/spanien/barcelona/forum/6610.aspx/spanien/barcelona/forum/6610.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lion24
2013-08-13 15:19
Jag har varit borta ett tag och ej kunnat hängt med. Men jag har läst lite grann och det som oroa mig mest har varit Messi. Är han skadad? Om han är, är den allvarlig?
Barcelona Smogen
2013-08-13 15:12
C.Ronaldo hade gärna fått komma hit, enbart för nöjet att gå in och läsa på puertan!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2013-08-13 15:02
Cristiano Ronaldo i Barcelona? Aldrig i livet. Hans personlighet går inte in i värderingarna vi har i våran klubb. Mer arrogant spelare får man leta efter. Det räcker att bara kolla på hans målgester när han gör mål, vad fan är det för jävla målgester. Den när han tar båda händerna och gestikulerar "lugn, I got this" samtidigt som han putar med läpparna. Att se han göra så i Barça tröjan hade fått mig att ta ett personligt break som fotbollssupporter och culé enda tills han försvann igen.

Dessutom hade det aldrig fungerat mellan honom och Messi. De två bästa spelarna i världen som år efter år konkurrerar om att vara nummer 1. Eller vadå, tror du att Ronaldo hade nöjt sig med att vara nummer 2 i Barça eller? Inte en chans.

Det kommer ändå aldrig att hända så jag behöver inte lägga mer energi på det. Men usch, hemska tanke.
Barcelona Deulofeu
2013-08-13 14:57
Snart går Cristianos kontrakt ut är det inte dags för honom att flytta till ett lag där han har chansen att vinna cl tillsammans med Messi.

Tänk er de två i samma lag... Det är ju större chans att Ronaldo flyttar hit än tvärt om.

Ingen övergångssumma bara lön.

Dags för lite payback mot Perez för Figo affären tänk er vad som skulle ske i fotbollsvärlden ha ha.

Neymar---------Messi---------Ronaldo

skulle funka va?
Barcelona Zamboza
2013-08-13 14:54
Rambla.
Hehe ja vi stoppar här och får hoppas att en mittback värvaz snart.
Barcelona Barcelonistas
2013-08-13 14:32
Rambla - aha, det skulle dock inte förvåna mig om det skedde. Vi alla vet ju vilken orm Perez är, där han tom på marknaden försöker störa oss. Läste på Barcastuff, att Perez o company var i kontakt med Neymar/Agent, där man förklarade varför han inte ska välja Barca osv.
Barcelona Rambla~
2013-08-13 14:32
@Zamboza:

Jaja, men mitt exempel var ju från första början att vi (Barca) inte ville betala det Chelsea sägs kräva och att då Real Madrid kom in moch bara lade upp den summan. Sen att du bygger vidare på det och skapar andra förutsättningar med båda klubbarnas bud accepterade, då blir det ju en helt annan sak. Nåja, vi stoppar här. Det var som sagt bara ett fiktivt exempel.
Barcelona Deulofeu
2013-08-13 14:31
Barca b startar till helgen herregud vilken spännande trupp Eusebio förfogar över.

Ortola u-20 målvakt har precis tappat sin plats en De Gea typ.

Edgar Ie mittback eller högerback har på slutet gått från klarhet till klarhet och ses nu som en av de bästa backarna i b-laget efter en skadefylld säsong.Bra i u-20!

Bagnack behöver väl ingen närmare presentation kommer träna med a-laget under säsongen speciellt under vår kaptens frånvaro.

Grimaldo borde göra comeback snart Spaniens största talang på vänsterbackssidan.

Samper vår nya Busquets underbar dmc som måste vara ordinarie direkt en supertalang.Borde få chansen i a-laget under säsongen.

Babunski Makedoniern som har en utsökt teknik omc kan landslagsdebutera strax.

Sandro Ramirez en riktig talang som vet vart målet är beläget u-19 stjärna.

Dongou kommer nog också få en del speltid med a-laget i år borde vara förste striker med nummer 9!

Sanabria 17 åringen som nog gör debut mot Tyskland i morgon oerhört mogen spelare som var suverän i u-20.

Traoere borde få chansen i b-laget om inte Kiko eller NIeto går före han anses vara vår egen Bolt oerhört snabb och talangfull u-19 bänkspelare.

Ebwelle borde också få en del chanser i b-laget håller i dagsläget till i juvenil a.

Ondoa också i juvenil a borde också ha fått känna på b-laget vid det här laget.

Dessa spelare är det som Eusebio ska vårda i år minst tre av dem borde få rejäla genombrott.

Samper,Bagnack,Dongou samt Grimaldo borde vara aspiranter på uppflyttning redan nästa år!

Ska bli intressant och se vad som händer i Madrid Castilla de har ju också förlorat en del viktiga spelare i Jese och Morata.

Barcelona FCBlaugrana
2013-08-13 14:30
Messi, who a thigh muscle injury, has confirmed at a press conference today that he won't play with ARG against ITA tomorrow. [via rai]
Barcelona Deulofeu
2013-08-13 14:18
Skön bild..

Med texten Bolt världens snabbaste man på 100 meter...

Zubi världens långsammaste man på att värva en mittback.Zubis pratbubbla:

- Signal någon?
Barcelona Zamboza
2013-08-13 14:18
Rambla Jag sa ju utifrån att Chelsea skulle aceptera både våran och reals bud så väljer han oss. Jag glömde tillägga att Luiz idol Puyol är ännu en orsak till varför han skulle välja Barca.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-08-13 14:16
@Youngcules: Zubi's taking 3 weeks to complete the transfer of Denis Suarez, a signing that's been close to completion for 2 weeks. Forget about CB. @Youngcules: *signs into twitter* Sees Barca fans freaking out over no centre-back signing *signs out* #somethingsneverchange HAHA youngcules är fan klockrena!
Barcelona Zamboza
2013-08-13 14:16
Barcelona Rambla~
2013-08-13 14:15
Nej, eller det vet jag inte men knappast i nuläget. Läs mitt inlägg från 11:29. Det var bara en spekulation vid ett tänkt scenario.
Barcelona Barcelonistas
2013-08-13 14:08
Vadå vill Real ha Luiz nu?
Barcelona fc__Barça
2013-08-13 13:59
@barcastuff: Martino is at the moment meeting with president Rosell and sports director Zubizarreta to discuss, among other things, the centre back issue
Barcelona Rambla~
2013-08-13 13:40
@Zamboza:

Jo, men nu glömmer du bort att Madrids bud (ett tänkt bud) är ca €20m högre än Barcas. Om Chelse då vägrar att sälja till Barca lär ju Luiz knappast nobba Madrid om Chelsea tillåter det.
Barcelona A.Gaudi
2013-08-13 13:37
Levy och tottenham är ju bland dom värsta att ha att göra med i fotbollseuropa. Bara att se på bale-affären, Levy kräver rejält med pengar för sina spelare. Likt porto är dom noggranna med att ta så bra betalt som är faktiskt möjligt.

Spurs försvar brukar ju dessutom vara bedrövligt, så jag tror det skulle vara väldigt omständigt att få Vertonghen. Dom lär vara medvetna om risken att försvaret faller ihop och att det blir en klassisk spurs säsong med 2+ mål insläppta per match om Jan V sticker.
Barcelona Zamboza
2013-08-13 13:29
@Rambla~:

Om Chelsea hade accepterat både Barcas och reals bud, så hade Luiz utan tvekan valt Barca, tror jag. Att få spela med Neymar, Alves (kompisarna), Messi, Iniesta, Camp nou plus närheten till stranden hade varit för mycket att tacka nej till. Han verkar dessutom inte vara den giriga typen ifall real skulle erbjuda mer i lön. Det är vad jag tror.
Barcelona Dill - Busquets!!
2013-08-13 13:16
Luiz Agger Verthongen och nu sakho, ser ut som att vi springer runt överallt i europa men inget konkret händer, agera snabbare för i helvete.

Varför kan klubbar som juve och dortmund agera så smidigt på marknaden medan FC Barcelona helt enkelt ger upp på en mittbacksfråga som man sa var ett måste i början av juni? Släng iväg 20 mille på sakho och lös det nu. Kom inte och säg att han är kass för han kan inte vara sämre än de vi har nu, undantaget en frisk puyol.
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-13 12:45
@L.A.M Nr 10:

Förstår din poäng. Men såg han i CL ett antal matcher och han imponerade stort på mig. Såg matchen där de mötte Malaga. Han var överallt.
Spelare från portugisiska ligan har lyckats förr i de stora ligorna tänker väl först och främst på CR och Falcao. Men klart kanske är en liten chansning men samtidigt landslagsman för Frankrike och 22 år endast. Har alla egenskaper vi söker och kommer knappast bli sämre.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-08-13 12:35
Jag har inte sett mycket av den här Mangala. Han verkar vara en riktigt bra mittback men han har ändå spelat i den portugisiska ligan och har en skyhög utköpsklausul. Har väl inte riktigt testats på den högsta nivån än. De portugisiska lagen men framförallt Porto är ju kända för sina sjuka överpriser och tycker inte man ska luras av dem.
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-13 12:28
Barcelona have good scouting reports on Vertonghen. No bid yet. Tottenham could sell if Bale stays, but even then it looks difficult. [el9]
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-13 12:25
Sakho är en säkerhetsrisk. Om David Luiz är det så är Sakho det dubbla.

Värva bara in Luiz, Vertonghen eller Mangala. Låt det kosta.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-08-13 11:48
Rambla

Fast Varane petade ju Pepe förra säsongen, vilket skulle vara anledningen till att portugisen lämnade om han nu gör det. Om man ska köpa David Luíz så är det för att han ska bli ordinarie, annars skulle man inte betala så mycket och annars skulle brassen aldrig gå dit. Då hade Varane varit tillbaka som reserv, vilket hade varit både orättvist mot honom för hans prestation förra säsongen och rätt dumt då han är en sjukt jävla grym back som dessutom är 20 år.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-08-13 11:47
Sakho slog igenom i lika ung ålder som varane, med dunder och brak. Får han bara fart på sin karriär igen ser den väldigt ljus ut. Jag undrar dock om klubben ens sneglar åt det hållet. Men man borde verkligen göra det! Och sen hoppas jag att snacket om att man inte behöver en mittback är en taktik för att inte verka desperata. Det kan faktiskt vara så
Barcelona Rambla~
2013-08-13 11:42
Hehe, Tata verkar gilla våra kameruaner från Eto'o Foundation. Nu är det lille Ebwelle från Juvenil som är uppe och tränare med A-truppen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-08-13 11:41
Sakho är definitivt ingen världsback, han har också hunnit fylla 23 vilket knappast gör han till en ung talang längre även om han såklart inte är gammal. Däremot har han vissa kvalitéer som skulle passa in bra. Stor, stark, rätt snabb, aggresiv, en vinnarskalle som går in hårt i duellerna och är stark i luftrummet. Likt David Luíz tror jag han skulle passa bra tillsamans med Piqué som är lite lugnare, positionssäkrare samt bättre teknik och passningsspel. Om det stämmer att han går för runt 15 miljoner i den här sjuka fotbollssvärlden så säger jag, Go for it!

Piqué, Sakho, Mascherano, Puyol med Bartra utlånad och Bagnack som kan göra lite matcher då och då är trots allt en helt okej uppsättning. Inte lika bra som man hade hoppats på men ändå klart godkänd.
Barcelona Deulofeu
2013-08-13 11:40
Tänk er Alves spela med Thiago Silva,Marquinhos,Lucas,Motta han skulle passa i PSG helt klart och vilket kontrakt han skulle få.

Jag ser bara ett stort problem vart är stranden...
Barcelona Deulofeu
2013-08-13 11:38
Rambla inte omöjligt jag vill gärna se Pepe lämna för han är vidrig och duktig skulle göra ont att se Luis i Madrid.

Tänk er han och Ramos i mittlåset fy säger jag bara så har de Varane också...

Diego Lopez lär ju lämna snart då han inser att han inte längre är nummer ett...Allt är inte helt frid och fröjd i huvudstaden heller.
Annons: