp som består av Messi, Neymar, Sanchez, Pedro, Tello. Sen har vi spelare som Iniesta och Cesc som även kan spela med i anfallet. Finns ingen klubb som kan matcha det.

På mittfältet har vi Xavi, Iniesta, Busquets, Cesc Fabregas, Song, Sergi Roberto, JDS. Visst vi tappade Thiago, men Roberto har visat att han duger mer än väl som ersättare för honom. Sen kan även Mascherano räknas in mer som mittfältare när en mittback värvas. Som du ser världsklass och överbefolkat.

Sen har vi då försvaret och där finns just nu Pique, Puyol, Mascherano, Alba, Alves, Bartra, Adriano, Montoya. Det är här vi måste värva till, ingen annan lagdel.
Barcelona Cobain
2013-08-10 16:44
Himne del Barcelona

Jag vill inte värva för sakens skull, vart har jag skrivit det? Vi BEHÖVER värva en mittback (enligt min mening) då vi lät Abidal gå.
Annons: