/spanien/barcelona/forum/6603.aspx/spanien/barcelona/forum/6603.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Deulofeu
2013-08-16 08:48
Barcelona will start working on goalkeeper issue in January. Ter Stegen and Reina are main options. If Pinto leaves, both could join.

Tycker inte denna lösning är så tokig.

Ter Stegen ska bli vår nya nummer ett på sikt och han kommer visa från dag ett att han är det också.Kolla bara matchen mot Bayern M förra veckan ren klass.

Om Pinto lämnar inte helt klart ännu han gör det fortfarande riktigt bra som god tvåa i klubben så kommer nog Reina också han kommer få en del speltid första säsongen speciellt i copa del rey.

Reina är Spaniens tredjemålvakt och precis likt Pinto en riktig clown som alla gillar och redan känner perfekt andremålvakt och en bra sådan.Han är dessutom straffexpert liksom Pinto.

Blir det denna lösningen är jag absolut öppen för den och skulle gärna se att Ter Stegen blir klar i Januari men varför inte innan varför vänta? Är det Tata som vill att Barca ska scouta hans gamla Newells keeper vars kontrakt går ut nästa år.

Skulle gilla att han kom också men Ter Stegen måste bli vår nya målis det vore superkul för han är bra mycket vassare än Valdes vid samma ålder.

Tycker dessutom att Neuer sett lite darrig ut på sistone.

Ter Stegen är sex år yngre än Neuer och är väl Lööws andra val för det mesta dock var Adler på bänk i senaste landskampen.

Värvar vi Reina som andremålvakt blir det ganska dyrt för oss att köpa två målvakter om vi dessutom fortfarande behöver en mittback kanske vi måste gå efter Newells målvakten iallafall.

Fördelen med Reina är att han är startklar och behöver ingen anpassningstid då han känner de flesta från landslaget och vissa från la masia tiden.
Barcelona Deulofeu
2013-08-16 08:35
Detta är ett Barcaforum men vi har en konkurrent som jag följer väldigt noga och trots fredsmakaren är det verkligen inte lugn och ro i deras omklädningsrum.

Anledningen är inte bara Bale.Ronaldo har ju gått ut och hyllat både Di Maria och Özil de senaste dagarna och man kan ju förstå honom skulle en av dem försvinna gör också många av hans mål det då de är utpräglade passningsspelare.

Ronaldo verkar inte gilla att Bale är på ingång det skulle onekligen ställa till det på mer än ett sätt.Bale hade betydligt mindre assist än både Di Maria och Özil han väljer väldigt ofta att avsluta likt Ronaldo.

Dessutom ryktas Coentrao vilja lämna då saknar de plötsligt en bra backup till vänsterbacksplatsen.

Khedira verkar både Chelsea och PSG följa noga.

Diego Lopez kommer garanterat med en transferbegäran om han inte står i debuten och hur skulle Iker agera om han blir kvar på bänken i debuten?

Pepe är inte heller tillfreds efter att ha petats många viktiga matcher av superlöftet Varane.Hade ynglingen inte varit skadad hade nog Pepe lämnat för City för länge sedan.

Illarramendi verkar bli en ny Sahin ingen vet hur länge han är borta...

Helt plötsligt känns våra problem med en inte värvad mittback ganska små.

Mascherano var trots allt ordinarie nästan hela förra året och vi släppte inte in mer än två mål mer än Madrid i ligan!
Barcelona Deulofeu
2013-08-16 08:27
Två dagar till ligapremiären och Messi är tydligen mycket bättre skönt.

Alves dras med lite skavanker sedan landskampen och det är även tveksamt hur mycket Neymar ska spela om han också ska sparas till supercupen.

Ett riktigt dilemma detta riktigt mycket matcher på kort tid varav två tuffa bortamatcher och det vill till att vi vinner första matchen annars kan det bli en jobbig start för Tata och oss.

Jag skulle verkligen kolla skicket på spelarna och rotera friskt för det är guld värt att hela truppen är igång och att de fått minuter.

Tex spela Adriano och Montoya på söndag!

Men oj vad man är laddad för att se Neymar göra hemmadebut ihop med Messi!
Barcelona Júnior - Culé hasta la muerte
2013-08-16 05:18
Nya anklagelser dykt upp under gårdagen mot Rosell som nu riskerar upp till åtta års fängelse. Liknande rubriker skrevs väl för inte så länge sedan? Det skrivs att det är nya "affärer" som skett mellan Rosell och hans kontakter i Brasilien, bl a Teixeira som tidigare blivit anklagad för korruption och bedrägeri. En viss summa på närmare £11m ska ha förts över från den Brasilianska fotbollsförbundets bankkonto ska ha förts över till Rosells. Vad ska man säga? Om detta stämmer så kommer jag absolut inte försvara Rosell för fem öre. Ibland får man den uppfattningen att han endast är ute efter affärer och makt utan att visa det minsta respekt till klubben och vad det står för. Den här klubben är för fin för denna mannen och man borde tillkalla ett krismöte snarast om hans framtid i Barcelona. Han är inget annat än maffia...
Postat via SvenskaFans-appen
Mod.
2013-08-16 01:59
Grimaldo

Alla är välkomna att skriva här inne. För utomstående som inte redan har ett nick här inne tar det 24 timmar innan man får access. Alla kan bli registrerade utan problem.
Barcelona Grimaldo
2013-08-16 01:47
Då kan ni väl ändra på den första regeln, där det står att endast registrerade medlemmar kan skriva i forumet, till att alla kan skriva?
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-16 01:31
Hade varit fantastiskt om vi hade värvat Mangala. Kom igen nu styrelsen. Lös det här. Då har vi en mittback som kan leverera direkt men framförallt har mååånga år kvar på världstoppen. Kan inte bli bättre.
Barcelona Mido
2013-08-16 00:58
Såg nyss reprisen med madrid vs barca där vi förlorade med 2-1,, Asså där Ramos fällde adriano i slutskedet fick mig koka på nytt haha. Domarna måste utbildning igen antar jag. Men att bli arg som om det var live, ja så mkt älskar detta lag. Visca el Barça
Barcelona Zubi - I nöd och lust (fd. Dinho the artist)
2013-08-16 00:47
Ville bara nämna att jag tycker det är riktigt kul att ni moderatorer börjar visa er igen! Kudos!
Barcelona The Master#16
2013-08-16 00:32
Mod . är ju sten hårda :) tuffa tag som gäller!
Barcelona Rambla~
2013-08-16 00:30
Gio Style Tyvärr är det nog för sent nu. Det är heller ingen som vet vad Martino tycker i frågan.
Barcelona Rambla~
2013-08-16 00:29
I första hand ska inte tjafs, personliga bråk och all pajkastning tillåtas. Alltså, med andra ord allt som är oseriöst. Jag skulle tippa att Mod. har överseende med grammatiken.
Barcelona Gio Style
2013-08-16 00:28
@Rambla~:

Med Tito borta så borde man ju verkligen överväga det alternativet igen tycker man...
Barcelona Rambla~
2013-08-16 00:24
Gio Style Orsakerna kan vara flera, för långsam tex. Jag vet bara att Tito motsatte sig den värvningen..
Barcelona Gio Style
2013-08-16 00:22
Mod/ Vad räknar ni som sms/msn språk? Oxå? Eller var det bristen på storbokstav, punkt osv? Edit: Såg nu. Vissa grejer kan man väl ha överseende med? Alla kanske inte kan stava helt perfekt?
Barcelona SUPERBUSQUETS
2013-08-16 00:13
va fan zubi kan få värva mig som MB, hade bara velat ha lite chash till mat osv,kanske en lyxvåning oxå och en audi sen är ja nöjd ;D

---- I reglerna står det klart och tydligt att sms/msn-språk accepteras ej. För denna gång är det okej. Med andra ord rätta bland annat till grammatiken.

Rätta till det till nästa gång. /Mod
Barcelona Gio Style
2013-08-16 00:05
@Rambla~:

Vad hände med Hummels egentligen? Var det bara det att han var "för lik Pique"?
Mod.
2013-08-16 00:05
AndreD

Enkelt "Haha!" kommer vi inte lägga vikt på. "HAHAHAHAHAH" kommer inte att accepteras. Det ser inte snyggt ut plus att detta är ett forum inte en chattruta på MSN.
xaviiniesta
2013-08-16 00:01
verkar som att messi missar helgens match, någon som har koll på hur allvarlig hans skada är??
AndreD -
2013-08-16 00:00
Mod

Kommer ni fortfarande spärra om någon skrattar?
Barcelona Rambla~
2013-08-15 23:59
Gio Style Tänk om Abidal stannat och en tidig värvning av tex Hummels redan i Juni. Vips hade vår backuppsättning sett riktigt stark ut.
Barcelona Rambla~
2013-08-15 23:56
barca!54 Jag minns honom från U17-Vm när Mexiko vann guld. Då var han grym, en av deras viktigaste spelare. Kan bara Zubi få tummen ur röven och göra klart med Denis Suarez också, så ser B-lagets värvningar riktigt intressanta ut denna sommar.
Barcelona Gio Style
2013-08-15 23:52
L.A.M Nr 10

Det är ju det. Hur kan man göra en så felaktig bedömning?
Och Abidal sa själv att han kände sig bra. Jag tror knappast att man hittar på något sånt efter att ha övervunnit cancer. Det finns liksom inte på världskartan.

Eller om man bara hade gett honom 1-årskontrakt. Han hade ju knappast krävt en förmögenhet...
Barcelona Rambla~
2013-08-15 23:50
Bra initiativ Mod, kudos. Utomstående är välkomna så länge de sköter sig. Ja även vi själva får skärpa till oss när de släpps in :)
Mod.
2013-08-15 23:46
Hej allesammans!

Vi har uppmärksammat ert missnöje kring den dåliga närvaron av moderatorer här inne och det är på tiden att en förändring tillkommer. Vi kan försäkra er om att vi är här nu och tar över kontrollen igen med järngrepp.

Vi välkomnar dessa som vill bryta mot forumets regler att göra det så kan vi visa hur seriösa vi är med denna "satsning".
Vi kommer att låta detta forum vara tillgänglig för utomstående eftersom vi välkomnar allas åsikter, så länge inga gränser passeras. Om ni har några frågor går det bra att ställa dem nu.

Ha en fortsatt trevlig kväll allihopa!
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-08-15 23:43
Gio Style

Det jag stör mig på är inte att man sparkar ut honom efter allt som hänt, han skulle naturligtvis fått en bättre hyllning och avtackning men någonstans måste man också se till det sportsliga, och där ligger det stora misstaget i hur man fullständigt underskattat Abidals kvalitéer och inställning som tillsamans kommer ta honom tillbaka till toppnivå. Han fick ett par matcher på vårsäsongen och skötte det bra, inte de svåraste uppdragen men han såg fräasch ut. Med tanke på vilken typ av spelare och karaktär han är, att han två gånger kommit tillbaka på i stort sett mirakulösa sätt borde göra att man kanske tänker sig för två gånger och ger han en säsosng till för att se vad han går för. Lagets absolut största akilleshäl är mittbackspositionen och det är alla som lever för klubben, ja hela fotbollssvärlden medvetna om och att då missa att en riktigt grym mittback, som dessutom varit i klubben sex säsonger och är en ledare i laget, och skicka iväg honom är skandal. Det är så oerhört klantigt gjort. Jag kommer aldrig kunna förstå hur någon som hade något med det här att göra tänkte när de gjorde sig av med Éric Abidal.
Barcelona Gio Style
2013-08-15 23:33
Jag kan säga att jag var 100% säker på att klubben skulle ångra att man skickade iväg Abidal.
Dels för att jag visste att han skulle komma tillbaka, han skulle knappast ljuga om hur han mår, och dels för att det är en ledare i laget som alla älskar.

Otroligt pinsamt och dåligt agerat. Abidal var värd bättre behandling och vår ledning visade återigen sin inkompetens.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-08-15 23:27
Seydou Keita (Dalian): "I left Barça because of the new tax laws. I didn't want to go, and the club and Tito also wanted me to stay." [rfi]
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-08-15 23:16
Nu i efterhand så verkar det ju som att beslutet att göra sig av med Abidal till och med var ännu dummare än man först trodde, och det säger inte lite. Förutsatt att han inte hade fått några fler problem angående hans sjukdom så är han precis den mittback vi söker. Snabb, stark, bra i huvudspelet, bra med bollen och en riktig krigarinställning samt hjärta för klubben. Visst, det är inget långsiktigt tänk men om både fransmannen och Piqué hållt sig skadefria hade de kunnat bilda ett bra mittbackspar nästa säsong. Att han inte håller tempot tror jag bara är bullshit, han är ju uppenbarligen tänkt som ordinarie i Monaco. Sen är det där med tempot något man kan tröna upp, därför bland annat försäsongen existerar.
Barcelona Katalano
2013-08-15 23:12
Diar Shekha

Jag tyckte att det var rätt av ledningen att bryta med Abidal, förutsatt att han inte hade den fysiska status som krävdes och att han var ett osäkert kort. Nu när han börjat så bra i Monaco så är jag självklart förundrad över vad beslutsfattarna i detta grundade sin diagnos på.

Som fan utan fakta bör man inte kritisera ett beslut. Men nu när Abidal har bevisat sig så är jag förbannad och framförallt besviken. Han är precis vad vi är i behov av... Igen: Förutsatt att han fysiska form är som den verkar i nuläget och att han inte går på knä av utmattning om en månad.
Annons: