/spanien/barcelona/forum/6581.aspx/spanien/barcelona/forum/6581.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Treyh
2013-08-17 14:59
Jo det är nog lika bra som du säger. Kommer det så bli det en bra överraskning men annars kan vi ej göra så mycket. Vi får hoppas på det bästa. I så fall vill jag att Tata spela Barta från start och ge honom förtroende för att kunna växa. Han ska spela 90 minuter efter 90 minuter varje helg, även när han gör lite misstag så ska han känna att han har förtroende. Funkar det verkligen inte så får väl Macherano spela mittback.

@Blaugrana són els colors!:

Barcelona Rambla~
2013-08-17 14:57
Júnior - Culé hasta la muerte Rosell ägde företaget som tog emot pengar för att ha arrangerat en vänskapslandskamp mellan Bra och Por. Förfalskade dokument, ett arrangemang som andra företag inte fick vara med och bjuda på som lagen kräver, luktar korruption lång väl och jag ser inte hur han inte skulle vara inblandad. Kan han verkligen slingra sig ur det här? Vi kan trösta oss med att han inte var Barcas president vid tillfället så klubben har ingen skuld i detta men det är illa nog. När det gäller att rösta bort honom måste en långvarig medlem samla ihop en massa röster (underskrifter), jag minns inte hur många det öär, för att sen lägga fram det hos församlingen så att de kan rösta om det. Mer än 66% av de som röstar måste vilja ha bort honom som president. Skulle något sådant ske nu mitt under säsongen skulle det nog skada laget mer än att höra någon nytta.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Treyh
2013-08-17 14:56
Hummels är den enda mittbacken som även hade gett oss en dimension i anfallsspelet med sina precisa passning. Kolla på länktipset. Han hade t.ex kunna slå långa bollarna mot Neymar, Messi, Tello o Sanchez när vi leder och motståndarna flytta upp och även avgörande passning diagonalt när vi är i motståndarnas planhalva.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2013-08-17 14:52
Gör er själva en tjänst och släpp hoppet om en ny mittback. Jag släppte hoppet 1 aug då det redan va kört i min mening. Har mått bra sen dess och hoppats på det bästa. Många glömmer Puyols värde för laget, med en Puyol som kan hålla sig frisk kan komma och bli en rejäl tändning för laget, bättre ledare kan man inte hitta, men då måste han som sagt hålla sig frisk. Och det där med att Tata får igång dom äldre spelarna kan ha ett riktigt påverkan hos Puyol. Som sagt släpp hoppet om ny mittback och lita på Puyi och Tata. #inpuyiwetrust.
Barcelona Treyh
2013-08-17 14:48
Well om Messi vinner i år så kommer vara samma wine som när Messi vann över Sneijder (när denna vann tripeln) Haters kommer säga att Uefa, Fifa, Nato, Bris och FN är korrupta pga Messi vinner, när de inte förstår att det är förbundskaptener, lagkaptener och utvalda sportjournalister som rösta.

@Acrobat:

Barcelona Treyh
2013-08-17 14:44
Nog för att Pique gott ner sig men jag tycker ändå att han vinner de flesta nickdueller. Jag kan inte komma på nån missad luftduell som han förlorat och som resulterat i mål för motståndarna- Men länka gärna nått sådant mål jag kan ju ha fel. Däremot så vet jag ett dussin mål som vi släppt in pga Alves och Macherano har kommit till korta.

@RonaldinhoGaucho!:

Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2013-08-17 14:42
1.70-ligan - köp en back, tack

Utmaningen tagen!
:P
Barcelona Barieta
2013-08-17 14:41
Hoppas verkligen man inte släpper Mascherano till Napoli. Hade varit bättre och släppa Song och flytta upp Mascherano till mittfältet om nu Mangala eller Otamendi värvas. Mascherano är guld värd med sin inställning.
Barcelona Acrobat
2013-08-17 14:38
Ribery (Bayern): "Best Player in Europe award? Messi and Ronaldo certainly scored more goals last season, but I won the treble." [sportbild] Grattis Ribery till en stark laginsats. Individuellt har du dock en bit kvar. Hur svårt ska det egentligen vara att skilja på laginsats och individuell skicklighet? Visst har Ribery betytt mycket för Bayerns framgångar, men han ÄR INTE lika bra som Messi eller Ronaldo. Och när det handlar om Barcelona och deras chanser att kunna vinna CL nu när man inte värvar en mittback, så är det självklart att Barcelona kan vinna CL med den truppen man har! Det räckte till semifinal förra året med samma backlinje man har nu, samtidigt som anfallsspelet var under all kritik. Får man bara igång anfallet igen och kan hota mer framåt så kommer man att göra fler mål än man släpper in. Det gäller bara att skadorna blir frånvarande. Så katastrofalt som många vill få det till är det faktiskt inte. Barcelona står inte och faller med en enda spelare. Fotboll handlar om mycket mer än så.
Barcelona Smogen
2013-08-17 14:36
Jag tyckte vi hade en rätt tunn trupp förra året, vad gör man då under transferfönstret? Jo, man köper Neymar och säljer/ger bort Villa, tappar Thiago till vår kanske största CL konkurrent och sparkar ut Abidal på ett riktigt vidrigt sätt. Så trots att vi värvat kanske världens mest eftertraktade spelare så ger jag vår silly en svag tvåa i betyg. Det är ju fortfarande ett tag kvar på silly så finns ju fortfarande hopp.
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-08-17 14:31
hetfield

puyol är den ända med bra huvudspel i laget, om du tkr att pique har bra huvudspel så har du fel, att han har bättre huvudspel än alves alba och masken ja det har han , men han är fortfarande riktigt dålig på huvudet med tanke på den längden och fysiken han har
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-08-17 14:30
En sak Madrid har alltid varit bättre än oss på har varit att värva tidigt och göra en bra försäsong. Något vi har sugit Babian päls på. Vi värvar alltid en spelare tidigt eller 2 spelare sent in på säsongen som kommer in i laget helt fel och försäsongen görs i antarktis och nordpolen för eskimåerna betalade bäst. La liga kommer vi vinna utan problem på grund av klassen i la liga håller inte men vi kan glömma CL. Backlinjen håller inte även om laget hade pressat för kung och fosterland. När vi var framgångsrika pressade vi självklart samt att vi hade ett utomordentlig mittbackspar i Pique och Puyol som formade en mittbackspar värt namnet VÄRLDSKLASS.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-08-17 14:29
Tänker inte spekulera i en eventuell värvning. Är rätt säker på att en ny mittback uteblir, och att ledningen skulle ge oss en överraskning i slutet av fönstret, känns knappast troligt. Jag känner mitt Barca alltför väl. Men jag äter gärna upp orden :)
Barcelona Hetfield
2013-08-17 14:21
Låt oss gå igenom mittbacksproblemet. Vad är Barcelonas allra största svaghet och som har lyst igenom mest under förra säsongen? Huvudspelet. Barcelona blir fullkomligt dominerade i luftrummet mot fysiska lag. Lag som Chelsea och Bayern har totalt styrt över huvudspelet och det vet de. Den enda mittbacken i laget man har som har någon form av huvudspel är Pique. Därefter är det Mascherano, Alba och Alves i backlinjen. Ja, jag behöver väl inte gå in på varför dessa spelare inte klarar av huvudspelet mot tuffa lag. Titta även på resten av laget där spelare som Messi, Neymar, Iniesta, Xavi, Pedro, Sanchez, Fabregas (som förvisso har bra huvudspel, men det gäller mest i det offensiva delen) ska vara med i laget. Pique behöver ha en mittbackspartner som hjälper honom i huvudspelet, för annars är det Pique mot resten av laget. Kort och gott, det är inte att Mascherano är dålig på att spela som mittback, det handlar om att han inte kan ge det Barcelona behöver. Den optimala spelaren för mig är Hummels, och det är för att jag har sällan sett honom förlora en nickduell. Sen angående att han är för "slö" och lik Pique är irrelevant då man har två av världens snabbaste ytterbackar som täcker upp. Det jag inte förstår är varför det argumentet är kvar trots ett tränarbyte. Men som sagt, jag har slutat att försöka förstå mig på styrelsen, så tänker inte bli irriterad över det mer.
Barcelona Júnior - Culé hasta la muerte
2013-08-17 14:17
Visst är det dåligt prioriterande och planerande från ledningens sida. Det är även fel att man lovar folket en sak utan att veta om man kan utföra det man har lovat. Men just nu är det inte ett jätte stort problem att vi inte får in någon extra mittback. Med den truppen vi har så kommer vi att klara av höstsäsongen galant, även om Bartra får ta över mittbackspositionen.

Det är först om vi under januari månad inte lyckas värva in någon mittback man kan börja riva av sig håret på skallen och börja få panik. Vårsäsongen är alltid mycket tuffare med alla utslagningsomgångarna i CL samtidigt som schemat oftast blir tuffare.

Frågan är dock om det ens kommert att bli mycket enklare under värva in någon under vintern då man inte ens lyckades värva in någon nu...
2013-08-17 14:15
Rambla~ Är inne i samma spår, det händer mycket i det tysta och att Benitez har lite spelrum i det ekonomiska och en Macherano som bara får spela på CB pos öppnar för en flytt och laget går all in på Porto duon. Porto skulle klara den smällen då dem har utmärkta scouter och jobbar alltid med att hitta talangfulla spelare. Jag vill bara att tiden ska aningen snabbare så hela såpan får ett slut, ett lyckligt slut :) Jag som skulle knipa har lika bra disciplin som en 10 åring :/
Barcelona ElRaval
2013-08-17 14:15
vet inte vad jag ska säga. jag är glad att puyol är tillbaka, det betyder mycket. men han är 35 år och skadebenägen.... är dock övertygad om att press spelet är viktigare än en ny mittback. kollektivet måste komma igång igen.
Barcelona Rambla~
2013-08-17 14:10
Kan det vara så att Mascherano lite i det tysta är på väg till Napoli och att vi då går för Mangala eller tom även Otamendi? Vad Tata säger på en pk inför en match skiter jag fullständigt i. Det där säger han bara för att ha någonting att säga till journalisterna när de frågar om mittbackar. visst, det hkan stämma men det kan även vara skitsnack för att kunna jaga värvning i lugn och ro de dagar som återstår av transferfönstret.
Barcelona B-Guden
2013-08-17 14:09
Jag fattar inte ledningen, ända sen Milito och Marquez lämna har vi behövt minst 1 mittback till av lite klass.
Nu har vi en 35 årig Puyol, bara det räcker för att värva en ny, lägger man sen till att han är skadad mer än han spelar, är det solklart att en ny mittback ska in.
Istället blev det Marscherano som fick spela mittback, och ja nu ses han som mittback i Barca, men han håller inte måttet.
Batra håller heller inte.

Liksom att vi ska räkna med att Puyol kommer tillbaks i form dessutom är bara löjligt, att man sedan lägger in Adriano som mittbacks alternativ det är ju bara sjukt när man är en av världens största klubbar som siktar på CL, I flertalet lag hade Adriano fått spela vänsterforward/mittfältare

Att man sedan inte lyckats värva nån mittback på 3-4 år är bara pinsamt, har vi inge scouter längre som kan hitta en mittback, utan vi läre gå på spelare som Hummels silva Komapny osv ? vi blev erbjudna verthongen men skippa han, nu är han en av de spelare de flesta vill ha, hade vi haft lite fotbollskompetens i styrelsen hade han redan varit värvad...

Ja jag är dålig på stava vissa fotbollsspelares namn men orka inte googla hur dom stavades ni förstår vilka jag menar iaf.
Barcelona Amo0227
2013-08-17 14:06
DM1982

Fine jag kan skriva på det du säger. Men faktum kvarstår att om nu Puyi inte är fit så saknas det balans i backlinjen! Vårat presspel i all ära men med både Alves och Alba som två väldigt offensiva ytterbackar så måste det finnas någon sorts balans, Puyol börjar bli med åren och många faktorer kan sätta stop för vårat Lejon. Hur fan ska det se ut med Pique - Marscherano mot ett lag med snabba omställningar? Jag får kalla kårar , att inte ha värvat en mittback är under all kritik!

Bartra är långt ifrån Barca material hans utveckling har total havererat han är absolut inget att räkna med..
Barcelona Massimo
2013-08-17 14:05
Och där tog våran silly season slut, alla andra måste ju bara garva åt våran ledning just nu. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta men jag skäms över hur dom hanterar våran situation. Skador kommer komma även om man vill eller ej. Dom kan ju komma efter att januari fönstret är stängt och vad fan ska man göra då? Spela Dani Alves och Jordi Alba som mittbackar? Det här är ju bara sorgligt..
Barcelona westinho - ¡Sandrusco vete ya!
2013-08-17 14:01
Om Tata får det kollektiva försvarsspelet att fungera så är jag inte speciellt orolig. Om Piqué och Mascherano får hjälp defensivt så kommer det gå bra.
2013-08-17 14:00
Förstår frustrationen, men kan vi lufta missnöjet till efter transferfönstret?
Största misstaget var att släppa Abidal utan att ha någon på ingång, och efter det var att ledningen gick ut till median och skröt om vår budget "facepalm" Alla håller med, men det är historia och nu får vi blicka fram.

En försvarare på ingång eller inte, går inte laget tillbaka till det fundementala har vi inget att göra ute i Europa, det skadar inte med lite nytt blod det kan vi alla hålla med om men det är ingen garanterad snabblösning, jag är mer nyfiken på om laget kan spela och försvara som ett lag under en ny ledare.

Det kommer att bli en bomb innan transferfönstret stängs, frågan är bara hur mycket pengar det blir med tanke på att ledningen i stort sett poserat "make it rain" framför median.

Jag tror det står mellan dessa kandidater:
Sakho,Mangala,Otamendi men det kommer att kosta vem det än är.
Jag har tidigare inte nämnt dem pga den hyp det var på dem andra man sett och läst om.

Min fråga till er är, så bra som Porto är på att hitta oslipade diamanter tror ni det hade påverkat dem lika hårt ifall dem tappa Mangala eller Otamendi för en peng ifall Tottenham tappa sin bästa back i Vertonghen, eller Luiz mångsidighet för Chelsea?

Sakho verkar vara den spelare som känns mest realistisk, men jag hoppas på Mangala av dessa då det är en best som säkerligen hade hjälpt oss i dem fasta situationerna och overall.

Nu ska jag knipa om detta ville bara få utlopp.

Barcelona Júnior - Culé hasta la muerte
2013-08-17 14:00
Rambla Tack, letade efter den! Att det brasilianska fotbollsförbundet är ett utav de mest korrupta i världen kan man bara instämma på, det har faktiskt alltid även farsan sagt som själv är brasse. Man kanske inte ska gå på Rosell som jag gjorde i mitt förra inlägg då han fortfarande för tillfället är oskyldig. Man blir dock misstänskam då det förs över pengar från CBF till Rosells konto, makes no sence. Man brukar oftast offentliggöra dessa affärstransaktioner i förväg för att inget ska misstolkas. När det inte har sagts något tidigare och nu när Rosell inte har förklarat sig flera dagar efter anklagelserna får en att fundera. Att Teixeira, som dessutom är Rosells gode vän, sägs vara inblandad hjälper inte precis med tanke på hans bakgrund. Rosell kommer säkert klara sig ur denna skandalen med, skyldig eller oskyldig. Det finns dock en gräns då dessa anklagelser mot och problem med Rosell börjar skada klubben och dess rykte. Det är inte första gången detta händer och församlingen måste någon gång tillkalla ett möte för att ta tag i dessa problem innan det går för långt (menar dock inte att han måste avskedas på plats).
Barcelona Vampíro
2013-08-17 13:52
Konstigt hur han kan tycka att problemen var pga skador då vi även fick pisk flera gånger när Puyol och Piqué spelade. Jag skiter i om jag gnäller det är för jävla dåligt att efter så lång tid inte kunna återgärda detta uppenbara problem.
Barcelona Rambla~
2013-08-17 13:39
DM1982 Fast jag tillhör ju dom som gnäller lite. :) Men okej, i'm on.
Barcelona Vampíro
2013-08-17 13:26
Martino: "Last year's defensive problems were linked to injuries. If all players are fit, we have options."

Martino: "We have Puyi, Pique, Mascherano, Bartra, even Adriano. If there's an injury, January transfer window is only a few months away."

Sa det redan från början, det blir ingen mittback i år, trots att det behövts i tre säsonger. Vi får klara oss med Adriano och Bartra helt enkelt.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-08-17 13:26
Barclasico Det blir ingen mittback i sommar, Tata dödade dessa rykten nyss under en PK.
Barcelona Barclasico
2013-08-17 13:12
såjaa hoppas det stämmer!
Barcelona Massimo
2013-08-17 13:09
DM1982

Visst saknades presspelet och det var en av anledningarna till att vi inte kunde vinna tillbaka bollen snabbt, men ett problem som inte löser sig är ju fasta situationer. Utan en fysisk stark mittback som är bra i luften så kommer skitlag som Celtic t.o.m känna att dom har en chans att vinna, allt dom behöver satsa på är fasta situationer där det är 50/50 att det blir mål. Ta Chelsea som gjorde långa inkast för att dom vet att vi är otroligt dåliga i huvudspelet. Det behövs verkligen en back som kan försvara bra och vinna luftdueller när det behövs. Det problemet kommer tyvärr inte lösa sig med dom mittbackarna vi har i dagsläget.
Annons: