/spanien/barcelona/forum/6593.aspx/spanien/barcelona/forum/6593.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona zick9
2013-08-18 00:27
@san_miguel:
Kan du ge förslag på en hygglig försvarare som inte spelar i CL till hösten?
Barcelona barca de Corazon
2013-08-18 00:21
med puyi hade vi fått moralen som vi saknade
Barcelona san_miguel
2013-08-17 23:56
Tror inte vi hade haft en chans även om vi hade haft en frisk Puyol mot Bayern för vi hade ju inte ens nått anfallsspel att tala om.
Kanske hade blivit 4 eller 5-0 istället.

Tror de är ganska bra beslut i alla fall för de är inte för ens efter januari fönstret som de börjar dra ihop sig i Champions league.
Om de då inte sett bra ut försvarsmässigt så kan dom fixa till de då.

Nu ska vi vara Positiva!!!!
dendi
2013-08-17 23:14
Naivt att tro David Luiz var möjlig att få loss. Varför skulle han lämna?
Barcelona koeman92
2013-08-17 23:10
Ursäkta stavfel, skriver från mobilen
Barcelona Rambla~
2013-08-17 23:09
Slut för i kväll. :P

Äsch, Tata fixar till vårt kollektiva försvarsspel. Vi får ha lite tålamod.
Barcelona koeman92
2013-08-17 23:08
Ramla~

Snälla tyst du gör mig så deprimerad, att jag faktiskt lär behöva acceptera att vi i år lär fortsätta ha försvatsproblem och bli uppätna av storklubbar a la Bayern München (för tydligen verksr inte en 7-0 förlust övertyga ledningen om att minst en mittback måste in) och att Ter Stegen lär gå till en annan klubb och bli en världsmålvalkt medan vi värvar Reina.. blir seriöst så less att jag bara vill sluta läsa sportnyheter fram tills 2016.
Barcelona Rambla~
2013-08-17 22:48
1.70

Vi skjuter på allt, så även målvaktsproblemet. Enligt mig borde vi gjort klart med ter Stegen denna sommar och inte vänta till januari för att lösa målvaktsfrågan. Nu har hela världen fått reda på att Barca är intresserade av ter Stegen. Det kommer bara nu bli myckert svårare att knyta till sig honom nästa säsong för han kommer att ha många klubbars ögon på sig. I slutändan kommer det bli så att vi värvar Reina och behåller Pinto som reservmålvakt.
Barcelona Rambla~
2013-08-17 22:45
tarrak

Really? Hm, jag har för mig att Lucho använde sig av Thiago rätt frekvent trots allt. Oavsett vilket är det ju fånigt. Tänk om alla som tränare med a-truppen, och det är ganska så många trots allt, inte skulle spelas i sina ordinarie lag. Ofta händer det ju att även spelare från Juvenil ibland får testa på att träna med a-truppen. Det handlar ju inte alltid om spelare som står för dörren att flyttas upp utan de får prova på det för att få sig en nyttig erfarenhet.

Förresten, Edgar Ie var inte allvarligt skadad trots allt, det visade sig bara vara kramp i slutet av matchen. Skönt.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-08-17 22:17
Mascherano has told Rafa Benitez that if he leaves Barcelona it will be to join him at Napoli. It could happen next summer. [il mattino] Mittbacksbehovet kommer bara att bli större och större, varför ska vi fortsätta skjuta på problemet...?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Smogen
2013-08-17 21:57
Men va fan, ska spanska ligan börja köra 23 matcher varje lördag? Jag hoppas verkligen inte det blir på söndagar också. Räcker mer än väl att dom lagt supercup mötena (två onsdagar) på den idiotiska tiden.
Barcelona tarrak - Oh-Oh-Oleguer
2013-08-17 21:45
@Rambla~:

Jag tror att du missminner dig nu. Precis som DM1982 är inne på så fastnade Thiago i något mellanland där han knappt spelade med något av lagen. Trots att han bara startade 10 matcher med A-laget så blev det endast lika många med B-laget säsongen 10/11.
Barcelona Rambla~
2013-08-17 21:23
DM1982 Nej, det där stämmer inte. Den sista säsongen Thiago tillhörde B-laget tränade han mestadels med A-laget för att återvända till B-laget till helgerna när det var dags för match. Detta gör man med de spelare man anser har stor potential som en mognadsprocess och förberedelse inför A-laget. Då Bagnack genast verkar ha fångat Tatas intresse kunde man förutse något liknande.
Barcelona DM1982
2013-08-17 21:17
@Rambla~:

Det är inte bara Eusobio som kör med det där, det kommer från Pep har jag för mig. Om en spelare har tränat med a-laget så kommer han inte starta eller spela alls med b-laget. Så i det här fallet kan du inte skylla på honom, det verkar vara en grej som Barcelona kör med rent allmänt.
Barcelona Rambla~
2013-08-17 21:12
Fan, Edgar Ie verkar ha åkt på en allvarlig skada. Hur mycket otur ska den grabben ha? Nu måste de ta in en mittback även till B-laget. :(
Barcelona Rambla~
2013-08-17 21:08
Smogen Det har jag varit orolig sen det blev klart han förlängde. Denna säsong är det extra stor risk han sabbar det eftersom laget är så ungt. Set är bara att hoppas på en dålig start så de måste sparka honom även om det är fel att tänka så. Fan, jag tror att Rubi hade varit klockren för B-laget.
Barcelona Smogen
2013-08-17 20:29
Har en olustig känsla av att Eusebio kommer köra ned oss en division i år
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-08-17 20:29
Ancelotti (coach Madrid): "Duopoly in Liga? Madrid and Barça are very strong but there are other quality teams like Atletico or Zaragoza..." Haha, skrämmande dålig koll
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-17 19:52
HT - Mirandes 1-0 Barca B. Great chances for Barca in the first half, unlucky not to be leading let alone trail by 1-0. Dongou is brilliant.
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-08-17 19:47
Såg höjdpunkterna med Arsenal och vår försvar börjar likna deras. Längtar tills Rosell, zubovnich och Eusobio, hur hans namn än stavas, lämnar vår vackra klubb.
Barcelona Rambla~
2013-08-17 19:39
Herregud så kyligt Vela, 1-0 la Real.
Barcelona Rambla~
2013-08-17 19:24
Vad fan är Eusebios problem? Han säger att han startar inte Bagnack för att han tränade med a-laget och inte med b-laget i veckan? Vadå då? Hela syftet med Barça B är ju att tillhandahålla med spelare till a-laget. Thiago tränade en säsong med a-laget men återvände alltid till b-laget till helgerna när det var dags för match. Fan, kan någon säga till sopan på skarpen och ta honom i örat. Han gör allting precis tvärtom han ska.
Barcelona fc__Barça
2013-08-17 19:23
Zubi
Barcelona Smogen
2013-08-17 19:13
Om ni fick välja vem som skulle lämna vår fina klubb av Rosell, Zubi och Eusebio, vem skulle ni välja då? Inte helt lätt...övriga två får stanna i minst 4 år till. :)
Barcelona barasfsdg
2013-08-17 19:05
Sjukt att man bänkar bagnack som har spelat och tränat med alaget på slutet avgå eusebio!
Barcelona Deulofeu
2013-08-17 18:51
Alla på bänken är bättre än startspelarna suck enda roliga är Dongou samt Roman!
Barcelona Deulofeu
2013-08-17 18:49
Eusebio blir tokig startar alla äldsta han kan hitta!

Ingen Samper ingen Bagnack hoppas han tar tre pinnar annars blir jag inte glad alls vilken trist kväll!

Sorry för neg är arg för Deulofeu bänkades också...
Barcelona Himne del Barcelona
2013-08-17 18:23
@Barcelonistas:

Ja, det kan jag såklart göra. Om du lovar att skriva ett inlägg som inte är exakt detsamma som 1000 andra som har skrivits här senaste månaden. Skriv ett inlägg som tillför något istället för att bara upprepa. Den typen av inlägg var tröttsamma redan för en månad sedan.

Det är som att ni får andningsproblem bara för att Barcelona inte värvar en mittback. Finns det verkligen inget annat ni tycker är intressant inför den här säsongen? Men för att inse att hela Barcelona står och faller med en mittback måste jag nog, precis som du säger, öppna ögonen. För jag har svårt att se det. Det är inget försök till provokation, det är bara en åsikt.
Barcelona Rambla~
2013-08-17 18:23
Eusebio, varför ingen Bagnack från start?
Barcelona Rambla~
2013-08-17 18:21
Skillnaden är att publiken skriker vid varje inkast eller hörna som om det vore målchans och de gör det hela tiden. Det skapar en hög ljudkuliss och man lockas tro det är en jäkla bra match man ser. Visst, det är kamp och tuffa tag som oftast men ser man till spelet är inte alltid det bästa. Bollen flyger fram och tillbaka som en flipperkula ofta utan någon tanke bakom. Laghar svårt att kontrollera matchen. Okej, 3-4 lag har sådana stora, dyra och bra trupper så självklart klarar de av att kontrollera matcher. De har ju överlägset mycket bättre spelare än resten av ligan, oftast utländska dyra inköpta spelare. Fast de flesta lagen spelar i så högt tempo de inte behärskar riktigt.
Annons: