/spanien/barcelona/forum/655.aspx/spanien/barcelona/forum/655.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Vlom
2016-12-20 18:11
@Neymar N11:

Du hittar det via länktipset.
Barcelona Neymar N11
2016-12-20 18:08
[QUOTE=Vlom]Samma journalist som dagen innan avslöjade att Madrids registreringsban skulle förkortas, har rapporterat att CR7 kommer vinna årets spelare i FIFA-galan. [/QUOTE] kan du ange källa tack
Postat via SvenskaFans-appen
Vlom
2016-12-20 18:03
@Barcelonistas:
Källa tack? Guti var naturligtvis ingen dålig fotbollsspelare som du vill få det till, annars hade han inte överhuvudtaget spelat för en av världens bästa lag. Han var dock ingen startspelare (av förståeliga skäl). Spanjoren var oerhört ojämn d.v.s. hade extremt höga toppar och djupa dalar.
Vlom
2016-12-20 18:00
@Injesta:

Samma journalist som dagen innan avslöjade att Madrids registreringsban skulle förkortas, har rapporterat att CR7 kommer vinna årets spelare i FIFA-galan.
Barcelona Weeena
2016-12-20 17:56
Kan någon i detta forum förklara för mig vem Guti är?
Barcelona Barclasico
2016-12-20 17:27
@Barcelonistas:

Vem är Guti?
Barcelona Carles Puyol Beast
2016-12-20 17:22
Soko Är du medveten om hur mkt tid och rum du lägger på Real. Om vi tittar på dina senaste inlägg så har det endast handlat om Real så kom inte din barnrumpa. Är trött på dig och många här inne som fortsätter skriva om Real. Vill ni skriva om Real så varför går ni inte och skriver på deras forum för då blir alla nöjda. Orkar inte med dig för du förstår ändå inte. Du hatar Real så mkt sen glömmer du och många här inne att det finns en klubb som heter Barca å var är den kärleken? Hejdå
Barcelona Soko
2016-12-20 17:15
Carles Puyol

Lägg ner med dumheter nu du med !!!
Real är vår största antagonist och de fick straff förkortat och det är klart vi ska kunna diskutera det här för det påverkar oss på ett och annat sätt! Så sluta gnälla som en babys!
Barcelona Kom tillbaka Xavi
2016-12-20 17:12
Eller så har Real Madrid faktiskt inte gjort lika mycket fel som oss? Så kan du ju också vara. Liksom hur ofta värvar Real Madrid små kids? Väldigt sällan. Hela grejen var patetisk när Zidanes söner blev straffade, killar som alltså bott i Madrid i 15 år. Så jävla löjligt. Jag tror faktiskt inte Real gjort ett enda fel här. CAS är inga idioter direkt, dom vet vad dom gör. Anledningen till att dom fortfarande är straffade i Januari är för att Fifa inte vill medge att dom skämt ut sig med deras ban.
Barcelona LennyRomario
2016-12-20 17:11
Real får alltså sitt straff kortat, och i ärlighetens namn tror jag det är perfekt för väldigt många Barcelonafans! Nu kan ni sätta på er offerkoftan i ett par år till. Ni kan bekräfta inför varandra att CL-lottningar är riggade, domare är mutade osv osv osv. Det är ju perfekt. Det verkar vara ett starkt bränsle för många supportrar, och har så varit väldigt länge. UEFA är riggade till Madrids fördel. FIFA? Självklart! Någon objektiv människa kanske protesterar, det var ju trots allt var FIFA som gav Real Madrid två fönster avstängning, och avslog deras överklagan. Men vadå, det måste väl vara så att FIFA och CAS är i maskopi, allt var bara en stor rökridå. Att CAS avslog Blatters överklagande på sex års avstängning är såklart bara för att det vore för uppenbart att FIFA och CAS är sängkamrater annars. Jag vägrar att tro att CAS är en organisation som går Real Madrids ärenden, lika lite som jag tror att Mourinho hade rätt när han på sin presskonferens menade att Barcelona, UEFA och domarna var i konspiration. Att det var "omöjligt" att vinna över Barcelona. Alla som använder sig av samma retorik nu är ju precis som Mourinho, bara på andra sidan av myntet. Samma logik, samma argument, men motsatt sida. Vi låter läromästaren Johan Cruyff avsluta: “Barcelona were always thinking about inferiority, they had Madriditis. We were always thinking we were the victim but in my way of thinking there was no victim. I said: ‘Let’s look at ourselves, let the rest do whatever they want; we know what we want.’”
Barcelona Carles Puyol Beast
2016-12-20 17:10
Återigen vem fan bryr sig om Real Madrid... Ni lägger så mkt energi på fel klubb och hur orkar ni. Lägg den energi på vår käraste klubb så blir vårt forum ännu bättre samt bättre nivå också. Man kommer in här för skriva något om Barca sen tittar man då skrivs det nästan lika mkt om Real på vårt forum men herre Gud. Jag kan förstå att man vill skriva något men MOD borde agera. Detta ser inte fint ut när man kommer in o läser på vårt forum. Killar om jag var i er situation så hade jag hellre skrivit om Barca bara en tanke. Lite jobbigt för oss som vill så gärna fokusera på Barca men all fokus blir åt Real så ja det är tråkigt. Kanske dags att avregistrera mig för jag har tröttnat på vårt forum. Jag skäms för att det känns att folk glömmer bort vilken klubb som är viktigast att lägga energi på. Ni får ha en skön kväll.
Barcelona Soko
2016-12-20 16:59
CAS har alltså kortat ner Reals förbud och de kommer inte kunna värva i januari men får göra det i sommar. Dessutom fick Real sänkt böter från 300 000 till 200 000 euro.
Barcelona Cule4life
2016-12-20 16:34
Får man fråga dom som vet. Vad är det Fifa o resterande tjänar på att gynna r7 o real. Vad är det dom har som gör att Fifa beter som en toffla. Är det att Perez matar miljoner under bordet? Det måste ligga ngt mer bakom. Någon hållhake av något slag kanske.
Barcelona El Pistolero #9
2016-12-20 16:32
Bartomeu on Real Madrid having their FIFA ban reduced: “We will talk with our lawyers who were the same ones [which Madrid used] and find out what the differences in the two cases were." “If everything was the same then the punishments should have been the same.”
Barcelona Fuerza
2016-12-20 16:23
Real Madrid får lite specialbehandling. Inget under solen nytt.

För att dra en liknelse är Real Madrid den där lilla bratgossen i klassen som får mer tid och uppmärksamhet från läraren än de övriga 19 barnen i klassrummet enbart för att han skriker efter uppmärksamhet och råkar ha föräldrar med mycket kapital som pressar lärarna under utvecklingssamtalen när sonen underpresterar.

Måste vara skönt att alltid ha flera instanser som knuffar en framåt hela tiden och få en att framstå som bättre än vad man faktiskt är. Vi minns ju att Blatter & Co förlängde Ballon d'Or-röstningen med 14 dagar bara för ett par år sedan (utan någon vidare anledning).
Barcelona Barca4life98
2016-12-20 15:49
Injesta Men jag då? Med mina tap-in's ;) Skämt åsido, skön lista!
Barcelona Injesta
2016-12-20 15:15
Blev inspirerad av Katalano, tjuvstartar med en inofficiell lista några dagar innan jul. Jag är både jury och domstol. Inga mutor har överlämnats, tyvärr. "Årets räddning": Tyvärr Ter Stegen men du får kliva åt sidan för årets räddning står Iniesta för. Han kastade sig in och räddade inte bara Barcas mittfält utan även barcas spel och kanske t.o.m Luchos jobb? "Årets försenade byte": den tredje december skulle Masherano få kliva upp och Umtiti få kliva in. Femton dagar senare gjordes bytet vi alla hade skrikit oss hesa över i mötet mot ärkerivalerna. Bättre sent än aldrig? "Årets semestertripp": Barcas picknick till Vigo den 2:a oktober. "Årets genombrott" Umtiti! Inget snack om vem som ska spela bredvid Pique! "Årets mål" 2-0 målet mot "lillebror". Det kommer att stå "Suarez" i historieböckerna. Men alla vet vem som gjorde't. "Årets stolpskott" France football . Dom kommer se ännu dummare ut när FIFA delar ut sitt pris. "Årets den vandrande vålnaden": Paco. Ibland slinker han med i startuppställningen, men han hade lika gärna kunnat vistas på läktaren. Skillnaden är hårfin. "Årets Tiki-Taka" går till Kröjff. Likt Barcas spel i fornstora dagar har skribenten i sitt "possession" liknande inlägg trollbundit läsaren. Vägen till mål har ofta varit lika vacker som själva målet. " Årets Iniesta" Går till Bollinnehavet. Likt Iniesta har skribenten en extremt hög lägsta nivå, tyvärr så dyker hans " passningar" upp allt för sällan. "Årets Guardiola" Går till Katalano. Klok som få och med knivskarpa analyser vägledare han skribenter runt ett ibland ganska slingrigt forum. En förskolepedagogs tålamod och en ton som lägger en harmonisk nivå. "Årets Xavi":Går till Barcadinho. Likt Xavi får han med enkla metoder även det svåra att verka enkelt. Sätter inte en"fot" fel på forumet. Okej, nu tycker några att jag skrivit ett inlägg lika lång som rena " Sagan om ringen" så jag slutar här. Om det blir nåt formellt pris så nominerar jag de ovan nämnda skribenterna för vilket pris ni i juryn tycker att dom passar bäst till.
Barcelona Meneysuarez91011
2016-12-20 15:10
Ingen i denna fotbollsvärld som är förvånad gällande förkortande av Real Madrids straff. De kanske är som någon säger, att de skött det bättre, eller så är det Perez som vanligt. Skitsamma egentligen, eller? De får värva till sommaren, men vad gör det oss egentligen? Deras senaste "stora" värvningar så som James, Bale osv har ju inte varit så skrämmande. James petad och gråter i media om hur han vill lämna, Bale mer skadad än på planen. Danilo då? Haha, behöver jag säga nägot? Äh skitsamma, detta skrämmer inte mig inför sommarens fönster. Hoppas Real gjort mer rätt än vad vi gjorde och därför får detta korta straff. Förövrigt Cules, vad tror ni om vinterns transfer? Värvar vi något bra eller bara typ Srna?
2016-12-20 13:43
[QUOTE=LennyRomario]Har du nån källa på det? Verkar ju helt absurt. Tänk dig följande dialog. "Vilka advokater ska vi ha?" "Vi tar advokaterna Barca hade!!" "Men Barca fick ju inte ens sitt straff kortat?" "Nej. Men det är de enda advokaterna jag har telefonnumret till" Det absolut enda jag kan tänka mig är advokaterna i så fall kontaktar Real och har insett var det gick fel senast. Men knappt det verkar rimligt. [/QUOTE] Bartomeu har tydligen sagt det i en pk.
Barcelona LennyRomario
2016-12-20 13:22
@El Pistolero #9:
Har du nån källa på det? Verkar ju helt absurt. Tänk dig följande dialog. "Vilka advokater ska vi ha?" "Vi tar advokaterna Barca hade!!" "Men Barca fick ju inte ens sitt straff kortat?" "Nej. Men det är de enda advokaterna jag har telefonnumret till" Det absolut enda jag kan tänka mig är advokaterna i så fall kontaktar Real och har insett var det gick fel senast. Men knappt det verkar rimligt. tillägg: Lite forskning säger mig dock att Real var representerade av en advokatbyrå från Barcelona. Så verkar ju allt mer troligt.
2016-12-20 13:16
Barça och RM har använt samma samma advokater när man överklaga, den ena klubben lyckades, medan den andra misslyckades. Korruption så det skriker om det, but hey "UEFALONA"
Barcelona Barcelonistas
2016-12-20 13:12
Skämtet Guti är i farten igen där han hävdar att Bale och Ronaldo också hade klarat av att göra sådana dribblingar som Messi... Haha denne Guti minns ni vilket skämt han var när han spelade i Real? Han var aldrig en stor spelare och kmr aldrig bli ihågkommen.
2016-12-20 13:11
Lenny Där ser man. Dom har faktiskt blivit dömda men straffet har kortats. Kan vara jobbigt för Real Madrid om James försvinner nu i Januari vilket jag tror. CAS är inte att leka med och min uppfattning är att dom alltid gör rätt och är rättvisa av sig. Liksom att straffa Zidanes söner lät sjukt i mina öron från första början. Man bara Wtf?
Barcelona LennyRomario
2016-12-20 12:59
@Kom tillbaka Xavi:
Fast de är avstängda ett fönster, va? Nu i januari. Men det är ju i och för sig i stort sett som inget straff, inte många vettiga köp som görs i januari. Men i övrigt håller jag med dig; CAS har man ju fortfarande respekt för. Så antingen har inte Real gjort samma sak som Barca, eller så har de haft ett smartare försvar.
2016-12-20 12:55
Tycker vi alla ska ta och njuta av Messi så länge vi har chansen, inte bara cules utan även madridistas och andra fans. Herregud vilket jävla fotbollspelare. -- Cas har upphävt Real Madrids straff. Nu vet jag inte vad Real gjorde fel från första början men CAS är kända för att vara rättvisa och att alltid göra rätt så det kan faktiskt vara så att Real inte felade så mycket som tidningar påstått.
Barcelona Reymar
2016-12-20 02:58
På tal om brott mot fotbollen kolla vilken klasskillnad på dessa herrar. Den ene ser ut som en amatör jämfört med den andre..
Barcelona Gio Style
2016-12-20 02:38
Fin derbyseger och fina insatser av Messi och Iniesta.
Iniesta är min absoluta favoritspelare och sonens första matchtröja hade faktiskt Iniestas namn på ryggen trots att Messi redan slagit igenom som världens överlägset bästa spelare.

Man förundras över vilken skillnad det blir i vårt spel med Iniesta på plan, speciellt när han är i bra form. Jag undrar också hur det kommer sig att Luis Enrique INTE noterar detta? Alla mittfältare vi plockat in är rätt lika varandra och ingen av dem klarar av att kontrollera tempot tillräckligt. Är det inte dags att han inser taktikens brister och plockar in en kontrollerande mittfältare?
Låt gå om han inte vill köra med det varje match, men han måste ju ändå se hur mycket bättre laget spelar när man kontrollerar bollen än när man kör det här rakare spelet. Sen behöver ju också Iniesta lite avlastning av en spelare med liknande egenskaper. Han har inte många säsonger kvar den gode Iniesta och skadorna kommer allt oftare nu.

Verratti har bra workrate förövrigt, han är inte bara passningsskicklig utan sköter sitt defensiva jobb också. Sällan man ser en spelare såpass klippt och skuren för Barca, vore för sjukt om han faktiskt aldrig spelade hos oss under sin karriär. Ett brott mot fotbollen.
2016-12-20 01:18
[QUOTE=Barca4life98]El Pistolero Har du någon koll på Srna? Länge sen jag såg honom spela. [/QUOTE] Nope, att kolla på Shakhtar o ukrainska ligan är väl inte det mest lockande. Var väl helt ok i EM. Fågetecken kring hans speed, men är bollsäker o har en väldigt bra högerdoja.
2016-12-20 01:11
[QUOTE=DM1982]Surras lite på twitter om att Real inte kommer få transferförbud. Ska bli intressant att se om det stämmer. [/QUOTE] Då får Barça agera. Lite rättvisa ska det vara. Perez mutor får inte vinna.
Barcelona Soko
2016-12-20 00:06
dm1982
Spelarna slutar semester och återvänder till träningen den 30 december. Hoppas det kommer att gälla alla. MSN och Pique har då varit lediga i 11 dagar och de andra i 7 dagar .
Annons: