/spanien/barcelona/forum/6580.aspx/spanien/barcelona/forum/6580.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Júnior - Culé hasta la muerte
2013-08-19 00:13
zick9

Varför klagar man på att Thiago lämnade? Han skulle, enligt din mening, ändå inte ha fått någon speltid.

Om Xavi ändå når sitt slut om några år så kan det vara bra att snarast hitta en mittfältare. Man måste även ibland börja planera inför framtiden. Denna mittfältaren kunde börja ta över Xavis position redan nu i form av en rotation som sker ofta. Tänk dessutom att det tar en viss tid för en spelare att lära sig ett helt nytt spelsystem. Isco är, som jag tidigare sa, enligt mig klippt och skuren för Barcas spel. Sedan tror jag inte att det gör något om Isco skulle tagit över Xavis position med tanke på hur fria roller man har i Barca och hur högt upp vi spelar. Visst vi har Sergi Roberto men enligt mig så har vi gått miste om något när Isco gick till Real Madrid. Spelare som honom växer inte på träd precis. Frågan är om Sergi Roberto ens kommer att komma upp till hans nivå.

Sedan förstår jag inte vart attityden kommer från. Det handlar inte om att inte ha koll eller liknande utan jag tror verkligen att vi har gått miste om något när han skrev på för Real Madrid och det får stå för mig.

Att vi ska ha en mittback är en självklarhet. Men det är inte vårt fel att vår ledning inte kan sköta mer än en förhandling i taget. Det skulle mycket väl kunnat vara så att man skulle kunnat värva in en mittback och en mittfältare i form av ett framtidsprojekt nu när Thiago lämnade.

Det var så jag tänkte.
Barcelona Lion24
2013-08-19 00:10
Jag räds inte ett dugg Real Madrid den här säsongen. Det sa jag redan de första dagarna efter att Ancelotti hade blivit vald som tränare. Ancelotti är en fantastisk tränare med stora meriter men man kan ej tvinga en tränare att spela en viss spelstil som tränaren ej är van med. Det är som att säga till Cruyff (om han nu skulle vara tränare) att spela 4-2-3-1 och vara det avvaktande laget. Ancelotti är inte en offensiv lagd tränare, i grund och botten är Ancelotti defensiv, nu ska han plötsligt vara det spelförande laget som ska anfalla. Det behöver förvisso inte bli fiasko men det kommer ej ge dom stora titlar.

Sedan kommer vi till det här med motivation. Mourinho är en klasstränare på att motivera sina spelare, samma med Guardiola, Conte och Klopp. Ja, i stort sett nästan alla stora tränare därute. Ancelotti är ej den typ av tränare som gör så att du skulle ''döda för''. Han känns mer vänlig och avslappnad. Det här är farligt i matcher som mot t.e.x Villarreal eller Betis borta, dessa är inga enkla matcher, kommer man inte motiverad dit, ja då blir det ruskigt farligt. Vi kunde se när Ancelotti tränade PSG att de kunde spelare hemma mot Lorient eller Sochaux 0-0 eller 1-1 och det inte bara enstaka gång.

Sedan tänkte jag lägga en kommentar angående C. Ronaldo. Jag sa det tidigare, jag har aldrig i hela mitt liv sett någon taktik som har varit så perfekt för en spelare som Ronaldo under Mourinhos tid. Ronaldo backade hem för att på så sätt flytta upp motståndarens högerback, alltså samma kant som Ronaldo. När Real blev aggressiva vid motsåndarnas sista tredjedel, då sprang Ronaldo med full fart framåt, helt ensam. Eftersom deras högerback '' hade blivit lurad '' att flytta upp. De flesta av Ronaldos mål gjordes så, kolla bara på länktips. Nu är det inte så, nu ska Real vara det bollförande laget och nu kommer vi få se den rätta Ronaldo. En Ronaldo som aldrig kan kontrollera eller behärska spelet som en viss Lionel Messi. Där är skillnaden mellan dom, Ronaldo kan få göra 4-5 nickmål varje säsong.

Medans för våran del så jag är riktigt nöjd med Martino hittils, förutom mittbacksproblemet med det är en annan diskution. Jag har länge velat ha tillbaka presspelet och nu har vi fått tillbaka den. Men Martino måste vara försiktig och inte trötta ut spelarna för tidigt, det gäller att rotera ganska flitigt nu i början.
Barcelona petersays
2013-08-18 23:57
@Pep #4:
Man får anta att det inte står kommunikationsstrateg eller retoriker på ditt visitkort?
Barcelona zick9
2013-08-18 23:41
@Júnior - Culé hasta la muerte:

Det kan vara bra att ha lite koll innan man hånar någon. Det var helt rätt av Zubi att inte buda 25-30M på Isco. Vi har redan Iniesta och Cesc på hans position och på kanterna har vi Neymar, Pedro, Alexis, Tello samt Iniesta som kan spela där. Dessutom återvänder Deulofeu kanske nästa säsong. Vart fan ska Isco få plats?!

Därmed inte sagt att jag gillar Zubi, men här har han skött sig. Det enda som fattas är en mittback.
Barcelona Pep #4
2013-08-18 23:36
ElRaval Det är nog du som är trött gubben. Om du läser hela inlägget så skrev jag att han inte är rätt man för oss om vi kollar efter vad vi är ute efter. Sen kanske jag va otydlig med men med poängspelare menar jag assist och inte målskytt. Men om du fortsätter läsa så förstår man ändå vad jag menar om man inte är retard. Sen att du kan tänka dig och värva Isco när vi har Neymar är ju bara dumt. Har du inte lärt dig något efter Thiago sitatuionen. Man kan inte hålla alla spelare nöjda när alla vill starta och till och med förtjänar att starta om man går efter deras kvalitet. Bara för att vi inte värvat en mittback betyder det inte att det är okej att värva Levandowski t.ex. för att vi har pengar över. Dags och lägga mig för jobb imorgon. Men hoppas du fått svar på det du tyckte va "oklart"
Barcelona ElRaval
2013-08-18 23:27
@Pep #4:

Wow, jag läste din text men förstod ingenting. Inget illa menat, du är nog bara trött :)

Du skrev först att han är en "sjukt bra spelare som utan tvekan hade passat in hos oss", sen skriver du att han inte är rätt man för oss.

Du skrev att han "är en poängspelare" och sen skriver du att han "inte är en spelare som ska göra målen".

Sen är det väl ingen som säger att Isco skulle komma ISTÄLLET för Neymar. Om en mittbacksvärvning uteblir hade vi för vår transferbudget haft råd med både Neymar och Isco. Svårt att veta då möjligtvis, men det är ju sånt man borde kolla upp innan man går all in på en mittback, som sedan uppenbarligen inte är tillgänglig.

Hade gärnat velat ha Isco dock, men just nu känner jag nästan lite lättnad att Thiago har lämnat. Nu slipper 4 likvärdiga spelare kämpa om två platser på mitten. Det var jobbigt att bänka både Thiago och Fabregas.
Barcelona Shanghai - Gerardo "Tata" Martino
2013-08-18 23:18
Tråkigt att jag missade matchen och ser att vi vinner med 7-0. Tycker att det är imponerande. Jag kan inte sluta hylla vår anfallsuppsättning i år. Pedro, Messi och Sanchez alla dessa spelare gör mål. Snart kommer Tello och Neymar också måla.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Júnior - Culé hasta la muerte
2013-08-18 23:15
Shi

Ja Alexis verkar hittat den formen han hade i Udinese tidigare och det är en fröjd att se.

Ni har dessutom funnit en oerhört fantastisk fotbollsspelare i Isco som kommer att vara en stor faktor till Madrids vinster under de kommande åren. Han besitter en teknik som får brassar att bli avundsjuka. Sedan tror jag inte att Zubi hade värvat Isco även om han stod utanför och knackade på dörren för några månader sedan. Idag kliar han sig förmodligen på skallen och undrar varför de inte gav Malaga ett bud. Det enda vi får hoppas på nu är att han "gör en Figo" när Xavi lägger skorna på hyllan (hehe).
Barcelona the cameroonians
2013-08-18 23:14
Mr H.

Börjar nästa söndag.

Shi

Du vet att vi har supercupfinal på onsdag va?
Så för oss är formen väldigt viktig redan nu.
Tre poäng i all ära, tur att ni möter Granada och inte ett bättre lag nästa helg.
Barcelona Dijamant
2013-08-18 23:11
måste säga att dagens match såg väldigt lovande ut, kan tänka mig när neymar kommer igång detta ser väldigt lovande ut
Barcelona petersays
2013-08-18 23:11
Vd är grejen med att Sevilla-spelarnas namn på tröjorna typ står i Comic Sans?
Barcelona Mr. H
2013-08-18 23:08
Ingen som vet när fotbollskanalen europa börjar??
Barcelona Pep #4
2013-08-18 23:04
För er som ville ha Isco, hur resonerade ni?

Han är en sjukt bra spelare och hade utan tvekan passat in hos oss. Priset är heller inte så farligt om man jämför med vad vi betala för Neymar. Men jag väljer alla dagar i veckan en Neymar med potential att bli världens bästa fotbollspelare och till och med bättre än (enligt mig) C.Ronaldo än Isco som (enligt mig) har potentialen att bli en Iniesta.

Sen är Isco en poängspelare alltså en spelare som ligger bakom spelet mycket. Han är inte den spelaren som ska göra målen och det vi behövde var en spelare som kan avlasta Messi. Så NEJ! Isco är sjukt bra men inte rätt man för oss om vi kollar efter det vi var ute efter.

Att ha Neymar,Alexis,Pedro och Tello som kan spela på kanten borde räcka gott och väl.
Barcelona Blaugrana91
2013-08-18 23:04
Shi

Självklart ska man inte dra några stora växlar efter en match, men faktum är att Barca så här tidigt på säsongen spelar drömfotboll och vinner med 7-0 medans Real med sin "såkallade överlägsna trupp som det brukar heta..." har stora problem hemma mot Betis....
Real Madrid Shi
2013-08-18 22:59
Grattis till er vinst ikväll, blev imponerad av Alexis. Det är inte i augusti man skall ha sin formtopp, just nu är det bara tre poängen som är viktigast. Tack för att ni inte köpte Isco heller som säkert hade valt Barca före Real Madrid (läst att han gillar Barca och ser upp till Xavi) helt fantastisk kille som jag inte hade så bra koll på när han spelade i Malaga.

Efter 10 matcher i ligan ser man ett mönster inte efter en match, dra nu inte för stora växlar även om jag förstår er glädje att Real "bara" vann med 2-1 i debuten.
Barcelona Massimo
2013-08-18 22:59
Lästa nyss artiklarna om Barca och Real från spanien redaktionen. Vilka skämt artiklar och det skriker ju att det är en madrista som har skrivit dom. Real kan tydligen vinna trippeln medans Barca har kris, och Thiago har lämnat ett STORT hål efter att han lämnade för Bayern. Och Neymar har han bestämt kommer försvinna i skuggan av Messi. Kan inget annan en skratta åt den som har skrivit det.
Barcelona Rambla~
2013-08-18 22:54
Vinner på ett offsidemål. Ovanligt.
Barcelona Barcelona=Rajjesamba!
2013-08-18 22:53
Haha man kan redan nu säga att man inte blir imponerad av real, dock så kände man på sig att real skulle vinna tillslut !
Barcelona FCB_Messi
2013-08-18 22:51
Paris - ajaccio skott 34-1. Resultat 1-1.. Den här sporten asså ...............
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-08-18 22:51
Det är ju när real spelar såhär de måste tappa poäng
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-08-18 22:49
Undrar vad real fansen säger om la liga nu efter deras match haha
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-18 22:48
PSG:s match är det sjukaste jag sett på länge. Målvakten är såååååå löjligt bra. Tar ALLT
Barcelona Massimo
2013-08-18 22:47
Aja Real klarade sig med nöd och näppe, blir intressant att se hur dom klarar sig mot bättre motstånd på borta plan.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-08-18 22:47
Jävla förbannade skit. Var ju så nära
Barcelona Barcelonistas
2013-08-18 22:43
Rambla - samma idiot som tippade Madrid som liga vinnare 10/11 säsongen, haha jag tar aldrig den där tippningen seriös. Värdelös finns inget tänk bakom det hela.
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-08-18 22:43
varför lär sig aldrig lag att inte backa hem? och den gyllene regeln att alltid pressa boll hållaren.
Barcelona Rambla~
2013-08-18 22:42
Tänkte precis gnälla på PSG och T Silva när Cavani slår till. :P
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-08-18 22:42
Det roliga är att realfansen sa att la liga är katastrofalt dålig bara för att Barca krossade Levante med 7-0.....Sen har de själva problem att överhuvudtaget vinna på hemmaplan mot betis hahaha...
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-18 22:40
Klass av Isco tyvärr!
Barcelona Barcelonistas
2013-08-18 22:40
Dröm spel av Barcelona från det lilla jag såg i första halvlek, kunde tyvärr inte se hela då jag hade ett träning.

Men hur såg laget ut överlag? Hur var presspelet osv?

Annons: