/spanien/barcelona/forum/6611.aspx/spanien/barcelona/forum/6611.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2013-08-10 22:42
Jag håller med Zick9 herregud kolla våran backlinje i dagsläget, la liga fine, men det blir inget Cl titel med den backlinjen det kan jag lova er. Vi har en Pique som vi inte vet var vi har riktigt, vi har en Mask som sätter bollen i egen bur 9/10 gånger så fort han rör bollen inne i vårt straffområde..

Haha, helt ärligt jag blir nervös så fort masken rör bollen..
Fais
2013-08-10 22:42
Falcoeeee, Vilket djuuuuuuuuuuuuuur!!!!!

Måååål

Är det bara jag som vill att det ska gå åt helvete för Psg och hejar på Monaco??

Anledningen jag vill att det ska gå åt helvete för Psg heter Thiago Silva och Marquinhos :-))...
Barcelona Himne del Barcelona
2013-08-10 22:40
Fais Ja, vi har olika uppfattningar helt klart och det tycker jag bara är underbart. Hade varit så tråkigt om alla tyckte likadant om allting. Det egentliga svaret på frågan kan vi nog bara få om Barcelona värvar en mittback så vi får se hur denne klarar sig i Barcelonas "miljö". Jag har mycket svårt att tro att någon skulle gå in och göra det bättre än Piqué. Men om Barcelona nu skulle lyckas värva en sådan mittback skulle jag stå längst fram i hyllningskören och jubla. Jag tycker du har gjort en mycket bra lista över världens bästa mittbackar. Skillnaden är väl att jag tycker att Piqué platsar i det sällskapet.
Barcelona Barcelonistas
2013-08-10 22:38
RonaldinhoGauco - det är bra att du vill diskutera lite och skapa diskussioner men skippa det där förorts snacket tack. Du leker för mycket gangster inne i det här forumet där har vi problemet.
2013-08-10 22:35
zick9

Jag syftade även på det som Piqué har presterat under förra säsongen.

Anser du att allt som Piqué gjorde under förra säsongen var totalt värdelöst eller fanns det några som helst ljusglimtar?
Fais
2013-08-10 22:34
Himne del Barcelona Jag gillar hur du argumenterar. Det finns visa här inne som skulle vilja sätta spärr på dig bara för att du inte tycker som dem. Utan någon ordning så går de här backarna före Pique. Kan inte stava rätt alla namn so bare with me. :-)'' Dante, Silva, Hummels, Ramos, Pepe, Varane, Terry, Verthongen, Kompany, D, Luis. ALex (psg) . N. Subotic, Miranda,Vidic, Juves mittbackar. Jag kan inte räkna upp alla nu. Vi säger så här att om jag gjorde en lista på 30 mittbackar skulle han hamna sist i listan om jag då använde Barca-glasögon. Vad har du för lista själv ?
Barcelona koeman92
2013-08-10 22:34
Stämmer det att David Luiz ska prata med Chelsea om att han vill lämna?
2013-08-10 22:33
RonaldinhoGaucho!

Okej, en ganska kort lista kan jag tycka om det nu är så att Piqué är en totalt värdelös mittback.

Förstår om det låter osannolikt. Men rent hypotetiskt. Säg att Barcelona skulle värva en av dessa mittbackar på listan och så märker vi att det inte heller fungerar. Vad ska Barcelona göra då?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-08-10 22:33
En vänsterback i Alaba, Matuidi som är mittfältare, Botia som är utlånad till Elche, Inigo som är tydligen bättre men ändå spelar i U21 istället för Pique som är ordinarie i landslaget, Sakho som är stenbänkad på bänken i PSG som hade Alex som konkurrens...

Ge dig..
Barcelona zick9
2013-08-10 22:31
@Himne del Barcelona:
Vet inte, kanske närmare 20-30 på dagens marknad hade gjort det bättre än Piqué i dagsläget. Vadå "har gjort"? Vad spelar det för roll vad han har gjort? Ska vi köpa Ronaldinho bara för att han har gjort fantastiska saker? Grejen är ju inte bara att Piqué inte är en världsback. Mascherano är ännu sämre och att vinna CL utan att ha någon världsförsvarare är rätt osannolikt. Får vi en högklassig mittback så är det ok om han spelar med Piqué eftersom han då får en ledare bredvid sig och vi slipper Mascherano. Börjar vi däremot säsongen utan någon ny mittback så blir det med största sannolikhet inget CL. Jag vet att man ska tro på sitt lag och det gör jag verkligen, men man måste vara ärlig och med Pique, Mascherano samt 2 offensiva backar är detta otroligt.
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-08-10 22:29
himne del barcelona:

haha pepe var ett monster innan han blev bänkad
alaba
dante
hummels
Subotic
Inigo
Botia(samma nivå som pique just nu)
Ramos
Miranda
Thiago Silva
Mautidi elle fan han heter
Sakho
AndreD -
2013-08-10 22:28
@Zyzz - U mirin brah?:

Vi får hoppas att din länk har rätt, men är tveksam
Barcelona Barcelonistas
2013-08-10 22:26
Himne del Barcelona - Pique 2009-2012 var en världsback, föra säsongen var han så otroligt dålig att det var skrattretande. Han var en kona, tom sopan Bojan klädde av han i Cl mötet.. La liga es un blaugrana - du baserar ditt påstående på föra säsongen där det kollektiva spelet inte fungerade i laget. Det är just det Tata håller på att fixa i laget, press-spelet, täcka ytor, något vi saknade föra säsongen.
2013-08-10 22:26
Fais

Du behöver inte tycka som jag. Jag respekterar att du har en annan åsikt.

Men jag ställer samma fråga till dig. Hur många mittbackar tror du det finns som hade gått in och gjort de bättre än Piqué?
2013-08-10 22:24
zick9 Okej, jag respekterar din åsikt. Det är det som är så underbart med fotboll. Att man kan ha så helt olika syn på saker och ting. Måste bara fråga. Hur många mittbackar i världen tror du skulle gå in och göra det bättre än Piqué har gjort det?
Fais
2013-08-10 22:21
Himne del Barcelona

Menar du allvar?? Världsback=Pique???

Det var veckans.. Du får en like för den..
2013-08-10 22:20
asså Botia presterar på samma nivå som Pique gör just nu, och Botia har bara mött spanska lag medans pique lirar mot världslag
Barcelona zick9
2013-08-10 22:18
Himne del Barcelona

Världsback? Nej.
2013-08-10 22:16
@zick9:

Och du menar på fullt allvar att Piqué inte är en världsback längre?
Barcelona zick9
2013-08-10 22:15
@La liga es blaugrana!:

Really? Alexis och Pedro sliter inte som djur i försvaret? Speciellt inte den förstnämnda?
Barcelona zick9
2013-08-10 22:11
@Barcelonito / Lucho Enrique 21:

Jo, Piqué var världsklass innan.
Barcelona Júnior - Culé hasta la muerte
2013-08-10 22:07
Man måste verkligen ta hänsyn till att försvarare som spelar i ett lag som Barcelona, med denna typ av spelstil, oftast blir väldigt hjälplösa i försvaret. Det blir oftast väldigt stora ytor där bak och inte är det Piques eller någon annan försvarares fel att de blir väldigt hjälplösa utan det är nackdelen med vårt spelsätt . Alla spelsätt och spelstilar har sina nackdelar och de stora ytorna där bak är vår achilleshäl.

Allt går dock att förbättra men det är också svårt att hitta ett spelsätt som inte har sina nackdelar. Att endast klaga på Pique är fel då hans misstag syns mer i försvaret än vad en annan mittbacks hade gjort i t ex Chelseas. Vi får även ta hänsyn till hur mycket Pique har gjort i vårt försvar och enligt mig väger det mycket mycket mer än hans misstag.

Tänk er att sätta Ramos ensam i försvaret tillsammans med Mascherano (med all respekt) som inte ens spelar på den positionen, hade det sett så mycket bättre ut egentligen?
2013-08-10 22:07
Barcelonito / Lucho Enrique 21
klart jag har lärt mig respektera folk? som sagt, respekterar ingen som inte respekterar mig, kolla madrid mål mot oss dom senaste el clasicon.. han missar markeringar och går inte in i dueller, samma sak mot bayern, han missade markering och sen anfallare han och går inte tillbaka i tid.

jag har inte använt det som ursäkt, du sa såå ghetoo och jag sa att jag e från förorten de e såhär jag snackar o bemöter folk som inte bemöter mig med respekt
2013-08-10 22:01
Har du lärt dig att respektera nån överhuvudtaget i förorten?

Du har hängt dig för mycket på den tacklingen, kan leta fram många andra bra tacklingar från samma match. Som sagt, du har inga andra perspektiv överhuvudtaget på saken och dina argument om varför Barca vinner och förlorar är helt absurda, iaf för mig.

Jag är själv från förorten förresten... Men använder inte det som ursäkt för att kalla andra åsna hit och dit och har hållit på Barca alltför länge för att inte säga emot när ens egna "supporter" kallar spelarna för allt möjligt. Det är inte så att du vill vinna mer än vad Pique gör på matcherna, så lägg ner med att hitta varenda lite jäkla detalj för att hacka på han bara för att.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-08-10 21:54
Har sett första halvlek mellan Bordeaux-Monaco, mest för att se Abidal. Han styr backlinjen, visar pondus och fattar som alltid rätt beslut. Visserligen har han inte satts på några större prov, men det står ändå helt klart att han är tillbaka och håller på högsta nivå ett par år till. I Monaco värdesätts hans rutin och förmåga att värdera situationerna så pass mycket att man gjort honom till kapten. I Barca fick han inte ens förnyat kontrakt - trots allt han gått igenom i klubben. Jag mår illa.
Postat via SvenskaFans-appen
2013-08-10 21:51
Barcelonito / Lucho Enrique 21 pique gör många inviduella misstag, inte misstag som beror på att våra anfallare inte finns med honom eller inte markerar, utan 1mot1 , kolla bara på den onödiga tackligen på cristiano som resluterade i ett gult kort, vf gick han ens in på den duellen sådär? sen klagar han som en liten flicka hela tiden, minns ni när han tog upp en tändare för o visa domaren? puyol slet bort den från hans hand o skrek på honom att ställa sig på sin position, han är mer fokuserad på såna saker än på att vara en stabil back, och ju med att det inte finns nån konkurrent så vet han att vad än han gör kmr han att få en startplats nästa match. jag är ett förortsbarn, så jag lärt mig prata och bemöta folk som inte bemöter mig med respekt =)
Barcelona Basselona
2013-08-10 21:47
Även om han numera finns i Monaco, kan jag inte annat än o le när jag ser Abidal spela fotboll igen. Vilken krigare, vilket lugn & vilken fotbollsspelare. Hoppas det går riktigt bra för honom i år!
2013-08-10 21:44
Det är tydligen svårt att ha lite perspektiv på saken. Läs Hetfields inlägg, gnistrar det ingenstans att Pique faktiskt haft den mest otacksamma rollen i truppen de senaste 2 säsongerna? Jag säger inte att han har varit bra, eller att viss kritik inte är befogad, men är det svårt att förstå att man med ensam pivote, med världens offensivaste vänsterback och högerback och en innermittfältare bredvid sig, inte har det riktigt lätt? Jag skyller inte på enstaka individer, tycker fortfarande Pique är en viktig spelare i elvan samtidigt som jag förstår att lagets balans har blivit sämre i och med att vi förlorade Abidal som balanserade backlinjen bra som vänsterback. Puyol var yngre och i form. Det är inte så att Pique var så jääävla bra innan, NEJ, balansen i laget var bättre och spelarna som spelade bredvid honom var bättre defensivt. Lite perspektiv, snälla... Sär och åsna? Really? haha. Du är så ghetto breee...
2013-08-10 21:43
@Blaugrana són els colors!:

snubben gör mig fett galen bre, har du argumenterat med en madridista? han är likadan, man kritiserar spelare för dom inte presterat under en längre period då e man medvindare, vafan e de för bs? hade pique haft EN dålig säsong så hade jag inte sagt nåt men sen 2011 har han varit dålig
2013-08-10 21:40
@Barcelonito / Lucho Enrique 21:

ditt sär vafan säger du? Puyol är kung och jag har inte kritiserat han, kolla längre ner där jag skrev att om puyol var fullt friskt skulle vi ersätta pique med en back och inte honom.

puyol har knappt spelat denna säsong när han spelat har han visat att det saknas nåt när han inte är med, det ÄR tack vare messi vi vann, kolla på matcherna där han började på bänk, laget krigade för att ens nå straffområdet men när messi hoppa in fixade han 1-0 o och fick igång hela anfallet va inte så jävla blind herregud! vi såg hur vårt lag spelade utan messi, dom var vilsna,

jag kallas medvindare av dig, vem fan är du ? är jag medvindare för att jag kan kritisera våra spelare? då är du exakt som en real madrid supporter, hur dålig än deras spelare är så är dom bättre än våra.. lär dig skilja på bra o dålig =)
Annons: