/spanien/barcelona/forum/6606.aspx/spanien/barcelona/forum/6606.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2013-08-14 22:43
Babunski debut för sitt Makedonien. Stort ögonblick för honom och Sanabria i kväll..
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Frodo
2013-08-14 22:43
Rambla~

Vill man att han ska tränas av Eusebio eller Vinyals?;)
Barcelona Valdés
2013-08-14 22:42
Till skillnad från många andra på forumet tycker jag att flertalet av de senaste årens värvningar gått att förstå; Adriano, Mascherano, Cesc, Alexis och Alba. Värvningen av Neymar är riktigt intressant, fotbollsvärldens kanske största talang som mer eller mindre alla större klubbar önskade göra.

Inför "silly season" gick man tidigt ut med att 3-5 värvningar skulle göras. Efter ett par veckor ändrades detta till att om Tito fick som han ville (Neymar + Silva) så behövde man endast göra två värvningar. Och idag ska man vara nöjd med att bara ha gjort en större värvning och det pratas om Sakho för att BREDDA truppen. Vi behöver en förstärkning, en spelare som går rakt in i startelvan och erbjuder något betydligt bättre än de spelare som redan finns där – Sakho är långt ifrån att vara denna spelare.

Tidiga rykten sade att man förhandlat fram ett avtal med Hummels på 26 miljoner euro men att Tito ska ha vägrat detta. Förstår inte processen. Stämmer man inte först av med tränaren för att sedan göra en lista på spelare man önskar värva. Tackar en spelare/klubb nej så vänder man sig snabbt till nästa spelare/klubb för att istället försöka värva denna.

På Zubis och Rosells lista verkar det ifrån början ha funnits ett namn – Hummels, och på Titos verkar det också ha funnits ett namn till en början – Silva, och när man tröttnat på att vänta på den senare har man i desperation skjutit åt olika håll; Marquinhos, Luiz, Agger och Vertongen – Men tyvärr alldeles för sent.

Förstår inte heller varför man håller Hummels som ett bättre alternativ än ex Subotic som är betydligt starkare defensivt och som har egenskaper vilka skulle komplettera Pique.

Utan att egentligen veta så mycket om Tata så har jag höga förhoppningar/förväntningar på honom men att han skulle vilja satsa på sin landsman, Mascherano, som startspelare kan inte betraktas som en högoddsare. Presspelet behöver vara världens bästa någonsin om vi ska gå långt i CL med nuvarande mittbacksuppsättning.

Förhoppningsvis har man lärt sig något av de senaste två årens motgångar i jakten på en ny mittback så att man redan nu börjat höra sig för om en möjliga spelare till nästa år såsom exempelvis; Ter Stegen, Gündogan OCH en ny mittback.

Ser verkligen fram emot ligapremiären till helgen.
Barcelona Rambla~
2013-08-14 22:40
Deulofeu Borde man inte flytta upp Sanabria till Barça B? Jag menar, hur länge till står han ut i Juvenil A? Klubbar som Arsenal rycker redan i honom. Det kommer ju inte bli lätt att övertyga honom att han gör bäst i att fortsätta i Juvenil A efter han gjort debut i landslaget och att klubbar jagar honom.
Barcelona the cameroonians
2013-08-14 22:36
Negredos klackmål.
Barcelona Barca Barca
2013-08-14 22:31
@Capitan \(^.^)/:

Lån vore bra det med. Slipper vi betala fantasi summor för David Luiz eller lägga pengar på Agger som är skadad två tredjedelar av säsongen. Sakho på lån är en bra tillfällig lösning, floppar han så har vi inte förlorat nått, gör han dunder succe så är det värt att punga ut dom miljonerna som PSG kanske kommer begära i framtiden ?
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-08-14 22:28
@barcastuff: PSG will grant Sakho his wish to leave, but only on loan and if he signs a renewal first. Liverpool and Barcelona interested. [le parisien] Vad tror ni om det här?
2013-08-14 22:26
@Grimaldo:

Snyggt mål av Negredo, klackar in den elegant.
Barcelona westinho - ¡Sandrusco vete ya!
2013-08-14 22:26
@Rambla~:

That's what I've been saying hehe. Har inte kollat på Tysklands match ikväll, men jag blir inte förvånad. Hummels är för lik Piqué, och med det menar jag inte spelsättet utan försvarstabbarna som inträffar titt som tätt.

Barcelona Deulofeu
2013-08-14 22:25
Sanabria debut!

För Paraguay
Barcelona Rambla~
2013-08-14 22:19
Hummels gör ju fler tavlor än Piqué. :P
Barcelona Rambla~
2013-08-14 22:10
Italia är mediokra.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-08-14 22:09
Ingen kul utan Leo
Barcelona Júnior - Culé hasta la muerte
2013-08-14 22:00
Argentina kommer att bli svårslagna under VM. Dominerat under kvalen och nu leder man med 2-0 över Italien (utan Messi).
Barcelona Grimaldo
2013-08-14 21:54
Stream till spanien-matchen?
Barcelona DM1982
2013-08-14 21:52
Snyggt mål av Alves....synd bara att det var eget mål.
Barcelona Shanghai - Gerardo "Tata" Martino
2013-08-14 21:51
*gick före Ursäkta mig, skriver från mobilen.
2013-08-14 21:49
Skulle verkligen inte bli förvånad om Albiol tar över kaptensbindeln. Ramos, Varane, Pepe och Carvalho gick förre honom förra säsongen och trots det blev han uttagen till CC.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-08-14 21:44
Nu när Albiol har gått till Napoli och plötsligt kommer att få regelbunden speltid i sitt klubblag, vad tror ni han får för status i landslaget då? Kapten?
2013-08-14 21:41
Kul med match på Mini Estadi. :)
Barcelona Barieta
2013-08-14 21:39
Någon som har koll på vilka som kommer ingå i Tatas staff?
Barcelona NoGo™
2013-08-14 21:28
@Krabban94:

Yes de spelar där hehe.
Barcelona Krabban94
2013-08-14 21:26
Är jag helt borta eller spelar Colombia-Serbien på Mini Estadi, eller ser den nästan identisk ut??
Barcelona Grimaldo
2013-08-14 21:16
Zick9

Han får tycka vad han vill och det får du också. Sen om det är troligt eller inte är en annan femma! Sen vet jag att Alexis inte kommer överglänsa dem, men han får väl tycka det.
Barcelona Massimo
2013-08-14 21:13
Tjena grabbar, har vart i New York ett tag så har missat en del. Ser att ledningen fortfarande är långt ifrån att värva en mittback, jag har tappat hoppet om en bra mittback denna sommar. Är det fortfarande Luiz och Agger klubben jagar?
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-08-14 21:10
@Barcadinho.:

Jag hoppades också att Tata skulle ta fram en lista på lite spännande sydamerikanska alternativ - antingen som enda mittbacksvärvning, eller som en kompletterande andra sådan till lågt pris... men nu har det kommit till en punkt att jag är nöjd bara vi får NÅGON. Och priset spelar snart inte heller någon roll. Nästan.
Barcelona zick9
2013-08-14 21:10
@Grimaldo:

Jo, självklart får han tro det... Precis som att jag får tro att aliens från Mars kommer att invadera världen år 2014.
2013-08-14 21:08
Alba, Iniesta och Tello från start - Debut för den sistnämnde!
Barcelona Grimaldo
2013-08-14 21:03
Zick9

Det är hans egna åsikt och jag tycker nog att du var lite väl hård mot honom. Han får väl tycka att Alexis kommer överglänsa Messi och Neymar om han vill.
Barcelona Bàckis
2013-08-14 20:53
zick9

Vi kanske skall tillägga att Shanghai sedan länge borde fått en livstidsspärr från forumet.
Annons: