/spanien/barcelona/forum/6564.aspx/spanien/barcelona/forum/6564.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2013-08-20 00:02
Jordi Alba Ramos Haha, såg det. Den räddningen på hörnan gjorde allt. Synd att man inte la lite mer pengar bara. Rayo 1a, Almeria - Villareal över 2,5 mål och Celta - Espanyol kryss. Gav 15 ggr pengarna. Man skulle lagt en röding på det.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Stoichkov~
2013-08-19 23:58
"Sen i Premier League var 2 av dom 3 bästa spelarna förra året Britter (Bale och Carrick) medans i La Liga så var dom tre bästa Messi, Ronaldo och Falcao." Om du bortser ifrån nationaliten så skulle jag kunna räkna Messi som inhemsk. Han kom till Spanien när han just fyllde 13 år. Han har bott mer i Spanien än Argentina och är fostrad som fotbollsspelare där.
Barcelona Rambla~
2013-08-19 23:56
City - Newcastle, 3 britter på plan! Det räcker så.
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2013-08-19 23:55
@Gabriel:

Det blev ett kryss trots allt ;-)
Barcelona Rambla~
2013-08-19 23:52
Lucho har fortfarande svårt att stänga matcher vid ledning. De borde vunnit i kväll.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-08-19 23:50
tarrak - Oh-Oh-Oleguer Word!
Barcelona tarrak - Oh-Oh-Oleguer
2013-08-19 23:47
@LALAWELEATAKORA:

Jag är väl medveten om att det finns några få brittiska rester från det lag Fergie byggde upp i början på 90-talet men det förändrar inte det faktum atg britter är en försvinnande minoritet i sin egen liga. Om du vill läsa mer om d3tta faktum rekommenderar jag senaste Offside där de klart visar att runt 70% i La Liga är spanjorer och runt 30% av spelarna i PL ärbritter. Och visst prata enskilda spelare hit och dit men senast Barca vann CL var sju spelare inhemska, en siffra du ALDRIG kommer se från ett PL-lag.
Barcelona Diar Shekha
2013-08-19 23:45
Hämtat upp underläget" Sorry, skriver via mobilen.
Barcelona Diar Shekha
2013-08-19 23:44
Giovani Dos Santos har gjort mål och assist för Villarreal, de leder med 3-2 mot Almeria. Fantastisk kul att det går bra för Villarreal!! Rafinha har gjort inhopp för Celta Vigo, fått en varning. Celta ledde med 2-0 men tyvär har Espanyol hämtat upp ledningen, 2-2 nu.
Barcelona Dongou & Bagnack
2013-08-19 23:38
Golden Barca (Barcelona) Det är det man älskar med fotboll. En spelare duger inte i Barca-B och så göt han mål La Liga utan problem
LALAWELEATAKORA
2013-08-19 23:33
@tarrak - Oh-Oh-Oleguer:

Fast Manchester United har oftast 5-6 Britter i startelvan och en Brittisk tränare samtidigt som lag med knappt några Engelsmän underpresterar t ex Arsenal som knappt har en Britt eller Manchester City som floppar gång på gång i Champions League. Att United misslyckades för två år sedan var mer underskattning från deras sida. Att bottenlagen har mer inhemska spelare är knappast något som gäller Premier League. Man kan köra samma resonemang i La liga också att bottenlagen har mer Spanjorer och topplagen mer utlänningar och det ska vara anledningen till vart dom ligger enligt ditt resonemang. Sen i Premier League var 2 av dom 3 bästa spelarna förra året Britter (Bale och Carrick) medans i La Liga så var dom tre bästa Messi, Ronaldo och Falcao.
Barcelona Golden Barca
2013-08-19 23:31
Rodri dög inte i Barca B men gjort 2 mål i La Liga i kväll så här långt.......
Barcelona DM1982
2013-08-19 23:26
@Dongou & Bagnack:

Stämmer bra, det gör han.
Barcelona LeoMessi
2013-08-19 23:25
Rafinha har varit riktigt grym sen han hoppade in!!
Barcelona Rambla~
2013-08-19 23:25
Rafaaa så nära.
2013-08-19 23:23
@LALAWELEATAKORA:

Och United lyckas inte ta sig vidare i en grupp där man mötte Basel och Benfica. Alltså är portugisiska och schweiziska ligan bättre än Premier League. Inser du hur dumt det blir om man plockar enskilda matcher för att bevisa något större. Däremot kan du se en tydlig linje inom PL där de sämre lagne besväras av många britter, medans de bättre präglas av kvalitativa spelare från sydliga breddgrader.
Barcelona LeoMessi
2013-08-19 23:23
Rafinha spelar också :-)
Barcelona Dongou & Bagnack
2013-08-19 23:21
DM1982 (Barcelona) Fontas då lirar han inte i Celta
Barcelona DM1982
2013-08-19 23:20
Victor Sanchez för Espanyol, Rafinha och Nolito (som blev utbytt) för Celta. Lucho som tränare för Celta.

Mycket Barcelona i kvällens match. Har jag missat någon?
LALAWELEATAKORA
2013-08-19 23:17
@tarrak - Oh-Oh-Oleguer:

Ändå spelar Barcelona jämt med Celtic över två matcher Celtic som tydligen är fyllt av Brittiska träben och hade förmodligen hamnat omkring 15-10 plats i Premier League.
Barcelona Zubi - I nöd och lust (fd. Dinho the artist)
2013-08-19 23:16
Hahaha David Fjäll är så nedrans rolig tycker jag i Euro talk, speciellt i början när han pressar willbacher på en sång om Fiorentina.
Barcelona Rambla~
2013-08-19 23:16
DM1982 Hade Levante dessutom fått värva så mycket som Newcastle gjort kan jag garantera att de gjort bättre ifrån sig mot City. Ja, det hade de nästan gjort ändå. Det är kul att läsa kommentarer på artiklar om Barças senaste match i engelska tidningar som tex Daily Mail. Om hur svag ligan är, vilka svårigheter Barça hade haft mot nästan alla lag i PL. De hade blivit tacklade av planen och jada jada. För D Silva, Mata, Cazorla och idag Navas har ju så stora problem att hänga med tempot i superligan PL. De ger verkligen ett blekt intryck i matcherna.
Barcelona DM1982
2013-08-19 23:15
Rafinha på väg in nu, 30 kvar.
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-19 23:15
Rafinha in nu!!
2013-08-19 23:07
Tror också på City, dels med tanke på Pelligrini som jag anser vara fotbollsvärldens mest underskattade tränare, men framför allt har de i stort sett lyckats plocka bort alla engelsmän från startelvan. Att endast besväras av en brittisk mittback och målvakt är en stor fördel jämfört mot de andra topplagen där man kvoterat in upp till fyra brittiska träben. Det är sånt som visar sig kostsamt i längden.
Barcelona DM1982
2013-08-19 23:06
Visst hade det varit bra om Yaya hade varit kvar men man får inte glömma bort att han blev PL´s bäst betalda spelare när han drog. Självklart spelar pengar in här, han och hans agent gjorde snuskigt mycket pengar på att dra till City.

Sedan så är Busquets än bättre spelare på den positionen för oss, jag sörjer inte att Yaya drog. Han har det fint i City och blir riktigt rik, skyll inte allt på Pep och Barcelona.
Barcelona Gabriel
2013-08-19 23:03
Luis Enrique ser ut att få en fin start, 2-0 hemma mot Espanyol nu. Mindre bra för mitt odds dock då jag har ett kryss på den matchen.
Barcelona Rambla~
2013-08-19 23:01
tarrak Ja Busquets passar oss bättre det håller jag med om. Även om Yaya spelade 60% så blev han åsidosatt i de viktigare matcherna och fick agera inhoppare. Där var problemet, Yaya och agent ville ha en nyckelroll något Pep inte kunde kompromissa med. Kanske kunde Yaya ha involverats lite mer men då hade vi tvingats spela annorlunda, doble pivote tex. Medan jag är av åsikten att ha mer än ett spelsätt, speciellt i vissa matcher är ju Pep benhård där och vägrar ändra sin filosofi. Så i slutändan var det antagligen ohållbart att Yaya stannade, inte pga Pep, utan snarare pga av den ukrainske wannabe mafia-agenten.
2013-08-19 22:54
@DM1982:

Minns säsongsinledningen 10/11 när Chelsea hade 12-0 i målskillnad efter att ha mött Wigan och West Brom i de två första matcherna. Jag kan lova att inte ett enda ord nämndes om svagheten hos bottenlagen i PL, tvärtom minns jag hur Aftonbladet dunkade upp hela uppslag där Chelsea hyllades och pekades ut som framtida CL-mästare. Ganska imponerande för ett lag som senare slutade tvåa, 9 poämg efter United, utslagna i kvarten i både CL och Fa-cupen.

När Barcelona säsong efter säsong inleder med storsegrar och senare följer upp med att verkligen producera resultat, i ligan såväl som Europa, ses det som en svaghet för hela ligan och ingenting annat. Men så är det att leva i Tipsextraland...
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-08-19 22:44
Själv håller jag City som favorit till PL-titeln och kanske även det engelska lag som har störts chans i CL. Man har en monstertrupp och jag tror Pellegrini är rätt man att ta hand om den. Jag håller nämligen honom som favorit till årets tränare i PL också, vilket såklart spär på min tro att City ror hem titeln. Hittills har det ju åtminstone sett bra ut :P
Annons: