/spanien/barcelona/forum/6571.aspx/spanien/barcelona/forum/6571.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Júnior - Culé hasta la muerte
2013-08-21 02:52
Jag själv tror att det liknar Milans fall som "Deulofeu" tidigare nämnde här inne på forumet angående Milan under 94. Han skrev i form av att man värvade då in spelare som Baggio och Savicevic (om jag inte minns fel) och hade dessa på bänken Anledningen till att man köpte in dessa var att man inte ville möta dem. Sedan tror jag även att Perez vill spänna sina muskler för att visa omvärlden att de är ekonomiskt oberoende.

Det finns liksom ingen riktig tanke bakom vissa värvningar de gjort i år. Hur ska man kunna få alla dessa stjärnor att trivas med varandra och samtidigt vara nöjda med speltiden de kommer få?

Även jag blir glad av hans ankomst till Real Madrid då jag tror att det kommer missgynna Real Madrid som lag. Sedan ska man inte ta ifrån Bale att han faktiskt fortfarande är en fantastisk spelare.
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2013-08-21 02:26
Júnior - Culé hasta la muerte (Barcelona) Jag kommer fira om Bale blir klar för Real och en sak håller jag med dig om. Du skrev Bale kommer att kräva en startplats Vilket jag håller med dig till Max. Minst 3 spelare kommer bli missnöjda med Bale värvning i Real truppen. Di Maria kan vi räkna med en av dem, sen Contraco (Stavning) och en mittfältare till. Frågan är om Real kommer byta formation. Finns ingen chans i världen att Real köper Bale för 93 pund för CR kommer slakta Peréz för alla vet att CR vill vara den spelare som är dyraste spelare i historien. Om Peréz köper Bale för den summan kommer CR att göra kaos hos Peréz tro mig.
Postat via SvenskaFans-appen
2013-08-21 02:16
CARLES PUYOL - 1899 Tänk dessutom på valutan, 93 miljoner pund! Det är en helt absurd summa och man vet ännu inte om Coentrao ingår i affären, time will tell! Att Bale går till Real kommer missgynna de mer än vad de kommer kunna ta nytta av honom. Man har redan ett överskott på mittfältare i nästan varje position och nu ska man dessutom värva in världens dyraste spelare som kommer att kräva en startplats! Vad händer med Özil, Benz eller Isco? Di Maria förlorar redan sin position om Bale värvas in och vad händer när både Illara och Xabi återvänder? Kommer Khedira få någon speltid? Sedan ska vi ju då tillägga hur Morata och Jese, som har blivit lovade speltid i A-laget, ska försöka konkurrera till sig platser under mindre viktiga matcher då förra säsongens startspelare inte ens får spela. Och nu till den stora frågan, vilken roll ska Bale ha i ett sådant lag? Ancelotti och Zidane har mycket att klura ut. Någon i Puertan beskrev det tidigare idag bäst, "I slutet av maj så kommer vi stå med noll titlar och 4-5 missnöjda spelare som vill lämna klubben". Nu kanske det förstnämnda inte inträffar men det andra kan man klart räkna med.
2013-08-21 01:56
Om Real köper Bale vilket jag hoppas för jag vill att Barca ska vinna över Real med alla möjliga och bästa spelarna i världen just för att visa världen att pengar är inte allt. Real behöver inte ens Bale men all fokus i Spanien är just på Barca men särskilt på Neymar. Därför kokar Peréz extra för han misslyckades att köpa Neymar därför vill han ha så gärna Bale. Hoppas Spurs lurar Real extra mkt. Jag kan bara skratta åt en klubb som Real Madrid herre Gud. Bale är inte ens värd halv miljard. Killen har gjort en bra säsong inte mer än så. På tal om Reals anfallskris. Benzema har svårt att blomma ut i Real men nu när Higge är såld och Peréz borde ha köpt en anfallare som kan hota Benzema om anfallsplatsen. Hur fan ska Benzema utvecklas. Morata lär aldrig hota om den platsen.
Barcelona Barcelonistas
2013-08-21 01:44
Som ja sa tidigare så är Real en klubb som köper spelare utan någon som helst tanke bakom köpet. Bale va ska dom med honom till och det för nästan 100M?. Är det nått den klubben behövde så var det en anfallare lik Cavani elr Falcao. Nu har dom bara en Benzema haha good luck!
2013-08-21 01:24
Alltså sägs det att Real köper loss Bale för 93 Miljoner frågan är om Spurs får någon spelare på köpet. Men herre Gud, nästan en Miljard för en spelare sinnessjukt. CR kan jag köpa att han kostade så mkt men han var värd dem pengarna för han var topp 3 bästa spelare i världen. Bale du är Grym men fan aldrig i livet att du är värd en miljard. Peréz är desperat och han vill få bort den Neymar fokus till Real då försöker han köpa Bale. En desperat man är vad Peréz är. Folk säger att Peréz är bra affärsman men jag säger två ord för denna man, desperat och Dum. Enligt The People så kommer Bale skriva på ett femårskontrakt och tjäna €10M/år. http://www.defensacentral.com/real_madrid/91241-gareth-bale-real-madrid-salario-diez-millones-traspaso/
2013-08-21 01:17
Bale är klar för Real meddelar Sky Italia.
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-08-21 01:04
Gerardo Martino: “I insist that we must recover our pressure" DAVID R. JOVER08/18/2013 21:55 Asså jag älskar Martino! Han kommer ge oss det "gamla" Barca tillbaka!
Barcelona Leo y Cesc
2013-08-21 00:46
Det vore en dröm för mig, jag har redan träffat hela laget när dom var på väg ut från hotel princess Sofia och skulle med Barca bussen till arenan, jag ångrar mig grovt att jag inte kramade Messi för flera st gjorde det utan att det hände ngt, vakterna bara flyttade undan dom, jag fick krama neymar och det var en stor upplevelse !
Barcelona LeoMessi
2013-08-21 00:38
Snälla spring inte in på planen! Antar att du får böter och att du inte får komma in på camp nou igen
Barcelona Barcelona=Rajjesamba!
2013-08-21 00:35
Hahah hade du tänkt göra de eller ?
Barcelona LeoMessi
2013-08-21 00:34
Ronaldinho10yElfenomeno9 (Barcelona) Albansk tv är inte mer pålitlig än någon skvallertidning:P Men om jag minns rätt så var det någon italiensk tidning som hade gått ut med det. Och det innan spanska och engelska gjorde det.
Barcelona Leo y Cesc
2013-08-21 00:25
Någon som vet vad straffet är om man springer in på plan under match på Camp Nou?
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2013-08-21 00:15
Bale klar för real enligt albansk tv. Vet ej om det stämmer dock.
Barcelona Diar Shekha
2013-08-20 23:56
Sägs att Vincente Guaita från Valencia kommer bli klar för Arsenal snart. Jag tycker att det är skönt för oss då vi kmr få slippa honom när Victor Valdes lämnar. Det borde komma någon som är bättre än Victor Valdes eller en som har potential till att bli en världsmålvakt. Vincente Guaita har tex roterat med Diego Alves om första platsen och det finns ingen anledning för honom att komma till oss. Guaita är en helt okej målvakt men han är ingen en som ska vakta Barcelonas mål i tio år..
Barcelona Smogen
2013-08-20 23:41
Är det för att så många som möjligt i Amerika ska se matcherna som man lägger ligamatcherna 23? För inte fan tänker man på övriga europa i alla fall, och skulle det vara för Kina och Asien (som ju vore vettigare) så skulle man väl spela mitt på dagen? Så som man gör i PL.
2013-08-20 23:35
Golden Barca

Tack så mycket!

Då visar det sig ändå att Alba är redo för match. Tur det då Adriano är avstängd från förra supercupen.
Imorgon får man då hoppas på Neymar och Cesc från start!
Barcelona Les cortes
2013-08-20 23:28
Det är inte bara supercupen som kommer spelas 23.00. Det är nya tv-tiderna i Spanien denna säsong. 19, 21 och 23. Allt för tv-bolagen ska kunna sända flera matcher.
Barcelona Golden Barca
2013-08-20 23:22
Valdés Pinto Montoya Piqué Fàbregas Xavi Pedro Iniesta Alexis Messi Neymar Dos Santos Mascherano Bartra Sergio Jordi Alba Tello Dani Alves Song
2013-08-20 23:11
1.70 ligan

Har du hela listan på alla som är uttagna till 18-manna truppen? :)
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-08-20 22:52
Verkar som att Tata håller Jonathan före Sergi Roberto i rangordningen? Mexikanen är med i truppen tills imorgon, medan Sergi återigen hamnar utanför. Jag som verkligen hoppats på honom i år!
Coach Pep,
2013-08-20 22:48
PSV förtjänade att vinna men den tråkiga italienska fotbollen maskade till sig 1-1.

Grande Cocu!
Barcelona Carles Puyol y Jean Marie Dongou
2013-08-20 22:48
"Man City midfielder Denis Suarez (19) will tomorrow undergo medical tests and sign 4-year contract at Barcelona. 1st season at B-team [rac1]"
2013-08-20 22:46
Explict

Haha snacka om att inte visa respekt till sina supportrar och otur för er! Det är vid dessa situationer man verkligen måste uppskatta att klubbar anordnar möjligheter för att kunna ta sig hem. Som sagt, en fin gest av Barcelona :)
Barcelona Rambla~
2013-08-20 22:46
Är inte Milans mål offside?
Barcelona Barcadinho.
2013-08-20 22:40
Starkt gjort av Sociedad att försöka behålla ledningen genom att vårda bollen så lugnt och länge det går, samt komma upp med mycket folk och hota då o då. Och det krävs tekniska spelare för det. Kallas ibland för det spanska naivitet, men så underbart att se när det funkar.
Barcelona Explict
2013-08-20 22:40
@Júnior - Culé hasta la muerte:
Lite skillnad mot Milano där jag och en bekant fick GÅ genom hela Milano klockan 02.00 på natten i säkert 1-2 mil - I REGN! Detta på grund av att tunnelbanan var stängd och inte fanns det någon taxi att få tag i heller... men man överlevde det också.
Barcelona Andreas-
2013-08-20 22:35
Var det bara jag som noterade skillnaden på Griezmanns cykelspark o Ronaldos försök till cykelspark mot Betis?
2013-08-20 22:31
Smogen Barcelona som klubb har dessutom själva fått pröjsa ut en viss summa för att hålla tunnelbanan tillgänglig lite längre under den natten för att fansen ska kunna ta sig hemmåt. Fin gest men man skulle kunna undvika detta om det vore som du sa 19.00 istället. Edit: "Men pengar är inga problem/hinder" som Rosell säger...
Barcelona Gabriel
2013-08-20 22:30
Real Sociedad alltså, vilken match de gör. De imponerar verkligen. Ska bli otroligt kul att få följa dem i Champions League, förutsatt att de inte totalt fuckar upp det på hemmaplan men det finns ju bara inte.
Annons: