/spanien/barcelona/forum/659.aspx/spanien/barcelona/forum/659.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona enkos
2016-05-26 20:16
@Vlom:

Hans son har sagt att Bale är snabbare än pappan något Ronaldo inte gillade. Samma sak att Mesdi är bättre:)
Nu säger Ronaldo att han är rädd att sonen ska heja på Barca. Då kommer han själv att inte vilja ta honom till Camp Nou även om han hade bett om det.
Barcelona enkos
2016-05-26 20:13
CL finalen från 2006 mellan Barca och Arsenal just nu på viasat fotboll.
Barcelona Lion24
2016-05-26 20:07
Nu när säsongen är slut vill jag passa på att skriva ner hur jag vill att truppen ska se ut nästa gång. Jag börjar med startelvan:

Stegen

Alves - NY (Marquinhos) - NY (Bailly, Benatia)/Masch - Alba

Rakitic - Busi - Iniesta

Leo - Suarez - Reus/Nolito.

Ut: Douglas, Piqué, Vermaelen, Bartra, Mathieu, Adriano, Neymar, Munir, Sandro, (Arda).

In: Två av: Marquinhos/Bailly/Benatia, uppflyttning av en mittback från B-laget (Tarin), VB, Samper, Denis Suarez, Reus & Nolito.

Motivering:

Jag vill ha kvar båda målvakterna men vill ha Stegen som första målvakt nästa år. Har ingenting emot Bravo, han har gjort det fantastiskt men Bravo har aldrig varit och kommer aldrig vara en av världens bästa målvakter. Stegen är det inte heller nu men han har potential att bli det. Om Bravo lämnar så ser jag gärna en glädjespridare som Reina i laget.

Det finns inte så många högerbackar att välja idag. Dom som finns är omöjliga. Har inga problem med att Dani stannar. Så småningom tar Vidal över, jag tror fortfarande på honom och jag hoppas att han stannar. Sen har vi mittbackspositionerna. Här låter jag ganska extrem när jag vill ha bort 4 (!) mittbackar, speciellt Piqué men det är så jag verkligen känner. Bartra, Mathieu och Vermaelen är helt enkelt för dåliga fotbollsspelare för FC Barcelona. Jag vill ha bort Piqué för att jag är riktigt trött på han. Jag är trött på hans brist på disciplin och oprofessionalism. Jag är trött på hans ständiga misstag på planen där han ibland liknar en junior spelare. Piqué hyllades för sin insats i finalen men ingen har fram tills nu frågat sig varför han lämnade ett stort hål bakom sig som Gameiro utnyttjade när Piqué gick in i en närkamp. Det här var inte första gången i en viktig match och sannerligen inte den sista.

Jag vill gärna ha någon av Marq, Bailly eller Benatia. Marq är lite svårare att få men i och med Hummels ankomst till Bayern så tror jag att Benatia är lättare att köpa. Bailly kan ligan och har enorm potential. Helsta Benatia, som är lite äldre och någon av Bailly & Marq. Med två nya mittbackar så har vi Masch som back-up och konkurrent. Vi ska fortsätta flytta upp spelare från B-laget och där ser jag gärna Rodrigo Tarin som jag har hört gott om. Jag vet att det är orealistiska förändringar på den här positionen men det är om jag får bestämma. Alba är klar men han behöver konkurrens. Hade gärna haft kvar Grimaldo: ung, gratis med potential men man förstår inte alla beslut som tas i den här klubben. Vet ej riktigt vem jag vill ha som back-up till Alba men vill inte ha en som Ricardo Rodriguez på bänken. Helst en spelare från La Liga i ett lag som typ Malaga.

Mittfältet är jag ganska nöjd med. Man måste förstå mittfältarnas roller i dagens FC Barcelona innan man bedömer dom. Har inga problem med Rak, Busi & Iniesta. Finns spännande spelare som Samper och Denis Suarez som måste få speltid och utvecklas. Har gärna Raf/Sergi-Samper-D.Suarez bakom de ordinarie. Raf och Sergi är mångsidiga spelare som kan spela på flera positioner. Arda? Jag har inga problem om han stannar, men vill inte att det ska vara på bekostnad av våra unga spelare. Finns många mittfältare men Arda kan också spela som ytter. Lucho får bestämma här.

Till anfallet så är det också kanske en kontroversiell grej att ha bort Ney men likt Piqué är jag lite trött på Ney. Ney är en världsklass spelare men man måste fråga sig vart han har sina tankar. Är det inte en resa till London mitt i veckan så är det en resa till Brasilien för att fira födelsedagar. Hade det varit begravning hade jag självt kunnat betala för resorna (även om Ney knappt behöver hjälp med den ekonomiska biten). Det är för mycket rubriker och problem kring han. Problem jag vill undvika. Litar heller inte ett dugg på hans entourage. På hans position ser jag gärna en spelare som kan användas till Leos smörpassningar och där ser jag Reus som perfekt. Nolito får konkurrera framförallt med Reus men också spela om någon av Leo eller Luis blir skadade.

Mitt ''B'' lag:

Bravo (Reina)

Vidal/Sergi R - B-laget (Tarin) - Masch - NY

Sergi R/Raf - Samper - Denis S/Raf/Sergi

Arda - Raf - Nolito/Reus.
Barcelona Lionel "Rey" Messi
2016-05-26 20:01
[QUOTE=Vlom]Cristiano Ronaldo: Att vinna Champions League är viktigare än att ta hem trippeln. [/QUOTE] Hahahaha error logic not found.
Postat via SvenskaFans-appen
Vlom
2016-05-26 19:34
Cristiano Ronaldo: Att vinna Champions League är viktigare än att ta hem trippeln.
Barcelona Cessi - 3
2016-05-26 19:11
Jag kan börja med min variant: Ter Stegen (förste målis) Culli från Malaga (på free transfer, vi får casha på Bravo, Culli är ung, har erfarenhet från la liga och kanske accepterar rollen som MATS har haft) Mustafi (kan spela HB och MB. Är ung, erfaren från la liga, stor, stark och pålitlig i defensiven, är nog den enda som kan ersätta Alves) Vidal (ska få en chans till, han är fortfarande i bra ålder) Pique ( behövs ingen förklaring) Masche (han håller i några år till. Han bär den osynliga kaprenbindel) Bartra (han kan vara 4:e valet som MB verkar som om att han accepterar det.) Marquinho (han är också ung och erfaren. Ser stor potencial i honom. Kan komma bra överens med Neymar och Rafinha) Alba (behövs ingen förklaring) Grimaldo (ta tillbaka honom kan inte kosta så mycket) Busquets (behövs ingen förklaring) Roberto (allround! Tar inte Vidal chansen kan han avlasta Mustafi när denne till exempel spelar som mittback eller vilar. Han kan även avlasta Busi och alla andra för utom målvakter och mittbackar :)) Iniesta Behövs ingen förklaring Rakitic -||- Rafinha (kan spela även i anfallet och är nyttig med sin kroppstyrka) Banega (jag vet att han är nästan klar för Inter men det här är min drömscenario, han har rätt ålder, är gratis, kan lugna ner spelet och styra matchen med sina fantastiska passningar, kommer från Argentina och kommer att trivas utmärkt då Messi och Masche finns i laget) Messi Neymar Suarez Denis Suarez (kan avlasta Neymar, vi har sett att han kan spela ytter men kan spela på mittfältet också, är ung, har erfarenhet från la liga) Llorente från Sevilla ( jag har länge velat ha honom i Barca. Nu är han äldre och accepterar säkert bänken. Kan avlasta Suarez och komma in när vi möter bussar. Alltså vill jag ha ut: Bravo (dags för MATS att bli numero uno. Casha medan det är möjligt Adriano (glasslirare) Alves ( legend men 33 år gammal. Kan acceptera att han försvinner bara om vi får Mustafi) Douglas (jag vet att han är Lord :D Vermaelen (skaddedrabad) Mathiue (han är klumpig, gammal och ojämn. Bättre att satsa på Mustafi och Marquinho) Arda (casha på honom och ta in Banega som är yngre och bättre som CM. Arda kan inte spela CM. Kanterna är upptagna av Messi och Neymar!) Munir (utlåning) Sandro (sälj, duger inte) Halilovic (utlåning) Samper (utlåning) In Culli Mustafi Grimaldo Marquinho Banega Llorente Denis Suarez Jag vet jag är stor dagdrömmare
Barcelona Gabriel
2016-05-26 19:11
Nogo Vad hände med de andra med kragar som var så sjukt snygga? Nej blev riktigt besviken på dessa. De andra var ju ursnygga!
Barcelona NoGo™
2016-05-26 18:55
Ser bra ut!!

Image: Possible new Barcelona kits for next season #fcblive #nike [via @brunoofcb]
Barcelona Cessi - 3
2016-05-26 18:36
Eftersom silly seasone har redan börjat, vore intressant om vi kunde skriva våra drömscenarion. Hur vill ni att truppen ska se ut säsongen 2016/2017 ? Ni får tänka att vi har inte oändligt med pengar så realistiska köp bara!
Barcelona Junta Dimision
2016-05-26 17:20
@Andresito:

Dessutom så hade han nog valt Bayern över oss om han fick välja. Han är uppväxt där, hans föräldrar bor där, hans flickvän är därifrån (faktorer till varför han gick dit) och dessutom så går han till en av världens bästa klubbar.
Barcelona Andresito
2016-05-26 17:03
[QUOTE=^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^]Anledningen att alla får panik när dessa två kuggar ryktas bort är. Vem/vilka kan skulle kunna ersätta dessa Alves och Masken? Vilka vem, med tanke på hur bra Barca är på att värva försvarare ? Kan inte släppa att Hummels gick så billigt och så lätt till Bayen? [/QUOTE] Hummels kostade Bayern 38 miljoner euro trots att han endast hade ett år kvar på kontraktet. Billigt? Nja.
Barcelona Bosketts
2016-05-26 15:33
Wow. Davinson Sanchez känns på pappret superspännande. Inte så dyr heller. Värva pronto, låna ut till Sporting eller liknande för att låta honom känna på La Liga en säsong, sen plocka hem honom.

PRECIS en sådan värvning man vill se. Fast det är klart, de sydamerikanska scouterna har en del att bevisa efter Douglas-gate.
Barcelona Shanghai
2016-05-26 15:32
Jag har inte sett den här Davinson Sanchez. Det låter som ett intressant kort. Jag skulle vilja gärna ha honom i a-laget direkt precis som när Real Madrid köpte Varane. Han fick inte spela, men när han väl gjorde det, så tog han vara på chanserna.
Barcelona Deulofeu
2016-05-26 15:17
Jag sade ju det för bra för att vara sant... varför trodde jag på det denna gången kommer inte att ske i år heller...
Barcelona neymar JR
2016-05-26 15:15
Låt mig gissa vilka lag som följer honom. Porto, Sevilla och benfica?
Barcelona Liunil Masse
2016-05-26 15:11
Villarreal (agent Davinson Sanchez): "Barça? There have been contacts, but nothing concrete. He doesn't want to play at B-team." [antena2] Villarreal (agent Davinson Sanchez): "We told the intermediary that contacted us and Nacional that joining Barça B is not an option." [a2] Villarreal (agent Davinson): "Davinson doesn't want to play at Barça B. He has 3 offers from teams that will play in the Champions League." Vi kommer fucka upp det...
Barcelona Deulofeu
2016-05-26 14:57
Hoppas värvningen av Colombianen stämmer men låna ut honom direkt till exempelvis Sporting så får han jobba lite innan han är redo för oss.

En underbar värvning precis en sådan man vill se.

Stor stark snabb talang! Kom från ingenstans förmodligen för bra för att vara sant.
Barcelona Liunil Masse
2016-05-26 14:52
Villareal (agent Davinson): "Davinson has ruled out playing for Barcelona B, he wants to play in a first division" [via @guilloarango]
Barcelona FCB_Messi
2016-05-26 14:50
Jag hade velat ha kvar Alves en säsong till . Han kanske har tappat lite men det finns ingen i världen som kan ersätta honom . Hans uppspel och passningsfot och hur han löser situationer är ovärderlig för Barcelonas sätt att spela . Sen så skulle nog Messi aldrig vela att han lämna. Och sen att även mascherano ryktas bort, messis landslagsman och nära vän, neeee tror inte ett öre på att båda lämnar , om ens nån .
Barcelona Liunil Masse
2016-05-26 14:48
[QUOTE=neymar JR]Barcelona? Varken pique eller mascherano är snabba. [/QUOTE] Mascherano är snabb.
Barcelona Liunil Masse
2016-05-26 14:48
På tal om mittbackar. Just in: Barça B will sign 19-year-old Colombian CB Davinson Sanchez for 3.5-4M, according to @sport. Läser en del kommentarer på Twitter som t ex denna: "he's an absolute beast, best CB in south america by far. This year in the Libertadores he's been amazing" Han verkar ju vara för bra för Barca B o div 3. Kanske något för A-laget som reserv till en början?
Barcelona neymar JR
2016-05-26 14:43
Barcelona? Varken pique eller mascherano är snabba.
Barcelona Liunil Masse
2016-05-26 14:41
[QUOTE=Nesto]Luinil Masse Ska jag vara ärlig så tror jag redan vi har försökt, eller iaf pratat med spelaren och hans agent ang. en ev.flytt. Spelaren vill,förmodligen (eftersom klubbval) fortsätta sin karriär inom hemlandets gränser. Draxler är ett annat liknande fall. Sen får du gärna förklara varför två liknade mittbackstyper inte skulle fungera ihop. Har du exempel på spelade mittbackspar som totalfallerat får du gärna dela med dig. [/QUOTE] Nämn ett lag som spelar med hög backlinje där man inte har en snabb mittback? Det är liksom logiskt då motståndaren ofta har en snabb o löpstark anfallare.
Barcelona neymar JR
2016-05-26 14:19
Right back Douglas has won a trophy every 54 minutes he played with Barcelona #fcblive 380 minutes, 7 trophies [via sport] I historie böckerna! Spelar klarar knappt att göra mål var 90 minut Douglas levererar titlar var 54 minut!
Barcelona Nesto
2016-05-26 13:30
Luinil Masse

Ska jag vara ärlig så tror jag redan vi har försökt, eller iaf pratat med spelaren och hans agent ang. en ev.flytt. Spelaren vill,förmodligen (eftersom klubbval) fortsätta sin karriär inom hemlandets gränser.
Draxler är ett annat liknande fall.

Sen får du gärna förklara varför två liknade mittbackstyper inte skulle fungera ihop. Har du exempel på spelade mittbackspar som totalfallerat får du gärna dela med dig.
Barcelona Liunil Masse
2016-05-26 12:50
[QUOTE=^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^]Anledningen att alla får panik när dessa två kuggar ryktas bort är. Vem/vilka kan skulle kunna ersätta dessa Alves och Masken? Vilka vem, med tanke på hur bra Barca är på att värva försvarare ? Kan inte släppa att Hummels gick så billigt och så lätt till Bayen? [/QUOTE] Hade Barca velat ha Hummels så hade man värvat honom för längesen. Du kan inte ha ett mittlås med Hummels-Piqué, båda är spelande mittbackar vars styrkor är väldigt många men inte snabbheten. Piqué behöver någon som kompletterar honom.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-05-26 12:44
Ibland är det här forumet komedi, när Roberto tabbar då skylls det på matchtempot och när stackarn Bartra får spela 1 gång i månaden och tabbar då är han sämst. KOMEDI!
Barcelona neymar JR
2016-05-26 12:41
Dm1982 Igår så var ju allt klart och skulle bara officiellt och nu tvärstopp. Tyvärr så drivs man med nu när det inte finns någon fotboll på tv.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-05-26 12:34
@DM1982:

Anledningen att alla får panik när dessa två kuggar ryktas bort är.

Vem/vilka kan skulle kunna ersätta dessa Alves och Masken?
Vilka vem, med tanke på hur bra Barca är på att värva försvarare ?

Kan inte släppa att Hummels gick så billigt och så lätt till Bayen?
Barcelona Bosketts
2016-05-26 12:06
ElRaval

Att Roberto tappar sin gubbe i en hyperintensiv match mot Atletico ser jag inte som något annat än dåligt matchtempo i kropp och knopp.

Men faktum kvarstår. Att få spela så lite som han gör, så presterar han väldigt bra. Vem har glömt matchen mot Real?

Ger man honom chansen från start är jag övertygad om att han växer in sig i rollen, tar för sig och slipar på de (få) svagheter han har.

Det skulle dessutom ge oss ytterligare en egen produkt i laget. Något jag tycker att vi tappar mer och mer. Det är faktiskt väldigt viktigt och en stor anledning till att laget spelade så bra under Pep (enligt mig).
Annons: