/spanien/barcelona/forum/6614.aspx/spanien/barcelona/forum/6614.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2013-08-11 01:01
Vad säger man?
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-08-11 01:01
haha mannen vi ser hans misstag på tv, och inte nog med det REPRISER MED!! i slowmotion! man ser allt! dom till o med ringar in försvarare när dom analyserar försvarspel o allt, vi ser mer än tränarna under matcherna
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-08-11 00:56
Gråt på om hur dålig Pique är, som tur är har han alla tränarnas förtroende, Peps, Titos och Tatas. Faktum är att han är den mest givna backen i laget och det är inte ni som ser honom träna och spela från nära håll dag in dag ut. Jag menar, för helvete, Pep anställde en privatdetektiv för att snoka i hans liv och se hur han sköter sig och han hittade inte ett jävla skit. Sen kan ni komma med Shakira hit och dit, att han är loj, tror han är bäst osv osv.

Vad jag såg i Bayernmatchen på hemmaplan så sprang Pique upp och ner, varenda anfall den sista kvarten, inte för att vända ett 7-0 underläge på egen hand, men visade ett jävlaranamma för att visa lite seny och barcelonismo som ingen annan gjorde. Varsågod och titta på matchen igen om ni vill se det.
Barcelona zick9
2013-08-11 00:39
@La liga es blaugrana!:
Kom igen, detta är inte ens subjektivt. Alexis jobbar hårt i försvaret. Även om få orkar slösa sin fritid till att sätta ihop klipp som visar Alexis försvarsarbete så har du ett här. Du kan sluta trolla nu.
Barcelona Culee
2013-08-11 00:36
Nu ska jag säga er vrf Pique var så bra från 09-11. Han kom tillbaka från Man Utd där han tränade med a-laget o spela med dom där han lärde sig spela agressiv fotboll som man gör i England.

Han kommer till ett lag som har problem med offensiven o defensiven o som har en ny tränare som tror på Pique. Ett lag som använder en agressiv hög press som passar han perfekt efter att komma från en liga där man ligger i rygg på anfallaren o inte avvaktar.

Pique vinner Peps förtroende o det ökar han självförtroende. Han har en General (Puyol) som lärare i mittlåset. Pique behövde inte heller ta så mycket ansvar då allt nästan allt ansvar låg på Puyol. De vill säga att Pique kunde komma sakta men säkert in i sin roll. Han hade även hjälp av Abidal som var MB men blev omskolad till VB. Enligt mig var han den bästa VB en mot en o defensivt men även stark offensivt. Han fick mycket hjälp av Abi med så han hade understöd hela tiden. O den höga pressen o de enorma bollinnehavet gav han inte så mycket att göra o mycket tid att tänka o läsa de få bollarna som kom.

Men sen när tito tog över så va Puyol ofta skada o det gav han strort ansvar i backlinjen då vi inte hade en riktig mittback o fick köra med DM i baklinjen, men vi fick även dom sorliga nyheterna om att Abi hade cancer. Som var ett stort avbräck defensivt. Som ersattes av en Alves kopia Alba. som båda är väldigt starka offensiva men svaga defensiva o båda gick upp ofta samtidigt. det är okej men problemet var då presspelet som spelades halvhjärtat dvs 70 procent o motståndarna kunde då spela sig ut o kontra o komma till 3 mot 4-5 situationer. o så har det varit. Pique har ett stort ansvar och är inte redo att ta hela ansvaret själv. Därför går det som det går Puyol gick sönder för tidigt o kunde inte lära Pique fullt ut. Han har inte understödet längre som han en gång hade med Puyol o Abi.
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-08-11 00:31
Barcelonistas

det är sättet jag pratar på, ska jag ändra mig för dig? o vem är du?
det är inte förortssnacket som började allt de va när jag kritisera pique sen kom ni som rövslickar våra la masia spelare och vägrar erkänna att dom är dåliga,

pique's inviduella prestationer är dåliga, han är en av dom längsta och kan inte markera när han har nån som är med honom i duellen, hans markeringar är inte bra på något sätt och han är för bekväm i sin plats,

jag blev irriterad när du eller någon annan här inne kalla mig medvindare när denhär klubben är en jävligt stor del i mitt liv, ni kanske tror jag överdriver men jag hade inte hängt här inne under jobbtid och på min fritid och läser varje jävla rykte eller nyhet som kmr ut om jag var medvindare, som en hängiven supporter så blir jag irriterad o arg när spelarna inte skjöter sig och tänker, aa jag är startman i 11an och ingen kmr kunna ta min plats

hade jag varit fucking tränare hade jag kört fontas och bartra bara för att ''prove a point'' för pique..

Han bråkar med tito och pep bara för att dom sa till fabregas att jobba mer eller vad hela den såpan handlade om, ingen respekt för killarna som gjorde han till den han är, vafan e de för spelare?
Fais
2013-08-11 00:28
Barcelona SUPERBUSQUETS
2013-08-11 00:26
Alexis e fan som en jävla maskin tsm med alves, och alba, dom som kommer jävligt lindrigt undan är inesta och xavi ! dom som påstår något annat kan ta sig en kall dusch !!!!!!
Barcelona La liga es blaugrana!
2013-08-11 00:12
zick9 (Barcelona) Du kan ju visa mig ett kort klipp på Youtube som visar att Alexis jobbar hem för av det jag sett på matcherna dricker Alexis kaffe med motståndarmålvakten.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-08-11 00:11
En spelare som fuskar mycket i försvarsspelet är er käre gullegris Iniesta. Xavi och Busi har alltid tagit större ansvar bakåt senaste säsongerna. Idag får max 1 spelare fuska i hela laget ... om man vill uppnå resultat.
Barcelona zick9
2013-08-11 00:03
@La liga es blaugrana!:

Haha, troll. Ett kort klipp på youtube som bevisar att Sanchez inte jobbar hem tillräckligt bra... Titta på Barcas matcher istället för Alexis är en av de som löper hem och pressar motståndarna.
Barcelona Himne del Barcelona
2013-08-11 00:01
Fais

Den mest intressanta frågan i sammanhanget är vad som var kärnan till Barcelonas försvarsproblem under förra säsongen.

Och den frågan tycker jag precis att du besvarade på ett alldeles utmärkt sätt.
Fais
2013-08-10 23:43
Himne del Barcelona Jag har inte sagt att allting är Piques fel. Vad jag bedömde var Pique's individuella skicklighet. Mano vs Mano. Snabbheten, i nickduellerna, brytningssäkerheten o.s.v. Medans du pratar om den kollektiva försvaret. Är vi på samma nivå nu? Jag håller med att han har inte har världens bästa mittbackar i sitt lag. Han har bredvid sig Masken som är i grunden DM. Barta som tappade all självförtroende när han fick sitta på läktaren föra säsongen utav Tito, ibland Adriano, SOng, Busquets. (Vad sysslar ledningen med egentiligen??) Klart det påverkar. Inte nog med det så är Busquets lite för ensam i mitten medans Xavi haltar runt eller tittar på. Lägg till att presspelet har inte varit detsamma sen Pep stack.Det är många olika faktorer som spelar in. Vad jag kritiserar är Pique's individuella utveckling. That's all. Jag skulle inte säga ett ord om han fyllde 34 år. Men så är inte fallet. Pique har inte hållit samma nivå som han hade 2009-2011. Det var inte många spelare som kunde ta sig runt honom.(Mano vs Mano). Men Nu i 2013 skickar thailänderna honom till nudelkiosken på gatan med sina finter. Jag hoppas innerligt att det vänder för honom. Men börjar han inte prestera den här säsongen så sälj honom till Celta Vigo eller skicka honom ner till B-laget ,,
Barcelona Barcelonistas
2013-08-10 23:31
While Valencia defender Jeremy Mathieu (29) has a general buyout clause of 20M after his renewal, the buyout fee for Barcelona is lower [md]

Hahahahha, herregud jag trodde jag hade läst atllt, va håller ledningen på med?.
2013-08-10 23:27
zick9 (Barcelona) Du förstår fortfarande inte va? Det finns bevis på det bara kolla på videon.
Barcelona zick9
2013-08-10 23:24
Bara för att klargöra: Jag tycker inte att Piqué ska säljas utan bara att han ska få hård konkurrens då det är uppenbart att han just nu inte duger som förstaval. Han måste förbättras eller bänkas. Helst ska två nya mittbackar in, Mascherano är ju inte bättre. Han kan lika bra säljas så att han får spela på mittfältet i en annan klubb.
Fais
2013-08-10 23:19
Rambla~

Oj, Obs, jag skrev små ungar stället för småungar. Ring polisen vet jag.
Att spy galla behöver jag inte hjälpa dig med. Det sköter du utmärkt själv.

Vi må ha olika åsikter vart försvaret brister men din feminina attityden tog mig på sängen. Du kommer in här och spyr på alla och alla. Sen säger du bespara mig det. Varför ens kommentera om du tycker att det är inte värdigt dig. Om du inte är ute efter likes förstås.

Jag kan se såna som dig 100 mil innan de kommer. Det skulle vara en annan femma om du var inne i diskussionen och kallade oss för skitungar efter det. Men bara komma in och förolämpa folk så där. Säg mig vad du vill säga då?

2013-08-10 23:10
Tror inte nån av er upplevde Christanval, Anderson, Coco, Bogarde i backlinjen, då blir man lite bortskämd! hahaha
Barcelona ViscaBarca1899
2013-08-10 23:04
Himne del Barcelona (Barcelona) Sant… håller med visst Pique har blivit sämre men om han får lite hjälp i defensiven så klarar han sig
Barcelona Rambla~
2013-08-10 23:03
Fais Jag sa småungar, inte små ungar. En viss skillnad. Kallar du det ni håller på med för konstruktivt? Nej du, då håller jag mig hellre utanför. Det enda ni gör är att spy galla på enskilda barçaspelare som ni ger skulden för en bristande defensiv utan att kunna se helheten på problemet. Just fina fans ni är. Likes? Snälla, bespara mig. Det just sådant småungar tycks anse vara viktigt. :)
Barcelona Himne del Barcelona
2013-08-10 23:01
Fais

Jag gillar egentligen inte listor då resultatet helt beror på vilken utgångspunkt man har i sin värdering av spelarna. Sen är det ju även så att vi alla har olika förväntningar och tidigare upplevelser av spelarna som gör att vi värderar dem på olika sätt. Därför tycker jag det är oväsentligt vilka som kommer på plats 1,2,3 osv. Men med det sagt tycker jag absolut att Piqué tillhör toppskiftet när det gäller mittbackar.

När det gäller de två senaste säsongerna skulle jag ljuga om jag sa att Piqué inte har gått ner sig om man jämför med när han var som allra bäst. Men jag anser fortfarande att han håller tillräckligt hög nivå för att vara mittback i Barcelona och det med god marginal.

Enligt mig handlar Barcelonas försvarsproblem inte om kvalitén på enskilda spelare utan snarare om ett systemfel och bristande motivation.
2013-08-10 22:59
Fais Ok, ska vara tydligare. Jag menade att när laget och de andra spelarna var bättre så är han också bättre, han får mindre hjälp, laget försvarar sig sämre och vi har förlorat 2 viktiga defensiva jättar utan att ersätta dom bra och därför ser Pique sämre ut än vad han är. Hur man inte kan fatta poängen i det jag skrev är helt ofattbart. Jag är vaken, inser att laget har blivit sämre defensivt och man har ersatt Puyol med en innermittfältare och balansen i backlinjen (Abidal) med världens offensivaste vänsterback som har vissa problem i defensiven. Att Pique får ta ansvaret för alla är helt åt helvete fel. Så nu har jag skrivit det på 2 olika sätt. Förstår alla poängen? Nu blir det vin istället, Rambla har ändå en poäng...
Barcelona zick9
2013-08-10 22:56
@Barcelonito / Lucho Enrique 21:

Det roliga är att Piqué bänkades redan 2012, när vi hade ett ganska bra försvar. Det är inte bara balansen det är fel på, utan Piqué också. När han blir avdribblad så kan man inte skylla på kollektivet. Han är dålig individuellt.
Fais
2013-08-10 22:51
Rambla~

Små ungar? Och du var dagens besserwisser. Stället att komma med något konstruktivt så söker du efter likes. Well,ok jag går ner längre ner och ger dig en nu.
Barcelona zick9
2013-08-10 22:49
@La liga es blaugrana!:
Så du menar att Alexis inte gör ett bra jobb i det defensiva?!?! Det är ju en av de få sakerna som han gjorde bra ifjol. Hans presspel samt hårda slit i försvaret är något som utmärker honom som spelare. Pedro är också duktig på den fronten.
Fais
2013-08-10 22:49
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Så var det samma nyckelord igen. *När Pique var som bäst* När Pique var som bäst* Vi är inte i 2009/eller 2011. Har du varit i koma? Hur tycker du att Pique är just nu? Är han fortfarande bäst eller näst bäst eller 10.e bäst.

Han har inte varit sig lik sen 2011. Vaknaaa.

Barcelona zick9
2013-08-10 22:47
@Himne del Barcelona:
Precis som med alla andra spelare så har även floppar ljusglimtar. Jag menar, ta Torres i Chelsea som exempel. Han gjorde hattrick i en match förra året vilket är en bra prestation, men det ändrar inte faktumet att endast gjorde 6 ligamål för Chelsea som betalade 57M för hans signatur. Överlag: Flopp, med några få ljusglimtar. Samma sak med Piqué, han var exempelvis helt ok mot PSG men alla andra matcher? Mot Real i supercupen gjorde han en extrem tabbe där han gav Higuain ett mål och sedan missbedömde positionsspelet som nästan gav densamme ännu ett mål. Mot Bilbao blir han rundad av Herrera som om han vore en kon. Mot Bayern släppte vi in 7 mål och Piqué var ansvarig för en stor del av försvarsmisstagen. Bara några exempel... Jag anser att Piqué gjorde några okej matcher men överlag räcker det inte. Vi satsar på CL, ligan och cupen. Vi är inte Arsenal. Att komma 2:a är ingen titel. Vi ska ha en mittback som åtminstone är topp 20 i världen. Helst två. Puyol går ej att räkna med då han inte spelat på 6 månader samt är 35 år och ofta skadad.
Fais
2013-08-10 22:45
Himne del Barcelona

Sant min vän. Sant. Jag är lite nyfiken på vilka backar du tycker är topp 10. Eller som du tycker att Pique går före dem.

Sen vill jag veta enligt din åsikt.. Hur tycker du att Pique har skött sig de senaste 2 säsongerna ?

2013-08-10 22:45
Barcelonistas (Barcelona) Precis, jag har ju inget att säga om den säsongen som ska börja så ja det är självklart att mitt påstående är från förra säsongen, jag har inte hört Tata säga nåt om defensiven, det enda han sagt är att han ska införa presspelet inget annat då han sa att han ska behålla samma spel, men om det är som du säger hade det väl hjälpt Tata med en ny mittback.
2013-08-10 22:44
Ingen av dessa hängivna Pique-haters tänker någonsin tanken att när Pique var som bäst så hade vi bättre defensiv överhuvudtaget. Då han hade bättre defensiva spelare bredvid sig och laget var bättre balanserad. Sen dess har laget förlorat mycket av den balansen i Puyol och Abidal, och det är Pique som får skiten för det. Enligt mig är det bara brist på fotbollskunskap, ingen annat.

Om Barca köper en bra mittback, laget får tillbaka sitt presspel, blir bättre balanserad med Tatas justeringar där även Alves och Alba tar mer defensiv ansvar så som Abidal gjorde på vänsterkanten förr i tiden och Pique fortfarande "underpresterar" får ni gärna komma tillbaka och svära och spotta hur mycket ni vill på honom.

Tills dess tycker jag att det mesta av kritiken endast är löjliga.
Annons: