/spanien/barcelona/forum/6547.aspx/spanien/barcelona/forum/6547.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Coach Pep,
2013-08-24 01:31
Fredagsunderhållning signerad Jordi Alba, måste ses. http://img11.imageshack.us/img11/2018/pvg.gif http://img14.imageshack.us/img14/6052/j4e.gif http://31.media.tumblr.com/c178ce1e7192aafa580c5f3edcd5942c/tumblr_mivvuuWRME1rf2l7eo1_250.gif http://thebiglead.fantasysportsven.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2013/02/jordi-sergio-get-off-me-bro-2-26-13.gif Inga kommentarer..
Barcelona B-Guden
2013-08-24 01:22

@Zibarca ~ Hakuna maTata:

länk ;)?
Barcelona Zibarca ~ Hakuna maTata
2013-08-24 00:16
@Nicke94 Troligen inte. Haha såg precis ett klipp på Youtube där Zidane, under tiden i juve, berättar att hans favorit lag var Barca. :-)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Nicke94
2013-08-24 00:05
jag menar kommer Messi hinna bli frisk till matchen mot malaga på söndag? ?
Barcelona Nicke94
2013-08-24 00:02
Kommer Messi spela mot malaga? ?
Barcelona Smogen
2013-08-23 23:19
Haha...varje gång jag blir riktigt irriterad på hur usla Barca är när det gäller att värva spelare tänker jag "äsch...det kunde varit värre, man kunde ha varit Arsenalfan".
Barcelona koeman92
2013-08-23 22:15
Haha skön bild. Kanske vi borde göra något liknande, fast med namn på mittbackar som ryktats till oss men aldrig värvats.
Messili
2013-08-23 21:43
Gilla Svensk Läktarkultur på Facebook för Videos och Bilder!
Barcelona Rambla~
2013-08-23 21:40
H.Alavi Aha, då förstår jag, tack.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-08-23 21:22
Rambla

Under den sista matchen i Ligue 2 stormade massa supportrar Monacos hemmaplan med fyrverkeripjäser och annat som fick förbundet att straffa klubben. En domare blev attackerad i ansiktet har jag för mig.

Det var tänkt att Monaco skulle starta i Ligue 1 med 2 minuspoäng och få spela en match hemma utan tomma läktare. Klubben överklagade och fick rätt men bara vad det gällde poängen. Deras straff från den dagen är vad du ser idag i TV-rutan.

Helt dött.
Barcelona Rambla~
2013-08-23 21:18
Monaco spelar just nu match hemma mot Toulouse och det är helt tomt på läktarna. Då menar jag helt tomt, bara funktionärer på arenan. Det ekar som fan när man hör spelarnas och tränarnas rop, helt surrealistiskt alltså. Vad har hänt, har de fått något straff eller så? Slösat för mycket pengar kanske? :P
Barcelona Grimaldo
2013-08-23 20:52
@barcastuff: Juvenil A player Antonio Sanabria has been called up by PAR for World Cup qualifiers against BOL on 6 Sep and ARG on 10 Sep #brazil2014

VM-kval!! Han kan spela mot Messi och Mascherano. Han måste flyttas upp till B-laget.
Barcelona Vampíro
2013-08-23 20:16
@~Més que un club~:

Det är efter ligasegern säsongen 2004/2005. Han ropar "Madrid cabrón, saluda al campeón", kan i runda slängar översättas till: Madrid era jävlar, hylla mästarna! Ett av de mest klassiska citaten i Barças historia. Samuel Eto'o, legend since day one!
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-08-23 19:43
1-1 är ett bra resultat att ta med oss hem. Atlético måste gå för vinst på Camp
Nou. Angående Messi så måste man ta en titt på hans skada, träningsprogram och matchande. Han har nu haft skadeproblem i slutet av förra säsongen och början av denna efter att under fyra år inte haft några som helst problem.

Hellre att han får lite vila ibland och är i toppform inför de viktiga matcherna. De finns faktiskt vissa ligamatcher vi bara ska vinna på ett enkelt sätt även utan världens bäste. Men han måste vara frisk i de tuffa möterna. Nu var han inte i form mot Atlético och vi misslyckades med att vinna, och även om han spelar mot Málaga kommer han inte vara i form där heller, en jättesvår bortamatch där tre poäng blir väldigt tufft att plocka hem och där det hade varit en betydligt lättare uppgift med en frisk loppa. Tyvärr så känns ett poängtapp där väldigt troligt. Samma sak matchen efter där vi har Valencia borta som alltid brukar skapa problem för oss. Det är ett tufft spelschema vi har såhär i början medan Real ska vinna alla sina fem första om de har fullt fokus. Vi riskerar att hamna i samma situation som de gjorde förra säsongen om vi inte spelar på topp under de första omgångarna.

Annars tror jag inte Atlético kommer att bli försvagade av Falcaos flytt. Tvärtom tror jag de kan prestera en bättre fotboll den här säsongen. De har fått in en sjukt billig Villa som kommer att få en nystart, minst 15 mål om inte mer bara där. Samtidigt har man Diego Costa som är en otroligt viktig spelare samt ett disciplinerad, kollektivt försvarsspel som kan räcka långt både i ligan och CL.
Barcelona ~Més que un club~
2013-08-23 19:37
Vampíro (Barcelona) Vad säger Eto'o?
Barcelona ~Més que un club~
2013-08-23 19:37
Vampíro (Barcelona) Vad säger Eto'o?
Barcelona Nesto
2013-08-23 18:59
Tikitaka Knappast. Alla de där citaten brukar alltid vara "skitcoola" och aldrig riktiga.
2013-08-23 18:57
Alves: "Messi injury? Injuries are part of football, you work with your body. A Ferrari every now and then needs to go to the garage."

Alves: "The coach is insisting a lot that we should recover things. We should run more than the opponent, compete harder, press more..."

Alves: "I talked with Abidal and he's happy I'm wearing his shirt number now. He marked me, both on and off the pitch." #fcblive
2013-08-23 18:57
Barcelona tikitaka
2013-08-23 18:14
@FCBlaugrana:

Är detta något som herr Ibra verkligen har sagt? haha kung i så fall!
Barcelona Vampíro
2013-08-23 17:45
@Gabriel:

Det där finns inte ens på kartan, tror aldrig att han skulle få för sig att gå dit igen efter hur de behandlade honom som yngling. Även jag rankar Eto'o som en av mina all time favoriter, han är för envis och har för mycket stolthet för att bara glömma allt och göra något sådant. Lägg till att han hatar Madrid.

Obs! Sänk volymen innan länktips.
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-23 17:33
"Cristiano is a lucky guy, he always gets first row tickets to see Messi win awards" - Zlatan Ibrahimovic
Barcelona Deulofeu
2013-08-23 16:37
Dongou & Bagnack jag är sjukt sugen med men kör el ultimate utan nästan bara pro...
Barcelona LeoMessi
2013-08-23 16:29
Bentley King (Barcelona) Den artikeln är spot on! Självklart så behöver vi en till back, men det är bara så mycket en back kan göra när lagkamraterna fuskar i defensiven och dom tvingas täcka alldeles för stora ytor. Vad hade tex Silva kunnat gjort annorlunda som inte mascherano eller Pique gjorde? Hade han stått och täckt Villa så hade Turan bara behövt springa in i straffområdet eftersom han hade haft yta till det. Dom gjorde det dom kunde, minimera risken och hoppas på att någon i mittfältet gör sitt jobb och täcker Villa. Vårt presspel är mycket bättre, vi pressar väldigt bra på motståndarens planhalva men blir lata när det gäller att springa hem och försvara när motståndaren lyckas spela sig igenom vår press.
Barcelona Dongou & Bagnack
2013-08-23 16:23
Är det bara jag som inte kan vänta tills FIFA14 kommer ut, framförallt ULTIMATE TEAM.
Barcelona Gabriel
2013-08-23 16:13
På tal om Eto'o, en av mina absoluta favoriter någonsin i klubben, så sägs det ju att han ska ha erbjudit sig själv till Real Madrid. Alltså, jag hoppas verkligen att det här ryktet inte stämmer. Jag älskar Eto'o alldeles för mycket för att klara av det. Jag skulle ta det sjukt personligt om det stämmer att han erbjudit sig själv till dem.
Barcelona Shanghai - Gerardo "Tata" Martino
2013-08-23 16:08
Eto'o och Yaya, två spelare som inte går att undvika och älska. Två spelare som gav allt under sin tid i Barcelona. Hoppas att en av de kommer tillbaks!
Barcelona Bentley King
2013-08-23 16:03
Ni som tjatar dag in och dag ut om att barca måste köpa en mittback, snälla läs denna artikel! Jag hoppas att ni förstår att barcas försvars problem har mer än våra mittbackar och presspel att göra med
Barcelona Deulofeu
2013-08-23 15:58
Yaya är ju en helt unik spelartyp finns faktiskt ingen som honom.

Grym defensiv otroligt driv med bollen kraftfull ett monster som tom kan spela mittback på ett mycket bra sätt.

Stenhårt skott bra frisparkar jag kommer inte på någon spelare som kan allt han kan.Man vill ju helst se honom som en offensiv lirare som i City där har han funnit sin roll perfekt han är för bra för att "bara" städa ett mittfält men om han saknas ja tänk er honom i Bayern matchen hade det slutat 4-0 och 0-3 nja tror knappast det.

Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-08-23 15:46
Yaya har alltid pratat hjärtlig om Barca. Men så fort en spelare vill ha kontrakts förnyelse skickar de iväg de.
Annons: