/spanien/barcelona/forum/6592.aspx/spanien/barcelona/forum/6592.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gio Style
2013-08-15 15:21
@Rambla~:

Kul att du tog upp Doria. Då kan man få lite perspektiv på mitt uttalande om Rever.
Rever är inte ett träben, men Doria är vad jag klassar som en teknisk mittback.
Rever har fortfarande brassekänsla i passningar, det är mer tekniken med bollen vid fötterna jag talar om.
Doria då, raketkarriär, endast 18 år gammal om jag inte har fått det om bakfoten.

Lite lik Pique i spelstilen, gillar att läsa spelet och stöta högt.
Notera att jag menar då Piques egentliga egenskaper. Med Puyol skadad så har Pique fått agera som ledaren i försvaret och styrt när backlinjen ska falla och när den inte ska. Doria och Pique är inte några spelare som ska vara lagets sista man.

Rever däremot kan är mer lämpad som sista man då han är en smartare försvarare med mer rutin. I Mineiro så delar han lite mer ansvaret med den andra backen om vem som stöter och vem som faller medans Doria är lite mer aggresiv och är den som är uppe och stöter först.

Doria - Pique vore inte optimalt i mitt tycke men samtidigt är det en spelare som hade passat väldigt bra i Barcelona. Men raketkarriär, lite för tidigt egentligen för att avgöra om det är en one hit wonder eller inte.

Om en värvning skulle ske idag så vore Rever ett bättre tillskott till backlinjen samtidigt som Doria på sikt skulle kunna bli bättre på Barcelona med tanke på hans låga ålder.
Barcelona Júnior - Culé hasta la muerte
2013-08-15 15:04
Rambla

Doria är en oerhört duktig mittback med en bra väldigt bra fysik och hade förmodligen platsat i de flesta klubbarna i Europa. Han är dock väldigt tung och långsam skulle jag vilja påstå jämfört med Marquinhos.
Han hade bildat ett oerhört stabilt mittbackspar med en snabb mittback men när Doria får Pique att se snabb ut så verkar det inte vara så klokt att värva in honom.
Barcelona Gio Style
2013-08-15 14:55
@Barca Barca:
Håller inte med, tycker att han ser rätt klumpig ut. Kan ha att göra med att han är över 1.90 lång... Fast en brasiliansk mittback har ju i princip alltid en fungerande teknik. Syftar mer på att det inte är dem egenskaperna som sticker ut i mina ögon då det är hans styrka och hans ledaregenskaper. Han är inte lagkapten för inget och nickar in en hel del mål vid fasta situationer. Kylan har han däremot, men det är något som dem allra flesta brasilianska mittbackarna har inpräntat i ryggraden och något som ibland kan straffa sig då han haft övertro på sin teknik som siste man. Men visst, David Luiz ser ju ut som en huvudlös clown emellanåt och han klassas som en "teknisk mittback" här i Europa.
Barcelona Rambla~
2013-08-15 14:52
Vill man ha lite bättre koll på våra canteranos kan man följa den här bloggen. Dessvärre på spanska men bättre än inget alls.
Barcelona Deulofeu
2013-08-15 14:50
Rambla~ Äntligen dags för lite egna försvarstalanger igen inget fel på Alba och Montoya men en riktig general föds ju inte varje år.

Hoppas Wenger håller sig borta min favorit i det knippet är Quintilla ; )
Barcelona Rambla~
2013-08-15 14:49
Gio Style

Hur är Botafogos Doria då? Han har en klausul på ca 13m. Jämför det med vad Marquinhos till slut kostade.
Barcelona Rambla~
2013-08-15 14:46
Deulofeu

Juvenil A:s försvar är av riktig hög klass denna säsong. Alla fyra spelar i spanska ungdomslandslag.

Joan Campins, Rodrigo Tarin (Rodri), Juanma, Quintilla. Rodri enligt många den bästa försvararen i hela La Masia och även spanska ungdomslag.
Barcelona Deulofeu
2013-08-15 14:46
Syns ju på hans leende...
Barcelona Diar Shekha
2013-08-15 14:44
@BrazilStats: Ronaldinho: “First time I had sex? I was 13 and It was with my neighbor. We were both friends so it was beautiful for both of us.” [playboy] @BrazilStats: Ronaldinho: “At Barça, I used to have sex the night before a game and I used feel very happy when the game starts and do well.” [playboy] HAHAHAHAHA
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca Barca
2013-08-15 14:36
Gio Style Konstigt, Revers absoluta största styrkor är tekniken...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gio Style
2013-08-15 14:32
Rever är en duktig mittback. En ledare som styr backlinjen med bravur.
Fysiskt stark och en mycket bra huvudspelare. Tekniken är väl inte den bästa men han spelar trots allt i Ronaldinhos Atletico Mineiro som hellre spelar sig ur situationer än att rensa långt.

Detta är ju givetvis lite av en chansning men det är samtidigt en av dem bättre alternativen man kan hitta på den Sydamerikanska kontinenten.
Barcelona Deulofeu
2013-08-15 14:30
Namn: Júnior - Culé hasta la muerte

Atletico ser oerhört bra ut och jag tror att de kommer vara närmare Real än Real kommer vara nära oss...

Real ser fantastiska ut dessvärre hoppas de värvar Bale då blir det strul...

Valencia med Postiga istället för Soldado har inte tappat så värst och slipper cl Canales är åter och även Romeu som kommer få ordning på deras mittfält.

Sevilla har tappat två tunga namn men ersatt bra och Rakitic blir bara bättre tror även Marin kommer passa bra i la liga.

1. Barcelona
2. Real Madrid
3. Atletico Madrid
4. Valencia
5. Sevilla
Barcelona Deulofeu
2013-08-15 14:25
1.70-ligan - köp en back, tack

Hör gärna av dig till Rosell det skulle uppskattas...
Barcelona Deulofeu
2013-08-15 14:21
Långlunch men svar på lite frågor. Givetvis läser jag spanska efter att ha följt laget sedan 92...he he. Ett drömlag i Barca b enkelt jag skulle spela de absolut största talangerna även om det skulle innebära att vissa andra duktiga spelare skulle få stryka på foten. Endast sett till talang men jag tror ändå det skulle fungera.Jag finner inte så stor anledning att spela en ytter som är 22-23 år när man har yttrar som är runt 17-18 som är bättre. Samma sak på mittfältet Samper ska starta alla matcher enkelt han är vår största talang! Så här ser det ut enligt mig om man ser till de som kommer tillhöra b stora delar av säsongen lite tveksamt med Traore,Bagnack(har tröja i juvenil a nr 33),Campins är sagt att han ska spela i juvenil a varför vet jag ej då vi inte har någon vettig högerback sedan Arsenal fölusten och Bellerin. Roman------------Dongou------------Traore ----------Calvet------------Babunski----- --------------------Samper--------------- Grimaldo------Bagnack-------Iè---Campins ------------------Ortola---------------- Motivering Roman vår nya nummer 7 är extremt målfarlig och har en förmåga att alltid komma till avslut bra spelförståelse snabb och jobbig att möta.Som reserv skulle jag gärna se kvicka och fyndiga Ebwelle från juvenil a. Dongou vår startande center med nummer 9 han ska få stort förtroende och starta de flesta matcherna ansågs bla av Sud Lowe vara en större talang än Messi runt 16-17 års ålder och vår nya Etoò livsfarlig i djupled.Bra skott med båda fötterna bra fysik och oerhört kvick en underbar anfallstyp vi inte har i a-laget.Borde få chanser i lättare matcher och sitta en del på bänken med a-laget. Traore kanske spelar i juvenil a inte klart riktigt ännu men vi kommer nog få se han en del här är på gång att växa in i u-19 laget och är endast 17 år.Skulle tippa att han är snabbare än Tello och använder det som främsta egenskap bra på assistera mål och göra sin gubbe på utsidan sämre på att näta själv. Pol Calvet en mycket teknisk målfarlig playmaker lite lik Fabregas har ofta varit kapten i ungdomslagen och burit tröja nummer 10. Babunski har jag inte sett så mycket mest i next gen där han främst agerat inhoppare har en fantastisk teknik och är inte direkt rädd för att avsluta själv har en lillebror i Madrid... Samper a-laget detta året eller senast nästa år kan redan nu agera backup till BUsquets enorm speluppfattning och mycket bra på att läsa spelet och stoppa motståndarnas attacker.Främst defensiv mittfältare a la Pirlo. Grimaldo vår största backtalang synd att han inte håller till på högersida istället för Alba har ju cementerat platsen i a-laget. Den dagen Adriano tackar för sig har vi en ersättare som även han började längre upp i banan oerhört snabb och följdsam en av Spaniens största talanger på bra länge. Bagnack lugnet i backlinjen fick en allvarlig benbrottsskada för tre år sedan men är nu bättre än någonsin.Perfekt Barcaback bra ur alla aspekter främst offensivt med en ruggig passningsfot och han gillar att driva framåt när tillfälle ges. Iè var riktigt bra i u-20 för Portugal och vi kommer ha mycket nytta av honom var skadedrabbad förra året är mycket följdsam och kan även spela till höger i backlinjen om Eusebio vill ha in S.Gomez som jag anser vara sämre. Campins skulle jag gärna se som högerback här spelade ju Patric mycket förra året och gjorde det bra men vi behöver en högerback precis som Campins värvad från Mallorca ett mycket bra köp. Ortola värvad från Villareal han var målvakts reserv i u-20 och har precis förlorat första platsen.Påminner en hel del om De Gea.Bra värvning även fast jag hellre sett Ondoa få chansen redan i år! Där har nu mitt lag och varför.Det finns definitivt kompetens för att laget ska mer än bara hänga kvar även om det är det yngsta Barca B i historien med den sämsta tränaren... Vi har dessutom två spelare som jag hoppas får spela en del nämligen nya Pedro Sandro Ramirez en underbar striker som också han hade skadeproblem förra året.Gjorde ett sjukt snyggt mål i u-19! Sanabria var också han riktigt bra i u-20 där han som 17 åring var med och vände någon match med en fin assist påminner om en ung Santa Cruz en riktig juvel som jag tror Tata har ett extra öga på då han jobbat med Paraguay. Spelaren från City Suarez som det ryktas om är definitivt ett bra tillskott då jag saknar lite kompetens på mitten han är allround men har på sistone hållit till mest på vänsterkanten som reserv för min namne Deulofeu. Ett annat spännande rykte är ju Uruguayanen med nummer 10 Giorgian från u-20 en riktigt vass mittfältare som jag också mer än gärna ser komma in han skulle ju också kunna få känna på a-lagsspel om han presterar.
2013-08-15 14:13
Hur tror ni att det kommer att se ut i tabellen (top 5) när 13/14 säsongen är slut? några skrällar?

Själv tror jag:

1. Barcelona
2. Real Madrid
3. Valencia
4. Atletico Madrid
5. Sevilla
Real Madrid Shi
2013-08-15 14:10
Som madridista måste jag säga att er offensiv med Neymar-Messi-Sanchez ser superintressant ut. Tror Alexis kan blomma ut rätt rejält om han får förtroende och känner sig som en del av en fruktad offensiv. Nu när Xavi gått ner sig kanske Barca kan spela ett mer individualistiskt spel där trion där uppe får mer fria händer och göra vad dom vill medan mittfältarna ska se till att de får bra bollar gång på gång istället för sidledsspel.

Personligen tror jag om ni försöker ge Xavi och Iniesta egenrätten på att styra spelet så kommer det vara skadligt för era chanser i CL tex då det är lättare än på länge att plocka bort Xavi och som konsekvens blir Iniesta för ensam. Tror ni blir riktigt farliga om ni spelar mer som Real Madrid som förlitar sig en hel del på individuella prestationer.

Lite som när ni hade R-E-M på topp, dom fick mycket fria tyglar och det var alltid någon av dom som gjorde något oförväntat som öppnade upp matchen.
Barcelona Tiki-Taka
2013-08-15 13:47
Hehehe dem där piruetterna är ju legendariska, men om man bortser från dem så hoppas jag att ni förstår min synpunkt :D
2013-08-15 13:36
Tiki Taka Puyol är en liten diskret tekniker trots att han inte visar den sidan så ofta (länktips). Edit: Förstår dock vad du vill ha sagt :)
Barcelona Tiki-Taka
2013-08-15 13:32
Bara att köpa Sakho för en 15-18 miljoner euro, ett monster till mittback, atletisk och en ledare på plan. Sen att han inte har världens bästa passningsfot eller teknik spelar ingen större roll då den bästa mittbacken i Barcelonas historia Carles Puyol inte precis är känd för sina tekniska egenskaper =)
Barcelona Rambla~
2013-08-15 13:26
barcastuff ?@barcastuff 52m
Martino told the club not to pay excessive fees for David Luiz or Agger, as there are doubts on their adaptation to Barcelona's style. [lv]

Jag bir heller inte förvånad om vi låter bli att värva någon mittback. Fast jag håller med om att man inte ska gå bananas och punga ut fantasisummor för spelare som Luiz eller Agger bara för att värva. Saken är den att de borde fixat det här mycket tidigare och det till mer mänskliga summor. Det går om man gör det rätt och i tid.
Barcelona Rambla~
2013-08-15 13:22
el Flaco

Nåja, jag tror att du kommer bli överraskad den här säsongen.
Barcelona Tiki-Taka
2013-08-15 13:21
Precis vid säsongens slut så var man i jättebehov av en mittback, även då när Abidal var i laget, nu när man även har sålt honom och är en mittback mindre så ser det ut som att man går igenom ännu ett transferfönster utan ett inköp av en mittback, det är f'n e mig PINSAMT !!!! Släng den Zubi i papperskorgen och hämta Leonardo istället hehe.
Barcelona barca!54
2013-08-15 13:17
El Kaiser de Michoacán

EN mycket bra fråga.Tony Sanabria spelade häromdagen en tränings match med b laget, där han gjorde matchens enda mål.
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-08-15 13:16
Rambla/

Jag har inte sett många av försäsongsmatcherna och även om spelet har stundtals sett bra ut så säger det mig inget. Försäsongen handlar om att få spelarna i bra fysiskt skikt, Med tanke på vilka lag man har fått möta så kan man inte påstå att Fabregas vore ett klockrent val i stormatcher mot Madrid i ligan och de allra bästa i Champions League.

Det enda som jag tycker man kan dra klara slutsatser från är hur det har sett ut de två senaste säsongerna med Cesc på plan. Även om det blir mer rakare och direkt spel så håller det inte och Cesc har hittills visat att han inte håller för att dirigera mittfältet.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2013-08-15 13:15
Ang Tony Sanabria, är det Barcelona som underskattar honom kraftigt och låter honom spela i Juvenil A eller är Paraguay som överskattar honom kraftigt och låter honom spela i A-landslaget?

Steget mellan juniorfotboll och ett A-landslaget är ju inte ofta runt hörnet...
Barcelona Rambla~
2013-08-15 13:10
el Flaco Du kan väl inte ha undvikit att spelet har sett väldigt spännande ut under försäsongen när Cesc spelat på mittfältet istället för Xavi? Det var tom innan CC-spelarna ens hade kommit tillbaka från semestern. Ett snabbare och mer rakare spel har vi fått se. Jag precis som alla andra älskar Xavi, men vi måste vara realistiska. Fast någon gång måste man våga ta ett beslut och börja bänka honom. Nu menar jag inte att man ska råpeta honom utan snarare trappa ner lite, han behöver inte starta varje match, även när han är halvskadad.
Barcelona Zibarca ~ Hakuna maTata
2013-08-15 13:09
@Rambla~:

Haha my bad! :P
Barcelona san_miguel
2013-08-15 13:07
@el Flaco - Me, Myself and I:

Jag håller med om att spelet blir en annat *rakare* när Fabregas spelar. men jag tycker ofta de kan vara till de positiva, fler skapade chanser.
Barcelona Rambla~
2013-08-15 12:51
@Zibarca ~ Hakuna maTata:

Haha, nej jag är inte makedonsk. Jag skrev ju en makedonsk som såg matchen, jag själv såg den inte. :)
Barcelona Hetfield
2013-08-15 12:50
Problemet ligger inte i värvningarna, problemet ligger i de som sköter hela grejen. Det är pinsamt hur hela transferfönstret har skötts. Det finns en anledning till att folk hånar Zubi. Det är inte att för att han är enbart bedrövlig på det han gör, det är också att allt ska ta en så lång tid. Även när det gäller att värva spelare som ska till b-laget så tar det veckor. Jag kan inte heller ge Zubi beröm för Neymar affären då det var främst Sanllehi och Rosells kontakter som tog hand om det. Jag klagade en hel del på Txiki och hans sista säsong var bedrövlig, men när han skulle göra något så fick han det gjort, även om resultatet inte alltid blev klockrent. Jag tycker att Barcelona har gått ifrån att hitta guldklimparna som Marquez, Toure osv, till att ständigt gå efter de mest dyra och nästan omöjliga värvningarna. Jag förstår att de inte vill stressa fram ett köp, men inte ska det behöva ta två säsonger för att värva en mittback? Hela grejen stinker bara av "vi vet inte vad vi gör, men vi är glada att vi får en stor check varje månad i brevlådan".
Annons: