/spanien/barcelona/forum/6545.aspx/spanien/barcelona/forum/6545.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona koeman92
2013-08-23 08:34
Eto'o offers himself to Madrid [diariosport]

Någon som vet något mer om det här? Finner det väldigt konstigt om det nu stämmer.
Barcelona Deulofeu
2013-08-23 08:32
Om man kollar de mittbackarna man följer så är ju en av dem slående lik en spelare som precis blivit bortkörd från oss med samma bakgrund.

Vänsterback oftast men har nu börjat spela i mitten e del också.

Vem minns inte hans kanon senast i europa league?
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-08-23 08:00
Júnior - Culé hasta la muerte Nani bytte till nummer 27 för att hedra sin döda vän, Chucho Benitez, så det argumentet köper jag inte..
Barcelona Massimo Tiki Tata
2013-08-23 06:23
Enligt sport så har Ter Stegen valt att inte förlänga med Mönchengladbach då han vill spela i turneringar som CL och EL. Hans kontrakt går ut 2015 så hoppas att ledningen kan lyckas värva honom senast nästa sommar, det blir perfekt då Valdes förmodligen gör sin sista säsong i klubben.
Vill inte Mönchengladbach att han ska gå gratis så måste dom sälja nästa sommar :)
Ronaldinho the original
2013-08-23 03:41
@Bàckis:

Det är inte Real som la upp bale tröjan utan det var Adida. Ja, det va vackert för att man fick se en la liga legendar komma tillbaks till Real och göra mål i hemma arenan. Tycker också att Ronaldo visa respekt när han gav Raul nr 7
Barcelona Rambla~
2013-08-23 00:07
Från att följa spelare till att faktiskt värva någon är ett väldigt stort steg. Speciellt i Barca. Just sayin'.
Barcelona Júnior - Culé hasta la muerte
2013-08-23 00:03
Mundo Deportivo skriver att vi följer (som "FCBlaugrana" var inne på): Samuel Umtiti (19 Lyon), Steve Yago (20 Toulouse), Tiago Ilori (20 Sporting), Diego Reyes (20 Porto). Unga mittbackar med andra ord. Intressant, indeed!
Barcelona Rambla~
2013-08-22 23:46
FCBlaugrana Han spelar väl ofta vänsterback?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2013-08-22 23:44
Willian hade gjort läkarundersökningen hos Tottenham, pappersarbetet med kontraktet var påbörjat. Helt plötsligt säger Anzhi att de inte accepterar Tottenhams bud, fast de tidigare redan gjort det. Tydligen har ryssen i Chelsea gått in och lagt ett bud på Willian just bara för att Tottenham inte ska få honom. För Chelsea behöver ju verkligen Wilian? Då har Mourinho inte ens bett om att få spelaren utan Roman gör det bakom ryggen på Mou. Chelsea, just en snygg klubb. Man blir ju äcklad.
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-22 23:40
Barca följer Samuel Umtiti (Lyon) enligt Mundo Deportivo. Stortalang!
Spännande. (mittback ska sägas för er som inte har koll)
Barcelona Vamos Blaugrana
2013-08-22 23:32
Júnior - Culé hasta la muerte (Barcelona) Har för mig att det var för att Valencia tyckte att siffran 7 var för stor börda för att bära, är dock inte helt hundra.
Barcelona Blaugrana91
2013-08-22 23:31
Seröst publiken på Bernabeu är konstiga, ska tydligen ha buat ut Casillas..
Barcelona Rambla~
2013-08-22 23:19
Bale får samma nummer, 11, som floppen Owen. ;)
Barcelona Rambla~
2013-08-22 23:15
Ja, och jag sa också att han blir stirrig när han spelar. Fast till skillnad mot dig som vill att han kastas bort, skiter jag i det. För jag anser att de skall satsa på honom, att de bygger upp hans självförtroende och det görs med speltid och förtroende. Jag är beredd att offra några mål i baken och misstag när han spelar, om det hjälper honom i sin utveckling.
2013-08-22 23:13
Lite off topic spekulationer.

Bale närmar sig ett flytt till Madrid och man är förmodligen timmar ifrån att det blir officiellt. Hans tröja är tydligen redan tillgänglig på deras officiella shop dessutom.

Enligt rykten så har Ronaldo bett om att Di Maria ska få stanna i klubben. Spekulationerna fortsätter i form av att man får uppfattningen om att han inte vill att Bale ska anlända. Han har dessutom inte velat uttala sig kring en värvning av walesaren, vilket ger en negativ uppfattning av situationen enligt mig.

Om vi nu fortsätter till händelserna i Manchester så har Antonio Valencia precis bytt nummer från 7 till 27. Nummer 7 står nu med andra ord utan en spelare och man har dessutom inte värvat in någon mittfältare till klubben. Förstår ni vart jag är påväg?

Lite galna spekulationer en tråkig torsdagskväll som denna.
Barcelona The Master#16
2013-08-22 22:55
Rambla
De är inget nytt för mig för mig att han var var väldigt bra under u21 EM han var till och med klockren!
det ja sa var bara att han ser skitnödig ut när han spelar i A laget och att Busi och song ska gå före han när de kommer till MB positionen. Inget okunnigt!
Länktips: ½
Barcelona Vampíro
2013-08-22 22:06
Sa det redan för en månad sen det blir ingen mittback i år. Trots att de har haft flera år på sig så misslyckas man ännu en gång med sill viktigaste uppgift under sommaren. En detalj som dock gör mig besviken på Martino är att han precis som Tito verkar vilja ändra på så lite som möjligt. Han fortsätter att lira Mascherano som back och Fábregas som anfallare, något som egentligen är Guardiolas experiment. Det är knappast deras bästa positioner och han verkar endast köra med det för att det vart så innan.

Nu när vi äntligen fått in någon utifrån så såg jag fram emot att se nya idéer och lite nytt tänk istället verkar det bara bli som vanligt, på gott och ont. Vi har ända sedan CL vinsten på Wembley haft i stort sett samma trupp, finns stor risk för mättnad, det har vi sett prov på under vissa toppmatcher senaste säsongerna.

Det var från ledningens håll snack om att 3-4 spelare skulle värvas in men man insåg ganska snabbt hur useless de som styr i klubben verkligen är. När en värvning till Barça B tar drygt en månad så fattar man att något inte stämmer, det blir inte många tunga nyförvärv till A-laget heller.

Negative rant over!
Barcelona B-Guden
2013-08-22 21:50
@The Master#16:

Busquet och adriano kan jag hålla med om ska gå före Batra men ser jag Song på mittbacksplatsen igen så åker jag personligen till Barcelona och spottar i handen och örfilar tränaren på camp nou!
Song var nog den sämsta mittbacken jag någonsin skådat, och då har jag sett division 7 matcher i sverige
Barcelona Rambla~
2013-08-22 21:29
Gabriel Ja jag har väl också insett det. Det är bara en sista desperat förhoppning man har att de tänker om. Zubi lyckades åtminstone till slut ro i hamn värvningen av D Suarez, efter att ha slitit med den i ca 4v. Kudos Zubi!
Barcelona Bàckis
2013-08-22 21:27
Samtidigt som man spelar "avtackningsmatch" för Raúl på Santiago Bernabeu slänger Real upp Bales tröja till försäljning. Vackert sätt att hedra sin största ikon!
Barcelona Gabriel
2013-08-22 21:18
Rambla

Personligen har jag redan accepterat att det inte kommer någon ny mittback. De har haft hela sommaren på sig, varför skulle de klara av det nu när det bara återstår ett par dagar av fönstret?
Barcelona Rambla~
2013-08-22 21:14
The Octopus of Badia Därför hade det känts tryggare att få in denna mittback nu istället för till våren. Då hade han varit någorlunda bekväm i klubben efter att ha tränat en hel höst med laget, kanske tom fått lite speltid också. Då hade han gå innyill våren och göra ett bra jobb. Istället för att värvas in i januari och då kanske tvingas kastas direkt in i hetluften.
Barcelona Barcelonistas
2013-08-22 21:08
Sorry för slarvigt inlägg!.
Barcelona Barcelonistas
2013-08-22 21:06
Folk överdriver lite r dom ger att det inte kommer hålla. Allt handlar om presspelet egentligen. Under Peps sista år hade vi Masken som MB och vi dominerade Cl och borde ha lirar Cl final. Trots att vi inte hade så bra MB så lyckades Barca ändå att hålla igen defensiven.
Barcelona Rambla~
2013-08-22 21:06
The Master#16 Snälla, uppträd inte så okunnigt. Ja, Bartra blir skitnödig när han spelar. Det finas en anledning till det, de har förstört hans självförtroende när de istället borde ha byggt upp det successivt genom behövlig speltid. Det är värt offra några baklängesmål i matcher man ändå kommer vinna. Bara man ger honom speltid så att han utvecklas. Tito borde ha gjort det istället för att jaga ett korkat poängrekord. Talang? Ja, han har faktiskt det. Han sista säsong i Segundan var han seriens bästa mittback. Han var klockren i det vinnande U21-laget i Em. Det finns en anledning till att lag som Inter, Valencia, Villarreal mfl har varit ute efter honom. Du tror väl inte på fullaste allvar att han alltid spelat så nervöst i hela sin karriär?
2013-08-22 21:03
Rambla Exakt. Det gäller nu för ledningen att man redan nu skickar iväg ett gäng scouter för att planera inför framtiden, kortsiktigt eller långsiktigt. Man får absolut inte begå samma misstag som innan, att man väntar tills fönstret öppnar för att sedan bestämma sig över vem man vill värva in. Helst att man redan innan januarifönstret har kommit överrens med både klubben och spelaren. 'Operación Central' kommer bli svårare att lösa nu. Man ska hitta en mittback med rätt kapacitet som dessutom inte spelar i årets Champions League. Det kommer förmodligen bli en sk. oprövad mittback man får gå efter, antingen i Syd Amerika eller i holländska Eredivisie. Det jag oroar mig över att man återigen misslyckas, tyvärr...
Barcelona Gio Style
2013-08-22 21:01
@Rambla~:

Tata sa att hans tanke var att Busquets skulle gå in där och Song på Busquets plats. Rättar dig enbart för att du inte ska behöva oroa dig över att Song kan komma att spela mittback :)
Barcelona Grimaldo
2013-08-22 20:59
Eftersom att Suarez ska flyttas upp nästa säsong till A-laget, så vill jag se honom spela några matcher denna säsong. Spanska cupen vore en bra möjlighet.
Barcelona Grimaldo
2013-08-22 20:59
Barcelona The Octopus of Badia
2013-08-22 20:57
Rambla~

Jag tror inte att han sade riktigt så va? Det var snarare så att han tänkt byta in Song ifall en mittback gick skadad, och sedan dra ned Busquets som mittback. Jag känner ingen större oro kring vår mittbacksuppsättning nu under hösten, men senare under våren hoppas jag att vi får in ytterligare en mittback under januarifönstret som kan hjälpa oss i CL-slutspelet.
Annons: