/spanien/barcelona/forum/652.aspx/spanien/barcelona/forum/652.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Jombi
2/13/2017 23:42
@Barcadinho.:

Ursäkta mig, men vart har du fått ifrån uppfattningen att Pep "kickade ut" Joe Hart från Manchester City? Enligt mig, är det ganska motsägelsefullt med tanke på var Pep själv sade om Harts situation.

"I don't want players to stay if they don't want. If they want to stay, stay and we will fight together."

Med tanke på hur det såg ut då, så varJoe Hart helt enkelt inte beredd att stanna och kämpa för att passa sig in i Peps system. Istället så valde engelsmannen att se sig om efter andra klubbadresser när denne blev förpassad till avbytarbänken under säsongsinledningen.

Sedan så begriper jag mig överhuvudtaget inte din kommentar om Gabriel Jesus... Menar du alltså att han har varit kass eller så för att brassen har spelat från start istället för Aguero, trots att Jesus både producerat poäng samt gjort ett stort avtryck spelmässigt. Och förresten så skulle jag nog säga att Gabriel Jesus är redan nu en av världens absolut bästa unga spelare och inte direkt någon simpel "talang", även om man kan ta den diskussionen en annan gång...
Barcelona Soko
2/13/2017 23:28
@Tiki-Taka:

Silva har aldrig varit en jätten och vi har alltid haft lätt mot honom , men samtidigt har han varit viktigt för PSG och kommer förstås att påverka självförtroende i deras försvar. Ser bara inte hur MSN ska misslyckas med att göra minst två mål.
Å andra sidan kommer även vårt försvar att sättas på stora prov då PSG offensiv med Lucas Di maria Cavani och Draxler kommer farande. Hoppas vi spelar smart och inte låter PSG med snabb omställning för då är det kört för oss. Jag är mest orolig för att vi själva ska bjuda PSG på chanser efter bolltapp som bara vill kan..
Barcelona LennyRomario
2/13/2017 23:19
"Etoo är mer man än vad Pep någonsin kommer bli! Tror mer på hans ord än en mytoman vid namnet Pep!" Det här måste vara 2017:s mest övertydliga trollfiske. Uselt! Trolla om, trolla rätt!
Barcelona DM1982
2/13/2017 23:14
[QUOTE=El Pistolero #9]Culés som hatar Pep saknar jag ord för... [/QUOTE] Troll kallas det.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Santiago Cazorla
2/13/2017 23:13
Kan mod ta bort detta inlägget?
Barcelona SOMISEREM1899
2/13/2017 23:12
Tiki-Taka

Eto'o sägs ha varit väldigt motsträvig och kallade till lagmöten bakom ryggen på Pep. ''Genomsyrar lojalitet och ärlighet''. Hmm...
Tiki-Taka
2/13/2017 23:08
T.Silva missar mötet imorgon pga vadskada!
Barcelona Santiago Cazorla
2/13/2017 23:05
@Barcadinho.:
Aguero har varit på väg neråt sedan 2014. Ser inte problemet, han är inte lika kvick och farlig individuellt längre och då märks hans brister i spelet mer. Pep har varit väldigt tydlig att han vill ha mer än mål från sin anfallare och det har Gabriel till skillnad från Aguero erbjudit de senaste matcherna med bra kombinationsspel och framspelningar. Dessutom bättre i presspelet. Sedan ska du väl inte sprida lögner? Bänkad från dag ett när han har startat 14/25 matcher och hade startat fler om han inte hade blivit avstängd och skadad. Hur går det ihop egentligen?
Tiki-Taka
2/13/2017 23:05
Så Aguero som har varit Citys nyckelspelare sens 2011 och som har gjort 120 ligamål under dessa år duger inte för Pep....rättare sagt Pep klarar inte av spelare som tar för mycket utrymme. Han kan endast ta hand om skolpojkar som lyder hans order! Att säga att Aguero inte klarar av Peps system är ren bullshit...vi snackar om en av världens bästa anfallare när han är skadefri!
Barcelona El FenómenoR9
2/13/2017 23:02
Hah pep en clown?! snälla! Den mannen förändra hur vi ser och hur lag försvarar sig i fotboll. Han tvinga tränare att utveckla sitt tänkande gällande att försvara sig. Han har inte bänkat Agüero sen första dagen, han har varit skadad och avstängd. Möjligt att han har varit petad dom senaste fyra matcherna. Orkar inte förklara vad han gjorde i bayern. Håller med om att han inte kan hantera stora personligheter, men det är de!
Tiki-Taka
2/13/2017 23:02
Etoo är mer man än vad Pep någonsin kommer bli! Tror mer på hans ord än en mytoman vid namnet Pep!
Barcelona Reymar
2/13/2017 23:01
Soko
Barcadinho

Inte så direkt imponerande när du ser vilka lag han nätar mot. Att göra hattrick borta mot West brom för att sedan veckan efter vara osynlig mot ett valfritt storlag är ju inte alls imponerande. Barca, United, Chelsea, Liverpool, Arsenal,Tottenham m.m är lag han mött under säsongen och under samtliga matcher har han varit rent utsagt helt värdelös.

Aguero är ingen spelare som klarar av Peps krävande presspel där anfallaren är den som startar pressen men med en Aguero funkar det ju inte. En oerhört lat spelare som påminner om Zlatan och då är der förståeligt att den gode Pep ogillar denna typ av spelare. Men med Gabriel Jesus för du en helt annan energi och presspel.
Tiki-Taka
2/13/2017 23:00
Han kan vinna hur många titlar som helst...för mig är karaktär och ärlighet mycket viktigare...den karln visar en sida framför dig och gör ngt annat bakom ryggen...en tränare utan ryggrad är för mig lika med noll! Hade det varit en spelare som hade anklagat Pep så hade man varit lite mer källkritisk...men när en efter en säger samma sak så är det rätt så uppenbart att Pep är en vekling.
Barcelona El Pistolero #9
2/13/2017 22:48
Culés som hatar Pep saknar jag ord för...
Tiki-Taka
2/13/2017 22:45
Se på videon som jag har länkat, där etoo berättar historien om Pep. Jag tror på varje ord han säger, etoo är känd för att vara en frispråkig herre, denna man säger som det är och går rak på sak! Etoo är en man som genomsyrar lojalitet och ärlighet, denna man gav allt för klubben och blev kickad som en hund av åsnan! Nästan glad att Etoo vann CL med Inter året efter och gav Pep en känga tillbaka! Pep, han som skyddar sig bakom sina spelare och som inte vågar ta diskussionen öga mot öga....en tränare utan cojones och karaktär! Avskyr Pep mer efter att jag såg detta klipp!
Barcelona El_Jefe
2/13/2017 22:43
Rambla

Vilket jäkla moment 22 om han nu väljer Nili på grund av att han har erfarenheter från A-lagsspel. Med den inställningen är ju verkligen B-lagets spelare "dödsdömda".
Barcelona Soko
2/13/2017 22:35
Reymar

Aguero har gjort 12 mål trots att han missat många matcher pga avstängningar och petnigar. Är det verkligen att kalla för underprestera? Hade han spelat alla matcher som andra hade han säkert lett skytteligan.
Barcelona Barcadinho.
2/13/2017 22:33
Pep har bänkat Aguero från dag ett, gav honom negativa signaler redan från Augusti. Ja, på gränsen till mobbning.

Finns en enkel psykologi inom fotboll som till min förvåning mycket erfarna tränare missar. Bänkar du en meriterad ikonisk spelare flera gånger, så får du en omotiverad spelare när det är dags att komma in o spela. Du kan "förlora" honom.
Gör du samma sak med en 19 åring så får du en ung galning som ger allt för att visa vad han går får. Du förlorar inte en ung spelare genom att bänka, tvärtom, du gör honom hungrigare.
Kun är 28 år, inte nån pensionär.
Barcelona Rambla~
2/13/2017 22:30
Asked why he'd not chosen Palencia, Luis Enrique responded: "Because I am the manager and I have to make decisions. "Nili is one of few B team players with first division experience, playing for Las Palmas, and I make the decisions." Kan inte påstå att jag blir förvånad. I vanlig ordning besvarar Lucho frågan med, att det är han som bestämmer. Ungefär som ett trotsigt barn utan att vilja förklara närmare.
Barcelona Reymar
2/13/2017 22:02
Barcadinho

Det är ju bara sunt förnuft att Pep väljer en målvakt som kan spela med fötter framför en "omodern" Joe Hart. Mobbning mot Aguero? Skrattretande minst sagt.. Så bara för att Aguero är en större spelare ska han strarta trots att han underpresterat under halva säsongen? Klart som fan att den stekhete brassen ska starta så som han presterat. Me like.
Barcelona wallmannen
2/13/2017 21:48
Hold your horses!
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Tiki-Taka
2/13/2017 21:37
Avskyr Pep för behandlingen mot Etoo och Yaya...han kan inte hantera stora egon, vilket en mästartränare skall göra! Med det laget Pep till sitt förfogande 08-12 så skulle Mourinho vinna 4 CL titlar under sina fyra år! Och Bayern...fullt av stjärnor och totalt misslyckande ute i Europa! Att vinna Bundesliga är något självklart. För mig kommer jag aldrig att ranka Pep bland dem stora tränarna genom alla tider. En tränare som behandlar stora ikoner som skit och vägrar kommunicera med dem är enligt mig en clown tränare!!
Barcelona Barcadinho.
2/13/2017 21:30
Guardiolas feeling - kickar ut Joe Hart kontroversiellt, plockar in "BarcaDNA" Bravo för att bänka honom efter halva säsongen.
För att inte tala om nästan en mobbning mot Aguero på bekostnad av en stor talang Gabriel Jesus. Me no like.
Barcelona Soko
2/13/2017 21:20
Barcelona hatare gratulerar Barcelona på ett års dagen och menar att motståndarna har inte fått straff i ligan mot oss på exakt ett år . Tre straffar blev det i andra tävlingar och alla missade.
Vad är konstigt egentligen när vi har världens snällaste försvar och dessutom spelar stora delar av matcherna på motståndarnas planhalva ?!
Men samma hatare skulle aldrig våga räkna alla straffar vi inte fått.
Barcelona JakWah
2/13/2017 20:33
Det är svårt att förutse hur matchen kommer att se ut imorgon, men känslan är att PSG kommer att gå ut med en extrem motivation och en hög press som kommer att ställa till stora bekymmer för oss. Om vi inte kan matcha deras motivation så tror jag dessvärre att det kan bli en storförlust. Å andra sidan så vet man ju hur jäkla bra vi kan vara när det väl gäller. Det blir intressant att se och det är bara att hoppas att laget är väl förberett och utnyttjar sina chanser.
Barcelona El_Jefe
2/13/2017 19:20
Vi horar ju ut allt annat så varför inte fortsätta på den inslagna vägen och hora ut våra största matcher också (pardon my French).
Barcelona Katalano
2/13/2017 19:19
@DM1982:

Nä, usch. Med tanke på hur hårt de alltid spelar (läs: fult) så är skaderisken stor. Gillar det inte alls även om det är en träningsmatch.
Barcelona DM1982
2/13/2017 19:14
Thiago Silva kommer inte kunna spela imorgon, han är skadad. Hans skadehistorik måste vara rätt så dålig, i stil med Alba. OFFICIAL | Barcelona and Real Madrid will play a non-competitive El Clasico this summer. Location: Miami, Florida https://t.co/X8r8igiWN7 Jag vet inte vad ni tycker men jag gillar inte tanken på att lagen ska köra en träningsmatch. OFICIAL | La final de la #CopaDelRey se disputará en el Estadio Vicente Calderón https://t.co/NRF7x3AHi7 Cupfinalen kommer spelas i Madrid.
Barcelona El_Jefe
2/13/2017 15:01
Jag börjar få väldigt svårt att hålla isär spelaren Luis Enrique från tränaren Luis Enrique. Jag gillade verkligen Lucho när han spelade för oss. Uppskattade hans inställning. Men på grund av att allt Lucho gör numer resulterar i irritation och diverse invektiv från min sida börjar det även spilla över på det arv han som spelare lämnade. Oerhört tråkigt, minst sagt.
Barcelona Katalano
2/13/2017 14:54
LennyRomario
the cameroonians

Det värsta är att i alla fall jag tidigare var väldigt intresserad av våra ungdomsspelare. Jag följde dem i den mån jag hade tid med och älskade vår skribent Deulofeus uppdateringar om läget i vårt B-lag och Juvenil-lagen. Vem är näste spelare på tur att flyttas upp och vad har vi för intressanta prospekt i de yngre leden? Idag så är intresset som bortblåst pga hur akademin sköts och att ungdomarna aldrig får chansen under Lucho. Tänk så snabbt det kan förändras.
Annons: