/spanien/barcelona/forum/6575.aspx/spanien/barcelona/forum/6575.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
LALAWELEATAKORA
2013-08-19 23:17
@tarrak - Oh-Oh-Oleguer:

Ändå spelar Barcelona jämt med Celtic över två matcher Celtic som tydligen är fyllt av Brittiska träben och hade förmodligen hamnat omkring 15-10 plats i Premier League.
Barcelona Zubi - I nöd och lust (fd. Dinho the artist)
2013-08-19 23:16
Hahaha David Fjäll är så nedrans rolig tycker jag i Euro talk, speciellt i början när han pressar willbacher på en sång om Fiorentina.
Barcelona Rambla~
2013-08-19 23:16
DM1982 Hade Levante dessutom fått värva så mycket som Newcastle gjort kan jag garantera att de gjort bättre ifrån sig mot City. Ja, det hade de nästan gjort ändå. Det är kul att läsa kommentarer på artiklar om Barças senaste match i engelska tidningar som tex Daily Mail. Om hur svag ligan är, vilka svårigheter Barça hade haft mot nästan alla lag i PL. De hade blivit tacklade av planen och jada jada. För D Silva, Mata, Cazorla och idag Navas har ju så stora problem att hänga med tempot i superligan PL. De ger verkligen ett blekt intryck i matcherna.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona DM1982
2013-08-19 23:15
Rafinha på väg in nu, 30 kvar.
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-19 23:15
Rafinha in nu!!
Barcelona tarrak - Oh-Oh-Oleguer
2013-08-19 23:07
Tror också på City, dels med tanke på Pelligrini som jag anser vara fotbollsvärldens mest underskattade tränare, men framför allt har de i stort sett lyckats plocka bort alla engelsmän från startelvan. Att endast besväras av en brittisk mittback och målvakt är en stor fördel jämfört mot de andra topplagen där man kvoterat in upp till fyra brittiska träben. Det är sånt som visar sig kostsamt i längden.
Barcelona DM1982
2013-08-19 23:06
Visst hade det varit bra om Yaya hade varit kvar men man får inte glömma bort att han blev PL´s bäst betalda spelare när han drog. Självklart spelar pengar in här, han och hans agent gjorde snuskigt mycket pengar på att dra till City.

Sedan så är Busquets än bättre spelare på den positionen för oss, jag sörjer inte att Yaya drog. Han har det fint i City och blir riktigt rik, skyll inte allt på Pep och Barcelona.
Barcelona Gabriel
2013-08-19 23:03
Luis Enrique ser ut att få en fin start, 2-0 hemma mot Espanyol nu. Mindre bra för mitt odds dock då jag har ett kryss på den matchen.
Barcelona Rambla~
2013-08-19 23:01
tarrak Ja Busquets passar oss bättre det håller jag med om. Även om Yaya spelade 60% så blev han åsidosatt i de viktigare matcherna och fick agera inhoppare. Där var problemet, Yaya och agent ville ha en nyckelroll något Pep inte kunde kompromissa med. Kanske kunde Yaya ha involverats lite mer men då hade vi tvingats spela annorlunda, doble pivote tex. Medan jag är av åsikten att ha mer än ett spelsätt, speciellt i vissa matcher är ju Pep benhård där och vägrar ändra sin filosofi. Så i slutändan var det antagligen ohållbart att Yaya stannade, inte pga Pep, utan snarare pga av den ukrainske wannabe mafia-agenten.
2013-08-19 22:54
@DM1982:

Minns säsongsinledningen 10/11 när Chelsea hade 12-0 i målskillnad efter att ha mött Wigan och West Brom i de två första matcherna. Jag kan lova att inte ett enda ord nämndes om svagheten hos bottenlagen i PL, tvärtom minns jag hur Aftonbladet dunkade upp hela uppslag där Chelsea hyllades och pekades ut som framtida CL-mästare. Ganska imponerande för ett lag som senare slutade tvåa, 9 poämg efter United, utslagna i kvarten i både CL och Fa-cupen.

När Barcelona säsong efter säsong inleder med storsegrar och senare följer upp med att verkligen producera resultat, i ligan såväl som Europa, ses det som en svaghet för hela ligan och ingenting annat. Men så är det att leva i Tipsextraland...
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-08-19 22:44
Själv håller jag City som favorit till PL-titeln och kanske även det engelska lag som har störts chans i CL. Man har en monstertrupp och jag tror Pellegrini är rätt man att ta hand om den. Jag håller nämligen honom som favorit till årets tränare i PL också, vilket såklart spär på min tro att City ror hem titeln. Hittills har det ju åtminstone sett bra ut :P
Barcelona Vampíro
2013-08-19 22:44
Angående Yaya så var misstaget att man nästan aldrig lät honom spela på sin riktiga position. Under hans sista säsong 09/10 så var Iniesta borta väldigt ofta och då envisades Pep med att ständigt lira Keite bredvid Xavi, Touré fick alldeles för få matcher på de offensiva positionerna, där han bevisligen är bäst. Minns hemma mot Stuttgart samma vår när både Xavi och Andrés var borta och Yaya fick chansen, han var ett monster både framåt och bakåt. Hade som alla andra gärna haft kvar hobom då han var ren världsklass på tre positioner.

Jag älskar Guardiola men hans största misstag som Barçatränare var att ge bort det där lejonet till målmaskin.
Barcelona DM1982
2013-08-19 22:34
Man City totalmosar Newcastle och hade de haft lite mer skärpa framför målet så skulle det stå 7-0 nu. Antar att alla anglofiler som gnällde på spanska ligan kommer gnälla på PL, eller?

Annars ser det ut som om Pellegrini har fått igång laget riktigt bra, City kommer helt klart vara och slåss om guldet.
Barcelona Shanghai - Gerardo "Tata" Martino
2013-08-19 22:28
Jag skulle inte ha nåt emot om han värvades och spela som mittback. Vi vet redan att han ät sjuk på den positionen också. Tänk er vi får se Piqué och Toure igen som mot United 2009.
Barcelona Shanghai - Gerardo "Tata" Martino
2013-08-19 22:25
En spelare som Toure skall inte sitta på bänken, därav är jag inte sur att han lämnade. Busquets passar bättre i Barcelona.
2013-08-19 22:24
@Rambla~:

Tycker du verkligen det? Yaya var en av mina absoluta favoritspelare, men jag tycker att Busquets passar Barcelona bättre. Vill minnas att Yaya fick 60% av speltiden under sista säsongen, men ändå tyckte han det var för lite. Kombinerat med hans ryska hallick till agent som ständigt spred oro kring laget kändes det rätt att casha in. Därmed sagt kommer jag alltid högakta Yaya för hur han haltade eunr med diskbråck och alltid gav allt, under en tid när storstjärnorna inte ens orkade träna.
2013-08-19 22:17
Jag mår direkt dåligt av att se Yaya, vår Yaya, i ett annat lag.
Barcelona Rambla~
2013-08-19 22:09
Fan Pep, ditt största misstag att släppa Yaya,
Barcelona NoGo™
2013-08-19 22:08
Snyggt mål av Yaya monster!
Barcelona Rambla~
2013-08-19 22:07
Yaya, kom hem.
2013-08-19 22:07
Yaya :):)
2013-08-19 22:03
Rambla Svar ja! Hade gärna sett ett sådant mittfält mot tuffare motstånd ibland. Hoppas Tata göra sånna rokader och vågar dra nytta av de olika spelartyper vi har i truppen, i större utsträckning än vad hans föregångare har gjort. I vissa fall kan det vara smartare att tex mönstra en mer fysisk elva. Eller låta spelare som Song/Sergi Roberto få spela som tvåvägsspelare istället för att agera en sämre kopia av Xavi/Iniesta. Vi har spelare som är bra på olika saker och det gäller att låta spelsättet variera lite för att få ut max av allas kapacitet. Antagligen blir det en naturlig följd av att Tata vill rotera mera.
Barcelona Rambla~
2013-08-19 21:48
Det var ju knappast någon armbåge, snarare en swing bakifrån i nacken/ryggen. Inte speciellt hård heller.
Barcelona Grande Barca
2013-08-19 21:46
han missa handssituationen som var straff men grymt att han såg armbågen på aguero, helt rätt utvisning
Barcelona Rambla~
2013-08-19 21:43
Två sittande mittfältare som växlar att gå framåt beroende på situation, är det något vi borde tänka på i tuffa bortamatcher? Jag hade tänkt mig Busquets och Song då. Visst blir offensiven lite lidande då när någon där framme måste bänkas men jag tycker att vi har så pass mycket offensiv teknisk briljans att det bör räcka ändå.
2013-08-19 21:17
Stoichkov
Känns som det svalnat lite ang. Denis dock, jag förstår dock inte varför man inte bara slänger ut 24m€ på Torres (klausul). Känns som om det lär vara det dubbla eller så nästa säsong, plus ett Real som alltid gillar att splasha med cashen.
Barcelona Stoichkov~
2013-08-19 21:11
Denis Suarez som det sägs är nära på väg till Barca B är en lovande talang. kommer ihåg nyheter om honom när han valde att gå till City. Det skrevs en del om att båda Real Madrid och Barca ville ha honom men han valde då City. Vore guld värd om Baca lyckas att få honom att komma tillbaka till Spanien. Han sägs vara en framtida Maestro på mittfältet.
2013-08-19 21:10
city har f.ö. ett monstermittfält, tänker då främst på deras sittande toure samt fernandinho
Barcelona Hetfield
2013-08-19 21:08
Stoickov

Det känns som att du håller med, men samtidigt inte håller mig. Förvirrad. Men som sagt, jag tror att Xavi har mer att säga än vad man anar, det är därför han tar de.

Sen så vet jag inte vad har frågan har med saken att göra, om det är relaterat eller bara nyfikenhet.
2013-08-19 21:00
city-newcastle har öppnat rykande!
Annons: