/spanien/barcelona/forum/6609.aspx/spanien/barcelona/forum/6609.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona CuleForLife!
2013-08-14 10:40
Sakho eller Gustavo? Jag tycker att båda alternativen är intressanta, Gustavo kan ju spela mittback, är snabb, teknisk och framförallt placeringssäker! Sakho är ett stabilt och bra val också, Sakho hade erbjudit något vi inte har (fysik)
Barcelona Deulofeu
2013-08-14 10:36
Snart briserar bomben Bale klar för Madrid och deras missnöje och problem i truppen hopar sig...

Källa ingen mer än min manliga intuition.

Anledning Perez vill alltid vara årets snackis och som det är nu är det Barca med Neymar och Messi.

Köper han Bale flyttas fokus återigen.
Barcelona Deulofeu
2013-08-14 10:32
Barca b har gjort klart med nummer de som sticker ut

Dongou nummer 9äntligen!

Grimaldo nummer 11 wow

Espinosa nya nummer 10

Adama 27
Sandro Ramirez 29
Samper 30
Bagnack 33

Heja Eusebio suck...
Barcelona Katalano
2013-08-14 10:31
Deulofeu

Förvånar mig inte ett dugg med tanke på hur du verkar följa barcelona och även ungdomsverksamheten. Som att hon har ett val haha?

Min dam brukar hålla på barca bara för att jag gör det och hon vill se mig glad, men möter vi PSG är det Zlatan hon håller på ^^

Acrobat

Ta det där med en nypa salt. Visst kan det vara så att Ronaldo inte vill ha Bale dit eftersom Bale är vänsterytter och Ronaldo då kan behöva spela centralt i anfallet. men samtidigt så skulle detta verkligen göra Real mycket bättre. Jag är säker på att Ronaldo skulle göra lika många mål som striker i mitten om inte fler.
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-08-14 10:22
Poll: "Would Sakho be a good transfer for Barça?" Yes 73% - No 27% #fcblive (online, 332 votes) [sport]

Jag läste en innan och det var nästan 50 50 i omröstningen att man inte ville ha David Luiz. Cules har röstat och de vill hellre ha Sakho. Jag tror att hela Katalonien är bättre sportchefer än Zubovich
Barcelona Deulofeu
2013-08-14 10:19
Min fru som jag varit tilsammans med i 12 år har sett diverse supercup finaler copa del rey liga och championsleague matcher är nog glad att det är Barcelona jag följer då staden är kanon när det gäller shopping.

Hon har faktiskt bättre koll än de flesta trots att hon inte är intresserad stackaren...hon har hamnat i diverse diskussioner då hon varit ute och grabbarna brukar bli imponerade över hennes kunskaper ha ha.

Barcelona Deulofeu
2013-08-14 10:16
Sitter med en rykande färsk aftonbladet bibel och den är rätt vettig den ger Barca 26 plus och Real 28 plus skillnaden är tränarna som får tre respektive fem plus.

Busquets
Iniesta
Alba
Messi får alla fem plus.

Ramos
Özil
Ronaldo

Är Madrids bidrag till fem plus.
Barcelona koeman92
2013-08-14 10:16
Gabriel

Haha de klart, problemet är väl att min tjej inte är särskilt intresserad av fotboll då hon är engelsk och är mer intresserad av rugby.. Men när jag berättar om Barcelona blir hon nästan svartsjuk då de faktiskt är min största kärlek :)
Barcelona Acrobat
2013-08-14 10:14
Har ni tänkt på en sak... Alla Realfans snackar alltid skit om Messi och att han skulle vara orsaken till att Zlatan lämnade klubben. Det snackas om att Messi är den som bestämmer och att han är större än Barcelona. Nu plötsligt kommer det fram uppgifter som säger att Ronaldo inte vill ha Bale i Real och att det kan sätta stopp för övergången. Detta verkar dock vara helt okej hos Realfansen! Större hycklare får man ju leta efter! Ronaldo har säkert skickat sms till Ancelotti och sagt: "Antingen Bale eller jag"...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-14 10:07
Barcelona are interested in Bayern Munich midfielder Luiz Gustavo (26). They already wanted him last year to replace Seydou Keita. [bild]
Barcelona Deulofeu
2013-08-14 09:26
Rambla har ju helt rätt klart det kommer en ny mittback med lite längd!

Mitt under denna bedrövelse gå in och gör enketen på marcas sida rätt kul skapliga förväntningar på Real alltså.

De har gjort en perfekt försäsong,Casillas vinner zamora,Ronaldo vinner skytteligan,Ancelotti bästa tränare och Isco bästa nyförvärv...
Barcelona Rambla~
2013-08-14 09:18
Det är dags att sluta läsa MD under sommaren, man blir ju bara bedrövad varje gång. De är alltid så negativa och påstår alltid saker som är tvärtemot vad som är förnuftigt och logiskt. Hur fan vet de att Tata inte vill ha någon mittback bara timmar efter mötet? Sitter Rosell och läcker information till sina polare på MD? Det skulle väl i så fall vara för att omvärlden ska tro att Barca inte alls är så desperata att förstärka backlinjen som de faktiskt är. Kom igen, vilken tränare kan vara nöjd ned en backuppsättning som består av Piqué, Puyol och Mascherano? Puyol som inte ens är spelklar på någon månad. En 1.70 lång Mascherano som egentligen är mittfältare. Ser man inte behovet av en mittback bör man överväga sitt jobb.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-08-14 09:05
MD och sport är ju inne på två helt olika spår. Antingen letar man mittback eller inte, men vi fans förtjänar faktiskt att få veta snart.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-08-14 06:05
Dom skojar med mig... "Martino don't want another centre back. Counts on current squad. Not convinced by David Luiz and Agger, and less for the fees asked". [md]
Barcelona Gabriel
2013-08-14 04:22
En liten "rolig" sak, eller a vet inte om det är så roligt, men finner det smått ironiskt och jävligt skrattretande iaf, måste fråga er om detta har eller brukar hända er också.

När ni börjar dejta en tjej, blir på g eller tillsammans eller vad fan som helst, berättar ni om eran kärlek för Barça till dem då? Det gör jag alltid, det är liksom oundvikligt, hon måste förstå hur viktigt det är för mig. Passionen, kärleken och glöden bakom det. Om tjejen jag dejtar ska bli en del av mitt liv måste hon förstå att en stor del av mitt liv är FC Barcelona och helst även bli en liten mini culé herself, efter klara påtryckningar givetvis, haha. Vissa tjejer har haft bra koll på fotboll, andra inte en endaste aning.

Det som händer är, man berättar om kärleken för Barcelona och självklart samtidigt hatet för Real Madrid. Nu till min fråga. Brukar det hända er att tjejen ni dejtat eller träffat/pratat med börjar gå emot Barça och stötta/hålla på Real Madrid efter det inte längre funkar mellan er? Det händer mig varje jävla gång. Antingen är jag en riktig jävla douché mot tjejer som får dem att göra så eller så vet de bara precis vilka knappar de ska trycka på för att störa mig, haha.

Bästa sättet att hämnas - börja hålla på Real Madrid. Haha jävla tjejer.
Barcelona Barcelonistas
2013-08-14 02:49
Hyder - va snacka ni om? berätta allt, skriv ner allt du vet.
Barcelona Hyder
2013-08-14 01:41
zick9

Jobbar på adidas i Tyskland. Guardiola signade sitt första adidas-kontrakt och togs emot med öppna armar. Fick en egen promenadstund med honom efteråt.

En rolig anekdot är att vi erbjöd honom en bil med en personlig chaufför som skulle ta honom från München till Herzogenaurach (ca.1,5h) där adidas huvudkontor ligger. Pep tackade snällt nej och sa: "jag missar inte en chans att få köra min egen Audi på autobahn". Rätt kul. Hans bror, fru och någon annan familjemedlem var också med.
Barcelona zick9
2013-08-14 01:24
Hyder

Coolt! Hur träffade du honom? Fick du en privat pratstund? :P
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-08-14 01:23
Det bästa med att Rosells regim blir bortvald när tiden är kommen är att en trög Zubi som kommer att kastas ut först av alla med rumpan förre. zubi - vote for president!
Barcelona Andresito
2013-08-14 01:13
Någon som kan översätta? Snackas om 'caneta' som kan översättas till tunnel
Barcelona Hyder
2013-08-14 01:09
"Paris Saint-Germain centre back Mamadou Sakho (23) is Barcelona's alternative for David Luiz and Agger. The Frenchman would cost 15M [sport]"

Det här är bland det vackraste jag har läst på länge. Go for it, säger jag. Zubi lär väl dock lyckas förstöra en eventuell förhandling med PSG. Hur vet jag inte men inget hade förvånat mig.

Hade för övrigt äran att träffa allas vår Pep Guardiola idag. Maken till ödmjuk människa. Det är inte bara så att han pratar fotboll med en främling som mig men han gör det med ett stort jävla smile samtidigt. En surrealistisk upplevelse i vilket fall som helst. Hoppas att han kommer tillbaka till vår fina klubb i framtiden.

Barcelona Rambla~
2013-08-14 00:05
Visca Barça Klubben är Moreirense.
Barcelona Smogen
2013-08-14 00:01
First option betyder väl bara att om ett lag bjuder tex. 300 mille för Torres så måste A.Madrid konta Barcelona och fråga om dom vill matcha det budet. Om Barca gör det så är det sen upp till spelaren att välja klubb.
Barcelona zick9
2013-08-13 23:56
@El Soap:

Hur fungerar det egentligen? Har vi fått någon utköpsklausul eller dylikt på honom?
Barcelona Visca Barca !!
2013-08-13 23:52
Kan någon hjälpa ?
Barcelona Dongou & Bagnack
2013-08-13 23:49
Rambla~ (Barcelona) Svenska version ja Vet inte hur det blev så, jag bara hämtade den och den var på svenska
Barcelona Rambla~
2013-08-13 23:38
Det räcker man har registrerats för en klubb, då har ju klubben ägt spelarens kontrakt. Fast Vampiro är nog rätt ute. Vi får skilja på kalenderår och säsong.
Barcelona påfågeln
2013-08-13 23:35
Vampíro: Han har väl heller inte spelat någon officiell match för Atlético, eller är det om man är inregistrerad i klubben som räknas?
Barcelona Vampíro
2013-08-13 23:33
@Rambla~:

Ja tydligen så funkar det. Tekniskt sett så har han inte spelat för Málaga under 2013/2014 så om han nu skulle lämna för City så har han "bara" spelat för två klubbar dvs samma som en spelare som lämnar under januarifönstret.

Som sagt även Ayala gjorde likadant sommaren 2007. Två klubbar är max så som jag uppfattat det.
Barcelona påfågeln
2013-08-13 23:29
Eftersom inget mittbacksalternativ på marknaden som känns riktigt bra är tillgängligt för ens lite rimliga pengar ser jag gärna att Bartra får chansen. Det kommer att vara lättare att vara mittback i Barca detta år, i varje fall om Tata får presspelet att funka. Alla försvarare kan se dåliga ut i Barca om presspelet fallerar, visserligen skulle våra chanser öka med Thiago Silva, men inte så extremt mycket som vissa tycks tro. Puyol-Pique-Mascherano-Bartra-Busquets-Bagnack ska räcka som mittbackar. Lägg till Adriano som kan vikariera där, och visat det mot bland annat Real. Ser hellre Xavi än Song på mittback...

Nej, alla saker som behövs finns redan, så länge Tata klarar att motivera spelarna på ett bra sätt. Få Xavi att tända till lite extra. Göra Messi-Neymar till världens dödligaste duo. Fixa Spanien-Pedro även i Barca.
Annons: