/spanien/barcelona/forum/6577.aspx/spanien/barcelona/forum/6577.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Deulofeu
2013-08-15 11:36
Kan bara hålla med han var den enda jag inte följde av våra spelare igår hann helt enkelt inte med och det var slut på datorer...

Jag tycker han påminner en del om en offensivare Ekdal han är en skön lirare lite tveksam om han håller hela vägen dock men är en av de största centrala talangerna vi har i dagsläget tycker det ser lite tunt ut på centrala mittfältare faktiskt.

Brukar ju vara vår bästa lagdel två riktigt duktiga Kameruaner är dock på gång men är födda 96.

Vår nya nummer 10 måste ta stora steg i år vår nya Iniesta light light Espinosa såklart han fick mycket inhopp ifjol svårt att flytta på Roberto och Rafinha.

Pol Calvet hoppas vi ju mycket på också tycker dock att det fattas lite där också får se på lördag då deras säsong drar igång.

Barcelona Rambla~
2013-08-15 11:17
David Babunski gjorde tydligen ett bejublat inhopp för Makedonien igår. Från ett barcafan som såg matchen och själv är makedonsk: "David Babunski played the 2nd half for Macedonian NT vs Bulgaria. Brilliant performance, precise passes, Xavi type rotations around players and back-heel dribblings. The audience were chanting his name." Sådant är kul att läsa, eller vad säger du Deulofeu? :)
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-15 11:07
Med tanke på Alexis helt fantastiska match igår och övriga form, samt Pedros skada så känns platsen helgjuten för Alexis!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Deulofeu
2013-08-15 10:58
Som fjärdeback får man inte många minuter under en säsong inte tillräckligt mycket för att bli bättre tyvärr så det är en riktigt svår sits för Bartra.

Vad tycker ni om vår tänkta startelva? Enda tveksamheten som råder verkar vara högeranfallaren.

Om vi kollar på laget som ska starta på söndag enligt tidningarna är det enligt följande.siffran under visar hur många minuter de spelade med landslaget.

Neymar-------------Messi-------------Alexis
90 minuter-----------halvskadad------60min

-------------Iniesta--------------Xavi-----------
--------------45 minu--------------------------

-----------------------Busquets---------------

Alba---------Mascherano------Pique-----Alves
90min-----------75min------------------------75min

------------------------Valdes-----------------------
--------------------------45min----------------------

Jag tycker personligen det är perfekt läge att starta med Adriano,Montoya så de också får sina minuter och är rejält på gång inför supercupen.

Tycker truppen är i bra skick och inte för mycket skavanker vore kul att se

Fabregas,Pedro och S.Roberto göra inhopp.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-08-15 10:57
Eftersom Zubi och company inte kan få ur tummen ur röven och ro hem Luiz, Silva, Vertonghen eller Agger, kör på Sakho! Dels för att han passar in väldigt bra på spelarprofilen Barca söker och dels för att det endast återstår 15 dagar av Silly Season.

Han är vänsterfotad, bra huvudspel besitter han, ledaregenskaper har han onekligen då han fick testa kaptensbilden som 17-åring (!) i en storklubb som PSG. Trots att han gjort över ett dussin landskamper för Frankrike och drygt 150 matcher för PSG är han bara 23 år gammal. Dessutom går ju kontraktet ut nästa år och han verkar inte vara villig att förlänga, och PSG måste sälja nu för att få in lite stålar. Passa på nu, enda klubbarna som också verkar jaga Sakho är Liverpool och Milan!
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-08-15 10:52
Vad är PSG för jäkla klubb som tvingar kvar bänkspelare mot deras vilja?
Barcelona petersays
2013-08-15 10:50
Alltså..Bartra..borde han inte gå på lån eller säljas med buy back-klausul om vi lyckas värva en ny mittback? Han kommer ju onekligen inte få den speltid han behöver i a-laget. Den tid som isåfall lämnas bakom spelare som Puyol, Pique, Ny Back, Mascherano och Song borde snarare gå till Bagnack som visat framfötterna under försäsongen.

Bartra behöver mogna och han behöver regelbunden speltid. Nu har det gått rykten om Tottenham. Han skulle ju knappast bli nån startspelare där, men ändå få mycket mer tid än hos oss om en ny mittback ansluter.
Barcelona Deulofeu
2013-08-15 10:50
MabastB Problemet med PSG är att de kommer inte sälja till oss.

Skelle han komma är det som bosman nästa år dessvärre.Som vissa varit inne på här tidigare folk är trötta på Barca som vinner ligan och cl mer än någon annan.

Europa har gått samman för att inte göra oss bättre... City,PSG, Chelsea kommer vi inte kunna värva ifrån visst vi kanske lyckas få hit en 19 åring som ännu inte spelat i a-laget för City om inte Zubi somnar på jobbet men några etablerade spelare är inte aktuellt att sälja till oss dessvärre.
Barcelona MabastB
2013-08-15 10:43
PSG centre back Mamadou Sakho (23) wants to join Barcelona but his club don't want to let him go. Barcelona will keep on trying. [sport]

Sport är inte direkt den trovärdigaste källan men om det ligger någon sanning i att Sakho vill komma så borde vi gå all in på honom och lägga upp de 15m € eller va det är!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2013-08-15 10:23
Rambla~

Jag låtsas som om jag inte läste det där och allt är fridens i väntan på en bra mittback :)
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-15 10:09
Rambla~

Det kan omöjligt stämma. Kan inte ta det seriöst det ryktet.
Barcelona Rambla~
2013-08-15 09:24
Herregud, har det verkligen gått så långt att en avdankad medelmåtta som Bisevac ryktas till oss? Seriöst, vad sysslar våra scouter med? Har vi ens några? För det verkar verkligen inte så.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-08-15 09:18
Enligt senaste sillysvepet är nu Otamendi, Mangala och Bisevac (!!) på radarn. Mangala kan vi ju glömma, Porto släpper inte för mindre än 45-50 miljoner euro. Otamendi och Bisevac är verkligen inte värdiga ersättare till Puyol.
Barcelona Rambla~
2013-08-15 09:16
Det här är pinsam journalistik. Fast om det stämmer är det United som är pinsamma.
Vad var det de sa nu i förra veckan?

'We respect Cesc's decision.'

Jo tjena.
Barcelona tarrak - Oh-Oh-Oleguer
2013-08-15 09:12
@H.Alavi - Magico!:

Påminner mig om Alex Ferguson som under sina glansdagar t o m reglerade när spelarna skulle ha sex. En anfallare som Dwight Yorke skulle vara så avslappnad som möjligt för att inte spänna sig vid målchanser, så han blev beordrad att ha sex bara timmar före match. Roy Keane däremot, vars hela spel byggde på energi och aggressivitet, hade sexförbud tre dagar innan match för att bli det uppretade djur som Fergie önskade.
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-15 08:50
RO HEM MANGALA NU DÅ!
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-08-15 06:02
Rever är en bra back som har styrkan och är även någorlunda snabb, vet dock inte hur han hade klarat sig ute i europa. Hade hellre tagit Sakho
Barcelona The Octopus of Badia
2013-08-15 04:11
H.Alavi - Magico!

Intressant minsann, speciellt med tanke på trovärdigheten på källan.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-08-15 03:51
@barcastuff: Atletico Mineiro centre back Rever (28), who was part of Brazil's Confederations Cup squad, has been offered to Barcelona. [rac1]
Barcelona Canaletes
2013-08-15 02:23
Det kommer bara upp en massa bilder på dörrar när jag googlar "Puerta" :S
Barcelona Canaletes
2013-08-15 02:16
@Dr. Pep:

Men herregud... Älskar folk som ska leka besserwisser men som själva har fel. Tack för att du gjorde min morgon iaf :)
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-08-15 02:10
Ronaldinho: "At Barça, I often had sex the night before a game. It wasn't a problem, the opposite. I arrived happier at the game." [playboy]

Haha men din jävla legend!
Barcelona Rambla~
2013-08-15 02:10
Hur många mål gjorde Navas förra säsongen? Inga alls va? Hur många gjorde Tello nu igen efter minimal speltid? Folk borde kolla fakta innan de öppnar käften. Sen skiter jag fullständigt i hur mycket bättre Navas är i spelet när han inte klarar av att vara effektivare så det utmynnar i mål. Folk kan fortsätta att skratta åt Tello om de vill och göra sig själva till åtlöje. Medan han fortsätter att göra sina mål och assist varje säsong. Hans ojämnhet och mindre bra insatser som kommer finnas kvar kan jag leva med.
Barcelona Shanghai - Gerardo "Tata" Martino
2013-08-15 01:55
Pep #4 Jo, visst har de flesta topplagen en hel del landslagsspelare, men det är ändå häftigt. Just det, jag glömde Dongou. Han vill jag verkligen se i år och hoppas att han får speltid i början av CdR. Det är liksom bara lyxproblem för Tata.
Barcelona Pep #4
2013-08-15 01:46
Shanghai

De flesta topplagen har landslagsmän i deras trupp. Så det argumentet håller inte. Men däremot håller jag ändå med dig om att vi har en stark anfallsupsättning inför nästa säsong. Det gäller bara för Tata att starta med de spelare som är i bäst form då jag inte gillade att Tito gav en spikad plats till Pedro gång på gång utan att prestera. Konkurrens ger bättre resultat så är det bara.

Cesc samt Dongou kan båda backa upp Messi när han är skadad/behöver vila. Två helt olika spelartyper som även är viktigt för oss. Att Alexis även kan spela centralt är viktigt med då det också ger en annan slags bredd till truppen.
Barcelona Shanghai - Gerardo "Tata" Martino
2013-08-15 01:34
Snacka om att vi har möjligtvis i detta nu bästa anfallsuppsättningen i världshistorien någonsin? 5 landslagsspelare. Tello, Messi, Pedro, Sanchez och Neymar. Jag hoppas att alla presterar denna säsong och Tello gör upp om vänsterkanten och ger Neymar konkurrens.
Barcelona Júnior - Culé hasta la muerte
2013-08-15 01:31
Meanwhile in Manchester - desperationen om en mittfältare ökar och man gör ett fjärde försök i att värva in Cesc. Budet ligger på hela €47m, enligt "telegraph"...
Barcelona Dongou & Bagnack
2013-08-15 01:24
Hahahahaahhahahahahhaahjhahahahaha I puertan är man förbannad för att Isco inte spela idag.
Barcelona Zibarca ~ Hakuna maTata
2013-08-15 00:50
@tarrak - Oh-Oh-Oleguer:
Tack! Och det betyder dörren till solen. :) Alltså var jag inne på rätt spår.
Barcelona tarrak - Oh-Oh-Oleguer
2013-08-15 00:42
Madrids forum är inte döpt efter fotbolsspelaren, utan Puerta del Sol, platsen där Madrid firar sina titlar. Kan i och för sig förstå er som missat detta, då det inte händer så ofta nuförtiden. :)
Annons: