/spanien/barcelona/forum/6607.aspx/spanien/barcelona/forum/6607.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gio Style
2013-08-12 04:16
Fyfan vilken töntig ton ni håller grabbar, seriöst...
Barcelona Barcelonistas
2013-08-12 04:14
David Luiz (Chelsea), Jan Vertonghen (Tottenham) and Daniel Agger (Liverpool) are Barcelona's three remaining centre back options. [sport]

Bara att hoppas på att det blir Luiz tillslut, annars får vi sikta in oss på Vertonghen då jag ser Agger som ett omöjligt köp.
Barcelona Barcelonistas
2013-08-12 04:06
Pep.G - i mitt fall ser det mörkt ut? Haha jag klarar mig ganska bra du!. Innan det blir något missförstånd så vill jag påpeka att Zidane var en fantastisk fotbollsspelare, han hade ingen speed men han kom alltid förbi sina motståndare på något konstigt sätt. Han var heller ingen poäng spelare men han var stundtals fantastisk. Det jag reagerar på är att individer som du som har noll kunskap om fotboll kommer in hit och börjar snacka om Zizou som om han vore överlägsen, han var aldrig så bra som vissa vill få det till. Att det finns vissa som har han som tidernas bästa är bara skrattretande, en spelare som Iniesta håller jag betydligt högre då jag anser att Don Andres är bättre rent spelmässigt än vad Zizou var. Ööööuuuuu försöker du spela rolig när du säger " Den första finalen du såg på TV var säkert den vi spelade mot United för två år sedan", det du säger är inte fakta, utan det är ett påstående som du står för, och jag står för mitt
Barcelona Pep.G ° TAATATTATATTATATATA
2013-08-12 03:48
Barcelonistas

Jag hade säkert kunnat bli komiker, och massa annat som hade gjort mig ekonomiskt oberoende. Men i ditt fall ser det mörkt ut.

Du snackar om tidernas bästa fotbollsspelare som om du har sett fotboll ur alla tider. Den första finalen du såg på TV var säkert den vi spelade mot United för två år sedan. Vem är du o bedöma vem världens bästa genom tiderna är?

Zidane är verkligen finalernas man. Han har gjort 3 mål i 2 VM finaler, varav han har avgjort den ena. Dessutom har han avgjort en CL final.

Vad ska jag fråga Materazzi? Varför han låg där i gräset o grät som en liten flicka?

Barcelona Barcelonistas
2013-08-12 03:40
Pep.G - du är ännu roligare du borde bli komiker jag skojare inte du hade blivit ekonomisk oberoende om du sökte till den branschen..

Zizou är inte i närheten av att vara tidernas bästa spelare, och det är snarare du som inte kan ha sett Zizou speciellt mycket när du kommer med ett så befängt påstående. " Målet mot Leverkusen" haha classic, alla som bedömer zizou som number uno nämner det målet. Haha jo Zidane är finalernas man, han bjuder på ett och annat fråga bara Materazzi.
Barcelona Barcelonistas
2013-08-12 03:22
Shanghai - La Puta glömmer dock en viktig detalj och det är att Bojan var en bänk spelare som inte bidrog med något, medans Iniesta var tillsammans med Messi och Xavi den viktigaste faktorn till att Barcelona dominerade så stort. Samma sak kan sägas om landslaget där Iniesta är Spaniens Messi det är han som står bakom all offensiv för Spaniens del.

Titlar, Iniesta kan öppna ett köpcentrum snart så mycket titlar har han vunnit hehe.
Barcelona Pep.G
2013-08-12 03:22
Barcelonistas

Zidane inte top 5? Romario o Rivaldo före än Zidane? Du är rolig du hahah.

Nää skämt åsido, har du ens sett Zidane spela? Handen på hjärtat nu, jag har tittat på fotboll sen VM 98, då jag var ett stort Brasilien fan, han punkterade dom helt. EM i Belgien 2 år senare, var han bäst enligt. Kommer fortfarande ihåg hur han lekte med Portugal den semifinalen. Vad fan hette han där med gult skägg som spelade i Portugal då, tror att han t.o.m orsakade en straff?

Zidane är el Maestro. Dem stora finalernas man. Hans mål mot Leverkusen var grädden på moset. Sen gick det ett litet tag där han var smått omotiverad, men vad kan man begära av en algerisk gubbe som hade uppnått allt i livet och säkert ba ville röka en joint och chilla på livet. Hahaha lik förbannat kommer han tillbaka VM 2006 och snurrar upp varje landslag han möter. Hans show mot Brasilien var en fröjd att se.

Snacka inte skit om Zidane, det gör mig en bara sur, särskilt när man vet att sånna som dig aldrig kan ha sett Zidane spela, för din bedömning om honom är horibell.

Haha lite kuriosa, men har ni inte märkt att dem bästa spelarna genom tiderna, så som Zidane, Ronaldo tjockisen, Maradona, Ronaldinho, Messi et.c. Att ingen av dem var egentligen en tränad produkt. Jag menar, alla dem känns mulliga eller kändes mulliga när dem väl spelade fotboll. Det är något med dessa chillare, dem har det bara i sig, från Gud. Till skillnad från vissa andra hehehe
Barcelona Shanghai - Gerardo "Tata" Martino
2013-08-12 03:12
Barcelonistas

Den bilden säger en hel del om vår intelligente, magnifike och magiske vampyr. Så underskattad han är.

Nu kommer säkert maränger skriva titlar spelar ingen roll, då Bojan Krkic har fler titlar.
Barcelona Barcelonistas
2013-08-12 02:59
Shanghai - kolla länktips, och då har jag inte ens gått in på det spelmässiga än, Iniesta i sin prime är utan tvekan topp 10 genom tiderna. Han är världens bästa mittfältare, varit Spaniens viktigaste spelare, stått för allt offensivt. I Barcelona har han tillsammans med Xavi och Messi varit Barcas viktigaste spelare. När Don Andres lägger skorna på hyllan så kommer han bli ihåg kommen som tidernas bästa mittfältare.
2013-08-12 02:48
Glöm inte att Iniesta som är hästlängder före Zidane och inte minst Xavi som har överglänst honom. Busquets kommer också gå om honom.

Zidane är bara överskattad...
Barcelona Barcelonistas
2013-08-12 02:36
"Just nu är nog Ronaldo min favorit. Men den bäste genom alla tider är Zinedine Zidane. Ja, han är min absoluta favorit." - Usain Bol

Usain Bolt är inte bara snabb, utan han röker på som in i helvete, han får snoop dogg att framstå som clean.

Zizou är inte ens top 5 genom tiderna, finns ett par spelare som är mycket bättre. Messi,R9,Ronaldinho,Rivaldo,Maradona,Romario osv. Hur fan kan man ens säga att Ziozu är number uno?. I Madrid var han medioker i hur många matcher som helst..
Barcelona Barcelonistas
2013-08-12 02:21
Sådana idiotiska påståenden kommer bara från några dumma individer från La puta. Messi har inget att beivsa snubben har dominerat i Cl, och kört över några av världens absolut bästa lag. Han bokstavligt våldtog Real Madrid som en tonåring med ett hattrick. Minns ni Cl semin 2011, hur han sprang förbi Real spelarna som koner?. 4 mål mot Arsenal, seriöst det där var den bästa prestationen av en spelare i en sådan match. Zizou? Please get a job, inte ens en 1/3 av La Pulga..
Barcelona Riiio!!
2013-08-12 02:06
YYEA (Barcelona) Behöver inte vinna vm eller liknande för att bli störst genom tiderna. Man kan säga att han har "oturen" att spela i ett sånt skitet landslag som Argentina. Duktiga offensivt men riktigt dåliga defensivt. Brukar säga att jag aldrig t.ex håller Charisteas som en större anfallare än t.ex Ronaldo eller Raul som spelat EM men aldrig vunnit. Charisteas avgjorde tom hela skiten men håller inte honom nu plötsligt som topp 3 anfallare genom tiderna bara för att han har ett EM guld. Bara Messi fortsätter prestera som han gör i Barcelona så kommer han ses som den störste någonsin då han lägger av!
Postat via SvenskaFans-appen
2013-08-12 01:48
Detta är från år 2010 och han utsågs av flera experter och legender som den bästa någonsin. Detta var innan han fyllde 23 år.

Givetvis är Messi bäst genom tiderna, han har utvecklats till ett monster sedan år 2010 (det året man såg honom då som tidernas bästa). Det säger en hel del om La Pulga...
2013-08-12 01:41
@YYEA:

Han blev bäst genom tiderna när han var 21-22 år enligt många legender som tokhylla honom som bästa spelaren de har sett. Han är för mig också den bästa, men det finns antagonister, maränger och haters som påstår att om han vinner VM så bekräftas det. Jag hoppas innerligt att Argentina tar och vinner VM, men det kommer att bli tufft eftersom deras backlinje är sämre än vår backlinje.
Barcelona MabastB
2013-08-12 01:30
”Agenten öppnar för att Agger ska flytta” Skrivet den 11 augusti 2013 , klockan 23:55 | av Sportbladet Daniel Agger har vid flertalet gånger visat att han vill vara Liverpool trogen. Men det verkar inte helt sant – om vi nu ska tro hans agent? The Times och The Guardian skriver att agenten Per Steffensen menar att Agger är öppen för en flytt till Barcelona. The Guardian uppger att Liverpool är nära att göra klart med Granadas vänsterback Guilherme Siqueira. Ja du...
Barcelona Gabriel
2013-08-12 01:06
Fan, dessa jävla landskamper. Hoppas bara ingen skadar sig, vi brukar ha otur på den fronten. Vill inte se Alexis komma tillbaks skadad...
Barcelona YYEA
2013-08-12 00:57
Barcelonistas
Det enda Messi behöver göra är att producera på den internationella scenen med sitt land.
Med VM som närmar sig, har han en chans att leda Argentina till seger som kapten och kanske befästa sig som den största spelaren genom tiderna.
Eller är han redan störst?
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-08-12 00:41
Verkar som att Agger kommer till Barca. Hans agent har bekräftat Barcas bud.
Barcelona zick9
2013-08-12 00:30
@Stoichkov~:

Tror du att skribenterna på SF får lön?
Barcelona Júnior - Culé hasta la muerte
2013-08-12 00:28
Luiz is expected to have talks today with Mourinho to get assurances about his future. Barça will make a 'final' attempt this week. [Mirror]

Att även brittisk media tar upp detta med David Luiz är positivt. Frågan är bara om sanningen ligger i det Mundo Deportivo säger eller Mirror...
Barcelona Júnior - Culé hasta la muerte
2013-08-12 00:28
Luiz is expected to have talks today with Mourinho to get assurances about his future. Barça will make a 'final' attempt this week. [Mirror]

Att även brittisk media tar upp detta med David Luiz är positivt. Frågan är bara om sanningen ligger i det Mundo Deportivo säger eller Mirror...
Barcelona Barcelonistas
2013-08-11 23:17
La Puta ring mig när eran Cristina gör sånt här sen kan vi snacka.
Länktips: t.co/HWxN8e1F7d
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-08-11 23:11
LAM nr 10

Återigen, vi är inte i behov av honom NU. Men jag hade gärna sett att man behöll honom kontraktstiden ut och gett honom chansen under våren 2011. Visst hade vi fler bra anfallare, men det fanns fortfarande ett tomrum att fylla efter Villa. Jag är fortfarande nyfiken på hur det hade gått. :)
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-08-11 23:07
Under de närmsta dagarna vet vi om en ny världsback anländer till Barcelona ... eller om vi får förlita oss på Mascherano ännu en säsong. Jag hoppas på det förstnämnda ... annars får man vara förberedd för magsår vecka ut och in ända fram till nästa sommar.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-08-11 23:03
"Jag tror han hade kunnat göra det OK som truppspelare i Barcelona och prestera när han väl ges chansen."

Precis det jag menar, han hade kunnat vara en truppspelare absolut men är han någon vi är i stort behov av? Nej, vi har en grym anfallssuppsättning. Sen vet jag inte vad du menar med att vi skulle gett han chansen när Villa blev skadad. Vi hade Alexis och Pedro och Messi som falsk nia, Jonathan Soriano är en renodlad nia och hade knappast fått en roll han passar i. Men visst hade han kunnat flyttats upp och spelat lite då och då.
2013-08-11 22:43
Men han hade ett halvår kvar på kontraktet, man kunde lika gärna chansat och se vad han gick för under våren 2011 då vi hade behov av en renodlad striker. Det kunde ju bära eller brista. Istället sålde man honom för kaffepengar till Salzburg och får aldrig veta hur han hade klarat sig med Messi co.

Personligen tyckte jag Soriano var mer spännande än Nolito, som kändes som en lite för gammal och sämre kopia än de yttrar vi redan hade i A-laget. Soriano däremot var något annat. Jag tror han hade kunnat göra det OK som truppspelare i Barcelona och prestera när han väl ges chansen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-08-11 22:25
Truppspelare kanske, men knappast startelvamaterial i ett längre perspektiv. Samma med Nolito, han dominerade även han i B-laget men gick väl till Benfica. Båda dessa spelare är duktiga men inte för högsta nivån utan 1-2 nivåer under.
2013-08-11 22:20
LAM nr 10 Jo, men så länge han var kvar i klubben hade det varit intressant att se vad han hade kunnat uträtta med världsspelare omkring sig. Han öste in mål i segundan och gjorde det bra under försäsongen med A-laget innan han blev skadad. Soriano presterade alltid i Barca, oavsett var, när och med vilka han spelade. När vi blev utan vår enda renodlade striker (Villa) i 7 månader, hade det varit lägligt att ge honom chansen i hans ställe, tycker jag. Nu är det inget alternativ längre, om det var så du trodde jag menade. Tåget har nog gått för både honom och Barca.
Barcelona Rambla~
2013-08-11 22:10
L.A.M Nr 10 27 år innebär lite rutin och erfarenhet. Kanske hade han också accepterat att vara truppspelare och supersub? Jag minns och var på plats på Allianz Arena när han skadade sig under försäsongen 2011 i Audi Cup. Jäkligt tråkigt för han blev borta i flera månader. Kanske hade han annars fått en plats i truppen? Jag gillade hans inställning.
Postat via SvenskaFans-appen
Annons: