/spanien/barcelona/forum/6623.aspx/spanien/barcelona/forum/6623.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona zick9
2013-08-10 22:15
@La liga es blaugrana!:

Really? Alexis och Pedro sliter inte som djur i försvaret? Speciellt inte den förstnämnda?
Barcelona zick9
2013-08-10 22:11
@Barcelonito / Lucho Enrique 21:

Jo, Piqué var världsklass innan.
Barcelona Júnior - Culé hasta la muerte
2013-08-10 22:07
Man måste verkligen ta hänsyn till att försvarare som spelar i ett lag som Barcelona, med denna typ av spelstil, oftast blir väldigt hjälplösa i försvaret. Det blir oftast väldigt stora ytor där bak och inte är det Piques eller någon annan försvarares fel att de blir väldigt hjälplösa utan det är nackdelen med vårt spelsätt . Alla spelsätt och spelstilar har sina nackdelar och de stora ytorna där bak är vår achilleshäl.

Allt går dock att förbättra men det är också svårt att hitta ett spelsätt som inte har sina nackdelar. Att endast klaga på Pique är fel då hans misstag syns mer i försvaret än vad en annan mittbacks hade gjort i t ex Chelseas. Vi får även ta hänsyn till hur mycket Pique har gjort i vårt försvar och enligt mig väger det mycket mycket mer än hans misstag.

Tänk er att sätta Ramos ensam i försvaret tillsammans med Mascherano (med all respekt) som inte ens spelar på den positionen, hade det sett så mycket bättre ut egentligen?
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-08-10 22:07
Barcelonito / Lucho Enrique 21
klart jag har lärt mig respektera folk? som sagt, respekterar ingen som inte respekterar mig, kolla madrid mål mot oss dom senaste el clasicon.. han missar markeringar och går inte in i dueller, samma sak mot bayern, han missade markering och sen anfallare han och går inte tillbaka i tid.

jag har inte använt det som ursäkt, du sa såå ghetoo och jag sa att jag e från förorten de e såhär jag snackar o bemöter folk som inte bemöter mig med respekt
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-08-10 22:01
Har du lärt dig att respektera nån överhuvudtaget i förorten?

Du har hängt dig för mycket på den tacklingen, kan leta fram många andra bra tacklingar från samma match. Som sagt, du har inga andra perspektiv överhuvudtaget på saken och dina argument om varför Barca vinner och förlorar är helt absurda, iaf för mig.

Jag är själv från förorten förresten... Men använder inte det som ursäkt för att kalla andra åsna hit och dit och har hållit på Barca alltför länge för att inte säga emot när ens egna "supporter" kallar spelarna för allt möjligt. Det är inte så att du vill vinna mer än vad Pique gör på matcherna, så lägg ner med att hitta varenda lite jäkla detalj för att hacka på han bara för att.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-08-10 21:54
Har sett första halvlek mellan Bordeaux-Monaco, mest för att se Abidal. Han styr backlinjen, visar pondus och fattar som alltid rätt beslut. Visserligen har han inte satts på några större prov, men det står ändå helt klart att han är tillbaka och håller på högsta nivå ett par år till. I Monaco värdesätts hans rutin och förmåga att värdera situationerna så pass mycket att man gjort honom till kapten. I Barca fick han inte ens förnyat kontrakt - trots allt han gått igenom i klubben. Jag mår illa.
Postat via SvenskaFans-appen
2013-08-10 21:51
Barcelonito / Lucho Enrique 21 pique gör många inviduella misstag, inte misstag som beror på att våra anfallare inte finns med honom eller inte markerar, utan 1mot1 , kolla bara på den onödiga tackligen på cristiano som resluterade i ett gult kort, vf gick han ens in på den duellen sådär? sen klagar han som en liten flicka hela tiden, minns ni när han tog upp en tändare för o visa domaren? puyol slet bort den från hans hand o skrek på honom att ställa sig på sin position, han är mer fokuserad på såna saker än på att vara en stabil back, och ju med att det inte finns nån konkurrent så vet han att vad än han gör kmr han att få en startplats nästa match. jag är ett förortsbarn, så jag lärt mig prata och bemöta folk som inte bemöter mig med respekt =)
Barcelona Basselona
2013-08-10 21:47
Även om han numera finns i Monaco, kan jag inte annat än o le när jag ser Abidal spela fotboll igen. Vilken krigare, vilket lugn & vilken fotbollsspelare. Hoppas det går riktigt bra för honom i år!
2013-08-10 21:44
Det är tydligen svårt att ha lite perspektiv på saken. Läs Hetfields inlägg, gnistrar det ingenstans att Pique faktiskt haft den mest otacksamma rollen i truppen de senaste 2 säsongerna? Jag säger inte att han har varit bra, eller att viss kritik inte är befogad, men är det svårt att förstå att man med ensam pivote, med världens offensivaste vänsterback och högerback och en innermittfältare bredvid sig, inte har det riktigt lätt? Jag skyller inte på enstaka individer, tycker fortfarande Pique är en viktig spelare i elvan samtidigt som jag förstår att lagets balans har blivit sämre i och med att vi förlorade Abidal som balanserade backlinjen bra som vänsterback. Puyol var yngre och i form. Det är inte så att Pique var så jääävla bra innan, NEJ, balansen i laget var bättre och spelarna som spelade bredvid honom var bättre defensivt. Lite perspektiv, snälla... Sär och åsna? Really? haha. Du är så ghetto breee...
2013-08-10 21:43
@Blaugrana són els colors!:

snubben gör mig fett galen bre, har du argumenterat med en madridista? han är likadan, man kritiserar spelare för dom inte presterat under en längre period då e man medvindare, vafan e de för bs? hade pique haft EN dålig säsong så hade jag inte sagt nåt men sen 2011 har han varit dålig
2013-08-10 21:40
@Barcelonito / Lucho Enrique 21:

ditt sär vafan säger du? Puyol är kung och jag har inte kritiserat han, kolla längre ner där jag skrev att om puyol var fullt friskt skulle vi ersätta pique med en back och inte honom.

puyol har knappt spelat denna säsong när han spelat har han visat att det saknas nåt när han inte är med, det ÄR tack vare messi vi vann, kolla på matcherna där han började på bänk, laget krigade för att ens nå straffområdet men när messi hoppa in fixade han 1-0 o och fick igång hela anfallet va inte så jävla blind herregud! vi såg hur vårt lag spelade utan messi, dom var vilsna,

jag kallas medvindare av dig, vem fan är du ? är jag medvindare för att jag kan kritisera våra spelare? då är du exakt som en real madrid supporter, hur dålig än deras spelare är så är dom bättre än våra.. lär dig skilja på bra o dålig =)
Fais
2013-08-10 21:33
Pique var bästa backen i 2009. Vi ska inte kritisera honom. Han kom billigt. Han är från La Masia. När han i form är han bäst i världen. Va är det här för strunt? Är det någon spelare som inte presterar så ska han kritiseras. Det är inte så att han är en bild på en väg och har fått legendstatus. De flesta håller nog med om att alla spelare har svackor någon gång i deras karriär. Men kan ni förklara för oss varför Piques kurva har pekat bara neråt sen 2010-2011. Det är inte så att han är 35 år. Han blir ju sämre och sämre för varje år som går och ni har mage att försvara honom. era Barca-glasögon har nog de starkaste i sitt slag. Ta av dem en stund och kom ner på jorden. Det är bara att hoppas att hans utvecklingskurva vänder här säsongen för han kommer inte säljas/bänkas för att han var bäst i 2009 enligt visa här inne.
Barcelona Barcelonistas
2013-08-10 21:30
Real Madrid seriöst dom spelar världens enklaste fotboll det är riktigt p12 fotboll som Real spelar haha.
2013-08-10 21:28
"RonaldinhoGaucho" Du gör bort dig så grovt nu. Vi tog 100 poäng tack vare Messi, Real sina poäng tack vare Ronaldo, Atletico fick sina poäng tack vare Falcao, Sevilla tack vare Negredo, Valencia Soldado.. osv. så resonerar bara folk som inte kan fotboll. Ditt inlägg är egentligen inte värt att svara på, men aldrig hört någon kritisera en spelare för att han är ung. :) Du förolämpade förresten våra spelare, kallade de "skit" och att de suger osv. Puyol är en av våra backar, de du kallar för skit. Lär dig att respektera spelarna, så slipper du kallas för medvindare ;)
Barcelona Blaugrana són els colors!
2013-08-10 21:27
Himne del Barcelona Jag kan bara instämma! Såklart att man längtar och självfallet kommer det bli underhållande. Och jag tror ändå vi kommer få en ordentlig kick med Tata som styr vårt lag. Men samtidigt måste man förstå fansens frustration med tanke på att dom här människorna som jobbar i vår styrelse har gett oss massa löften men inte har vart bakom sina ord. Och då snackar jag inte om värvningar utan allmänt idioti och då syftar jag på försäljningen av Villa för 2m, kasta Abidal efter allt han har gjort för oss och efter allt han har gått igenom, oförmågan att kunna sälja spelare som Bojan, affelay, cuenca osv. Massor med grejer som har byggts på helt enkelt som har skapat den här frustrationen. Men samtidigt längtar man bara så in i helvete, 8 dar kvar nu!! @Ronaldinhogaucho Whats the beef? :s
Barcelona Himne del Barcelona
2013-08-10 21:17
Blaugrana són els colors!

Jo, precis och jag ser fram emot säsongen precis lika mycket ändå. Kanske är det så att Barcelona behöver en mittback till för att kunna hävda sig på den yttersta nivån och vinna Champions League, kanske inte.

Men för mig är inte den totala framgången det allra viktigaste. Det är såklart att jag njuter till fullo när Barcelona vinner titlar, men för mig handlar supporterskapet om så mycket mer.

Det jag ser fram emot är att få se Barcelona spela fotboll varje vecka igen. Spänningen som infinner sig timmarna före matcherna. Jag vill se Neymar, Messi och Iniesta på planen samtidigt. Jag vill se Fábregas och Alexis börja prestera på allvar i Barcelona. Jag vill se Puyol offra sig som en galning för att förhindra en målchans. Jag vill se Iniestas finess och genialitet med bollen. Jag vill se Messi dominera fotbollsmatcher.

Jag tror att vi har en mycket spännande och underhållande säsong att se fram emot!

2013-08-10 21:17
@Blaugrana són els colors!:

hade jag varit en jävla medvindare hade jag inte ens skrivit här idag åsna.. vi vann ligan med 100p pga messi, vårt anfall sliter för o fixa mål medans backarna tar idiotiska beslut o släpper in mål, Pique är en primadonna som lever på sin första säsong, såg du hans tackling under dubbel möten med madrid?

han fick kort efter några minuter, så jävla onödiga beslut han tar som resluterar i ett gult kort, läs om läs rätt, jag kritiserade bartra och masken med, bartra är för ung och masken är fan ingen back, han är en av dom bästa som dcm men itne back.

ska jag få spärr för att jag ser felet i vår trupp? ta av dina barcaglasögon och inse att vårt defensivt är skit! vi släpper in 40mål medans atl madrid släpper in 31, jämför vårt lag med atl madrid, om real madrid inte hade haft inbördeskrig i deras klubb hade dom släppt in mindre mål än oss, vi släppte in så många sista minuten mål så att det inte är sant
Barcelona ViscaBarca1899
2013-08-10 21:15
Eller så är han sarkastisk?
2013-08-10 21:14
Supreman Du skicka på fel spelare buddy.
Barcelona ViscaBarca1899
2013-08-10 21:13
SupremeMan (Barcelona) Det är ju Kungen Dennis Bergkamp som har lagt skorna på hyllan
Barcelona SupremeMan
2013-08-10 21:11
Off Topic

nya Thierry Henry ?

jag vet att han inte är något för Barca, vill bara att ni ska se hur grym han är :)
Barcelona ViscaBarca1899
2013-08-10 21:08
RonaldinhoGaucho! (Barcelona) År 2009 när vi vann alla 6 möjliga titlar hade vi samma mittbackar som vi har idag så om Tata kan motivera Pique så borde han skärpa upp sig och sedan så borde vi köpt Hummels som är en "Tank" i försvaret fast eftersom Bundesliga startat så kommer han inte lämna
Barcelona Hetfield
2013-08-10 21:07
Angående Pique så tycker jag att det har varit ibland en nästan avskyvärd attityd och förolämpningar mot honom. Han får mer skit än någon annan spelare. Det är lätt att glömma hur viktig han var och är för laget. Han kom för en liten summa till Barcelona och bar större delen av försvaret tillsammans med Puyol. Jag tänker inte säga att hans senaste säsong har varit makalös, men jag förstår inte häcklandet. Förra säsongens Barcelona måste ha varit det tuffaste laget att försvara i. Två ytterbackar som ständigt löper upp och en mittbackspartner som inte ens är en mittback. I mina ögon så är Pique en av de bästa mittbackarna jag har sett. Det är få mittbackar som har samma elegans och tuffhet som Pique har när han är i form. Jag tror att efter Shakira affären så ändrades en hel del åsikter om honom, det är nästan snudd på personligt. Han gick ifrån en omtyckt spelare, till att folk såg med avundsjuka på honom eftersom att han är en ung och framgångsrik fotbollsspelare som är gift med en känd popstjärna. Få spelare i Barcelona har fått utstå samma nivå av kritik som Pique under en så lång tid. Pique har tyvärr hamnat i en situation där han får ta mer ansvar än han ska göra, och sen när han inte fyller upp till de orimliga kraven så häcklas han. "Ja, vi vill att du täcker upp för två av världens offensivaste ytterbackar samtidigt som du får byta mittbackspartner varannan vecka". Ungefär så är det.
Fais
2013-08-10 21:07
Kollektiv försvar, kollektiv försvar?

Vad yrar ni om ? Menar ni att vi ska parkera bussen?

Det är inte så att Barca-spelarna promenerar runt på plan och låter de fyra försvararna sköta hela defensiven. Problemet är att försvararna vi har är nog de klenaste om man jämför de med va de stora 4-6 storlagen i Europa har. Var sig det gäller aggressivitet, i luften och brytningar. Det är fakta.

I början av sommaren skrev jag här inne att jag är villig att ge Rosell och hans hyenor en chans i den här silly season när de sparkade Abidal trots att jag inte gillade dem. Vad har de åstadkommit under hela sommaren behöver jag inte räkna upp. Som ni vet börjar säsongen om 8 dagar och jag måste erkänna att jag avskyr dem mer än nånsin.

En fråga jag inte kan släppa är. Har Barcelona ingen scoutar överhuvudtaget? Eller är det Zubi's område för att det skulle förklara en hel del.

Barcelona La liga es blaugrana!
2013-08-10 21:03
Herregud ni som säger att Barcelonas försvar är bra kan väl ta och kolla på denna videon, för det första hjälper varken Messi eller yttrarna i det defensiva och på mittfältet är det bara busi som sliter när vi väl kommer till backlinjen är varenda försvarare helt borta i positionsspelet, det är bara att kolla denna videon och bevittna allt med egna ögon.
Barcelona fc__Barça
2013-08-10 21:01
Abidal startar för Monaco nu som mittback, kommer säkert motbevisa Barca.
Barcelona Himne del Barcelona
2013-08-10 21:01
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Du resonerar klokt. Att hylla våra spelare när det går bra, men kasta skit på dem så fort det går sämre har ingenting med äkta supporterskap att göra.
2013-08-10 21:00
Himne del Barcelona Nej såklart inte, våra problem har legat i grunden utav vårt försvarsspel och då snackar jag inte om backlinjen utan försvarsspel som lag, det är juste den delen som har sviktat dom 2 senaste säsongerna. Men nu börjar vi komma ifatt dom problemen känns det som och då var det bara en mittback som saknades, och den här mittbacken lär vi inte köpa i sommar som jag skrev på mitt tidigare inlägg. Dels för att vi är så nära premiären och för att dom spelarna vi har haft "ögonen" på är antingen för dyra enligt styrelsen och för att ingen av dom här lagen vill eller behöver sälja sina spelare. Ligorna börjar nästa vecka, vissa har redan börjat. Det är bara och vänta till vintern eller nästa sommar.
2013-08-10 20:56
vi vann ligan med 100 poäng och kom till semifinal i CL. Trots att vi fick storstryk av Bayern så suger inte precis allt och alla i defensiven. "kolla dom målen vi släpper in när vi leder med 3-0 innan halvleken är över och när den andra halvleken börjar så är backarna samt den defensivia mittfältet så jävla avslappnade att dom glömmer hur man spelar fotboll." Så det där är Piques fel? Är ditt problem de mål vi släpper in när vi leder med 3-0? Är det därför alla suger? Vad fan är allas problem som jämt och ständigt ska gnälla på Pique? Jag säger inte att vi inte ska köpa en back, det måste vi göra, men seriöst hur pallar alla bara gnälla på det vi har? Är det så viktigt att snacka skit om allt och alla bara för att poängtera hur viktigt det är med ett köp? Du borde få en fetspärr för att du kallar spelarna för skit, jag fiskar inte likes, jag förklarar bara hur jävla respektlös du är, j... medvindare. Och nu hoppas alla vet att jag inte brukar hålla den nivån.
Barcelona Hetfield
2013-08-10 20:52
Visst kan det bli gnälligt, men man måste förstå frustrationen. Barcelona har haft samma mittbacksproblem i två säsonger och inget har gjorts.

Det som är mest frustrerande är att deras ursäkter och försök är snudd på patetiska. Hur kan man gå efter Thiago Silva och David Luiz, och sen bli förvånad över priset? De har haft två säsonger på sig att leta fram alternativ och få det gjort, men inget har gjorts eller ändrats. Det kan väl inte vara så svårt.
Annons: