/spanien/barcelona/forum/6624.aspx/spanien/barcelona/forum/6624.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-08-11 13:16
För er som har lust att
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2013-08-11 13:14
@1.70-ligan - köp en back, tack:

Nja, vi låter honom nog gå till en annan klubb, ha en bra säsong. och så bjuder vi för 40m för honom. Det är så det brukar se ut.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-08-11 13:13
@barcastuff: Barcelona wants to pay at the most 30M for Chelsea centre back David Luiz (26). They made this week a first 20+5M bid for the Brazilian [md]
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-08-11 13:01
Sakho känns i nuläget ganska klockren, även om han medför vissa orosmoln. Han sägs ha en halvdan attityd och inställning. Men han är ung, stark och har allt som krävs för att lyckas som mittback i Barca. Jag håller Luiz högre, och även Agger faktiskt, men det känns långt ifrån självklart att vi skulle få någon av dessa. Då är Sakho ett utmärkt alternativ istället. Släpp golfklubban och greppa telefonen, Zubi!
Barcelona san_miguel
2013-08-11 12:34
Menar du allvarligt talat att du tycker dr är okej att pep spionerade på spelare? Hans uppgift var att se till att spelarna gjorde sitt resten ska han inte lägga sig i på det sättet.
Barcelona Diar Shekha
2013-08-11 12:29
Jag säger JA TACK till Sakho, Barca borde nappa direkt!! 23 år, om några år kommer han bli ett monster och är dessutom vänsterfotad vilket hade passat Pique perfekt! Vi verkar ju inte få några andra, kan lika gärna satsa på Sakho. Och han skulle inte kosta mycket då hans kontrakt går ut nästa år.
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-08-11 12:09
Barcelonito / Lucho Enrique 21

har vi någon annan vi kan spela med? det är därför vi skriker efter en mittback, tagga ner med vinet mannen den förstör dig, han får fortssätta spela för att vi inte har någon annan, och att du säger att montoya kan ta alves plats bevisar bara att ditt vin kickar in,

jag tror att om vi hade en hummels, eller sakho eller thiago silva, och att puyol var fullt frisk så hade pique fått sitta på bänk, dom ser att han inte är bra, men dom kan inte göra något åt saken för att vi inte har nån ersättare

de säger sig själv när pep var tvungen att skicka spioner efter pique, han tar ju inte sin plats som startman på allvar
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2013-08-11 11:48
elbraco - CP5

Det svänger fort i fotbollsvärlden. Det var ett tag sen vi gick efter bra kap, jag hoppas tiden är inne för ett kap köp.

Barcelona elbraco - CP5
2013-08-11 10:14
Läste det i Sillysvepet som hänvisar till trovärdiga L'Equipe. Sen kunde man ju typ gissat det i och med att Alex, Silva och antagligen Marquinhos går före Sakho i startelvan nu. Sjukt ändå att Sakho var kapten i PSG för bara 2 år sedan typ.
Barcelona La liga es blaugrana!
2013-08-11 10:07
elbraco - CP5 (Barcelona) Källa på det?
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-08-11 09:58
@elbraco - CP5:

Det vore nåt. Men man försöker säkert med Luiz lite till och allt rinner ut i sanden.
Barcelona san_miguel
2013-08-11 09:51
Hej här är en positiv nyhet om Tito. http://www.totalbarca.com/2013/offside/picture-of-the-day-tito-looking-good/#more-139553
Barcelona elbraco - CP5
2013-08-11 09:49
Sakho har tydligen bett att få lämna PSG vilket rimmar logiskt med värvningen av Marquinhos. Dags att ta in en kvalitetsspelare billigt nu Rosell!
Barcelona Pulga Bionica
2013-08-11 09:37
Blaugrana91 (Barcelona) Jag håller fullständigt med dig, blir själv nedstämd när jag läser i forumet. Visst vi kan kasta hur jävla mycket skit aom helst på styrelsen och våra egna spelare. Men för tillfället representerar de precis som vi FC Barcelona. Och det är just VI:et som är det viktiga här, vi bör stödja vårat lag. Att hålla på och kasta skit på våra spelare hjälper ingenting. Varför vara så negativa när säsongen inte ens börjat? Ni, precis som jag, precis som spelarna, styrelsen och resten av FC Barcelona VET att i år kommer vi att ta tillbaka vår position. Vi kommer vinna mknst dubbeln, det är jag övertygad om. Fyfan vad det ska bli nice att sätta igång säsongen, ligga på soffan och bara njuta av att se vår själ glida på camp nou och alla andra arenor. Jag älskar FC Barcelona och vill tro på oss oavsett hur laget ser ut 2/9 2013. Visca Barca, Visca oss alla :)
Barcelona Júnior - Culé hasta la muerte
2013-08-11 04:59
Kanske vore bra om forumsansvariga ställde sig frågan om att ha fler moderatorer här inne på forumet som ser till att reglerna följs strikt. Kanske är det t.o.m några seriösa skribenter här inne, som är inne dagligen, som känner sig manade för att ta på sig den rollen? Det behövs nog ett par varningar om att höja nivån på vissa inlägg. Tror nog att det skulle gynna oss alla här på många olika sätt. Man vill ju dessutom inte att flera skribenter ska lämna forumet pga den låga nivån, vilket har skett tidigare.
Real Madrid ES
2013-08-11 03:14
Real Madrid ES
2013-08-11 03:14
Gabriel, jag vet inte om "otroligt sega" räcker för att beskriva ledningen denna silly. Jag gillar inte älta det som varit men hur fan kan vi släppa Abidal när situationen ser ut som den gör. Kan köpa, det kan jag iförsig inte göra, att ledningen vill släppa Abidal, men kan man inte avvakta till slutet av fönstret för att se hur silly går och hur truppen ser ut?

Som du säger Hummels är nog lika möjlig att värva som Thiago Silva, dvs 0,01 % chans att det sker. När det gäller Luiz så tror jag vi får vänta tills sista dagarna av fönstret innan det blir klar, ifall det nu skulle bli klart dvs. Om vi inte lyckas värva en mittback som går rakt in i elva så tycker jag vi ska skita i att värva överhuvudtaget. De försvarare vi har måste helt enkelt rycka upp sig och börja leverera.

Sedan så tror jag inte backlinjen kommer synas på samma sätt som de två senaste säsongerna. Tror Tatas vilja att införa vårt galna pressspel igen kommer underlätta för försvaret. Motståndarna kommer inte kunna etablera spel på vår planhalva, eller kontra sönder oss i samma utsträckning som de senaste säsongerna. Eftersom vi förhoppningsvis kommer vinna mycket mer boll högre upp i banan.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-08-11 02:44
Fais

I 10 år har jag aldrig fått några klagomål här, vill tro att jag alltid formulerar mig bra och kommer med bra och konstruktiva inlägg. Istället för att direkt kasta skit på spelare tänker jag på orsakerna först och varför det har blivit som det har blivit. Kanske för att jag spelat på lagom bra nivå, kanske för att jag är äldre än dig och följt Barca i 15 år, kanske för att jag är rätt så högutbildad. Hur mycket alkohol jag än häller i mig så vill jag tro att jag gör mer nytta och har bättre argument än sådana som är så jävla pessimistiska, bittra och aldrig ser något större perspektiv i något.

Och oroa dig inte för mitt privatliv gubben, klockan är snart 3, uteställena har stängt i denna stad och snart får jag sällskap här.
Barcelona Gabriel
2013-08-11 02:40
Problemet ligger väl dessvärre i att man varit så otroligt sega. Vem ska vi värva så här dags liksom? Ligorna börjar snart, Bundesliga har redan startat, de säljande klubbarna vill självklart hinna hitta en duglig ersättare för den mittback de säljer. Just därför kan vi avskriva Hummels redan nu. Det finns inte en chans att Dortmund säljer honom nu när ligan börjat för dem, dessutom tvekar jag på att Hummels hade lämnat nu när allvaret dragit igång för dem. Hade man visat ett intresse tidigare hade det varit en annan femma. Vilka mittbackar finns det liksom? Marquinhos fanns också men han snappade PSG upp medans vi var för besatta av Thiago Silva, en läxa man inte lärt sig från förra året. Nu har man riktat in sig på David Luiz och Agger. Chelsea sägs krävs 50M€ för honom, det är på tok för dyrt då han i min värld är värd max 30. Tror inte det blir någon affär där heller, även om saker o ting kan vända snabbt om det stämmer att han tänker sätta press på Chelsea. Agger verkar inte lämna, han har blivit appointed till vice kapten i Liverpool, det ser jag dock som en bra nyhet då jag absolut inte vill se honom. Nu pratas det om Vertonghen. Hur har man tänkt sig angående honom? Jag antar att David Luiz fortfarande är prioriteringen, när beslutas det isf när man ska gå vidare ifall det inte går att köpa honom? Hur många veckor är man villiga att ödsla på att försöka köpa honom? För varje dag som går minskar möjligheten att köpa en mittback. Tottenham kommer inte att sälja Vertonghen med en vecka kvar på Silly Season. Jag vet inte hur de agerar i styrelsen men förtroendet från min sida är inte ens lågt, det är obefintligt. Jag kan acceptera att man hade Thiago Silva som första val, men planeringen har varit för dålig. Man borde ha bestämt en tidsgräns som skulle lagts på att försöka köpa honom, en tidsgräns som hade inneburit att man fortfarande hade haft tillräckligt med tid att köpa en annan bra mittback om inte Thiago Silva var möjlig. Sen hade man kunnat lagt bud på flera spelare samtidigt. Lägga bud på Hummels, David Luiz, Vertonghen och vem fan som helst. Se vem som är mest angelägen till att förhandla. Nu kanske klubben gör så, men jag tvekar på det. Just nu känns de som att de riktar in sig på en spelare, slösar tid på den, och när det inte funkar så går de vidare till nästa.
Barcelona B-Guden
2013-08-11 02:27
Skillnaden på förra säsongen och för förra säsongen är, förra säsongen fanns hungern där laget ville vinna, men skickligheten fanns inte där, så vi vann mot dom bra mycket sämre lagen men hade svårt mot allt bra motstånd.
Året före, då fanns inte hungern att offra sig mot dom mindre lagen men mot dom större lagen fans hungern och man van nästan alla sina stor matcher, Att chelsea gick vidare var bara tur, aldrig i mitt liv trott att ett lag ska kunna vinna Champions league enbart på tur, men det gjorde chelsea.

Förra säsongen förlora vi nästan varje match eller fick oavgjort, mot dom större lagen, PSG Real Milan Bayern osv, visst vann vi även en match med bravur mot Milan men det räcker inte när man heter Barcelona

Och ja det var försvaret om spöka
Fais
2013-08-11 02:23
Barcelonito / Lucho Enrique 21 Jag rekommenderar starkt att du läser Hur * ES * , *Blaugrana91* CARLES PUYOL - 1899 eller *Culee* o.s.v lägger fram sina åsikter stället för att leka rolig.(tänkte skriva clown men jag skrev stället rolig). Kalla folk för skitungar bara, bara, bara, för att du inte inte har något att komma med. Du avslöjar dig själv. Ta det lugnt med vinet.
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2013-08-11 02:02
Jag vill bara påminna er om en sak, tidigare har vi alla diskuterat om Barcas matcher och nu har ju Barca spelat. Laget vann med 3-1 och varför lägger ni energi på något som ni inte ska göra. Vad har hänt med vårt forum helt seriöst för jag börjar fan undra om vi har några som är 12 år.... Jag vet själv att jag har pratat om att värva in en mittback och jag vet att jag har sågat styrelsen men vi alla måste tänka positivt. Jag känner på mig att styrelsen vill inte göra något dumt och dem kommer värva en mittback tror jag för jag vill vara positiv. Kan alla bara Tänka till lite och vi väl prata om lagets matcher som dem har spelat hittills. Tycker bara att stämningen på vårt forum har blivit Allt för lågt och alla bara klagar vilket jag förstår men man måste tänka positivt. Vamos Barca
Fais
2013-08-11 02:01
Blaugrana91 Skämt åsido, jag förstår din poäng. Det är bara så att jag yttrar mina åsikter om ledningen. Jag skriver inte ofta här men när jag väl byte några meningsskiljaktigheter med ett par personer här blev det hus i helvete här inne. Det min vän, det kallar jag för sandlådenivå. Jag ber om ursäkt för min nonchalanta replik dess innan. Men det är bara så att så fort man inte har samma åsikt som visa här inne blir man kategoriserad i olika fack. Vet du vad? Jag väntar med dig tills transferfönstret stänger sen kan vi diskutera hur Rosell och Zubi har skött sig. Väl möt.
Barcelona Benny10
2013-08-11 02:01
Vi borde köpa ben arfa bättre är messi
Real Madrid ES
2013-08-11 02:00
Hoppar in i diskussionen angående Pique och försvaret. Problemet vi har i backlinjen är saknaden av en ledare. Varken Pique, Batra eller Masken kan leda en backlinje. Puyols ledarskap saknas något så enormt, det är här allting brister när det gäller vår defensiv. Pique klarar inte av att leda en backlinje i dagsläget, tror kostymen han bär i dagsläget är för stor därför det ser ut som det gör. Jag anser att vi bör värva en mittback, ALL IN på David Luiz eller Hummels. På så sätt kanske man kan lasta över en del av ansvaret och dela upp det.

Efter ha sett träningsmatcherna så har jag faktiskt en väldigt positiv känsla överlag inför kommande säsong. Mittfältet ser helt okej ut. Busquets och Iniesta är untochable. En tränad Xavi är fortfarande världens bästa på det han gör. Sergi Roberto kommer få sitt stora genombrott denna säsong, imponerad av det jag sett. När det gäller Song så hoppas jag verkligen Tata testar honom lite högre upp i banan.

Offensiven ser bra ut, skulle vilja att Tata väljer en utav Pedro eller Alexis som första handsval. Anledningen, Alexis eller Pedro behöver känna förtroendet för att kunna prestera maximalt. Jag föredrar en Pedro i form, Pedro i sina bästa stunder gör mål från alla möjliga lägen och jämförelsevis med Alexis är han en mycket "smartare" fotbollspelar.
2013-08-11 01:54
Fais Kul! Dock blev det inget vin och du kan andas ut för du får ett ordentligt svar, var det inte du som grät över Ramblas kommentar när du tyckte han var elak förresten? :) Gick det bättre under Peps sista år eller? Och hur många matcher "bänkades" han? Citera rätt om du ska citera; "Faktum är att han är den mest givna backen i laget och det är inte ni som ser honom träna och spela från nära håll dag in dag ut." Finns ingen i Barcelona som funderar på att bänka Pique, Montoya kan ta Alves plats, Adriano kan ta Albas, ingen tar Piques och så har det varit sen han köptes in. Gråt över det om du vill, men det är sanning! Sen har de andra mittbackarna slagits om den andra platsen. Vet inte riktigt varför man hatar en spelare i sitt lag så mycket, att man är beredd att ta till vad som helst för att nedvärdera honom, men det är rätt efterblivet och förtjänar en lavett av Puyol. Maken till större skitungar... Jag som i alla dessa år har undvikit sånna som er. Haha!!! Nu jävlar Måste jag ha vin!
Barcelona Blaugrana91
2013-08-11 01:45
Fais Du tar inte till dig något av någon skriver eller hur? Du bara fortsätter med ditt mantra som förstör forumet! Ja jag väljer att vara positiv, dels för att JAG VET att det inte kommer påverka om jag sitter på ett forum och skriver massa trams och dels för att jag vet att det skapar dålig stämning på forumet. Med det sagt så är denna diskussion avslutad tills dess att du kliver ur sandlådan...
2013-08-11 01:44
RonaldinhoGaucho!

Vad synd att ingen av våra tränare någonsin har använt sig av den slowmotion-teknik du sitter på och analyserar. Ett tips: maila klubben och berätta om den tekniken!!! Pep och Tito gick bara på matcherna, kollade aldrig om på nån match, gick direkt och la sig i deras grotta och kom aldrig på att Pique suger... mannen.
Fais
2013-08-11 01:38
Barcelonito / Lucho Enrique 21

*Bland alla mittbackar som Barca har så får Pique förtroende* efter några glas vin kommer du med den här bomben. Kan du räkna åt mig vilka mittbackar du pratar om? Puyol som har varit borta ett år? Masken som är Dm? Du kanske menar Song, nej det måste vara Adriano? För diskussionens skulle lägg till Busquets också.

upplys oss snälla. Vilka mittbackar du pratar om?

*Pep anställde en privatdetektiv för att han började märka av att han blev sämre och slappare speciellt när Abi fick cancer. Som du minns Pep's sista år blev Pique bänkad av Pep. Vet du att man får dålig minne av alkoholen?

Blaugrana91

Vi kan hålla handen och sjunga hippie låten kumbayaa, Kumbayaa. Fast jag beundrar din optimist om att vi ska vänta till transferfönstret stänger. Tills det sjung den låten och kom tillbaka när styrelsen har gjort sig värd sin lön. Det betyder att de har värvat minst en mittback värdig FC Barcelona.
Barcelona Blaugrana91
2013-08-11 01:17
Seriöst vad är det frågan om härinne nuförtiden??

Man har ju numera noll jävla lust att skriva härinne så som stämningen är.
Vissa här är rent utsagt odrägliga mot varandra och det är fan pinsamt att läsa vissas kommentarer.

I princip varje inlägg handlar antingen om hur dåligt lag vi har (tillåt mig att skratta), hur dåliga styrelsen är, hur patetisk klubben är och tjafs 24/7 om mittbackar....

Visst jag håller liksom alla andra med om att vi är i behov av en mittback och det har Tata, styrelsen, Sport, MD, spelarna osv ALLA kommit överens om. Men låt mig nu ställa en fråga, tror ni som tjatar om det 24/7 att en mittback kommer värvas in snabbare bara för att ni skriver hur jävla dåliga vårt lag är eller hur dålig ledningen är hela tiden? Det bidrar NOLL och förstör bara stämningen på forumet!

Det bästa vi kan göra är att vänta, samtliga spelare som folk skriker efter här är knappast lätta att värva och då spelar det ingen roll hur mycket pengar vi har. Som sagt vänta tills transferfönstret stänger och med facit i hand kom med er dom då. För så som det är nu så är det patetiskt.

På många här låter det som vi just nu har tappat Messi, Iniesta, Xavi, ja alla stjärnor har blivit sålda och vi har istället tagit in spelare från B-laget och andra divisionen. Vi kom 5a förra året i ligan och kommer få spela EL, i CL förra året så kom vi sist i gruppen på 0 poäng, Camp Nou har sålts till Qatar Airways som kommer bygga om det till en ny och exklusiv landningsbana för deras jumbojeter....Det ser illa ut. :/

Eller är det så att vi förra året vann ligan med 100 poäng, 15 före vår värsta rival, vilket är ett rekord. Gick till semifinal i CL där vi åkte ut mot ett formstarkare Bayern?
Att vi har världens bästa lag om man ser till spelare, har värvat världens bästa unga talang, håller på att återinföra det som gjorde oss störst och bäst, dvs pressspelet och snabbt erövrande av boll.

Man kan ju undra vilket som stämmer av dessa påståenden, på många här låter det förstnämnda mest troligt faktiskt.

Visst med tanke på tidigare års framgångar så förstår jag att man har höga förväntningar, det har jag med. Men titta först på det vi faktiskt har innan man spyr ur sig massa skit. Det enda vi saknar är en mittback och låt oss invänta transferfönstret och därefter utvärdera.

Jag har absolut ingen lust att fortsätta skriva härinne om vissa inte skärper sig och stämningen blir bättre!
Annons: