/spanien/barcelona/forum/6533.aspx/spanien/barcelona/forum/6533.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona NoGo™
2014-01-02 19:45
He's back!! Underbart!
Barcelona The Octopus of Badia
2014-01-02 19:44
Official: Messi, who has been recovering from a thigh injury in Argentina, has rejoined the group and is training normally this evening
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-01-02 19:36
Pogba ryktet finns på sport.es i länktips för er som tvekade ;)
Barcelona the cameroonians
2014-01-02 18:44
@Ronaldinho the original:

Den enkla förklaringen är förmodligen att Real-fans mäter Reals styrka utifrån den potential de har (världens dyraste spelare måste ju vara världens bästa, typ) medan man värderar Barcelona utifrån Pep-eran.

Gör man det ser ju Barcelona betydligt svagare ut medan Real ser starkare ut.

Problemet för Real, och dess fans, är dock att deras lag inte får ut den så kallade potentialen i rätt lägen, eller ens så ofta att den stärker tesen.

Dock ska man vara medveten om att en madridistas logik inte är "den vassaste kniven i lådan"...
Barcelona ( Xaviesta )
2014-01-02 18:39
Coach Pep Man måste f-ö-r-s-t-å fotboll för att fatta varför en tränare väljer att ha Busquets på plan istället för Yaya om han har tänkt kontrollera spelet. Det räcker inte med att rabbla upp målstatistik och påpeka Yayas frisparkar tillsammans med dom stora elefantkliven uppåt i plan ibland. Han är utan tvekan världsklass, men Busquets är på en helt annan nivå - speciellt för vårt spelsätt. Att Pep valde att peta Yaya var ett av dom bästa besluten han tog under sin era. Ett annat sving med trollspöt var att flytta Messi inåt i plan vilket var genialiskt tills det sakta men säkert blev lite sönderläst. Nu smäller han ju ändå in 50 mål varje säsong trots att han har 4-5 spelare på sig konstant men det säger nog mer om Messi än det falsk nia-kortet Pep hade i rockärmen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-01-02 18:31
@Barclasico:

Källa?
Barcelona Barclasico
2014-01-02 18:28
Pogba : "It is my dream to play for FC Barcelona."
Coach Pep,
2014-01-02 18:17
Se länktips så förstår man hur mycket problem Yaya Toure skapar för sin kollega och hur svaga City är defensivt på mittfältet pga honom. Tänk att det finns trögskallar som fortfarande inte fattar att Busquets petade honom. Skulle inte förvåna mig om Pellegrini ställer upp med tremannamittfält mot oss men i vilket fall så är City väldigt framtunga och kan vi bara etablera sedvanlig dominans och ett fullgott presspel så bör vi kunna utnyttja deras defensiva läckage i snabba omställningar. Jag är optimistisk att vi får några mål med oss till Camp Nou även om vi torskar första rundan. Risken är ju dock att sådana här supermatcher tenderar att bli avslagna där motståndarna respekterar varandra för mycket men just i det här fallet så tror jag det kommer bli all-in från båda sidor. Svårt att föreställa sig annat då City vet att deras styrka är offensiven och vad gäller Barca så behövs inga kommentarer. Vi bjuder alltid upp till dans men får alltid ta smällen som det "tråkiga" laget av någon outgrundlig anledning.
Ronaldinho the original
2014-01-02 18:16
Ni har säker sett den interna listan i premier League där city leder och United ligger sist. Om man kollar i La liga mellan 1-9 så har vi 18 poäng på 7 matcher, Atletico har 16 poäng på 7 Matcher, Real har 16 poäng på 8 matcher ( två mindre poäng än oss trots en match mer spelad) så undrar jag varför alla experter, Real fan och till och med vissa härinne ser Real som ett Bättre lag än oss? Vi har mycket bättre överlägsen CL facit än dom senaste tio åren och trots det så är det dom som är CL kandidater tillsammans med Bayern. Kan någon var snäll och förklara för mig?
Barcelona La Messias
2014-01-02 18:02
Barcelonistas

Varför så mycket energi på en meningslös träningsmatch som inte ens har något med vårat lag att göra ? Onödigt...

Förövrigt är PSG definitivt topp 10 inom fotbollen, de vann franska ligan, har några av världens bästa spelare i laget (Zlatan,Silva). Vi klarade inte ens av att slå dem över 2 matcher förra året, Real har slagit dem 2 matcher i rad (träningsmatcher ska sägas). Så jag skulle spara med pikarna mot PSG som är att räkna med denna säsong och möjligtvis även i framtiden.

Något nytt om Messi ? Någonting säger mig att de vore bättre att ha honom som inhoppare mot Atletico, satsa på att hålla ett bra resultat tills runt 60 minuten och sedan slänga in en hungrig matchvinnare i Messi. Om vi nu inte redan avgjort matchen...
Barcelona Neymessi
2014-01-02 17:56
LeoMessi
Jag tror inte att han kommer spela mot Elche. Jag skulle gissa på ett inhopp i cup- matchen mot Getafe och sen kör han hela matchen mot Atletico.
Barcelona Canaletes
2014-01-02 17:55
Vi ska göra kaoz med dom. Klippa tung, ören ...

"oldie but goldie"
Barcelona LeoMessi
2014-01-02 17:48
Förresten tror ni att Messi får göra ett inhopp mot elche? Så han får lite spring i benen mot mötet mot atletico. Ifall han skulle få starta mot dom.
Barcelona koeman92
2014-01-02 17:32
@Ronaldinho the original:

Det kommer.. Vi tar de i CL!
Ronaldinho the original
2014-01-02 17:31
Snälla snälla snälla Chelsea!!! Jag vill att Barca ska punktera bussen och krossa Mourinho!!
Barcelona The Octopus of Badia
2014-01-02 17:05
Barcelona will almost certainly face Chelsea - first option - or Man United in a friendly game in Doha, Qatar, in February. #fcblive [sport]
Barcelona LeoMessi
2014-01-02 16:47
Självklar så har PSG fört spelet och haft förra målchanser, men real har inte kört med den bästa elvan direkt
Barcelona Barcelonistas
2014-01-02 16:42
I mina ögon leder PSG den här matchen med 3-1/4-1 med tanke på alla chanser.
Ronaldinho the original
2014-01-02 16:40
Om det är någon som ska skämmas så är det Psg. Dom spelar med 11 startspelare medans Real har bara 5 startspelare och trots det så ligger Psg under.
2014-01-02 16:26
2014-01-02 16:26
Inte för att skydda Real eller så, men detta är bara en vänskapsmatch som troligen ingick i dealen när Ancelotti kom till Real. Så jag tror inte att Carlo säger åt sina mannar att gå all in...
Barcelona Barcelonistas
2014-01-02 16:24
Man blir utspelade av ett lag som inte ens är topp 10 i världen.. Bra jobbat Real..
BARCA-més que un club
2014-01-02 16:15
Vilka lägen PSG missar alltså sjukt kunde ståt både 3-0 4-0 till PSG just nu , om man bara hade gjort mål på dom chanserna man fått,

Psg äger Real spelmässigt dock..
Barcelona Dinho the artist
2014-01-02 16:05
Acrobat
Ganska enorm skillnad på båda lagens elvor dock.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2014-01-02 16:05
Ibra är helt fantastisk!
Barcelona Acrobat
2014-01-02 15:54
Har kollat på PSG - Real i 10 minuter nu och Real har inte ens varit på PSGs planhalva. Tror faktiskt att PSG skulle köra över Real om matchen gällde någonting...
Barcelona LeoMessi
2014-01-02 15:43
Iniesta har börjar rycka upp sig nu och när han spelar som han brukar göra så skulle jag aldrig bänka honom! Han behöver då ingen fysik för han blir aldrig av med bollen.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-01-02 15:22
Först måste Mascherano ut om Pogba ska komma in. Dessutom kan varken Xavi eller Iniesta räkna med lika mycket speltid i framtiden men tyvärr så blir de som vanligt snällt behandlade - speciellt Iniesta. Xavi kan respektera en bänkplats med tanke på åldern men kan Iniesta göra det? Idag har vi mer nytta av en Pogba/Reus-typ än Iniesta då vi behöver mer fysik i den centrala delen av planen då vi i princip är den enda toppklubben som spelar med "bara" 3 mittfältare. Det "försvarsspel" Iniesta och Xavi bidrar med räcker inte långt då vår backlinje behöver stöd vid omställningar.

Just nu:

Xavi: elegans
Iniesta: elegans
Busquets: elegans och fysik

Ser hellre TVÅ mittfältare med elegans och fysik. Det saknar vi idag då Tata fegar för mycket med att spela Song oftare. När Song spelar så sitter Busquets på bänken och då spelar det ju verkligen ingen roll om Song är på planen.
Barcelona Barca Barca
2014-01-02 14:56
FCBlaugrana Japp, bara att hämta hit honom då :P
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-02 14:54
"I don't hide the fact that as a child I dreamed of playing for Arsenal or Barça." — Paul Pogba (Source: La Repubblica)
Annons: