/spanien/barcelona/forum/6532.aspx/spanien/barcelona/forum/6532.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-08-27 18:36
Ja men bra idé, skippa en mittback och köp ännu en forward!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Dill - Busquets!!
2013-08-27 18:30
#FreeDeulofeu! Ingen annan kommer med sån detaljerad info om våra ungdomar, fortsätt så länge du pallar!

Barcastuff; Its unlikely but barca dont rule out signing another forward this summer. A centreback wont be signed. [ser]

HOPPAS INNERLIGT ATT DETTA INTE STÄMMER
Barcelona Massimo Tiki Tata
2013-08-27 18:17
tarrak - Oh-Oh-Oleguer Jag blev också "extra kär" i klubben för att man inte valde att ha sponsorer som alla andra klubbar. Men samtidigt visste jag att det kommer komma förr eller senare för allt utvecklas. Det kommer nya presidenter som vill göra på sitt sätt och det har jag lärt mig att acceptera. Men den största anledningen till varför jag blev förälskad i denna klubb är sättet vi spelar på. Första matchen jag såg med Barcelona var som kärlek i första ögonkastet, jag bara älskade hur laget spelade och som tur är det nåt som sitter ända in i roten i denna klubb. Det är våran identitet och det selar ingen roll vilken president som styr för det kommer aldrig ändras, vi har vårt sätt att spela på som ingen annan klubb kan! Tiki Taka och FC Barcelona for life
Barcelona tarrak - Oh-Oh-Oleguer
2013-08-27 17:59
@Massimo Tiki Tata:

Jag tror att en stor del beror på när man blev supporter. En stor del ava att jag som Svensson kunde börja älska det där avlägsna laget i Spanien var att de hade en ideologi som skilde laget frånde övriga storklubbarna. En av de viktigaste punkterna var att laget hade en tröja somvar omöjlig att köpa, enda gången man använde den var för att protsetsera mot Irak-kriget.

Jag kan inte säga att Barcelona gör fel som beter sig somalla andra storklubbar. Däremot hade jag aldrig förälskat mig i en klubbsom är som alla andra,jag blev kär i Barca för att den skilde sig från alla andra.
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-08-27 17:58
Har redan köpt en MESSI NR 10 tröja med qatar airways haha :P :D
2013-08-27 17:50
Vet inte varför resten av min text försvinner, försöker ändra men det går inte. Ni förstår iallafall vad jag menar. Det finns överallt och det går inte att undvika för det är så världen ser ut. Alla har garanterat nåt hemma som från grunden kommer ifrån nåt som man egentligen inte vill stödja, men man tänker inte alls på det eftersom det är som det är.
Barcelona Vamos Blaugrana
2013-08-27 17:49
Massimo Tiki Tata (Barcelona) Bra sagt! En del är blåsta här inne jag säger det inte för att reta upp någon men så är det. Ert argument om tröjorna håller inte alls.
Barcelona petersays
2013-08-27 17:39
@Grande Barca:
Utan problem. Jag var där i slutet av oktober och havet höll absolut badtemp! Men däremot vet jag inte om "badsäsongen" kanske är avslutad. Dvs, stränderna hålls inte så rena osv.
2013-08-27 17:34
Jag respekterar era åsikter om sponsorer. Men jag tycker att det är väldigt hårt att vägra köpa en match tröja på grund av sponsorer. Sponsorer är en del av all verksamhet som finns i denna värld, spelar väl egentligen ingen roll om det är ett nike märke på eller addidas eller nåt annat företags namn. Spelarna springer runt i dom här tröjorna varje match jag tror inte att dom blev förkrossade när dom fick reda på att det skulle stå Qatar airways på tröjorna. När jag köper en matchtröja så representerar jag klubbens färger och märket på bröstet, det sista som jag bryr mig om är vilken sponsor klubben har valt vilket för mig bara är en text som finns på tröjan. Nu har vi Qatar Airways på tröjorna men att säga att man stödjer själva landet och deras levnadssätt är för mig väldigt överdrivet. Ska man dra såna slutsatser så finns det mycket skit i världen som folk representerar idag utan att tänka på det. Dom som går runt med Iphones representerar i såna fall slavarbetet i Kina där folk knappt tjänar nåt på att bygga ihop dessa prylar, eller om man till exempel köper kläder från H
Barcelona Grande Barca
2013-08-27 17:32
någon här inne som vet om man fortf kan bada i slutet av september ? kan det vara 25 grader? i barcelona alltså
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-08-27 17:29
@Vampíro:

Samma här..
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-08-27 17:29
Massimo Tiki Tata Ja, men det är för att bortatröjan som symboliserar Kataloniens flagga. Det är främst katalanerna som köpt den tröjan, sen får du också tänka på att en av de mest kommersiella spelarna i världen, Neymar, har precis anlänt till klubben. --- Jag håller med tarrak. Jag är också en av dem som avstått från de senaste tröjorna pga sponsorn, då jag anser (min personliga åsikt) att man stödjer och gör reklam för diktatur landet Qatar. Jag har hellre på mig min 06/07 tröja med Dinho på ryggen och Unicef fram.
2013-08-27 16:59
tarrak - Oh-Oh-Oleguer

Är det verkligen så många? Med tanke på Barca har sålt mer tröjor den här sommaren än någonsin i klubbens historia.
Barcelona Vampíro
2013-08-27 16:53
Min senaste Barçatröja är från 10/11 med Unicef på. Nästa tröja kommer förhoppningsvis säsongen 2016/2017 när nuvarande sponsor upphör, om de nu inte har förlängt det. Nej till sponsorer, ännu värre när det är från fotbollsmördarna Qatar.
2013-08-27 16:41
@Massimo Tiki Tata:

Tro mig, vi är många vilket du själv borde inse, då du själv inte vill visa dig i en tröja med sponsortryck.
Barcelona Puyol El Capitano 5
2013-08-27 16:40
@Deulofeu

Dina inlägg uppskattas väldigt mycket och jag läser det alltid med intresse. Jag hoppas du väljer att stanna kvar och ge oss uppdatering om läget för Barca B och utlånade spelare. Redaktionen kanske borde fundera på att ge dig en blogg här separat.
2013-08-27 16:36
Ok, hade ingen aning om att folk tyckte så illa om sponsorer att man till och med vägrar köpa tröjan. Visst vill jag hellre ha en tröja utan sponsorer men samtidigt tycker jag inte att det är katastrofalt med sponsorer då Barcelona är en verksamhet som behöver dra in pengar men det är min åsikt. Som tur hänger ju mina tröjor på väggen så jag ser inget annat än det som står på ryggen :). Sen kan jag ha på mig dom äldre tröjorna utan sponsor istället!
2013-08-27 15:52
@Massimo Tiki Tata:
Det ena behöver inte vara värre än det andra för att vara fel. Jag skulle må exakt lika illa över Fly Emirates, som våra nuvarande sponsorer. Som många påpekat nedan så är varken Sverige eller något annat land fläckfria, men det finns grader i helvetet och det är ingen tvekan om att Qatar tillhör de lägsta graderna. Dessutom vill jag påpeka att argumentet om att Barca överhuvudtaget behöver en tröjsponsor är helt jävla värdelöst, då man borträknat dessa pengar ändå får in mer än alla klubbar i världen,Real Madrid undantaget.En klubb som Dortmund får inte ens in i närheten av halva vår omsättning, men når ändå framgång, tack vare att de baserar sin verksamhet på samma ideologi och talangverksamhet som vi en gång byggde vår framgång innan vi blev en av många 7dentitetslösa storklubbar. Även om jag älskar designen på nya bortatröjan kommer jag aldrig köpa en tröja med sponsortryck, något som jag inte är ensam om och något som bör beaktas när man pratar om dessa fantastiska sponsoravtal.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-08-27 15:50
@Deulofeu

Okej, nu vill jag veta vem det är som har kritiserat "Deulofeu"? Om Deulofeu ser detta vädjar jag dig att inte sluta skriva. Är det bara jag som älskar när han spammar med sina inlägg? Det är alltid bra och rolig information om B-laget. Du ska veta att de som störs av dina inlägg inte är riktiga culés och är intresserade av hela klubben, utan bara av hur många överstegare Neymar gjorde förra matchen. Om jag ska vara helt ärlig, så längtar man lite efter dina spamningar efter att man scrollat och läst 3 sidor på forumet.
Dessutom är det mycket roligare att läsa dina inlägg än alla självklara inlägg om att vårt försvar suger och att vi behöver en mittback. Då är det ingen som klagar över de personerna som spammar? Snacka om dubbelmoral.

Deulofeu, Rambla, Gabriel, el Flaco, Júnior (kanske glömt nån?) är de som bidrar mest till forumet och nivån här skulle verkligen sjunka om nån av er slutade skriva. Så snälla sluta aldrig skriva här.

Visca Barca y Deulofeu!
Barcelona Vamos Blaugrana
2013-08-27 15:46
Hellre bli sponsrad av Qatar än USA, finns väl inget annat land som stått bakom så mycket elände och död än de landet. Libyen,Egypten,Japan,Vietnam,Syrien,Irak osv
2013-08-27 15:29
Har inte följt hela eran diskussion men vi har ju Qatar airways som sponsorer på våran tröja, det är ju ett flygbolag så varför ska det vara mer fel än att tex ha fly emirates? Bara för att det är qatar??
Barcelona Bästelona
2013-08-27 15:08
Shanghai, du har rätt att tycka vad du vill, säga vad du vill, men du måste förstå att allt som oftast säger du korkade saker och/eller så heller dina argument inte. Man kan säga att du jobbar i en uppförsbacke, om alla tycker samma sak så ska du tycka något helt annat, vilket är okej, men förvänta dig inte att folk kommer hålla med dig eller låta bli att såga dig.
Barcelona Golden Barca
2013-08-27 14:53
Planerar för längre vistelse i Barcelona. Vet att Champions lottning är nu i veckan.

Något som vet när Copa del Rey lottningen och spelprogram presenteras.

tackar ödmjukast för svar.
Barcelona Shanghai
2013-08-27 14:45
Bäst att vila från detta forum eftersom folk börjar kritisera dig och påstå att du är inte culé för att du inte tycker om den stor texten Qatar på våra tröjor.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-08-27 14:37
Nog om det. Ville bara poängtera vilket hyckleri som pågår och att vår klubb ändå står för en bättre värld. Sponsoravtalet var tydligen nödvändigt iom de skulder klubben har kvar att betala av. Förhoppningsvis slipper vi tröjsponsorer om några år. Detta var bara ett nödvändigt "ont".
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-08-27 14:35
Barca King: Håller med om dubbelmoralen. Sverige har erfarenheter av att skicka vapenarsenal både till forna Jugoslavien och Mellanöstern i väldigt diskret manér. Produktionen av "terrorism" och våld börjar i väst med andra ord. Sverige är inte så neutralt som många vill tro men visst kan Sverige tyckas vara en neutral stat i jämförelse med våldsländer som USA, Storbritannien, Frankrike osv. Think about it.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2013-08-27 14:33
Shanghai är detta forums "El pasillo" No words necessary.
Barcelona Rambla~
2013-08-27 14:33
Rosell förnekar att PSG lagt ett bud på Pedro. Det var just vad jag misstänkte.
Barcelona Zubi - I nöd och lust (fd. Dinho the artist)
2013-08-27 14:32
Barca king
Om du tror att katalaner kommer rösta för ett namnbyte på camp nou för pengar är du fel ute kan jag säga. Lika troligt att de skulle rösta för ett förslag om statybygge med motiv Franco mitt på ramblan.
Barcelona Barcelonistas
2013-08-27 14:31
Jag har inget emot något land men Shanghai kanske menar att det är skit att vi har Qatar på tröjorna när oskyldiga människor dör osv.. Jag personligen bryr mig inte så mycket om det. Men jag gillade då vi inte hade något alls på tröjorna 2006 va de sist.
Annons: