/spanien/barcelona/forum/6531.aspx/spanien/barcelona/forum/6531.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Shanghai
2013-08-25 23:12
"Pedro känns fortfarande ur form, trots målen mot Levante. Dålig idag, dålig mot Atletico.M"

Tycker snarare tvärtom. Han gör en heroisk insats, men folk blundar bara för att han heter "Pedro". Jag minns att Pep uttalade sig om Pedro för nåt år sedan och sa om hans namn var "Pedrinho" skulle han vara uppskattad och överskattad. Ack så rätt Pep hade, efter några år kritiserar alla honom även om han gör bra matcher.
Barcelona Rambla~
2013-08-25 23:09
Xavi och Iniesta dålig form? Det kan inte bero på kort semester och en kort försäsong? Jag vet att Cesc haft samma förutsättningar som de men vissa människor reagerar olika. Jag försvarar inte deras form utan försöker bara hitta en orsak.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Mäktiga Messi
2013-08-25 23:07
adriano gör sjuka mål som vanligt och blir skadad som vanligt neymar blir bara bättre och bättre
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-08-25 23:07
Tycker att det är oerhört jobbigt att vi kan kontrollera matcher men att resultaten ändå hänger på en skör tråd av den enkla anledningen att vi saknar en ledare/ordentlig huvudspelare i backlinjen. Det spelar med andra ord INGEN ROLL hur bra vi presterar offensivt när vi inte har en stabil grund där bak. Just nu känns det som att varje anfall mot oss kan resultera i mål vare sig det är inlägg, instick, hörna osv.

Laget måste kunna ha en trygg backlinje att luta sig mot när det går motigt framåt. Tyvärr saknas en sådan trygghet i dagsläget. Om vi kollar på de senaste lagen som har vunnit CL genom åren så är det för att de ständigt haft en stabil backlinje rakt igenom mästerskapen (inklusive FC Barcelona). Det är en prioritet att vara stabil bakåt om man inte gör mål framåt. Målen kommer ändå med de spelare vi har ... om det så vore att Messi var den ende offensive spelaren vi hade i truppen.
Barcelona Gabriel
2013-08-25 23:06
Angående dagens match så ska jag säga att jag är nöjd med vinst ikväll. Man kan inte alltid spela sambafotboll och vinna med 5-0, ibland måste man grisa till sig vissa vinster och dagens match var en sådan. I slutändan är det ändå det som räknas, att vi tog 3 poäng även om det satt hårt inne på slutet. Anledningen varför vi inte skapar mer målchanser har mycket med vårat spel att göra, ett spel som jag tycker att Xavi styr över. Jag har sagt det innan och säger det igen, tempot blir för segt med Xavi på plan. Alla lag har lärt sig tiki-taka fotbollen, och alla stänger sig och ställer alla deras spelare framför eget mål. Det behövs mer spelare som tänker rakt fram, som vågar slå avgörande passningar eller bara gå på skott. Xavi är mästare på den fotboll som han spelar, men det är också den enda fotboll som han kan spela. Det gör faktiskt ont att skriva så mycket illa om Xavi som jag just nu gör, men jag hoppas att Tata inser att han måste börjas förpassas till bänken. Om vi ska ta upp en annan sak så är hans första touch på bollen inte heller i närheten av vad den brukar vara, han är inte direkt i form heller så det ska inte glömmas. Hur som helst så behövs det fler snabba spelare, fler oförutsägbara spelare. Då är Messi, Fabregas, Iniesta, Neymar etc helt rätt spelare att satsa på. Så fort Neymar kom in hände det något, precis som Messi tar han bollen och skapar saker helt på egen hand - även när matchen är låst. Var det bara jag som dog av skratt lite när han sa till Xavi att han skulle ta frisparken? Det såg liksom bara roligt ut, typ som "du, det räcker nu. Ge mig bollen." Ni får inte heller glömma att vi brukar starta lita halv knackigt rent spelmässigt i början av säsongerna. Så var det båda åren vi vann CL med Pep, och de gångerna tappade vi även poäng - något vi än så länge inte gjort. Så ta med er det positiva från ikväll. Jag tar med mig Adrianos mål, Neymars inhopp, Piqués insats, Fabregas fortsatta fina form och de 3 poängen. En sak angående CL, och missförstå mig inte nu, vi är Barcelona och självklart har vi alla möjligheter som helst att kunna vinna den, men jag ska vara ärlig nu, jag räknar verkligen inte med att vinna den. Det hade behövt en mittbacksvärvning, jag tycker att den positionen bredvid Piqué är på tok för svag. Med en Hummels bredvid Piqué hade jag sett oss som stora favoriter, men inte nu. CL för mig den här säsongen är ett stort plus bara.
Jeffson
2013-08-25 23:06
Jävla gnäll här så fort vi inte vinner med minst 3 bollar. Herregud, vi tar 3 poäng och bara för att inte spelet satt till 100% så reagerar många här precis som om solen har slocknat.

Puyol, Busquets, Messi och Neymar saknades från start. Säg mig vilket lag som inte skulle vara påverkade av det? Ändå förde vi spelet mestadels av matchen.

Roligt att se Neymar komma igång mer och mer nu. Precis som nån sa här nedanför, man får samma vibbar som första gångerna man såg Ronaldinho och Messi börja springa med bollen. Och det var förbannat jävla skönt att Xavi släppte frisparken, och vips så kändes det farligt på riktigt istället.

Nu vill jag se en frisk Messi och en fit Neymar tillsammans från start!
Barcelona Dongou & Bagnack
2013-08-25 23:05
Kan Folk Inte fatta att när man spelar på borta plan det enda som räknas är att ta med sig 3 poäng inte mer Det spelar inte roll hur spelet ser ut. 3 pinnar är 3 pinnar
Barcelona Rambla~
2013-08-25 23:05
Andreas- Du borde vi det här laget veta att det inte ör nu laget ska vara på topp. Säsongen har precis börjat, Tata fick helt plötsligt hoppa in som ny tränare mitt i sommaren. Han är ingen mirakelman som kan få till ett perfekt spelande lag på bara några veckor. Förväntar du dig det? Du borde inse att det tar lite tid.
Barcelona Himne del Barcelona
2013-08-25 23:04
Både Xavi och Iniesta är i dålig form, vilket inte är ovanligt för en normal fotbollsspelare, men för dessa båda herrar hör det till ovanligheterna. Det tror jag dock inte vi behöver vara speciellt oroliga för. De kommer att komma tillbaka och prestera på topp när det behövs i de viktiga matcherna. Desto mer glädjande att se Fábregas ta ett större ansvar i Messis frånvaro när varken Xavi eller Iniesta levererar. Jag är helt övertygad om att Fábregas kommer att växa ju mer ansvar han får, vilket jag tycker han visade idag även fast han inte var lika bra i andra halvlek. Tycker trots allt det är smart att matcha in Neymar långsamt, men det blir nog svårt att hålla honom utanför startelvan särskilt länge till, då han tillför Barcelona precis det som laget har saknat under ett antal säsonger nu. Ingen särskilt bra insats av Barcelona ikväll, men ingen katastrof heller.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-08-25 23:03
Tycker kritiken mot pique är obefogad, han skötte sig bra rätt idag. Han tillhör dock inte de tre spelare jag tyckte stack ut positivt i en annars ganska medioker tillställning: +++ Fabregas ++ Valdes +Song
Barcelona Massimo Tiki Tata
2013-08-25 23:01
Barcelonistas

Det är så ALLA matcher ser ut när vi möter ett lag som parkerar bussen. Det är deras taktik, dom ställer sig rätt och bara väntar på det rätta tillfället. Vi som då håller i bollen under hela första halvlek ska kunna hota deras målvakt mer än vad vi gjorde idag. Jag tror att Adriano och Iniesta var dom ända som drog ett skott utanför straff området.
Hade Malaga haft lite mer skärpa idag hade det blivit kryss men som tur håller Valdes oss kvar i matchen. Jag tycker inte vi gör en usel match för vi har ju ändå Messi, Busquets ur start elvan men jag tycker inte att vi gör en bra match heller som vissa här vill få det till.
Man kan inte bara stirra sig blint på bollinnehavet, utan det måste också leda till nåt.
Barcelona NeymarMessi
2013-08-25 23:00
Största appasen han som skallade Neymar! 3 söta poäng!
Barcelona Treyh
2013-08-25 22:59
Är det bara jag som tycker att Mascherano är den bästa i vår backlinje idag? En sak är säker. Pique kommer aldrig bli en ledare. Han behöver bli ledd. All heder åt Mascherano, han har en enorm vilja och kriga, men han är i grund och botten en defensiv mittfältare. Och han har varit det hela livet. Han trivs inte att spela i backlinjen men "take it for the team" liksom. Även om han får ofta skit. Det är dags att avbryta golfsemestern Zubi vi behöver en riktig mittback!
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-08-25 22:59
Men ta och lugna ner er ni som klagar på dessa som "klagar". Oavsett om vi vinner eller inte så har man ju rätt att klaga på saker som man är missnöjd med? Bara för att man vinner behöver det inte betyda att allting var perfekt.

Det finns egentligen inte så mycket att klaga om heller för den delen, men visst finns det bitar som man kan analysera så här efteråt.
Barcelona Barcelonistas
2013-08-25 22:57
Blir intressant och se Real Madrid jag är långt ifrån imponerad när det gäller va dom hittills presterat under Putalotti. Spelet är lika värdelöst som föra säsongen där man hade enorma problem med sitt spel.

6 poäng på 2 matcher och en målskillnad på 8-0 är helt klart godkänt :).
Barcelona Blaugrana91
2013-08-25 22:55
Jösses vilka bortskämda fans denna klubb har.

Malaga borta är aldrig en lätt match och det bör folk veta. Saken blir ju inte heller lättare när dem spelar med en spelarbuss.

Vi kan inte vinna alla matcher med 7-0 och spela magiskt...

Spelet var inte super, men helt ok.
Neymar bör dock ha startat och Cesc borde ha börjat på mittfältet.

Barcelona LeoMessi
2013-08-25 22:55
Bàckis (Barcelona) Om du frågar mig så tycker jag att Deulofeu är överskattad. Han förlorar bollen titt som tätt och passar inte när han ska.
Barcelona DM1982
2013-08-25 22:54
@Essienesque:

Nu är det så att matchbilden knappast hade varit mycket bättre med en annan mittback på planen, det fuskades rejält defensivt och det tappades mycket boll som ledde till snabba omställningar för Malaga.

En mittback är inte en trollkarl, kan vara dags för folk att förstå det. En grismatch är en grismatch och tre poäng är alltid tre poäng.

Laget spelade en tuff match mot Atletico för inte så många dagar sedan, säsongsinledningen är lite tuff.
Barcelona Dinho, Messi
2013-08-25 22:54
PS. Tycker Song förtjänar beröm för sin instats.
Barcelona Andreas-
2013-08-25 22:53
Ni som var nöjda med den här matchen i halvtid (hur nu det är möjligt) måste ju verkligen inse att det här inte håller när man sett andra halvlek. Vi har 73 % bollinnehav eller något liknande o Malaga skapar i princip lika farliga lägen, dem har tre jävligt farliga lägen. Med lite oflyt blir det bara en poäng idag. Mot Malaga, som tappat hela jävla laget. Ni kan ju räkna ut vad som händer när vi möter toppklubbar.

Det här är rent utsagt helt värdelöst. Vi måste upp flera nivåer, annars kan vi glömma ligan men framförallt CL. Just CL är en titel som måste vinnas denna säsong. Den får vi inte sumpa igen.
Barcelona Dinho, Messi
2013-08-25 22:53
Lite väl negativa tongångar här va!? Vi vann ju en av ligans svåraste bortamatcher utan Messi och Busquets. Ganska övertygande också var bara sista 10 som Málaga kom till ett par farliga lägen men tycker helt klart vi var värda 2-0 mer än dom var värd 1-1.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-08-25 22:52
Herregud vad jag saknar Carles Puyol. En viss herre vid namn Gerard Pique förtjänar en hård saftig örfil från el Capitan. Fy fan vad pinsamt försvaret var idag. Bolltapp överallt. Och då var vi tillbaka på det här med domarnivån i La Liga. Hur man INTE kan skicka ut Gamez för den där mini skallningen på Neymar är så jävla löjligt. Det är inte direkt rött kort så allvarlig var den inte men defintivt ett gult, vilket hade fått honom att kliva av i och med att han hade ett gult innan. Sen den där incidenten på slutet när Sergi Roberto blir helt screenad från situationen av Eliseu vilket öppnar upp för ett gigantiskt skottläge för en Malaga-spelare som Valdes greppade enkelt. Vad tänker dessa domare med? Var får dom sin utbildning ifrån? Disney? Trött på den här skiten.
xaviiniesta
6poäng o 8-0 i målskillnad efter två omgångar är inget man ska klaga på!
Barcelona Barcelonistas
Massimo Tiki Tata - när jag läser ditt inlägg undrar jag om du ens såg matchen? Första halvlek kunde Malaga knappt komma ut ur sitt eget straffområdet, samt att man hade tur med en hel del situationer där vi borde ha gjort mål.
Barcelona Bästelona
2013-08-25 22:51
3 viktiga pinnar! Drar lite slutsatser från matchen!

- Fabregas var fantastisk första halvlek, tappar en aning i andra men mer än godkänd efter 90 minuters spel.

- Alexis känns som ett nyförvärv. Brukade kolla på Udinese lite då och då innan och jag får flashbacks från när han spela där.

- Pedro känns fortfarande ur form, trots målen mot Levante. Dålig idag, dålig mot Atletico.M

- Presspelet börjar komma tillbaka, sitter inte helt 100 än men på god väg!

- Neymar imponerar allt mer. Ett piggt inhopp och skapade oreda i Malagas försvar.

- Mascherano! Känns som om att han verkar ta allt mer ansvar i backlinjen med Tata som tränare. En utav planens bästa.

- Valdes räddar oss.

- Vad har hänt med Alba egentligen? Tycker att killen lever för mycket på sin snabbhet. Adriano bör faktiskt gå före i startelvan. Btw, Adriano gör en supermatch!
Barcelona DM1982
2013-08-25 22:51
Känns som om folk överdriver rejält. Malaga spelade bra, de gjorde som Schuster sa att de skulle göra vilket var att parkera bussen och allt annat de hittar framför mål. Det är jäkligt svårt att möta ett sådant lag, vad de än heter.

Det är väldigt tidigt i säsongen, det är knappast nu som Barcelonas spel ska klaffa. De kommer alltid plattmatcher men det viktiga är att vinna även dem, inte bara när man glänser mot Levante.

Neymar var pigg, spelet gick lite snabbare när han kom in.

Det är alldeles perfekt att vila Messi, tvingas byta i halvtid, spela med Song, byta in Sergi Roberto, vila Neymar mer än en halvlek och ändå vinna en grisig match mot Malaga borta.

Ha lite perspektiv på saker och ting.
Barcelona Mido
2013-08-25 22:50
offfff det va skönt,, ni som säger att försvaret va dåliga, jag tyckte att mittfältet va orsaken att försvaret såg dåligt ut
Barcelona Bàckis
Fyfan va Pedro är dålig, skicka ner honom till B-laget och plocka hem Deulofeu!
Barcelona Massimo Tiki Tata
Jag hoppas bara att det har och göra med att säsongen precis har börjat men jag var långt ifrån imponerad den här matchen. Ska det se ut såhär när Messi är borta kommer vi ha stora problem om han nångång blir borta under längre tid. Det är ändå starkt att vi tar med oss 3 poäng när matchen ser ut som den gör. Måste också ge cred till Malaga som gör en bra insats. Xavi börjar oroa mig och jag vet inte hur den frågan kommer lösas...
Barcelona Barcelonistas
2013-08-25 22:49
Tycker vi gör en bra match att det slutar 0-1 är ju bara helt fel ska man kolla igenom bollinnehav och målchanser så hade ett rättvist resultat varit 0-3 till oss..
Annons: