/spanien/barcelona/forum/658.aspx/spanien/barcelona/forum/658.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-05-27 21:41
@Barca Barca:

Sjukt att ledningen inte inser hur allvarligt det är. Vi liknar real mer och mer och det är sjukt sorgligt.
Barcelona neymar JR
2016-05-27 21:17
Rashford är en riktigt intressant talang, brukar vara den som hånar engelska s.k talanger men det är något med den här grabben. Kan man knuta till sig honom och redan ha suarez ersättare i laget.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Junta Dimision
2016-05-27 21:16
@Rambla~:

Är det verkligen fel av Valencia att kräva så mycket som möjligt i transfersumma för sina bästa spelare?
Barcelona Rambla~
2016-05-27 21:07
Hut fan kan man sälja spelare till Valencia? Idioter! Minns när Villa skulle hit, då var det cash straight up som gällde och inget annat, givetvis till överpris. Ja, även Marlboro krånglade de med och drog ut på det. Klausulen eller no deal. Usch, blir irriterad.
Barcelona Vronskij
2016-05-27 20:56
Ny bakgrundsbild:
Barcelona Neymar N11
2016-05-27 20:33
Pelé: 'If I could choose today, I'd play for FC Barcelona'. ow.ly/PQ44300F5vu Mannen är på rätt spår igen ;)
Barcelona Santiago Cazorla
2016-05-27 19:44
Helt sanslöst vad underskattad Pique är av många fortfarande. Är väl egentligen inte någon mittback som har varit bättre de två senaste säsongerna och har inte alltid den mest tacksamma uppgiften heller. Visst har han gjort några misstag men säg mig en mittback som aldrig gör misstag?
Barcelona Lion24
2016-05-27 18:15
@neymar JR:

Jag garanterar dig att Piqué är den spelare som gör flest misstag som leder till flest tappade poäng. Det är en g a r a n t i. Inte ens Mathieu har så dåliga siffror som Piqué. Om man studerar Piqué en hel match, utan att kolla på Messi, bollen eller nån annan, bara Piqué, då kommer man få se den ''riktiga'' Piqué. När säsongen börjar i augusti, studera Piqué hela tiden i 90 minuter och du kommer få se.
Barcelona Lion24
2016-05-27 18:15
@Gabriel:

Jag är mycket välinformerad om Reus skadesituation i Dortmund de senaste åren. Men ingenting säger till mig att Reus kommer vara lika skadebenägen i Barca (om han skulle komma) som han har varit i Dortmund. Skador kan ha alla möjliga orsaker, ibland har det inga men man kan minska risken för att bli skadad. Till och med vädret har en påverkan på skador/muskler. Sen så är klubbens läkarteam extremt viktiga och på den punkten känner jag inte att Dortmund är en av de bättre. Om han är skadad så har vi en fantastisk spelare i Nolito som ersätter istället. Det är väl inte en sån försämring? Det viktiga är att vi får bort spelare som tänker på andra saker än fotboll.
Barcelona Vampíro
2016-05-27 18:13
En intervju med Abidals läkare från april 2013, strax efter hans comeback. Hans läkare säger alltså att han är fit for fight. Barcelonas läkarteam tycke att han kunde fortsätta spela fotboll likaså Monaco, Olympiakos och det franska landslaget. Det var ledningen som valde att inte fullfölja sitt löfte vilket sedmera hade en stor impact i spelargruppen. Relationen till styrelsen är långt ifrån det bästa efter det horribla beslutet.
Barcelona Junta Dimision
2016-05-27 17:57
@Vampíro:

Han spelade dessutom VM-kval för Frankrike efter han kom tillbaka.

neymar JR

Risken var större för vadå? Tror du att tumörer kan återkomma från att spela fotboll?
Barcelona Vampíro
2016-05-27 17:20
Fel! Abidal spelade i Monaco en säsong och sen i Olympiakos en halv säsong. Så nej han lade inte av sex månader senare. Vilken läkare avrådde honom från att fortsätta spela? Konstigt då två nya klubbar var villiga att signa honom efter lyckade läkarkontroller.
Barcelona Barca Barca
2016-05-27 17:19
@Josep "Pep" Guardiola Sala:

Ja må ta i just nu, men ja känner precis samma sak som dig, att i Real ploppar det upp egen produkt på plan mer än vad det gör hos oss nu för tiden. Lucas Vasquez, Jese och även Mayoral har fått chansen under Zidane. Jag blir allt mer orolig hur B-laget sköts och rapporter om att Gerard i B-laget inte alls spelar samma fotboll som spelas i andra ungdomslagen i klubben. Fysik prioriteras mer än teknik. Spelare som Grimaldo borde inte skeppas iväg innan han testats på Camp Nou, och nu verkar det som att Samper som såg oerhört spännande ut verkar lånas ut, Halilovic lånades ut och nu kommer han antagligen säljas. När har vi egentligen lånat ut B-lags spelare ? Xavi, Iniesta, Messi, Puyol, Pedro, Busquets lånades aldrig ut. Bojan fick chansen i A-laget, tyvärr gick det inte så bra för honom men han fick testas på den stora scenen innan man beslutade att släppa iväg honom. Cuenca, Tello fick även chansen. Thiagos historia behöver vi inte gå in på då alla vet vad vi tycker om hur den egentligen slutade. Ogillar hur klubben sköts nu för tiden, La Masia producerar men tas inte på allvar. B-lags tränare tänker på sin egen karriär före ungdomarnas, resultatet har varit att man värvar till B-laget för att på kort sikt ge resultat, allt för att tränarna ska få ett namn som ekar ute o Europa och lämnar så fort ett bättre erbjudande kommer och knackar på dörren, precis som Eusebio, Gerard verkar ha samma mål, prestera bra i B-laget på bekostnad av ungdomarna som väntar på sin tur från ungdomslagen för att sen ge sig av till ett lag som befinner sig i högre divisioner/La liga, möjligen PL/championship där det finns stora pengar. Ledningen har egentligen ingen plan för La Masia...tyvärr.
Barcelona neymar JR
2016-05-27 17:08
Än idag tycker jag att dom gjorde rätt i abidal fallet. Läkare avrådde honom från att spela fotboll, klubben erbjöd honom en roll inom klubben och han tackade nej. Han stack till Monaco och 6 månader efter slutade han pga skadan. Helt ärligt nu vad fan, vem vill ha någon annans liv på sina händer? Jag hade aldrig låtit honom spela om jag bestämde, ja han var återställde men risken var ändå större.
2016-05-27 16:36
Jag menar Pep spelade med Tello och Cuenca. Varför kan inte LE spela med Deulofeu och Halilovic?

Fyfan jag blir bara så ledsen! jag tycker att Deulofeu är bättre är Jese i real. T o m real börjat ta hand om deras egna bättre än oss.
2016-05-27 16:33
Junta Dimision

Jag försvarar inte ledningen. Men Abidal caset var helt annorlunda, även om det var hur vidrigt som helst av ledningen. Men det här är vår framtid! jag menar allt jobb som lagts på la masia slarvas bort på bara 2-3 år. Dagen LE lämnar så sitter vi med en hel bunt 33 åringar och en klubb utan känsla.
2016-05-27 16:27
A good coach is everything!

Förstår att du inte försvarade, sorry om jag misstolkades haha=).
Barcelona A good coach is everything!
2016-05-27 16:25
Josep "Pep" Guardiola Jag förvarar inte LE för fem öre!! Tror han är lika inblandade i detta som ledningen är. Tyvärr så är det så att tränare har väldigt mycket att säga om när det gäller spelare. LE har inte direkt visat gott omdöme på den fronten :/
Barcelona Junta Dimision
2016-05-27 16:20
@Josep "Pep" Guardiola Sala:

Denna ledning sa också att Abidal skulle få ett nytt kontrakt, med andra ord så finns det pålitlighet över vad de säger.
Barcelona Junta Dimision
2016-05-27 16:17
Så länge det finns en buy-back på Halilovic så är det inget att bli arg över tycker jag.
2016-05-27 16:16
A good coach is everything!

Ledningen har sagt hela tiden att det är LE som bestämmer alla spelare, vilka som ska vara kvar eller säljas. Så tyvärr är det LEs fel och inte ledningen. Försvarar inte ledningen nu. Men minns när LE sa flera gånger på hans press. Att han inte var imponerad av b laget och att dom inte platsar i a laget. Haha sjuka är att han går och köper spelare som mathiue.
Barcelona Barca4life98
2016-05-27 16:11
Alltså kan folk chilla lite? Vad skulle Halilovic göra? Sitta på bänken i 50 matcher och hoppa in i 10 nästa säsong? Se det här som en utlåning, om han gör bra ifrån sig kommer han att komma tillbaka. Kanske nästa säsong redan (som Denis). Tänk på att Halilovic själv har pushat för att få stanna i Spanien så att Enrique ska få chansen att hålla koll på honom enklare.
Barcelona A good coach is everything!
2016-05-27 15:57
Den ledning är bara för knas!!! Haliovic är utan stress en spelare som kan blomma ut till en världsspelare att då bara skeppa iväg honom för 14 :/ Ja LE är visserligen ingen tränare som gynnar talanger. Tänker på samper osv. Men att man ska behöva gå så långt som att sälja halilovic damn !
2016-05-27 15:50
Gabriel

Bara början med LE, det har jag sagt från dag 1! och folk hoppade på mig. Så njut av bonusen som heter Munir och marlboro.
Barcelona DM1982
2016-05-27 15:50
Barcelona offered Villarreal player Denis (22), whom they will be buy back, a new five-year contract. Deal expected in coming days. [sport]
Barcelona Liunil Masse
2016-05-27 14:47
Johan Cruyff: "The youngsters who are surplus to requirements can be sold to generate profits and allow them to have a chance elsewhere." Cruyff: "In case of players of the B team who haven’t still had their first team debut, Barça should include a buy-back option in the deal." Johan Cruyff: "That way, the player will get a chance to play and develop himself and the club will reap the benefits in the future."
Barcelona neymar JR
2016-05-27 14:46
Priset är irrelevant ifall det finns en buy-back, så länge det finns en så finns det hopp om honom. Men jag är riktigt besviken på honom, och dem flesta av talangerna nuförtiden. Riktigt usla attityder, ingen vilja men framförallt riktigt fega. Väldigt få som vågar ta för sig. Kommer du som 18 åring till Barcelona och inte ser din chans, ja då är du nog inget för Barcelona. På senare tid så är det endast en våra talanger som verkligen tog chanserna han fick, men han skeppades till ett skit lag i England. Adama var en fröjd att se på när han fick sina chanser.
Barcelona Gabriel
2016-05-27 14:37
Kallar ni 14M€ för en supertalang som Halilovic för "sjuk profit"? Att ens sälja honom över huvud taget är bara det helt jävla efterblivet och sänder fel signaler till våra talanger. När inte ens de spelarna med störst potential ges chansen så kommer ju det knappast att ingjuta förtroende och hopp hos våra andra talanger. Vad säger det att man säljer Halilovic istället för att låna ut honom ett år igen? Jag kan berätta till er redan nu vad det säger. Man tolkar det så här. - Antingen bevisar du att du är den nya Messi eller så utnyttjar vi dig till att tjäna in lite cash på dig. Bra där Barça. La Masia strålar verkligen! Men fine, ska man bara prata om den ekonomiska biten och att Halilovic saknar "den rätta attityden" för att lyckas så vågar jag brösta upp mig själv såpass mycket utan att skämmas och påstå att andra klubbar hade lyckats få ut åtminstone 20 mille för en talang som Halle. Här är det rea så det skriker om det. Slutligen, förvånad att vissa verkar vara nöjda.
Barcelona Liunil Masse
2016-05-27 14:33
[QUOTE=neymar JR]Angående halilovic Han har all världens talang men helt genom rutten attityd. Så oerhört loj och nonchalant, frågan är om inte det är bäst att sälja med en buy-back. När han har bollen så är han helt fantastisk, när han inte har bollen så är han värdelös. I a-truppen har vi inte tid för att utveckla honom och i b-laget har vi en skit tränare. Men varför i helvete till Valencia? [/QUOTE] För att Valencia har mer $$$ än Villarreal o Celta.
Barcelona DM1982
2016-05-27 14:30
[QUOTE=Liunil Masse]Sjuk profit vi gjort på Halilovic. Kommer dock bli sur om det inte finns buy-back. [/QUOTE] Croatian outlet 24sata states that Barça included a buy-back clause in Halilovic's deal, to get him back for 12M if they so wish. Bra spelare men hans attityd verkar vara lite dålig. Hoppas han växer upp lite.
Annons: