/spanien/barcelona/forum/6540.aspx/spanien/barcelona/forum/6540.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2013-08-25 19:39
Atletico ser bra ut, 3-0 efter första halvlek mot Rayo.
Barcelona Pep #4
2013-08-25 19:33
Shanghai

Tror du vi värva Neymar för att sätta han på bänken? han värvades för en summa som betyder att han ska klara av ett sånt här motstånd hur lätt som helst.
Barcelona Shanghai
2013-08-25 19:28
Intressant att se vilka Tata ska spelare han startar med. Valdés i mål är given. Sedan är backlinjen den samma som i senaste matchen förutom att jag vill se en glödhet brasse i Adriano istället för Alba. Alba har haft en formsvacka på sistone. Mittfältet är också den samma. I anfallsfrågan blir det lite spännande att se hur Tata ställer upp, skall han spela med Cesc som falsk nia eller Neymar som tar en plats i elvan direkt. Jag själv hade valt... Sanchez - Cesc - Pedro Neymar kan inte slängas in i elvan direkt mot ett starkt Málaga. Tror att det blir lite för mycket för honom, så brassen får nöja sig med ett inhopp. Tello vill jag även se komma in i slutet av matchen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Vampíro
2013-08-25 19:26
City är sämre än Barca på hörnor, de låter lille Fraiser Campbell nicka in två mål på drygt 10 min.

Snyggt mål av Negredo nu.
Barcelona Massimo Tiki Tata
2013-08-25 19:01
3-2 bra jobbat Cardiff, visar att motivation slår pengar alla dagar i veckan :)

Läste nyss att Thiago har skadat sig och blir borta i ca 2 månader, jobbigt läge för honom.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2013-08-25 18:57
Capitan Perfekt startelva med Neymar på Messis position, tror det skulle funka utmärkt. Men som du redan nämnt så tror jag inte Tata startar så utan tror han ställer upp så här: Valdes Alves----Pique----Masken--Alba/Adriano Xavi---Busquets---Iniesta Alexis----Cesc----Neymar Det kan bli Pedro istället för Neymar, men jag hoppas verkligen Neymar startar ikväll då han är den enda tillsammans med Iniesta som kan göra det lilla extra som kan ändra en matchbild.
Barcelona Mido
2013-08-25 18:55
Cardiff mot man city vilken match
Barcelona barca_joe
2013-08-25 18:53
Cityforumet vill att pellegrini ska avgå redan. Pinsamma satar. Plastklubb. Stensäker på seger ikväll. Fabregas kommer fortsätta sin form och smälla in sina poäng.
Barcelona Júnior - Culé hasta la muerte
2013-08-25 18:51
@the cameroonians:
Haha sådana uttalanden "med att förstå sig på den europeiska fotbollen" ska verkligen inte komma från en person som tyckte att Zaragoza var kandidater till att vinna ligan, eller vad det nu var han sa, utan att veta att de spelade i Segundan...
2013-08-25 18:41
Vampiro Jag som hade Eto'o som min favorit när han spelade i Barca har accpeterat fotbollen som den ser ut idag. Jag hatar verkligen alla oljeklubbar som bara kommer och dammsuger hela marknaden på spelare. UEFA måste ju för i helvete börja agera med sitt jävla financial fair play som just nu inte betyder ett skit. Fotbollen kommer bli helt galen om ca 5-10 år om dom inte börjar agera snart...
Barcelona Pep #4
2013-08-25 18:39
Cesc i mittet är givet. Han gör alltid poäng och det är precis det Messis roll är.
Barcelona Vampíro
2013-08-25 18:32
Fyfan alltså tanken av att se Eto'o i Chelsea får en att må illa. Han har inget att göra i den smutsiga klubben.
2013-08-25 18:24
Nån som vet varför det står att jag har tippat 0-0? Har inte ens tippat nåt eller blir det så automatiskt om man väntar för länge?
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-08-25 18:24
Dill - Busquets!!

Ja, det stämmer. Neymar och Cesc har haft mycket fint samarbete, men ser hellre att man matchar in Cesc på Xavis position, så att han blir mer van vid att spela på den positionen än som falsk nia.
2013-08-25 18:22
@Massimo Tiki Tata:
Ja, fast han kommer ju att ha minst två i mitten också, vilket öppnar upp för Tello som alltid kommer att vara på kanten (om man väljer att spela med honom). EDIT: Du får tänka på att det oftast är ytterbacken och yttermittfältaren som oftast täcker upp på kanterna, så det kommer fortfarande att vara ganska packat i mitten även om han spelar på kanten.
Barcelona Dill - Busquets!!
2013-08-25 18:22
Hellre ha Cesc i mitten och neymar till vänster ikväll, de verkar kombinera fint tillsammans av det man sett från dem. Och hur kan man bänka cesc i och med den formen han är i just nu? Alexis tar högerplatsen.

Usual suspects i mittfältet antagligen men ser gärna ett inhopp från roberto!
2013-08-25 18:17
@Capitan \(^.^)/:

Är det inte bättre att han utgår från kanten? Motståndarna har sån respekt för honom att han drar på sig minst 2 försvarare och då sliter han isär försvaret och öppnar upp för den som spelar centralt i anfallet?
Barcelona Stoichkov~
2013-08-25 18:11
@Capitan \(^.^)/:

Det kan nog stämma. Vi får väl se honom ikväll hoppas jag från start. På onsdag vill jag se båda Messi och Neymar samtidigt. Är på plats då!
2013-08-25 17:53
@Massimo Tiki Tata:

Neymar är en mycket intelligent spelare som göra bra ifrån sig på alla offensiva positioner. Han är som sagt en mycket smidig och rörlig spelare med mycket fantasi som jag tycker kan utnyttjas bättre mot motstånd som parkerar bussen. Vi har sett i både brasilianska landslaget och Santos att han skiftar position mycket ofta. Oftast när det är defensivare motstånd rör han sig mer inåt i plan för att vara mer delaktig i spelet. Spelar han i mitten kommer han att vara mycket rörlig och inspirera sina medspelare att också "röra på sig mer", det har vi bl.a sett i landslaget.

Slutsats: Neymar gör skillnaden i mitten mot parkerade bussar.
2013-08-25 17:47
Ikväll hoppas jag på denna uppställning, även om det är inte är så stor chans att Tata ställer upp så.

Valdes
Alves Pique Mascherano Adriano
Cesc Sergio Iniesta
Alexis Neymar Tello

I sådana här matcher behövs det mycket rörelse och det skulle inte skada om Roberto fick starta eller göra ett tidigt inhopp.
Tello finns alltid på kanten och kan erbjuda speed, inspelningar och avslut. Neymars kvickhet, smidighet och fantasi behövs i mitten.
Alexis har presterat så bra på senare tid att han förtjänar att starta.
Cesc's form har varit fantastisk och spelet blev lite bättre mot Atl.M när han byttes in.
Adriano tycker jag borde starta då han är mycket bra både bakåt och fram. Dessutom tycker jag att Alba förtjänar 2-3 matchers petning pga hans någorlunda omogna beteende mot Atletico.
Barcelona petersays
2013-08-25 17:47
@Blaugrana91:

Men nu gör du ju samma misstag. Vad museet drar in är HELT irrelevant tills du har ställt det mot vad museet kostar. Ett museum med många besökare har större intäkter, men självklart också högre kostnader. Det som är relevant är hur mycket pengar som varje år blir över - alltså vad museet bidrar med till den övriga verksamheten. Och då är det skit samma om museet omsätter 50, 100 eller 300 miljoner. Marginalen kan vara så pass olika att vinsten hos tre olika verksamheter med ovanstående omsättning kan vara densamma.

Slutsats. Man kan anta att ett museum som omsätter väldigt mycket pengar, också går med stor vinst och bidrar med pengar till klubben. Men exakt HUR mycket pengar det bidrar med vet man inte. Alltså säger siffran 300 miljoner i omsättning jack shit! Alltså borde man vara försiktig med vad man slänger sig med för siffror.
2013-08-25 17:42
Ser att många har röstat på att Neymar ska spela central anfallare mot Malaga istället för Sanchez eller Cesc? Skulle gärna vilja höra anledningen varför.
Ronaldinho the original
2013-08-25 17:28
Vår lejon !! Vi saknar dig !!
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-08-25 17:24
Varför blir alla tränare en ärke svin så fort de anländer till Madrid? Direkt efter när de lämnar! Blir de helt jävla goa igen. Klubbens arrogans har inga gränser.
Barcelona Blaugrana91
2013-08-25 17:08
petersays

Jag förstår vad du menar. Men samtidigt om vi som klubb kan ha ett Museum som drar in mer pengar än vad i princip alla världens andra klubbar får från typ sina tröjsponsorer så är det ju ganska logiskt att klubben har stora resurser.

Museumintäkterna är ju trots allt bara en liten del av våra totala intäkter, lägg till enorma intäkter från reklam, media och Camp Nou. Att vi sen som sagt kan ha ett museum som drar in drygt 300 Miljoner kr gör oss ju inte svagare direkt.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-08-25 17:02
Tata Martino confirmed yesterday that both Malaga and Real Sociedad tried to sign him a few months ago, when he was still Newell's coach.
Barcelona tarrak - Oh-Oh-Oleguer
2013-08-25 16:55
@petersays:

Bra!
Barcelona petersays
2013-08-25 16:53
"eller har de lyckats byta ut sin fanbase så många gånger att den är glömd? "

Som besökare av Chelsea-forumet kan jag svara på den frågan: Nej.
Barcelona Rambla~
2013-08-25 16:42
Tydligen är det inte illa när Mourinho, Moyes eller tom Wenger snackar vitt och brett om andra kubbars spelare i pressen. Det värsta exemplet är ju Mourinho som nästan kräver att United ska släppa Rooney till Chelsea. Jag blir äcklad över den mannen. När dessa klubbars fans kritiserar Barça vid liknande situationer kan man ju tro att tredje världskriget håller på att bryta ut.
Barcelona tarrak - Oh-Oh-Oleguer
2013-08-25 16:26
Det skulle vara riktigt vidrigt att se älskade Etoo i Chelsea-dräkten, samtidigt roas jag lite av hur jobbigt jag vet att de Barca-hatande fansen har när de plockar in gamla blåröda ikoner. Just Etoo bör väl vara en av de mer hatade (vilket inte vill säga lite) efter Monkey of shit-incidenten eller har de lyckats byta ut sin fanbase så många gånger att den är glömd?
Annons: