/spanien/barcelona/forum/6524.aspx/spanien/barcelona/forum/6524.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Shanghai
2013-08-27 14:45
Bäst att vila från detta forum eftersom folk börjar kritisera dig och påstå att du är inte culé för att du inte tycker om den stor texten Qatar på våra tröjor.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-08-27 14:37
Nog om det. Ville bara poängtera vilket hyckleri som pågår och att vår klubb ändå står för en bättre värld. Sponsoravtalet var tydligen nödvändigt iom de skulder klubben har kvar att betala av. Förhoppningsvis slipper vi tröjsponsorer om några år. Detta var bara ett nödvändigt "ont".
2013-08-27 14:35
Barca King: Håller med om dubbelmoralen. Sverige har erfarenheter av att skicka vapenarsenal både till forna Jugoslavien och Mellanöstern i väldigt diskret manér. Produktionen av "terrorism" och våld börjar i väst med andra ord. Sverige är inte så neutralt som många vill tro men visst kan Sverige tyckas vara en neutral stat i jämförelse med våldsländer som USA, Storbritannien, Frankrike osv. Think about it.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2013-08-27 14:33
Shanghai är detta forums "El pasillo" No words necessary.
Barcelona Rambla~
2013-08-27 14:33
Rosell förnekar att PSG lagt ett bud på Pedro. Det var just vad jag misstänkte.
Barcelona Zubi - I nöd och lust (fd. Dinho the artist)
2013-08-27 14:32
Barca king
Om du tror att katalaner kommer rösta för ett namnbyte på camp nou för pengar är du fel ute kan jag säga. Lika troligt att de skulle rösta för ett förslag om statybygge med motiv Franco mitt på ramblan.
Barcelona Barcelonistas
2013-08-27 14:31
Jag har inget emot något land men Shanghai kanske menar att det är skit att vi har Qatar på tröjorna när oskyldiga människor dör osv.. Jag personligen bryr mig inte så mycket om det. Men jag gillade då vi inte hade något alls på tröjorna 2006 va de sist.
2013-08-27 14:31
Jag blir äcklad av människor som inte kan argumentera för sin sak (läs Shanghai). Barcasupportrar, som för övrigt också representerar klubben, borde veta bättre hur Qatar Foundations är kopplat till staten Qatar samt vad organisationen arbetar med! Däremot är jag väldigt tveksam till att Shanghai är en culé sett till historiken här på Svenskafans. Luktar smygtroll på lång väg och redaktionen borde se över detta omedelbart.
Barcelona Diar Shekha
2013-08-27 14:27
Officiellt: Sergio Busquets har förlängt sitt kontrakt till 2018. Han kommer ha en klausul på hela 150 miljoner euro. Låter helt fantastisk! För en gångskull gör ledningen något vettigt! Det var i och för sig inget nytt, utan han skrev på kontraktet bara. :)
Länktips: ow.ly/oiQQW
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-08-27 14:14
Dubbel moral att prata om vilka länder är terrorist länder med europeisk mått.I hur många länder har inte väst hjälpt diktaturer med att göra statskupp så länge det ligger i vår intresse. Om Camp Nou ändrar namn till Camp Olja kommer jag hålla på Barca. Skiter i värderingar, ingen här vill se Barca bli ett mitten lag och alla bölar efter 1 dålig match men så fort det handlar om pengar. Blir alla moral väktare!!!! Katalanerna kommer rösta och tro mig, pengar kommer även de att rösta på.
Barcelona koeman92
2013-08-27 14:06
Varför ska Shanghai spärras? Han kanske inte bidrar till mycket (enligt eran åsikt) men han har rätt till en åsikt så länge han inte bryter mot reglerna. Sen om Qatar är ett terrorist land eller inte går att diskutera, men jag tycker i alla fall att det är positivt att klubben har gått så mycket i plus. Att sen Qatar inte riktigt passar våran klubb, traditioner osv kan jag hålla med om men i dagens fotboll måste man tyvärr tänka förnuftigt och då är det mest pengarna som spelar någon roll.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2013-08-27 14:03
På tal om Qatar och Barca.
Barcelona Federer
2013-08-27 13:42
Snälla kan ni spärra pajasen Shanghai? Han bidrar inte med något här på forumet.
Barcelona NeymarMessi
2013-08-27 13:32
Shanghai, sen när är Qatar ett terrorist land? Jag var i Qatar förra vintern när jag skulle till Phuket, hade mellan landning där. Jätte trevligt folk förutom att taxi chauffören tog dubbelt så mycket betalt men det e normalt.
Barcelona Shanghai
2013-08-27 13:32
Orka att ni försvarar ett land som Qatar. Jag blir i alla fall äcklad av att se våra spelare ha på sig en stor skylt där det står "QATAR" pinsamt.
2013-08-27 13:30
Att det finns människor med värdelösa åsikter som Shanghai är en käftsmäll mot den mänskliga civilisationen. Stäng av pajasen, red.
Barcelona Júnior - Culé hasta la muerte
2013-08-27 13:22
Shanghai Lär dig att skilja på individer/mindre grupper med en hel nation. Inser du inte hur provocerande och fördomsfull du är i vissa av dina inlägg eller skriver du sådant bara för att skapa en viss reaktion?
Barcelona Diar Shekha
2013-08-27 13:13
Och det här med att qatar ska få en del av vår museum. Ändrar de namnet samtidigt som de får pengar från den delen? Fy fan
Barcelona Barca Barca
2013-08-27 13:08
En lojal spelare som Pedro och mål som han gör i viktiga matcher. CL finalen 2011, PSG returen på hemmaplan viktiga 1-1 målet. Alla El Classico mål han har mäktat med. Sen kan vi bara slänga han på bänken utan att han andas fel på klubben är för mig ovärdeligt. Inte alls bra och ha spelare som Reus, Sanchez, Neymar, Messi, där alla kräver speltid match in match ut. Det blir en sånn dålig balans och i slutändan får någon av dom nog. Pedro och Tello som trupp spelare som faktis presterar emellanåt är tillräckligt bra.
Barcelona Shanghai
2013-08-27 13:01
Att vi gör business med ett terrorist land som Qatar, säger en hel del om vår klubb i detta nu. Rosell har verkligen förstört allt vi byggt sen Laporta tog över år 2003.
Jeffson
2013-08-27 12:46
Bara för att vi säljer Pedro så finns det ingenting som tyder på att Dortmund säljer Reus. På FM hade dom gjort det men inte i verkligheten. Pedro är den ultimata truppspelaren och bör därför stanna. Jag brukar själv skrika mej hes på honom emellanåt men aldrig att jag skulle vilja se honom i en annan klubb.

Hjärta och lojalitet är en bristvara i dagens fotboll, låt vår klubb fortsätta ha gott om det.
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-08-27 12:34
Om Pedro lämnar ska bara en spelare värvas och det är Reus och det tvivlar jag på starkt av att Barca gör. Därför behåller jag Pedro alla dagar i veckan. Reus vilken dröm. Bara tänk er honom i Clasico! Vilken mardröm för motståndet.
Barcelona Diar Shekha
2013-08-27 12:31
Blaugrana91 Skulle verkligen inte förvåna mig.. Blir det en ny arena så kommer det heta Qatar Stadium säkert... Så med andra ord har vi gjort en ny deal med Qatar som är värd ungefär €100 M. Pengarna lockar, men att göra affärer med ett land som Qatar är vidrigt enligt mig. Ett land som är emot mänskliga rättigheter och ett diktatorisk land.. Man blir ju inte glad direkt när man ser deras namn på Camp Nou..
Barcelona Blaugrana91
2013-08-27 12:20
Diar Shekha Barca har sålt ut namnrättigheterna på Camp Nou till Qatar Airways för drygt 20 Miljarder. Nya namnet blir Qatar Airways stadium..... Nej skämt åsido, jag antar att klubben presenterar samarbetet med Qatar Airways, som är värt €100M dem kommande 3 åren. €30M i år, €32M nästa år och €33,5M året därefter. Plus att vi får €5M extra om vi vinner CL, hyffsat betalt får man väl säga....
Barcelona Gabriel
2013-08-27 12:17
Mata istället för Pedro? Nej tack. Vad erbjuder han som inte redan finns i laget? Trots att Pedro varit långt ifrån sin bästa form så erbjuder han något nytt till laget i hans ständiga djupledsspel och presspel, att han sedan inte är lika bra som Neymar på att finta bort sin back är en helt annan sak. Jag är inte helt emot en försäljning av Pedro för de pengarna som det pratats om, men då ska han också ersättas med en spelare som kan erbjuda något som inte redan finns i truppen. Att sälja Pedro och ersätta honom med Mata vore otroligt korkat. Det spelar hur som helst ingen roll, vi kommer inte att sälja Pedro med så få dagar kvar på transferfönstret.
Barcelona Barca Barca
2013-08-27 12:03
@Deulofeu:

Vem har klagat på dig ? du kommer med information som inte många här på forumet har. B-laget är det nästan så att du är den ända som informerar oss om det, utan dig tappar vi mycket viktig information om våra ungdomar som är vår framtid för klubben vi älskar. Du borde få skriva egna artiklar om B-laget/ungdomarna. En liten egen blogg. Jag uppskattar tiden du lägger ner här.
Barcelona Júnior - Culé hasta la muerte
2013-08-27 11:59
Deulofeu Jag tycker absolut inte att du ska sluta skriva här på Ramblan. Vi är förmodligen fler som uppskattar dina inlägg och åsikter. Sedan ska man dessutom tillägga att du har kunskaper som få om B-laget, vilket alltid är intressant att läsa om. Du gör förmodligen ingen en tjänst av att sluta skriva här inne.
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-08-27 11:55
@Vamos Blaugrana:
haha driver du? pedro är inne på sitt 3:e år som dålig spelare och han gör verkligen ingen nytta, han springer bara, får vi 25 miljoner för han så är det jävligt bra med tanke på att cesc kostade 40 ungefär.. och det är 2 spelare av 2 olika världar.. så 40 för pedro hade jag sålt direkt och hämtat in mata eller reus, eller så lägger man på lite pengar och får in en bra mittback vi kan inte behålla spelare och låta dom spela bara för att dom har hjärta för klubben och för att dom är ifrån akademin.. det är så dålig stil att göra så när det finns spelare som faktist förtjänar hans plats
Barcelona Mecum
2013-08-27 11:49
@Deulofeu:

Jag älskar att läsa om B laget och du gör det mycket bra, snälla fortsätt med det. Om du fick ranka top 3 talanger i B laget , Juvenil A under 21, Hur skulle du ranka dem då?
Barcelona Diar Shekha
2013-08-27 11:49
Är det någon som vet vad det är som håller på och händer med Qatar,roSell och Camp Nou just nu? Har läst lite på Twitter, men jag fatta inte något, tyvärr..
Annons: