/spanien/barcelona/forum/6612.aspx/spanien/barcelona/forum/6612.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona NoGo™
2014-02-08 11:53
@Barclasico:

Här.

R.I.P
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-02-08 11:36
Pedro: "We're a bit tired of playing at 10pm, we'd prefer to play at 8pm, but it is what it is, we should accept it and adapt to it."" Till och med spelarna var tröttnat på det.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barclasico
2014-02-08 11:28
ElTriplete (Barcelona) Skoja inte! Källa?
Barcelona ElTriplete
2014-02-08 11:22
Fan vad tragiskt! Shakhtars anfallare Maicon omkom i en bilolycka. Vila i frid..
Ronaldinho the original
2014-02-08 10:41
Haha jaaa! :) Deulofeu är äntligen frisk och uttagen till matchen mot Tottenham. Hoppas han visar samma form som han hade innan skadan!
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-02-08 10:00
Jupp Heynckes (ex-coach Bayern): "I'm a Barcelona fan for a long time now, since Johan Cruyff joined Barça as a player." [mundo deportivo]" Hipp vill nog komma tillbaka och träna Barca.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-02-08 05:22
Det räcker med vårt tjafs nu, jag har sagt mitt tidigare och nu fick du säga ditt. Det finns ingen härinne som är intresserad av att läsa mer av vår interna uppgörelse, forumet ska handla om Barcelona och inte om oss två. Man kan inte komma överens med allt och alla helt enkelt och det är bara att acceptera att vi två inte går ihop, för mig räcker det här.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-02-08 04:09
@Xaviesta:
Om någon tycker att jag är störtskön så får de väl tycka det. Eller äger du forumet och alla dess medlemmar? Har du kontrollbehov? Ska alla tycka som du? Att du inte kan se saker med glimten i ögat är en oförmåga. Min humor är väldigt svart och jag dras gärna med i den emellanåt. Det är en roll jag spelar då jag finner stor underhållning i att tänja på gränserna för att få fram mina åsikter kring klubbens/spelares insatser men aldrig till den extrem som du anklagar mig för. Har jag önskat Sanchez döden? Har jag önskat Xavi en olycka? Har jag önskat Iniesta skada? NEJ, NEJ och NEJ. Men du får det att framstå på det sättet. Jag vill bara att de som inte spelar bra för tillfället ska sitta på bänken. Jag ogillar spelare som lever på gamla meriter. Mina inlägg är en balansgång och pendlar från succé till sågning vilket jag är väl medveten om. Synd att du inte klarar av den berg- och dalbanan MEN du är inte "alla" och borde tänka om när du leker talesman för samtliga medlemmar i forumet. Skulle dessutom knappast påstå att jag är "aggressiv" mot andra i forumet. Har jag sökt slagsmål? Har jag sagt att någon är dum i huvudet? Bad jag någon att dra åt helvete? NEJ, NEJ och NEJ. Senast var det Vampiro som sökte upp mig (och INTE tvärtom (kolla historiken)). Jag gav Vampiro respons och det blev visst för mycket för honom. Vissa vill kunna hacka mot forumanvändare men klarar inte av att få lite mothugg = dubbelmoral och konflikträdsla, månne? Dessutom spelade Real Madrid "en timme innan VÅR match" om du nu missade det och Real Madrid ÄR vår största rival om du missat det också. Rivaliteten är betydligt mer omfattande än när det nalkas Clasico-möte. Den är närvarande hela säsongen och även utanför säsongen under somrarna. Batman och Jokern är en bra parallell på vår rivalitet. Vi behöver varandra för att uppfylla våra självbilder och syften i fotbollsvärlden (Gotham). ;) Skillnaden mellan mig och dig är att du slänger glåpord som är långt grövre än de ord jag använt mot våra spelare eller andra forumanvändare. Gör inte det dig till en hycklare? Dessutom är det häftigt att du poängterar att du har favoriter här i forumet för att vinna lite sympatier. Kan du inte stå på dig själv eller är det ett naturligt beteende att söka sig bakom andras rygg för din del? Jag, som enligt dina påhitt inte är culé, har till din förtret varit på Camp Nou ett par gånger och följt Barcelona frekvent via TV med betalda prenumerationer på CanalDigital/Viasat allt sedan Ronaldinhos övergång sommaren 2003. Än idag betalar jag dessa TV-tjänster för att se matcherna (nu i HD) utan lagg för att slippa förlita mig på taskiga streams. Jag har en Messi-tröja från 2006 som jag beställde online via telefon från FC Barcelonas officiella shop innan han växte fram till den megastjärna och idrottsprofil han är idag för att jag helt enkelt hade en magkänsla att han skulle bli bäst en vacker dag. Jag fick också en hysterisk blackout när Iniesta målade på Stamford Bridge. Av ca 60 tävlingsmatcher per år missar jag maximum 2-3 stycken och dessa brukar vara returmöten i CdR där vi redan leder med tennissiffror inför returmötet. Du verkar ha storhetsvansinne som tror att du kan avgöra och bestämma som vem om är riktig Barca-supporter. Vem är du? Vilken auktoritet har du? Dela med dig av dina fantasier. Låt oss höra. Låt oss skratta. Jag försvarade Rosell och Neymar-affären när några medlemmar här matade sönder forumet med domedagsförklarningar innan fakta ens var framlagda. Det visade sig att att Neymar inte alls kostade 1 miljard och att Rosell avgick pga hot mot familjen bland annat.Jag försvarade vår ledning och forumets ordning när många här spred negativ energi. Dessutom poängterade jag ca 30 gånger att "Ronaldinho y Neymar" är det gamla trollet "Buga för Ronaldinho" som ständigt postat hyllningar till Real Madrid/Perez och skitsnack om vår klubb men MOD agerade väldigt sent. Hemskt av mig. Jag drar MER ÄN GÄRNA upp alla likes i ansiktet på Vampiro (och dig) för att visa att jag INTE ALLS är "hatad" eller "ogillad" här som ni försöker ljuga er fram till. Det är mitt försvar mot ert påhitt - jag har ju inget annat att motbevisa er med men det är fortfarande ett bevis MER än vad ni har. Mindervärdeskomplexen och brist på bevis från ert håll gör mig till tydligen till en "patetisk skrytare". Nåväl. Jag drar gärna upp alla likes igen och blir positivt överraskad när folk uppskattar mina kommentarer då jag också uppskattar kommentarer från andra här. Win/win. Men nej - jag är "hemsk". *snyft* (det kallas för sarkasm om du nu kommit fram till vad det är) "...lika intelligent som en hjärncell i en rullstol." (det är dina ord, inte mina). Är man efterbliven om man sitter i rullstol? Är ett funktionshinder verkligen ett coolt ting att försöka trycka ned andra med? Du vet om att våra spelare stundtals besökt och stöttat människor med funktionshinder? De är också människor och inte mindre värda (även om du med din osmakliga pik verkar tycka det). Dessutom förstår jag inte vad "clowner med AIDS" ska innebära? Menar du på att AIDS är en sak att skämta om också och att jag i sådana fall gör det? Eller att man behandlar folk med AIDS som skit? Va? Har jag verkligen varit så grov mot våra spelare? Kolla historiken igen och stäng av dina hatiska ögon :S Du är inte mycket bättre än mig som du påstår dig att vara. Men tack för underhållningen och försöket till stora ord utan särskilt mycket innehåll. Du kastar sten i glashus flertalet gånger men jag önskar dig inte en avstängning. Jag är bättre än så. Visca Barca y Visca Catalunya!
2014-02-08 04:06
2014-02-08 04:05
Real Madrid Kaktus
2014-02-08 03:10
@Treyh:

Håller inte riktigt med här, har personligen inte blivit imponerad av vårt spel i stormatcherna. Vi har mött Atletico tre gånger och inte lyckats ta en enda seger, ideliga kryss. Vi är mycket bättre än Atletico kvalitetsmässigt och skall lyckas slå dom åtminstone en gång över tre matcher. Sen under höstens El Clasico, visst vi vann och det är allt som räknas, men jag väntar på större test än så. Vi mötte en skum Real Madrid uppställning med 3 mittbackar och Sergio Ramos som defensiv mittfältare haha, plus att en halvskadad Bale spelade för dom. Trots detta så fick dom dominera andra halvlek som dom aldrig tidigare lyckats med på Camp Nou, sen så var ju en hel del marginaler på vår sida under den matchen, vilket är lätt och ta upp såhär långt efter matchen, tänker då på Benzemas skott i ribban och Macheranos klumpiga knuff i ryggen på Ronaldo.

City kommer bli en riktig värdemätare samt dom två kommande El Clasico i cupfinalen samt på Bernabeu, där kommer vi verkligen se vad vårt kära lag går för. Dom matcherna kommer definiera vår säsong. Lyckas vi slå Real i en av dom två matcherna så är vi garanterade en titel, antingen cuptiteln eller ligatiteln (tror ligan avgörs i det mötet). Sen tror jag vår chans att vinna CL hänger mycket på City mötet, slår vi ut dom så kommer laget fyllas av självförtroende.
Real Madrid Kaktus
2014-02-08 02:51
Vad tror ni om Sevilla matchen? Tror att vi vinner tämligen enkelt, det finns ingen chans att spelarna inte höjer sig efter 4 poängtapp på 5 ligamatcher. Detta är en seger vi måste ta, gör vi inte det är jag rädd att vi då befinner oss i en lavin som inte går och sätta stopp för denna säsong.
Barcelona Pep.G ° TAATATTATATTATATATA
2014-02-08 02:35
Bästa mittfältet respektive anfallet som vi kan satsa på nu är följande:

-----Song/Marcherano-----
----Xavi-----S.Busquets---
-Messi-Neymar-Iniesta-

Spelar vi med denna offensiva formation har vi en stor chans mot City.
Barcelona Júnior.
2014-02-08 02:24
^^FreeYourMind... Anledningen till att vi inte lyckas värva in en mittback är för att man har velat satsa på ett säkert kort. Man har gått efter de bästa mittbackarna på marknaden från de största och rikaste klubbarna i Europa. Nackdelen med detta är att dessa klubbar inte är i behov av pengar och kommer således inte sälja sina stjärnor till stora konkurrenter. Jag tror verkligen inte att det har med klubben att göra utan att man kanske helt enkelt behöver tänka i nya banor. Kanske borde man inspireras av klubbar som Porto?
Barcelona Júnior.
2014-02-08 02:01
Jag vill dessutom tillägga att Xavi är skillnaden mellan att avsluta en match med 60%+ i bollinnehav istället för 45-50%. Missuppfatta mig inte, jag menar inte att bollinnehav är det viktigaste men det är ett tecken på hur vi kontrollerar matcherna bättre när han är på planen. Högre bollinnehav resulterar oftast med fler chanser för laget och mindre för motståndarna. När han får bollen på fötterna så dras även fokusen direkt på honom och ifrån andra nyckelspelare som lättare kan hitta ytor. Tycker många underskattar dagens Xavi bara för att ni jämför honom med den han var i under sin bästa form.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-02-08 01:54
Är hur trött som helst och orkar knappast skriva, men kan ej låta bli! Ville bara säga att det var bra gjort av Angel Cappa att väcka Messi från hans sömn. Lite synd bara att han bara kritiserade Messi. Han borde kritisera lednings brist och lagets inställning och slapphet offentligt så att de åtminstone försöker vinna med svett, blod och tårar. Jag tar hellre 10 förluster där hela laget har krigat tillsammans från bänken till vattenpojken än att förlora matcher med den inställning spelarna har haft sista tiden Majoriteten av oss har upplevt nu ett tag Barca's guldålder, men som vi vet så har allting ett slut. Jag tror att det som sårar mig/oss mest är att vi har fortförande en spelare som Messi, (vi hade Thiago) som man kan/kunde bygga vidare laget med om man värvade rätt och smart. Men vad säger det om oss som klubb när vi inte har kunnat värva en mittback, en mittback, jag säger igen en mittback som förstärker laget de senaste 3 säsonger? Vad säger det om vår klubbledning ? Varför har vi en president och sportchef osv om de ej kan göra sitt jobb? Vare sig ni vill förneka det eller ej, så har jag personligen har accepterat och att det inte blir några titlar den här säsongen. Men sen att jag hoppas och vill, det är en annan sak. Jag är bara en realist. Så ta på er bilbältet... P.s Nej, Alexis är inte Barca-material. En gång i tiden hade vi en spelare som Messi på hans kant som tog sig förbi 3-5 spelare och avgjorde matcher. Idag har vi Alexis, vad ska man, det är väll bara hoppas att han en dag vaknar innan det är försent och lär sig dribbla förbi sin försvarare och gör mål från 1 meter när chansen ges..
Barcelona Júnior.
2014-02-08 01:44
Jag förstår verkligen inte varför det är såpass många som vill se ett mittfältspar bildat av Cesc och Iniesta. Det må se bra ut på pappret men det fungerar inte i praktiken. Att spela med två extremt offensiva mittfältare samtidigt som man endast har en defensiv mittfältare, två extremt offensiva ytterbackar och ett skakigt mittbackspar kommer man inte långt med. Vem ska bygga upp anfallen? Vem ska agera bollfördelare? Jag förstår verkligen inte hur ni får ihop ekvationen men förklara gärna. I dagsläget finns det ingen som kan axla Xavis roll i laget, vilket gör honom till en given startspelare.
Barcelona Cule4life
2014-02-08 01:06
@Barcelonistas:

Cesc väntar på att Xavi ska lägga skorna på hyllan
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-02-07 23:37
*hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat (Barcelona) Hahahaha sant men vi får väl se hur mkt Zubi spelar Golf denna sommaren :)
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-02-07 23:25
Jag förstår att vi har två offensiva ytterbackar, men jag kan inte hjälpa att sakna tiden med Abidal, någon som bilda en trebackslinje med en Busq som var framför. Det är enkelt att peka på enskilda spelare, men det känns verkligen som om samarbetet gentemot lagdelarna och lagsammanhållningen är lite off. När vi inte har kollektiva pressen är det verkligen så svårt att be en av ytterbackarna att hjälpa till oftare? Jag har förtroende till Tata att han får laget att jobba vidare samt att få ut mer då vi alla vet att potentialen finns där, den må vara utan självförtroende men den finns där! Mot bättre tider!
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-02-07 22:50
Carles Puyol 5

Zubis förtjänst? Kanske låter pessimitisk men tror inte detta var tack vare zubi precis som zubi inte hade nåt med Neymar att göra. Ter stegen har i princip kastat sig i armarna på oss, Zubi råkade bara stå i vägen :P
2014-02-07 22:48
Det är andra matchen i rad som Ter Stegen blir matchens lirare för sin klubb. Känns som att vi kommer få in en grym målvakt vilket är bra. Tack Zubi för du gör något bra. Hade Zubi inte varit så upptagen i sommar i med Golf så hade vi nog fått in 2 spelare till.
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-02-07 22:19
Kärlek till FC Barcelona tills jag dör!!! Skål grabbar! Önskar er alla Blaugranas en trevlig helg!
Barcelona Barcelonistas
2014-02-07 21:50
Mike79 - tro mig jag är väldigt snäll nu jag är själv medveten om hur mycket Xavi har gett oss det tänker jag inte blunda för. Han är/var en utav mina favoritspelare när han var som allra bäst.

Tänker inte vissa Cesc någon respekt alls jag har stora förväntningar, kraven är höga i en klubb som Barcelona och det med all rätt. Det har gått 3 säsonger snart och han har inte alls lyckats han har bara visat ett mediokert spel. Var är den Cesc som vi fick se i Arsenal?.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-02-07 21:29
Messi ger svar på tal gällande påståendena om att han är slut, att han har tröttnat på fotbollen och att gnistan är borta: "I still have a lot to learn and a huge deal to improve" "I hope to keep performing at a high level all the way to the World Cup because we have a lot to play for with Barca, with a hard tie in the Champions League, and a very hard La Liga and Copa del Rey to deal with" "To desire to keep winning things are my main motivation. I want to keep going and win them all" Kan man Messi lite grann efter alla dessa år vet man att han inte har en susning om, än mindre fingertoppskänslan för, diplomati. Detta berättar han alltså förmodligen från hjärtat. Inför studande VM så har nog all anledning att bibehålla gnistan just detta året åtminstone. Komiskt annars hur Ángel Cappa kan sitta och tala om för resten av världen hur Messi känner inför fotbollen som att dom är bästa kompisar och umgås dagligen och Messi berättat att han tröttnat i förtroende till honom. Att han var spretigare, ivrigare och mer energisk förr har ju mycket med åldern att göra också. Han är mer erfaren och rutinerad nuförtiden och konserverar sin energi annorlunda än förr. Sen vill han väl vara fräsch inför slutspurten och inför VM, speciellt när han nyligen kommit tillbaka från skada. Att han ska ha tappat motivationen behöver vi boningen oroa oss över, det känns som att det finns andra orsaker bakom hängandet med huvudet emellanåt från argentinarens sida. Vad det beror på kan vi endast spekulera över. Källa: BBC Sport
Barcelona Mike79
2014-02-07 21:26
@Barcelonistas:

Passa på och njut av Xavi medans han spelar för varken Barcelona eller Spanien kommer va sig likt när han har lagt skorna på hyllan.. sen kan du också visa lite respekt och inte kalla Fabregas för "sopan".

Att man ska behöva läsa såna inlägg här dag efter dag utan att någon tar tag i det är ju helt sjukt.
2014-02-07 21:02
Min poäng var tydlig, jag menade så som vi har spelat är katastrofal dåligt. Vår nivå är lika bedrövligt så som Levante eftersom vi har spelat så dåligt och Levante var ett exempel. Vi kan spela så mkt bättre än vad vi har presterat våra senaste 5 matcher. Men vi ska stötta laget i mindre bra perioder också. Men hjärtat säger att VI kommer vinna borta mot Sevilla men magkänslan säger att vi kommer tappa poäng. Om ni förstår nu så slipper jag förklara mig :). Sevilla gillar attackera så de är bara fördel oss men om Tata sätter Xavi i startelvan då har vi poängtapp att se fram emot.
Barcelona Rambla~
2014-02-07 20:37
Ter Stegen på Europsport 2 nu, M'Gladbach mot Leverkusen, toppmöte.
Barcelona Barcelonistas
2014-02-07 20:25
Om Xavi startar mot Sevilla så kommer jag fan åka ner till Spanien och ta ett snack med Tata..

Xavi kan spela mot vissa lag i ligan men i dom största matcherna så får han ge sopan Cesc chansen. Iniesta är given man kan ju undra vrf Tata bänkat honom i matcher där vi behövt han som mest?.
Barcelona Acrobat
2014-02-07 19:48
Nu borde det snart vara dags för Neymar att vara tillbaka i spel. Kan det sedan för en gångs skull bli en chans för Neymar och Messi att spela ihop sig på allvar? Båda dessa spelare behövs i toppform om vi ska ha en chans att gå långt i CL och kunna vinna ligan och cupen.
Annons: