/spanien/barcelona/forum/6599.aspx/spanien/barcelona/forum/6599.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona koeman92
2013-08-16 12:31
Katalano

Du har PM :)
Barcelona Barca Barca
2013-08-16 11:58
Katalano Åk o njut, vare sig barcelona vinner eller förlorar, själva staden barcelona är för sig själv en fantastisk upplevelse :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-08-16 11:43
petersays

Jag tycker faktiskt att det är ytterbackspositionerna vi har nästan bäst täckning på. Alba och Alves är båda absolut topp tre på sin position, Alba enligt mig den bästa vänsterbacken. Adriano är den perfekta truppspelaren, tycker det är ett av våra bästa köp de senaste åren. Kan spela och göra det bra på de flesta positionerna, men gör det bäst som vänsterback.

Montoya är en stabil högerback, inte världsklass men han gör det bra när han får spela och är för tillfället en riktigt bra reserv. Han har vissa kvalitéer som Alves saknar och är en annan typ av högerback. Mer säker i positionsspelet och bra en mot en defensivt. Alves är fortfarande bättre men i framtiden tror jag Montoya och Alba lär komplettera varandra bra, när man bara spelar med en defensiv mittfältare så behöver man en lite mer defensiv ytterback, precis som när Abidal och Alves lirade på varsin kant.
Barcelona Dinho, Messi
2013-08-16 11:32
Deulofeu Håller med ang målvaktsfunderingarna. Reina må vara 3:a i landslaget men enligt mig är han kanske 6-7:a i Spanien. Dock en utmärkt backup. Hoppas verkligen klubben agerar redan i Januari. Orkar inte sitta nästa sommar med endast Pinto och se hur klubbarna sätter sjuka priser bara för att vi är i stort behov av keeper. Skulle kunna bli likt en mittbacksfråga delux!
Barcelona petersays
2013-08-16 11:13
"Dessutom ryktas Coentrao vilja lämna då saknar de plötsligt en bra backup till vänsterbacksplatsen."

Fast dom har ju minst lika bra backups på ytterbackspositionerna som vi har även om Coentrao försvinner? Vi har ju inte heller någon klockren ersättare på varken vänster eller högerkanten bakom Alves och Alba. Talangen Montoya som håller mot visst motstånd, Adriano som kan spela lite var som och kanske Puyol till vänster i värsta fall. Real har Marcelo som givet förstahandsval, och sedan finns det spelare som Nacho som kan spela till vänster. Ramos, Carvajal, Arbeloa till höger.

Potato, potato helt enkelt.
Barcelona >The Reporter<
2013-08-16 11:09
Jag var på Barca-Sevilla 10-11 när vi vann med 5-0. Det är svårt o veta på förhand hur matchen slutar
Barcelona Katalano
2013-08-16 11:07
MESSI.CORLEONE

Inget direkt val. Fått hela resan i present av familjen så det kommer att bli just denna matchen.

Med din logik så lär det inte finnas många matcher som är värda att gå på. Nog har vi spelat oavgjort eller kryssat mot samtliga lag i ligan någon gång. :P

Jag hoppas givetvis på en härlig match med många mål, men nöjer mig så länge laget spelar bra fotboll och tar 3 poäng.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-08-16 11:02
Gå inte på Sevilla matchen. Jag gjorde oxo det misstaget oktober 2011. Hela festen slutade mållös o Leo missade straff på slutet. Hatade allt.
Barcelona Katalano
2013-08-16 10:22
Jag åker ner till Barcelona i september för att se Barca-Sevilla. Min första resa till staden barcelona och jag blir där i 3 dagar. Jag har sett tips här inne tidigare men inte suttit med anteckningsboken framme. Någon som har lust att PMa mig lite tips på vad jag inte får missa under mitt besök och annat att tänka på? Skulle uppskattas å det grövsta. Längtar som satan!
Barcelona Deulofeu
2013-08-16 10:02
Det finns minst 11 spelare som spelar hyfsat ofta med landslaget i premier league vem hade trott det för ett par år sedan.

Inte bara negativt eftersom landslaget får erfarenheter från andra ligor och de yngre spelarna får chansen tidigare likt Frankrike och Bundesliga som också brukar bli dammsugna på sina stjärnor.
Barcelona Deulofeu
2013-08-16 09:58
Katalano jag bjöd ju på skämtet ha ha.

Jag tycker ju det är häftigt med spelare som spelat närmare 10 år i klubben Ter Stegen skulle ju kunna bli en sådan legend som tar över efter vår bästa målvakt någonsin.
Barcelona Katalano
2013-08-16 09:50
Deulofeu

För gammal för din smak? haha, bara jag som tänkte på en katolsk präst? ( Hoppas folk förstår skämtet, no offense!)

Blir spännande med säsongsinledningen på söndag. Är också inne på att det är viktigt att vinna denna för att få en bra start på säsongen. Med det tuffa spelschemat våste vi dock rotera truppen en hel del. Passa på att spela Tello och Montoya framförallt då Neymar kan behöva vila och Alves kan sparas till nästa match. Vill gärna se sergi Roberto på plan i slutet av andra halvlek vid ledning också.
Barcelona Gio Style
2013-08-16 09:31
Delofeu

Alltså han är ju väldigt atletiskt. Underhållande att titta på :)
Men som du säger så är han inte purung och jag tycker att en målvakt som närmar sig 30 strecket måste vara betydligt stabilare och mognare i sitt spel än vad han är.

Som reservmålvakt, absolut! =)
Ville bara säga lite vad jag tyckte om det alternativet eftersom det har florerat lite rykten ang. honom sedan Tata kom.

Ge oss Ter Stegen!
Barcelona Deulofeu
2013-08-16 09:25
Gio Style

Jag har sett han för lite för att egentligen ha en uppfattning han är ju för gammal för min smak ; )

Men jag gillar tanken på en stor målvakt samtidigt som en lite mundre målvakt som Ter Stegen bara är alldeles underbar sådan pondus han utstrålar han är den nya Kahn han har dessutom precis rätt psyke för en målvakt som ska bli nummer ett.
Barcelona Gio Style
2013-08-16 09:21
Gillar inte Newell's keeper! Visst är han duktig med fötterna men han är lite som Valdes var i sina yngre dagar. Han utstrålar ingen stabilitet alls och trots han har bra fötter så är det inte ovanligt att han råkar passa en motståndare när han ska försöka göra det för svårt. Han är väldigt aggressiv och gillar att agera libero. Han sticker gärna upp med andra ord när en djupledsboll kommer för att nå den innan anfallaren. Felbedömer dem situationerna ibland då han verkligen vill komma ut på VARENDA djupledsboll. Lite sprattelgubbe med grymma reflexer men han håller inte i en toppklubb.
Barcelona Deulofeu
2013-08-16 09:10
Hr ni sett den här bilden? Ha ha Obs vill bara påvisa bilden inte göra reklam...
Barcelona Deulofeu
2013-08-16 08:48
Barcelona will start working on goalkeeper issue in January. Ter Stegen and Reina are main options. If Pinto leaves, both could join.

Tycker inte denna lösning är så tokig.

Ter Stegen ska bli vår nya nummer ett på sikt och han kommer visa från dag ett att han är det också.Kolla bara matchen mot Bayern M förra veckan ren klass.

Om Pinto lämnar inte helt klart ännu han gör det fortfarande riktigt bra som god tvåa i klubben så kommer nog Reina också han kommer få en del speltid första säsongen speciellt i copa del rey.

Reina är Spaniens tredjemålvakt och precis likt Pinto en riktig clown som alla gillar och redan känner perfekt andremålvakt och en bra sådan.Han är dessutom straffexpert liksom Pinto.

Blir det denna lösningen är jag absolut öppen för den och skulle gärna se att Ter Stegen blir klar i Januari men varför inte innan varför vänta? Är det Tata som vill att Barca ska scouta hans gamla Newells keeper vars kontrakt går ut nästa år.

Skulle gilla att han kom också men Ter Stegen måste bli vår nya målis det vore superkul för han är bra mycket vassare än Valdes vid samma ålder.

Tycker dessutom att Neuer sett lite darrig ut på sistone.

Ter Stegen är sex år yngre än Neuer och är väl Lööws andra val för det mesta dock var Adler på bänk i senaste landskampen.

Värvar vi Reina som andremålvakt blir det ganska dyrt för oss att köpa två målvakter om vi dessutom fortfarande behöver en mittback kanske vi måste gå efter Newells målvakten iallafall.

Fördelen med Reina är att han är startklar och behöver ingen anpassningstid då han känner de flesta från landslaget och vissa från la masia tiden.
Barcelona Deulofeu
2013-08-16 08:35
Detta är ett Barcaforum men vi har en konkurrent som jag följer väldigt noga och trots fredsmakaren är det verkligen inte lugn och ro i deras omklädningsrum.

Anledningen är inte bara Bale.Ronaldo har ju gått ut och hyllat både Di Maria och Özil de senaste dagarna och man kan ju förstå honom skulle en av dem försvinna gör också många av hans mål det då de är utpräglade passningsspelare.

Ronaldo verkar inte gilla att Bale är på ingång det skulle onekligen ställa till det på mer än ett sätt.Bale hade betydligt mindre assist än både Di Maria och Özil han väljer väldigt ofta att avsluta likt Ronaldo.

Dessutom ryktas Coentrao vilja lämna då saknar de plötsligt en bra backup till vänsterbacksplatsen.

Khedira verkar både Chelsea och PSG följa noga.

Diego Lopez kommer garanterat med en transferbegäran om han inte står i debuten och hur skulle Iker agera om han blir kvar på bänken i debuten?

Pepe är inte heller tillfreds efter att ha petats många viktiga matcher av superlöftet Varane.Hade ynglingen inte varit skadad hade nog Pepe lämnat för City för länge sedan.

Illarramendi verkar bli en ny Sahin ingen vet hur länge han är borta...

Helt plötsligt känns våra problem med en inte värvad mittback ganska små.

Mascherano var trots allt ordinarie nästan hela förra året och vi släppte inte in mer än två mål mer än Madrid i ligan!
Barcelona Deulofeu
2013-08-16 08:27
Två dagar till ligapremiären och Messi är tydligen mycket bättre skönt.

Alves dras med lite skavanker sedan landskampen och det är även tveksamt hur mycket Neymar ska spela om han också ska sparas till supercupen.

Ett riktigt dilemma detta riktigt mycket matcher på kort tid varav två tuffa bortamatcher och det vill till att vi vinner första matchen annars kan det bli en jobbig start för Tata och oss.

Jag skulle verkligen kolla skicket på spelarna och rotera friskt för det är guld värt att hela truppen är igång och att de fått minuter.

Tex spela Adriano och Montoya på söndag!

Men oj vad man är laddad för att se Neymar göra hemmadebut ihop med Messi!
Barcelona Júnior - Culé hasta la muerte
2013-08-16 05:18
Nya anklagelser dykt upp under gårdagen mot Rosell som nu riskerar upp till åtta års fängelse. Liknande rubriker skrevs väl för inte så länge sedan? Det skrivs att det är nya "affärer" som skett mellan Rosell och hans kontakter i Brasilien, bl a Teixeira som tidigare blivit anklagad för korruption och bedrägeri. En viss summa på närmare £11m ska ha förts över från den Brasilianska fotbollsförbundets bankkonto ska ha förts över till Rosells. Vad ska man säga? Om detta stämmer så kommer jag absolut inte försvara Rosell för fem öre. Ibland får man den uppfattningen att han endast är ute efter affärer och makt utan att visa det minsta respekt till klubben och vad det står för. Den här klubben är för fin för denna mannen och man borde tillkalla ett krismöte snarast om hans framtid i Barcelona. Han är inget annat än maffia...
Mod.
2013-08-16 01:59
Grimaldo

Alla är välkomna att skriva här inne. För utomstående som inte redan har ett nick här inne tar det 24 timmar innan man får access. Alla kan bli registrerade utan problem.
Barcelona Grimaldo
2013-08-16 01:47
Då kan ni väl ändra på den första regeln, där det står att endast registrerade medlemmar kan skriva i forumet, till att alla kan skriva?
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-16 01:31
Hade varit fantastiskt om vi hade värvat Mangala. Kom igen nu styrelsen. Lös det här. Då har vi en mittback som kan leverera direkt men framförallt har mååånga år kvar på världstoppen. Kan inte bli bättre.
Barcelona Mido
2013-08-16 00:58
Såg nyss reprisen med madrid vs barca där vi förlorade med 2-1,, Asså där Ramos fällde adriano i slutskedet fick mig koka på nytt haha. Domarna måste utbildning igen antar jag. Men att bli arg som om det var live, ja så mkt älskar detta lag. Visca el Barça
Barcelona Zubi - I nöd och lust (fd. Dinho the artist)
2013-08-16 00:47
Ville bara nämna att jag tycker det är riktigt kul att ni moderatorer börjar visa er igen! Kudos!
Barcelona The Master#16
2013-08-16 00:32
Mod . är ju sten hårda :) tuffa tag som gäller!
Barcelona Rambla~
2013-08-16 00:30
Gio Style Tyvärr är det nog för sent nu. Det är heller ingen som vet vad Martino tycker i frågan.
Barcelona Rambla~
2013-08-16 00:29
I första hand ska inte tjafs, personliga bråk och all pajkastning tillåtas. Alltså, med andra ord allt som är oseriöst. Jag skulle tippa att Mod. har överseende med grammatiken.
Barcelona Gio Style
2013-08-16 00:28
@Rambla~:

Med Tito borta så borde man ju verkligen överväga det alternativet igen tycker man...
Barcelona Rambla~
2013-08-16 00:24
Gio Style Orsakerna kan vara flera, för långsam tex. Jag vet bara att Tito motsatte sig den värvningen..
Annons: