/spanien/barcelona/forum/6525.aspx/spanien/barcelona/forum/6525.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FCBlaugrana
2013-10-26 06:26
Är så taggad bröder, kan inte sova. Är ledig från jobbet idag men vaknade ändå vid halv sex. Det hade varit fantastiskt om vi kunde få se en uppvisning a la Dinho av Neymar ikväll. En historisk match utav duon Messi-Neymar. Det hade också värmt hjärtat något oerhört om Cesc eller Alexis bara exploderade ikväll också, de är värda det. Det hade varit fantastiskt roligt om Real Madrid skulle våga stå upp och försöka ge oss en match och inte parkera bussen. Men det kommer till 90% att bli så att den står parkerad hela matchen. De har Ancelotti som coach. Och de har spelartyperna för att spela kontringsfotboll så kan inte skylla på de. Men det hade varit ytterst roligt att se en match utan buss. En match om vilka som behärskar ett anfallsspel bäst. Må bästa lag vinna vinna. Visca Barca, Visca Catalunya!
Postat via SvenskaFans-appen
SoN_Un
2013-10-26 04:44
om jag ska vara ärlig så är jag ganska orolig inför kvällens el clasico. vi har ett glapp mellan mittfält o backlinje. o real kommer att kontra sönder känns det som. tror puyi måste starta så han väcker laget ordentligt o skäller ut mittfältet.
The Magic Dwarf - Phillip Lahm
2013-10-26 04:17
Jag har fortfarande en känsla av Real kommer att parkera bussen... och Ronaldo kommer agera mer som vänsterytterback!
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2013-10-26 04:07
@.Andreas:

Klart Bale borde spela, fysiskt komplett och livsfarlig vid kontringar men framför allt så vet han vad defensivt jobb innebär (Behövs mot Barcas tokoffensiv). Och om han nu inte spelar så hoppas jag att det inte är för någon skada. Vill att bägge lagen har så många spelare tillgängliga som möjligt, det är trots allt världens största klubblags-match.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-10-26 03:27
Goalkeepers with most clean sheets ever in clasicos: Valdes 7 - Buyo 6 - Casillas 6 - Zubizarreta 6 - Sadurni 5

Sjukt underskattad målvakt som förtjänar mer cred än vad han får.
Barcelona .Andreas
2013-10-26 03:10
@zick9:
Tror faktiskt på Di Maria - Ronaldo - Bale från start men den som lever får se.
Barcelona zick9
2013-10-26 02:57
@.Andreas:

Bale kommer med största sannolikhet att sitta på bänken. Kaká 2.0.
Barcelona .Andreas
2013-10-26 02:54
@victors:
Nu är det inte det som är meningen här utan vad de förmodade startelvorna kostar. Arbeloa köptes från Liverpool för cirka 50 miljoner.
Real Madrid victors
2013-10-26 02:50
Arbeola är dock från Canteran
Barcelona .Andreas
2013-10-26 01:04
Victor Valdes – akademi
Dani Alvés – 236 miljoner kronor
Gerard Piqué – 51 miljoner kronor
Carles Puyol – akademi
Adriano – 83 miljoner kronor
Sergio Busquets – akademi
Xavi – akademi
Andrés Iniesta – akademi
Alexis Sanchez – 226 miljoner kronor
Neymar – 499 miljoner kronor
Lionel Messi – akademi
Totalt värde: 1,1 miljarder kronor

Real Madrid:
Diego Lopez – 31 miljoner kronor
Alvaro Arbeloa – 51 miljoner kronor
Sergio Ramos – 236 miljoner kronor
Raphael Varane – 87 miljoner kronor
Marcelo – 55 miljarder kronor
Asier Illarramendi – 349 miljoner kronor
Sami Khedira – 123 miljoner kronor
Gareth Bale – 883 miljoner kronor
Isco – 236 miljoner kronor
Cristiano Ronaldo – 821 miljoner kronor
Karim Benzema – 308 miljoner kronor
Totalt värde: 3,18 miljarder kronor

Ekonomiskt dopade Real Madrid tävlar inte på samma villkor.
De borde enligt ovan krossa oss. :)
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-10-26 00:36
Måste även ge lite cred till redaktionen för dagens och gårdagens artiklar. Varierade texter som fungerar riktigt bra som uppladdning och tändvätska inför imorgon. Det har skrivits om både taktik och tidigare Clásicos samt getts lite pikar mot Real, vilket naturligtvis alltid uppskattas.

Det är inte som förut när man gick och tänkte på matchen i veckor innan, nej, men det känns onekligen i luften att något är på gång. När man vaknar upp imorgon är det inte många timmar kvar till avspark i matchen som trots förusättningar alltid betyder så mycket och alltid har potentialen att förändra en säsong.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2013-10-26 00:33
Spelar Masken från start är det lika bra och göra walkover. Spela för guds skull med 2 riktiga mittbackar!
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-10-26 00:18
Intressant om det blir Cesc på topp. Vi har spelat på det sättet en del stormatcher de senaste åren, ibland har det gått bra och ibland mindre bra. Problemet är väl att att det kan bli för centrerat, och brist på variation och flexibilitet i anfallsspelet. Fördelen är dock att vi får in ännu en spelskicklig passningsspelare och att Messi blir svårare att markera. Med en utgångsposition till höger får han utmana Marcelo, den förmodligen sämsta i Reals försvar när det gäller man mot man defensivt.

Ska vi spela såhär gäller det som vanligt att ytterbackarna tar ett stort offensivt ansvar men även att mittfältarna tar ett mer defensivt ansvar. Messi lär röra sig in mot mitten, Cesc finns redan i samma yta och Iniesta gillar att ta sig in i exakt den ytan även han, den mellan Reals mittfält och försvar. Då gäller det att Tata ger direktiv om att Xavi ska starta i en lägre utgångsposition. Han brukar fylla på en del framåt men med såpass offensiva ytterbackar gäller det att han är med bakåt. Xavi är inte den bästa närkampsspelaren men han är otroligt smart och bra på att täcka ytor, dessutom är han en av de som springer mest i laget varje match.

Jag tror inte offensiven kommer bli problemet imorgon, det kommer förmodligen inte att se ut som mot Milan där vi spelar på deras planhalva 80 % av tiden. När vi normalt sett totaldominerar bollinehavet och motståndarna ligger i knäna på sin målvakt kan samtliga spelare flytta upp en bit i banan, men imorgon gäller det att anpassa sig efter en öppnare matchbild och därmed en aning lägre utgångspositioner för exempelvis Xavi. För det är sekunderna efter att vi tappat bollen som Real kan straffa oss, samt fasta situationer. När vi har bollen har vi såpass bra individualister att vi kan lösa upp Reals förmodligen inte jättelåga försvarsspel, när vi har samlat oss är inte Real jätteduktiga på att kombinera sig igenom, men när vi tappar bollen kommer kontringarna och då är vi oerhört sårbara. Det är inget man kan fixa när det händer utan vi måste vara förberedda på det innan. Jag hoppas verkligen inte vi släpper in onödiga kontringsmål imorgon när vi vet att det är deras absoluta bästa sätt att göra mål på och därmed det vi ska fokusera på att sätta stopp för.
Barcelona Júnior.
2013-10-25 23:53
Cedqvist

Man får inte glömma denna delen (länktips!) som klippet saknade, dvs när Puyol lämnar över Gamper trofén till Ronni. Vackra bilder.
Barcelona barasfsdg
2013-10-25 23:51
Spela puyol och bartra. Vill inte se pique och masken där bak då blir man livrädd varje gång real har bollen
Barcelona the cameroonians
2013-10-25 23:49
Adriano är med i truppen, så avstängd är han inte.
xaviiniesta
2013-10-25 23:48
zick9

Det är fem gula kort som gäller
Barcelona zick9
2013-10-25 23:38
@the cameroonians:
Vänta lite, är inte Adriano avstängd? Edit: Han har 3 gula kort. Är det efter 3 eller 5 varningar som man blir avstängd?
Barcelona Barcelonistas
2013-10-25 23:23
Westinho - fast det är väll det han är så otroligt bra på, just att spela i trånga lägen?. När motståndarna backar hem med hela laget så är det väll inte alls bra om Iniesta står bara och passar i sidled, jag tycker det bara är bra att han försöker bryta ner försvaret och slå dom här genomskärs passningarna.

Det är väll snarare Cesc som slarvar mycket? Missar enkla lägen,slarvar i passningsspelet, och gör faktiskt inte alls så mycket nytta.
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-10-25 23:14
Barcelonistas

Problemet jag har med Iniesta är inte att han är formsvag, det kan alla vara. Det jag stör mig på, och gjorde redan när han var topp 3, är att han alltid ska spela så svårt i trånga lägen. Om han lyckas är det fantastiskt, men ofta gör han inte det och då blir jag förbannad.

Intressant det här med träningselvan. Kanske får vi se Cesc som central anfallare och Messi på kanten imorgon då. Gick ju bra för Cesc senaste han spelade där (mot Osasuna), not.

Vi behöver Alexis eller Pedro där uppe som kan pressa sönder Madrid.
Barcelona Barcelonistas
2013-10-25 23:05
Westinho - håller med Iniesta har inte varit alls i någon vidare form, men glöm inte att han föra säsongen var topp 3 i världen. Han var utan tvekan världens bästa mittfältare. Det handlar om en tillfällig formsvacka tycker du drar alldeles för stora slutsatser.

Cesc har i princip inte gjort ett skit på 2 år, visserligen började han den här säsongen väldigt bra och jag trodde att han äntligen skulle leverera i Barca tröjan. Men helt ärligt senaste matcherna har han varit värdelös, mot Osasuna agerade han som ett träben..
Barcelona Golden Barca
2013-10-25 23:04
Vi ber att för en sista gång före vi flyttar att presentera ett fantastiskt erbjudande. Undertecknad presenterar 12 långa och välskrivna inlägg inför morgondagens El Clásico. Jag vågar påstå att jag fått med det mesta och det bästa. Länktips skrivs av två FC Barcelona fanatiker ut i fingerspetsarna. Vi hoppas att läsning medför lång och utdragen njutning för just det är avsikten och att du sedan blir mer informerad om vårt älskade FC Barcelona gör ju naturligtvis inte saken sämre. Vi säger God natt och Visca Barca Visca Catalunya Med bara 19 timmar kvar till El Clásico.
Barcelona the cameroonians
2013-10-25 23:04
Barcelona have today trained with: Valdes - Alves Pique Mascherano Adriano - Xavi Busquets Iniesta - Messi Cesc Neymar #fcblive [rac1]

Intressant...
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-10-25 22:57
Jag vet att Iniesta är många Culés favorit, och i sina bästa stunder älskar jag honom också. Jag har dock ofta svårt för honom just på grund av sin nonchalans.
Han tappar ofta boll för att han ska göra det så fint och svårt, om han bara spelat enklare ibland..

Han är inte lika bra som han varit tidigare. Han gör inte dessa fantastiska matcher lika ofta längre, och av den anledningen ser jag helst Xavi och Cesc på mittfältet imorgon.
Barcelona Cedqvist
2013-10-25 22:54
Mina vänner jag sitter mitt i min clásico-uppladdning och kom över ett klipp som jag inte sett på länge. Om någon skulle ifrågasätta "Més que un club" och er kärlek till klubben; visa dem 3:00 och framåt i detta klipp...
Barcelona Diar Shekha
2013-10-25 22:23
Slå på TV4 Sport nu Kära Cules. Johanna Garå har en intervju med Våran Xavi till 23:00! :)
Barcelona FCBlaugrana
2013-10-25 22:09
Diego Costa har kallats upp till Brasiliens nästa landslagssamling. Samt Marquinhos för första gången uttagen i A-landslaget. Synd att vi inte värvade honom som jag förespråkade. Född 1994 och uttagen i Brasiliens A-landslag. Skrämmande bra gjort.
Barcelona FCBlaugrana
2013-10-25 22:06
Daniel Larsson målskytt för Valladolid. Kul!
Barcelona Lion24
2013-10-25 21:18
westinho

50-talet.
Barcelona Júnior.
2013-10-25 21:08
Jag vet inte hur många det var som kollade på kvällens basketmatch i Euroleague men det blev tyvärr en förlust mot starka Fenerbahce med 75-70.
Annons: