/spanien/barcelona/forum/6538.aspx/spanien/barcelona/forum/6538.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca o Mort!
2013-08-26 13:36
Såg att några här inne hackade på Pique, jag var på plats i Malaga och han skötte ju sig felfritt nästan? Pedro var riktigt osynlig, Alexis skulle vara jävligt mycket bättre om han hade lärt sig spela utan att ta 4 touch varje gång han har sån jävla snabbhet och teknik den killen.

Och Neymar, vilken teknik killen hade när han stog ensam och värmde upp inför andra halvlek med Tata. Tycker annars alla skötte sig väldigt bra, satt i hörnet där Alves filmade fult som fan och höll för huvudet haha. Vilket vissel det blev! Han fick sig också en spottloska från Antunes såg jag på strumpan!
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-08-26 13:28
Barca ska ha scoutat Mangala i helgen. Bra där! Lite sent bara, ett antal fler klubbar är intresserade.. Hoppas vi kan ro hem honom ändå i vinter - förutsatt att han fortsätter leverera
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Leo y Cesc
2013-08-26 12:57
Någon som vet vilka tider laget tränar denna vecka?
Barcelona CuleForLife!
2013-08-26 12:57
Alba gjorde en fin första säsong i Barca, det har bara gått någon match hittills och han har inte så många matcher i benen ännu, det samma gäller för exempelvis Iniesta. Lite tålamod vore bra. Spelare som Sanchez och Fabregas är ju uppenbart heta, eftersom dom har en del att bevisa.
Barcelona the cameroonians
2013-08-26 12:38
@Shanghai:

Albas "dåliga" form kan i mina ögon kopplas samman med Iniestas dito.
När vampyren är som bäst öppnar det möjligheter för Albas främsta egenskaper, överlappningar och inbrytningar. Tyvärr har inte Iniesta kommit upp i sin normala nivå än, och det hämmar Alba en del då han blir mer defensiv, och det är inte där hans styrkor ligger, gammal ytter som han egentligen är.

Han slarvade en del i passningsspelet igår, men lyckades tack vare sin speed reda upp misstagen. Men jag håller med, han är inte så bra som han var i början av förra säsongen då han utan tvekan var ligans bästa vänsterback.

Vi får nog ge laget lite mer tid, det har trots allt hänt en hel del och säsongen är fortfarande i sin linda.
Barcelona Barcadinho.
2013-08-26 12:32
Såna all aroud spelare som Adriano växer inte överallt - väldigt nyttigt att ha i truppen. Adriano är dessutom trotjänare, klagar inte och alltid 100 när han kommer in (så länge kroppen håller). Han är värd varenda euro.

Som 1.70 ligan - jag vill också se Tello istället för Pedro, någon som utmanar.

Bra defensivt igår igen - Malaga hotade nästan ingenting, utom i några kaotiska minuter. Jordi Alba är den svaga länken i försvaret på sistone. Hoppas att han skärper sig.

Jag gillar att se Tata aktiv vid sidlinjen.

Trött på att målproduktionen fortsätter vara så jäkla beroende av Messi o att laget saknar en stark huvudspelare.

Matchens höjdpunkt - Neymar tar frisparken ifrån Xavi och Adrianos mål (målvakten borde rädda skottet, men tack för det).
Barcelona CuleForLife!
2013-08-26 12:16
Älskar Tata redan, han känns rakryggad i allt han gör och säger, alltid intressant att läsa eller se hans presskonferenser. Jag hoppas Messi är tillbaka i laget till matchen mot Atletico Madrid, men om han inte är 100 & ska han inte ens sitta på bänken enligt mig. Jag tror även att Neymar kommer få chansen mot start. Potentialen med Messi, Neymar, Iniesta och Fabregas etc känns enorm.
Barcelona Shanghai
2013-08-26 12:10
Har alltid tyckt att Alba presterar bättre i landslaget, men i Barcelona blir han sämre för varje match som spelas. Om Adriano är skadefri så skulle jag verkligen satsa på honom utan att tveka. Han erbjuder det som vi alltid saknar när ett lag parkerar bussen, dvs skotten utanför straffområdet. Han avlossar kanoner med båda fötterna utmärkt. Han är snabb och kan spela på alla positioner i backlinjen, mittfältet och anfallet. Tata bör köra mer med honom, för brassen tänker på VM.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2013-08-26 11:54
Efter gårdagens match vill jag bara hylla Adriano. Den killen har levererat varje gång han har fått spela varför inte göra honom till startman? Alba känns för kall för tillfället medan Adriano är stekhet! Längesen man såg en spelare som funkar så jävla bra med båda fötterna, sist vi såg en sån spelare var cirka 4 säsonger sen då snackar jag om självaste Pedro i sina glansdagar. Och nu snackar vi inte om enkla passar med höger och vänster ben, den här killen drar iväg ordentliga skott med båda fötterna, otroligt bra att han en sån spelare i truppen. Han är 28 år och är nog i sitt livsform just nu, kan nästan spela alla positioner och göra det med bravur, snabb som fan är han också. Alba har dippat rejält känns det som, och han måste börja bänkas för att han ska se allvaret. Pedro då, ojämnare spelare får man leta efter kan göra 2 mål och en assist i en match för att sen "sova" i två matcher. Bara kolla genomskäraren han fick från Cesc, en spelare med självförtroende skulle ta emot den bollen och sätta den bakom Willy, men Pedro får en usel touch och läget försvinner. På onsdag vill jag se följande elva: Valdes, Dani, Pique, Masch, Adriano(om han inte är skadad) Busquets, Cesc, Iniesta, Neymar, Messi, Alexis. Xavi har matchats hårt senaste tiden och han måste få bänka den här matchen, lets face it, det är Xavi som styr vår tempo och just nu känns det bara som om han vill ha "slow" tempo med hans sidledspassningar. Med Cesc får vi det där direkta spelet mot mål och det är just det spelet som gör oss mer farliga. Med det sagt hoppas jag på första titeln på onsdag. Visca!
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-08-26 11:53
Personligen längtar jag efter att se Tello springa förbi längs kanten igen. Den grabben har också känsla för mål!
Barcelona la barca
2013-08-26 11:22
Nu när messi är skadad iniesta är ur form och Xavi verkar ha passerat sitt bäst före datum, så tycker jag att neymar är vår bäste spelare. Alexis är i form och han sliter som ett djur men han kan varken göra mål eller assist, och Pedro är bra som inhoppare. Det vore tjänstefel om neymar inte får starta nästa match.
2013-08-26 11:18
Sorry, fel länk i förra inlägget.
2013-08-26 11:17
Grande Barca

Det finns massor av biljetter kvar till matchen, så det kommer inte att vara några problem att köpa biljett i luckan. Däremot kan det vara lite svårt att komma undan med 500:-, eftersom det bara är platserna längst upp som kostar mindre än det, om man inte vill sitta på kortsidan.

Hade jag varit i dina skor hade jag satsat på platser på den södra kortsidan, då sitter du bakom den visserligen lilla, men ack så ettriga skaran med fans som försöker hålla liv i stämningen matchen igenom.

En plats på sektionen ovanför denna skara går loss på €65, vilket är cirka 550 kronor. Visserligen kan man sitta direkt bakom dem, men där är sikten inte superbra men biljetterna är å andra sidan lite billigare, €49.
Barcelona Grande Barca
2013-08-26 10:52
kan inte va så kul o sitta högst upp men camp nou nåt äre iaf och om det e bra väder så äre säkert lugnt
Barcelona Leo y Cesc
2013-08-26 10:45
Grande Barca Det är 100 % säkert att köpa i luckorna och bör nog inte köpa utanför arenan då det förekommer falska biljetter. Runt 500 blir inte så svårt att köpa för men då räkna med att du sitter högst upp på arenan.
Barcelona Gio Style
2013-08-26 10:29
Älskar det faktum att Tata gillar att rotera en del i truppen.
Mycket bra för våra unga talanger och för våra stjärnor som får välbehövlig vila.
Barcelona Deulofeu
2013-08-26 10:16
Ikväll håller man hårt på Moyes bygge! På fredag håller man ännu hårdare på Peps bygge ha ha .

Jag unnar inte tolken något han är en ärkegris!
Barcelona Deulofeu
2013-08-26 10:14
Skönt med match redan på onsdag.Atletico i ruskig form plus att de vilade stora delar av laget ser riktigt bra ut för dem.

Ganska enkelt att förutsäga elvan tills på onsdag

Neymar---------Messi-----------Alexis

----------Iniesta----------Fabregas----

-----------------Busquets---------------

Alba--------Mascherano----Pique---Alves

-------------------Valdes-------------------

Allt annat vore tjänstefel.

Xavi måste få vila denna matchen då Fabregas håller en bättre nivå för tillfället.

Pedro ska starta från bänken då Neymar verkligen visat att han är rejält på gång gjorde mer på 30 min än någon anfallare under matchen.

Alba får starta främst för att Adriano förmodligen måste vilas.

Messi kommer nog starta om han känner för det men det är fel av honom att starta och inte köra 100 det har vi inte råd med mot Atletico.
Ser hellre tex Tello eller Pedro starta om han inte är 100%

Otroligt spännande och mycket intensivt kommer det bli.

Måste också bara kommentera kort att det var kul att S.Roberto redan fått speltid i andra ligamatchen bra inhopp också.

Montoya och Bartra kommer nog få spela snart men vi har haft och har en riktigt tuff inledning och först Atletico nu och sedan bortamatch mot Valencia!

Vinner vi båda ser det riktigt bra ut och det är sedan landslagsuppehåll!

Madrid möter ikväll Granada som vann första matchen så det blir kul att se vad Granada kan hitta på med El Arabi och Piti(18 mål förra året! i Rayo) tror det blir tufft för Real igen sedan möter de ett Bilbao nästa vecka som inlett med två vinster härliga matcher!
Barcelona Deulofeu
2013-08-26 10:05
Våra utlånade spelare

Bojan 4 matcher från start 2 assist får speltid målen har uteblivit ännu så länge ok start.

Rafinha två inhopp hittils riktigt pigg en assist i senaste matchen.

Deulofeu ska tydligen vara i England har setts lite på bänken i Everton skandal!!!

Rodri utlånad till Almeria leder skytteliga i la liga! två matcher tre mål!
Barcelona Gio Style
2013-08-26 09:50
Vart är alla som påstod att Adrianos kontraktsförlängning var idiotisk? Jag har då alltid sagt detta, Adriano är guld värd att ha i truppen. Kan fan spela precis överallt och göra det bra, enda minuset är hans skadeproblem men han är ju knappast en av våra högavlönade spelare. Missade matchen igår men det verkar som att det inte var en av våra bättre matcher. 3 poäng still vilket är bra jobbat. Var faktiskt inställd på att se en offensiv som såg ut såhär: Neymar-Alexis-Pedro Iniesta-Cesc Alltså att vi skulle skippa att spela med en falsk nia och låta Alexis löpa sönder försvaret. Neymar från start mot Atletico plz.
Barcelona Grande Barca
2013-08-26 09:42
någon som vet vad en matchbiljett kan kosta om man köper direkt på plats utanför arenan, har sett att de har biljettluckor eller vad man ska kalla det, där folk står för att köpa.. kan man få ganska bra plats för runt femhundringen ?
Barcelona FCB_Messi
2013-08-26 09:40
För mig är adriano , top 2 bästa ytterback i världen . Lahm är nog den enda jag kan komma på .
Barcelona Mido
2013-08-26 09:33
1-0 mot malaga borta är som 1-0 i CL final så va tacksamma
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-08-26 07:40
Inget skönspel men tre poäng. Ligaledning efter två omgångar. Håller med om att vi inte kan spela samba i varje match, bra att vi ändå höll ut på slutet där Málaga lika gärna hade kunnat få in kvitteringen.

Cesc, Valdés, Neymar och Adriano står för fina insatser. Neymars inhopp var riktigt härligt att skåda, han vågar utmana och skapar oreda i motståndarförsvaren. Kan han anpassa sig tillräckligt till vårt spel men samtidigt behålla sin lekfulla brasse-fotboll så kommer han att dominera. Cesc fortsätter att spela bra, ligger bakom mycket. Valdés räddar oss och Adriano gör en bra insats som han brukar gärna när han då och då får chansen från start, dessutom matchvinnare.

Resten av spelarna var kanske inte underkända men det krävs betydligt mer ändå. Jag tyckte Alexis var nära ett par gånger i första att komma igenom men det gick inte riktigt hela vägen. Pedro gör det okej men han ska inte starta. Xavi är på nedgång. Iniesta är knappast i form. Försvaret känns inte direkt stabilt även om Piqué och Mascherano gör helt okej insatser. Men det måste bli bättre, hoppas laget kommer igång på riktigt snart.
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-26 06:57
Är otroligt nöjd med tre poäng från La Rosaleda! Kom ihåg, vinner vi alla matcher denna säsongen med 1-0 så är vi bäst i världen. Man kan inte kräva drömspel och fem mål framåt varje match, speciellt inte på bortaplan. Vi hade en del viktiga spelare utanför elvan idag också. Bland annat de två tilltänkta målskyttarna. (Leo & Ney) vilket gör att skärpan i de där sista ögonblicken inte är den bästa kanske. Ska ta planet ner till Katalonien och El Prat om 3 timmar. Så är på plats på onsdagskväll när vi (förhoppningsvis) tar säsongens första titel! Neymar får gärna göra debut i startelvan och Messi får gärna vara tillbaka. Visca Barca!
Barcelona Lion24
2013-08-26 05:35
ZlatanisDaMannn

Man vet inte än. Han vilades idag för att inte ta några risker.
Barcelona Blaugrana91
2013-08-26 02:32
Lite mer statistik för dem som säger att vi knappt skapade något.

Full-time stats Malaga-Barcelona: shots 9-15, on target 3-11, offsides 1-2, corners 2-11, fouls 14-12, possession 28-72 #fcblive

Som sagt vi hade förtjänat att vinna med mer. Men huvudsaken är 3 poäng.

Martino: "Very good first half, started very good, then we didn't finish the game and lost control in the last 20-25 minutes." #fcblive

Martino: "We should be more consistent during the 90 minutes, should be able to close the game. Suffering will make us stronger" #fcblive
Barcelona elbraco - CP5
2013-08-26 02:30
Haha Adriano och hans jävla långskott!! Visca!!
Barcelona Blaugrana91
2013-08-26 02:28
Barcelona are the only team that didn't yet concede a goal in the Spanish league this season #fcblive

Ganska bra med tanke på att vi har ligans sämsta försvar...Ja enligt vissa härinne så låter det ju så.
Barcelona ZlatanisDaMannn
2013-08-26 02:22
spelar messi onsdag?
Annons: