/spanien/barcelona/forum/6627.aspx/spanien/barcelona/forum/6627.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-09 12:55
Tello uttagen i A-landslaget för första gången i sitt liv. Good job! Update: Övriga Barca-spelare är Valdes, Alba, Iniesta
Barcelona LeoMessi
2013-08-09 12:46
FCBlaugrana (Barcelona) Jag tror att innerst inne så vill Ramos lira med iniesta och Co. Hahaha
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Leo y Cesc
2013-08-09 12:41

Härligt då har man bokat Supercup matchen hemma mot Atletico och har platser längst fram nästan vid spelaringången, fyfan kan inte ens vänta mer !

Ska bli kul att se laget fira första titeln för året :D
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-09 12:36
Ramos: "Özil, Cristiano and Isco, are better than having #Neymar and Messi."

HAHAHAHA. Älskar att han tar tre spelare i Real och två i Barca.

Vi säger såhär då. Özil, CR & Isco VS. Neymar, Messi & Iniesta.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-08-09 11:58
Problemet med Hummels är att han redan spelar i ett av Europas absolut bästa lag. För ett par år sedan var vi på toppen av pyramiden men nu är vi faktiskt inte bäst längre. För ett par år sedan var vi klubben alla spelare drömde om men nu spelade Bayern ut oss och Dortmund spelade ut laget vi inte vann mot på flera matcher förra säsongen. Jag har naturligtvis ingen aning om vad Hummels tycker men hade jag varit neutral och varit i Hummels position så hade jag aldrig lämnat. Han har alla kompisar där, han spelar i sitt hemland och samtidigt i ett av de bästa lagen i världen. Men om an är sugen på en flytt så är det i nuläget det bästa köpet vi kan göra. Ekonomiskt kan inte Dortmund hålla kvar en spelare på det sättet som Chelsea och PSG kan.
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-08-09 11:53
Imponerande rondo som spelarna körde under träningen. 30 passningar mellan varandra utan att de två spelarna i mitten lyckades bryta. Tycker synd om Piqué och Bagnack, de måste ha varit snurriga efteråt. :P
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-08-09 11:50
Taher/

Tack för svaret och det faktumet att du ställde frågan till Cardoner. Hela intervjun uppskattades verkligen. Mer sånt om går. :)
Barcelona Rambla~
2013-08-09 11:18
Haha, David Moyes alltså. Han förnekar sig inte. Trots Cescs övertydliga budskap igår ger skotten inte upp.

Visserligen är Daily Start en blaska man inte ska på för stort allvar.
Barcelona Taher (Barça-Red)
2013-08-09 11:11
Tack till alla som läste intervjun av vicepresidenten samt för kommentarerna :)

Jag är tyvärr initialen nu så har inte hunnit svara eventuella frågor. Angående en fråga från El Flaco så kan jag säga att jag frågade honom faktiskt angående varför det har blivit svårare att bli medlem. Jordis svar var så lång att den inte skulle få plats i artikeln :)

Hans svar var något i stil med att förut fick vem som helst ansöka om medlemskap genom internet. Det positiva var att antalet medlemmar höjdes jättemycket. Det negativa var att det fanns flera personer som ansökte om medlemskap för mer än de själva. För kanske 20 eller tom 50 medlemskapet. På så sätt kunde de vara med i lottningen av stora matcher som finaler etc... Eftersom då skulle chansen att de får biljetter bli mycket högre. Sedan kunde sälja dessa biljetter till skyhöga priser på svarta marknaden...

Detta är endast en av anledningarna men han gav en del andra rätt logiska anledningar. När jag återkommer kan jag svara dig mer fullständigt :)

Vissa och åter tack till alla som läste och gillade intervjun :)

Tog rätt lång tid och översätta allt :)
Barcelona Smogen
2013-08-09 10:50
Fast man kan ju inte köpa en mittback för sakens skull. Det måste vara någon som faktiskt förbättrar backlinjen. Det finns tyvärr inte så många som gör det och de absolut bästa spelar i några av världens rikaste lag. Tycker det ser halvt omöjligt ut att få tag på en back i år. Sen kan man ju vara efterklok. Naturligtvis så skulle man aldrig släppt Abidal eller gått efter tex. T.Silva redan förra våren. Sen finns Hummels, men jag håller med tränarna, han är jävligt bra, men ska vi pressa högt upp i banan behövs en riktigt snabb back och Hummels blir nog tyvärr omsprungen av rätt många anfallare.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2013-08-09 10:23
Från att vi garanterat ska köpa en mittback till att vi nöjer oss med truppen så som den ser ut. Ta er i arslet samtliga som sitter i styrelsen säger jag bara.
Barcelona Deulofeu
2013-08-09 10:07
Jag är en person som är ganska positiv av mig av naturen och ser ju gärna att glaset är halvfullt och inte halvtomt.

Men om man ska jämföra Thiago och S.Roberto är det jurätt svårt den ena har potential att bli precis hur bra som helst och är väldigt komplett en unik spelare med elegansen personifierad medans den andra ser ut som en snäll skolpojke.

Vi kommer aldrig få problem med Roberto inte superstjärna där direkt inga tatueringar inga häftiga frisyrer jag ser en perfekt truppspelare som kan komma att gå riktigt långt.

Han har ett skönt driv med bollen spelar säkert och hans tröja är oftast blötast när han lämnar planen.Det räcker för mig detta blir säsongen då vi får en ny liten favorit på mittfältet.
Barcelona Deulofeu
2013-08-09 10:03
Jag är inte speciellt orolig när man summerar säsongen har nog Mascherano fått rätt bra med speltid garanterat.

Glömmer aldrig hans tackling på Bendtner han hade ju kunnat skjuta oss ur cl om det inte vore för masken.

Barcelona Puyol El Capitano 5
2013-08-09 09:49
Mascherano är ett riktigt proffs! Han vet att det blir svårt men han kommer stanna kvar och kämpa om en plats vare sig det är på mittfältet eller i backlinjen.
Det jag gillar med Mascherano är hans aggressivitet och hur han går in i duellerna, han är heller inte rädd för att dra på skott vilket vi aldrig ser från vårt mittfält.
Barca behover spelare av hans kaliber. Dessutom passar han utmärkt in i presspelet som Tata vill köra. Största utmaningen har Tata som ska få in honom på rätt position.
Jeffson
2013-08-09 09:16
Haha Puyol hade plockat bollen av både Bale och Ronaldo vid en 2 mot 1 kontring alla dagar i veckan ;) Nej men det är klart man vill ha in en mittback. Men inte ska vi behöva punga upp 25 mille för Agger bara för det. Agger vs Mascherano är inte 25 miljoners skillnad.
Barcelona Deulofeu
2013-08-09 09:01
Jeffson är inne på din linje vi behöver inte vara helt desperata.

Anfall är bästa försvar motståndarna ska ju först ta bollen av oss.Jag är dock rätt säker på att spelarna kommer få jobba rätt hårt då det verkar som om vi kommer använda ett rakare och mer direkt spel det leder till mer bolltapp.

Tycker det är helt rätt melodi har man Neymar ska man spela en del på kontring och snabba anfall det vore tjänstefel att inte göra det.

Längtar efter att se Puyul på plan igen för att se hans nivå jag tror han kommer tillbaka starkare än någonsin.Men att se honom försvara i ett el classico mot Bale och Ronaldo med fart kan bli lite jobbigt.
Jeffson
2013-08-09 08:54
Det riktigt sjuka är att jag har fått en tanke som dessutom grott ett tag. Tänk om vi inte behöver en mittback? Tänk om Puyol håller låt säga 20 matcher fler i år. Eller att det återkommande presspelet gör att Masch-Pique faktiskt håller. Eller att Bartra TROTS ALLT spelar upp sig. Tata kanske får ordning på det. Klart är att just nu vill jag få in en mittback för att lugna mina nerver. Men ligan gick ju "hyfsat" bra förra året, även om vi släppte in lite fler mål än senaste säsongerna. CL gick skit hela året faktiskt, trots det tog man sig till semifinal (vet att detta låter motsägelsefullt men så var det). Tänk om spelarna kan hålla sig fräscha med hjälp av bättre träning och mer rotation, presspelet är tillbaka och Pique-Puyol står där i en semi mot Real, Bayern eller PSG. Inte fan känns det som att det kommer bli 0-7 iallafall. Jag vet att jag inte har nämnt potentiella skador osv. Jag säger bara att med lite tur och bättre kollektivt försvarsspel och fysik kan det gå hela vägen. Vi behöver inte vara dödsdömda om inte en mittback kommer. Men med tex Luiz så slipper man ändå mycket oro och förlita sig på tur, så köp han för fan!
Barcelona Deulofeu
2013-08-09 08:37
Mascherano ett riktigt yrkesproffs!

Vad händer med honom om vi värvar en ny mittback?

Han är för bra för bänk och inte bättre än Busquets såklart.

En otroligt fin truppspelare och förmodligen Messi nära vän litet dilemma på himlen?
Barcelona 1.70-ligan - Tika Tata
2013-08-09 08:34
Pedro: "Signing a centre back? It's not up to me to decide, but I think we already have a great squad and enough centre backs." [cope] Sluta upp med dumheterna pedro. Förstår att spelarna måste vakta tungan och inte hänga ut någon lagkamrat, men att blunda för en lagdel som så uppenbart blöder, får en bara att framstå som smått korkad.
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2013-08-09 02:47
Antingen Vermarlen eller Mathieu. Sorry för dubbel
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2013-08-09 02:31
Säkert Mathieu.
Barcelona Gabriel
2013-08-09 02:10
Blaugrana91

Skulle det inte vara helt sjukt om alla dessa om och men slutar med att Hummels tillslut värvas, den spelaren som de flesta av oss ville ha här inne - tom före Thiago Silva (även om han är världens bästa försvarare) pga att det är en bättre lösning rent långsiktigt. Man misslyckas med Thiago Silva, Agger, David Luiz och alla andra - så man satsar på Hummels en gång för alla, trots att han inte var första prion och köper honom. Drömmen!

Nej men seriöst, jag tror aldrig att det kommer att hända. För det första så börjar Bundesliga nu så låt oss säga att klubbens ens lägger ett bud på honom, då har jag ändå svårt att se Dortmund acceptera det budet med tanke på att de behöver hitta en ersättare på så kort tid, det går liksom inte. Vi har haft vår chans hela sommaren att försöka köpa honom, det är för sent nu tyvärr. Ska Hummels nånsin spela hos oss så blir det nästa sommar, det är vad jag tror iaf.
Barcelona Blaugrana91
2013-08-09 02:04
Gabriel

Låt oss nu hoppas den 3e mittbacken är Hummels. ;)
Barcelona Gabriel
2013-08-09 02:02
Inte en chans i världen att den tredje mittbacken är Hummels, hur mycket jag än önskar det. Han har inte funnits på karten enda sen Tito gick ut och sa att han (även om han aldrig nämnde Hummels namn) var för lik Piqué. Tycker för det första att Tito har fel och att argumenten inte stämmer, för det andra anser jag att det är konstigt att ryktet inte skapats till liv igen med tanke på att Tito inte är tränare längre.
Barcelona Grimaldo
2013-08-09 01:55
@barcastuff: The transfer of Manchester City midfielder Denis Suarez (19) to Barcelona B could be announced shortly. [rac1]
Barcelona Barcelonistas
2013-08-09 01:52
FCBlaugrana - Hummels!?. Jag minns hur Rosell gick ut och sa att det finns en Tysk spelare som han gillar väldigt mycket..

På tal om Hummels vad fan hände? Ryktades ju en hel del om honom fram tills att Tito gick ut och sa att han var för lik Pique. Att han inte ens är ett alternativ är ju väldigt märkligt, då Hummels själv dessutom uttryckt hur mycket han gillar Barca osv.
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-09 01:47
Besides Chelsea's David Luiz and Liverpool's Daniel Agger, Barcelona are negotiating with a third centre back defender. [cadena cope] Spännande..
Barcelona Barcelonistas
2013-08-09 01:44
Är det så att klubbarna är rädda att sälja en MB till Barcelona?. Alla vet ju om vid det här laget att det enda som fattas i Barca nu är en bra MB sen kan man vara tillbaka till den där sjuka nivån. Jag tror dock på Luiz, så länge han själv vill komma till Barca kan varken Mou eller någon annan göra speciellt mycket. Får vi in Luiz så ska vi vara jävligt glada med tanke på hur komplicerat allt har varit. NeymarMessi - jag kommer lyfta upp den där människan och spika fast han väggen som en liten trä docka, om han inte släpper Luiz.
Barcelona NeymarMessi
2013-08-09 01:35
Tolken har sagt sitt.
Barcelona Barcelonistas
2013-08-09 01:29
ourinho (coach Chelsea): "Barcelona bidding for David Luiz? We don't want to lose our best players. No chance." [via guardian]

Mourinho (coach Chelsea): "It's lost time for Barça. My advice is to go to the second player on their list because they are wasting time."

Mou vill dock inte sälja, men vad ska han göra om Luiz verkligen vill lämna?.
Annons: