/spanien/barcelona/forum/653.aspx/spanien/barcelona/forum/653.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2016-05-29 02:12
Mycket tveksam kring Atletico jag tror inte dom kmr kunna ta sig till ännu en Cl final tyvärr. Risken finns att dom kan komma att sjunka ner lite. Dom hade behövt den här Cl vinsten för att kunna bygga vidare på.
Vlom
2016-05-29 01:55
@Puyols inställning:

Cristiano har tyvärr inte fel med sitt uttalande, han satte trots allt spiken i kistan med sitt straffmål.

Straffläggningen hade pågått ifall om portugisen missade eller att Oblak stoppade bollen från att gå i mål.
Barcelona Puyols inställning
2016-05-29 01:36
"– Jag hade en vision. Jag visste att jag skulle göra det avgörande målet. Jag sa det till Zizou och bad honom låta mig ta den femte straffen eftersom jag visste att jag skulle göra det avgörande målet, säger Ronaldo enligt AS. "

Den mannen alltså. Han inser inte hur patetisk han är :(
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-05-29 01:24
Kan folk börja sansa sig med Nolito? snubben floppade på europeisk topp fotboll, han har inte psyket.

VI MÅSTE VÄRVA FÖR FRAMTIDEN!!!
Barcelona Liunil Masse
2016-05-29 01:19
[QUOTE=Blaugrana91]Håller med, visst man stör sig på att Real vann CL, men dem gjorde det knappast imponerande och inte heller välförtjänt. Ärligt talat trodde jag att jag skulle bli mer förbannad, men känns inte så farligt. Vi har återigen vunnit ligan, vilket visar vilket lag som varit bäst över säsongen samt att vi vunnit cupen igen vilket fullbordar dubbeln. Trippeln förra året och dubbeln iår. Andra supportrar skrattar åt oss när vissa kallar det här för misslyckad säsong. Vi ska vara stolta, man kan inte vinna CL varje säsong, det bör vara prio 1 nästa säsong dock. Jag tänker allafall vara nöjd med säsongen som gått, sen om vissa vill förstöra sommaren för sig själva genom att gnälla på allt, fine by me. :) [/QUOTE] Word!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona neymar JR
2016-05-29 01:18
Jisses vi vinner en trippel och svarar med en dubbel den här säsongen och det lipas. Orka med bitterfitto*r inatt :)
Barcelona Blaugrana91
2016-05-29 01:11
[QUOTE=Liunil Masse]Men verkligheten är faktiskt att vi barcafans upplevt hav av titlar senaste 10 åren, men visst only in Barca, allt är bedrövligt. Vi skulle varit som Milan eller Arsenal istället. [/QUOTE] Håller med, visst man stör sig på att Real vann CL, men dem gjorde det knappast imponerande och inte heller välförtjänt. Ärligt talat trodde jag att jag skulle bli mer förbannad, men känns inte så farligt. Vi har återigen vunnit ligan, vilket visar vilket lag som varit bäst över säsongen samt att vi vunnit cupen igen vilket fullbordar dubbeln. Trippeln förra året och dubbeln iår. Andra supportrar skrattar åt oss när vissa kallar det här för misslyckad säsong. Vi ska vara stolta, man kan inte vinna CL varje säsong, det bör vara prio 1 nästa säsong dock. Jag tänker allafall vara nöjd med säsongen som gått, sen om vissa vill förstöra sommaren för sig själva genom att gnälla på allt, fine by me. :)
Barcelona Blaugrana91
2016-05-29 01:03
[QUOTE=koeman92]Vi är en jävla mesklubb. Vi borde skämmas rejält. Inte bara för att vi gav dem luft under vingarna under el clasico, utan för allt. Vi slösar pengar på sopor och har inte ens råd med en nödvändig förstärkning i Nolito. Vi gick minus efter en trippel (!). Vårt kontrakt med Qatar Airways har gått ut, och handlingsförlamade som vi alltid är kan vi inte ens fixa ett kontrakt med en ny decent sponsor. Och våra nyförvärv i sommar blir Denis Suarez och någon sopa från Brasilien! Only in Barça. [/QUOTE] Wow här är vi positiva och tar ut saker i förskott... Så bra att du vet exakt vad som kommer hända, måste vara häftigt att kunna se in i framtiden. Några rättelser dock, vi gick knappast minus förra året, vi gjorde en vinst på €14M, spelarnas bonus åt upp en del av vinsten däremot, men det är inte så mycket att göra något åt när spelarna har bonusar med i sina kontrakt. Håller dock med gällande värvningarna, får hoppas vi gör en bra sommar. I övrigt ska du nog se att klubben får till ett tröjsponsoravtal.
Barcelona Liunil Masse
2016-05-29 01:02
@koeman92:

Men verkligheten är faktiskt att vi barcafans upplevt hav av titlar senaste 10 åren, men visst only in Barca, allt är bedrövligt. Vi skulle varit som Milan eller Arsenal istället.
Barcelona koeman92
2016-05-29 00:54
@Blaugrana91:

Vi är en jävla mesklubb. Vi borde skämmas rejält. Inte bara för att vi gav dem luft under vingarna under el clasico, utan för allt. Vi slösar pengar på sopor och har inte ens råd med en nödvändig förstärkning i Nolito. Vi gick minus efter en trippel (!). Vårt kontrakt med Qatar Airways har gått ut, och handlingsförlamade som vi alltid är kan vi inte ens fixa ett kontrakt med en ny decent sponsor. Och våra nyförvärv i sommar blir Denis Suarez och någon sopa från Brasilien! Only in Barça.
Barcelona Tiki-Taka
2016-05-29 00:51
Tro mig....alla kommer att stirra blint på straffen som avgör finalen. Fast han sög matchen igenom så blir det han som vinner, inte ens värdig top 3 är han egentligen. Hoppas han floppar i EM!!!
Barcelona Liunil Masse
2016-05-29 00:44
@Tiki-Taka:

Räcker väl för fan inte. Messi kommer vinna igen.
Barcelona Tiki-Taka
Ronaldo vinnare av Ballon DOR 2016, ett straffmål räcker.....jävla piss spelare!
Barcelona Liunil Masse
@Gabriel:
Exakt mina tankar just nu. Jag har tappat mycket av min fotbollsglädje efter denna säsong helt klart, inte för att jag är missnöjd med vår säsong, inte alls utan den har varit fantastisk. Vad som stör mig är är hur uppenbart det faktiskt är att Real sysslar med korruption, Du får inte möta det sämsta tillgängliga laget TRE gånger under de tre utslagningsomgångarna samtidigt som du får börja borta varje gång o avsluta hemma (fördel). Det för att man gått titellöst föregående säsong och hade inte råd med att göra det igen.
Barcelona Xaviesta
2016-05-29 00:42
Vampíro Jag co-signar ditt inlägg med en bläckdoppad fjäder.
Barcelona Reymar
2016-05-29 00:40
Tyvärr var vi en stor orsak till att Real vann CL. Vi kunde sänkt detta Mardrid med en färsking i Zidane men istället gav vi Real luft under vingarna och ett stort självförtroende.

Jag skulle inte bli förvånad om dom får en lika enkel lottning nästa säsong. Jag tippar på att dom får:

Monaco i åttondelen.
Leicester i kvarten.
Arsenal i semin.
Barcelona Barcadinho.
2016-05-29 00:39
Jag hoppades verkligen att denna säsong skulle bli en sån romantisk där mindre klubbar skojade med de stora. Leicester tog ett steg åt rätt håll men idag är man tillbaka till verkligen. Snabbt.
Tråkigt som fan.
Barcelona Blaugrana91
2016-05-29 00:39
[QUOTE=koeman92]Hahaha som om man behövde ännu en orsak till att hata denna ledning [/QUOTE] Vi visar att vi är en gentlemanna klubb. Real sa inte ett knyst förra året när vi vann. Hatar Real, men vi visar klass.
2016-05-29 00:31
real madrid: Ni är bra på att spela oavgjort i era finaler i CL. Vi är bra på att vinna våra!
Barcelona Liunil Masse
2016-05-29 00:31
@Vampíro:

Sånt gillar vi! Klass som alltid!
Barcelona Barca4life98
2016-05-29 00:29
Vad är det för fel att skriva grattis på Twitter? Jag hatar Real och sättet dom vann på men man ska visa lite klass.
Barcelona koeman92
2016-05-29 00:24
@Vampíro:

Hahaha som om man behövde ännu en orsak till att hata denna ledning
Barcelona Kröjff
2016-05-29 00:24
Minns inte vem det var men kommer mycket väl ihåg att någon idiotförklarade Barcelonistas, när denne hävdade att Chelsea inte alls var Europas (världens) bästa lag, året dom vann Champions Legaue (samtidigt som dom slutade som åtta i England) efter att ha parkerat bussen på vad som skulle kunna kallas för en handikapplats, p g a en ett svårt haltande spel i offensivt hänseende samt en stelopererad taktik i det stora hela. Så nu kan denne någon alltså fortsätta leva i vanföreställningen, att laget som vinner Champions League inte bara med automatik är CL-mästare, utan också den bästa klubben alla kategorier i vår världsdel; d v s om man bortser från att de slutade på andra plats i spanska ligan och dessutom blev utslagna i den inhemska cupen. Och det alltså oavsett om man faktiskt vann finalen i kraft av ett offsidemål samt ett mål mer gjort än Atlético Madrid i den sedan avgörande straffläggningen. Och i vilken en viss Cristiano Ronaldo ånyo helt oförtjänt fick ikläda sig rollen av matchhjälte och blotta sin överkropp. För egen del kan jag emellertid bara dra en slutsats av vad som utspelade sig på San Siro den gångna kvällen. Nämligen att den eviga gåtan som de lärde tvistat om i evigheter, en gång för alla är löst: Det finns ingen Gud. Åtminstone ingen som är allsmäktig nog att kunna hålla den store satan själv stången i det långa loppet. Fy fan, rent ut sagt.
Barcelona Gabriel
2016-05-29 00:14
Alltså jag har aldrig sett så mycket fusk och korruption innan. Det är så ovärdigt och ibland hatar jag att jag älskar Barcelona så mycket eftersom det i sin tur innebär att jag är liksom fast vid fotboll och inte kan bara strunta i det. För i ärlighetens namn så är det så mycket fusk och orättvisa som pågår i fotbollen med mutor och annat skit att det inte ens är kul o följa det längre
Barcelona Vampíro
2016-05-29 00:11
@FCBarcelona: "Congratulations @realmadrid for winning the Champions League title in Milan #UCLfinal" Fuck off. Unfollow era jävla mesar.
2016-05-29 00:10
@Vampíro:
Visst. Trist att real vann ikväll men lugn nu. Vår säsong är fortfarande bäst i Europa. Ligan och CL är lika stora turneringar att vinna på sina egna vis. Vi vann dessutom cupen. Lägg därtill att vi än en gång FÖRNEDRADE real på bernabeu. Vår säsong är bättre än team francos.
Barcelona Gabriel
2016-05-29 00:07
Jag skulle kunna betala jävligt mycket pengar för att se vad alla hade sagt om Barcelona vann Champions League på det här sättet. Då pratar jag inte bara om lottningarna, utan även om offside målet. Det hade varit världens jävla liv överallt. Men nu är det väl skitsamma och "sådant som händer i fotboll" och "även domarns är mänskliga" samt "det är små marginaler" som gäller eller hur?
Barcelona Vampíro
2016-05-29 00:06
Mitt i all bitterhet så måste man ändå på nått sätt imponeras av detta Madrid. De börjar säsongen med att skämma ut sig i De Gea-affären, spelar sömnfotboll under Benitez, åker ut ur CdR på ett historiskt pinsamt sätt, blir utklassade av Barça på hemmaplan och ändå så är vi här ikväll... Ja visst har de fått möta de absolut sämsta lagen i varje omgång i CL och det där men hur fan kunde de resa sig när allt såg så svart ut? Detta är 85% Barças fel som fuckade upp allt på Camp Nou. Vinst där och Madrids säsong är över. Men nej vi låter de köra över oss och vända med 10 man och ger dem därmed århundradets moralboost. WTF! Vi hade lika gärna kunnat låta Luis Enrique skjutsa de till Milano på sin cykel. Allt vände den kvällen, för båda lagen. Det som svider mest när man såg matchen är att man visste att Barça i någorlunda form hade kunnat besegra bägge dessa lagen. Istället får man se råttan Ramos lyfta bucklan för andra gången på några år. Viss är ligan och CdR en fantastisk bedrift men låt oss vara ärliga, det är inte i närheten utav lika skönt efter ikväll, ingen kan påstå annat. Jag kommer tyvärr att titta tillbaka på den här säsongen som året där Barcelona serverade Madrid sin elfte titel på ett silverfat och det suger på alla sätt.
Barcelona enkos
2016-05-29 00:05
Varenda tidning skriver den älskade ru riken för dem "Ronaldo avgjorde finalen". Han som hade en sådan tur att råka slå den sista straffen och får alla rubriker nu. Alla de andra som slog och gjorde mål var alltså betydelselösa.
Barcelona Barcelonistas
2016-05-29 00:05
DM1982 - håller med jag håller ligan också högre men jag tycker Cl är en roligare titel att vinna. Hur som helst så är prio ett ligan nästa säsong också den 25te ligatiteln ska hem nästa säsong. Är vi så bra i ligan som vi varit senaste 7-8 åren så är vi förbi Real.
Annons: