/spanien/barcelona/forum/6516.aspx/spanien/barcelona/forum/6516.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Deulofeu
2013-08-26 10:14
Skönt med match redan på onsdag.Atletico i ruskig form plus att de vilade stora delar av laget ser riktigt bra ut för dem.

Ganska enkelt att förutsäga elvan tills på onsdag

Neymar---------Messi-----------Alexis

----------Iniesta----------Fabregas----

-----------------Busquets---------------

Alba--------Mascherano----Pique---Alves

-------------------Valdes-------------------

Allt annat vore tjänstefel.

Xavi måste få vila denna matchen då Fabregas håller en bättre nivå för tillfället.

Pedro ska starta från bänken då Neymar verkligen visat att han är rejält på gång gjorde mer på 30 min än någon anfallare under matchen.

Alba får starta främst för att Adriano förmodligen måste vilas.

Messi kommer nog starta om han känner för det men det är fel av honom att starta och inte köra 100 det har vi inte råd med mot Atletico.
Ser hellre tex Tello eller Pedro starta om han inte är 100%

Otroligt spännande och mycket intensivt kommer det bli.

Måste också bara kommentera kort att det var kul att S.Roberto redan fått speltid i andra ligamatchen bra inhopp också.

Montoya och Bartra kommer nog få spela snart men vi har haft och har en riktigt tuff inledning och först Atletico nu och sedan bortamatch mot Valencia!

Vinner vi båda ser det riktigt bra ut och det är sedan landslagsuppehåll!

Madrid möter ikväll Granada som vann första matchen så det blir kul att se vad Granada kan hitta på med El Arabi och Piti(18 mål förra året! i Rayo) tror det blir tufft för Real igen sedan möter de ett Bilbao nästa vecka som inlett med två vinster härliga matcher!
Barcelona Deulofeu
2013-08-26 10:05
Våra utlånade spelare

Bojan 4 matcher från start 2 assist får speltid målen har uteblivit ännu så länge ok start.

Rafinha två inhopp hittils riktigt pigg en assist i senaste matchen.

Deulofeu ska tydligen vara i England har setts lite på bänken i Everton skandal!!!

Rodri utlånad till Almeria leder skytteliga i la liga! två matcher tre mål!
Barcelona Gio Style
2013-08-26 09:50
Vart är alla som påstod att Adrianos kontraktsförlängning var idiotisk? Jag har då alltid sagt detta, Adriano är guld värd att ha i truppen. Kan fan spela precis överallt och göra det bra, enda minuset är hans skadeproblem men han är ju knappast en av våra högavlönade spelare. Missade matchen igår men det verkar som att det inte var en av våra bättre matcher. 3 poäng still vilket är bra jobbat. Var faktiskt inställd på att se en offensiv som såg ut såhär: Neymar-Alexis-Pedro Iniesta-Cesc Alltså att vi skulle skippa att spela med en falsk nia och låta Alexis löpa sönder försvaret. Neymar från start mot Atletico plz.
Barcelona Grande Barca
2013-08-26 09:42
någon som vet vad en matchbiljett kan kosta om man köper direkt på plats utanför arenan, har sett att de har biljettluckor eller vad man ska kalla det, där folk står för att köpa.. kan man få ganska bra plats för runt femhundringen ?
Barcelona FCB_Messi
2013-08-26 09:40
För mig är adriano , top 2 bästa ytterback i världen . Lahm är nog den enda jag kan komma på .
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Mido
2013-08-26 09:33
1-0 mot malaga borta är som 1-0 i CL final så va tacksamma
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-08-26 07:40
Inget skönspel men tre poäng. Ligaledning efter två omgångar. Håller med om att vi inte kan spela samba i varje match, bra att vi ändå höll ut på slutet där Málaga lika gärna hade kunnat få in kvitteringen.

Cesc, Valdés, Neymar och Adriano står för fina insatser. Neymars inhopp var riktigt härligt att skåda, han vågar utmana och skapar oreda i motståndarförsvaren. Kan han anpassa sig tillräckligt till vårt spel men samtidigt behålla sin lekfulla brasse-fotboll så kommer han att dominera. Cesc fortsätter att spela bra, ligger bakom mycket. Valdés räddar oss och Adriano gör en bra insats som han brukar gärna när han då och då får chansen från start, dessutom matchvinnare.

Resten av spelarna var kanske inte underkända men det krävs betydligt mer ändå. Jag tyckte Alexis var nära ett par gånger i första att komma igenom men det gick inte riktigt hela vägen. Pedro gör det okej men han ska inte starta. Xavi är på nedgång. Iniesta är knappast i form. Försvaret känns inte direkt stabilt även om Piqué och Mascherano gör helt okej insatser. Men det måste bli bättre, hoppas laget kommer igång på riktigt snart.
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-26 06:57
Är otroligt nöjd med tre poäng från La Rosaleda! Kom ihåg, vinner vi alla matcher denna säsongen med 1-0 så är vi bäst i världen. Man kan inte kräva drömspel och fem mål framåt varje match, speciellt inte på bortaplan. Vi hade en del viktiga spelare utanför elvan idag också. Bland annat de två tilltänkta målskyttarna. (Leo & Ney) vilket gör att skärpan i de där sista ögonblicken inte är den bästa kanske. Ska ta planet ner till Katalonien och El Prat om 3 timmar. Så är på plats på onsdagskväll när vi (förhoppningsvis) tar säsongens första titel! Neymar får gärna göra debut i startelvan och Messi får gärna vara tillbaka. Visca Barca!
Barcelona Lion24
2013-08-26 05:35
ZlatanisDaMannn

Man vet inte än. Han vilades idag för att inte ta några risker.
Barcelona Blaugrana91
2013-08-26 02:32
Lite mer statistik för dem som säger att vi knappt skapade något.

Full-time stats Malaga-Barcelona: shots 9-15, on target 3-11, offsides 1-2, corners 2-11, fouls 14-12, possession 28-72 #fcblive

Som sagt vi hade förtjänat att vinna med mer. Men huvudsaken är 3 poäng.

Martino: "Very good first half, started very good, then we didn't finish the game and lost control in the last 20-25 minutes." #fcblive

Martino: "We should be more consistent during the 90 minutes, should be able to close the game. Suffering will make us stronger" #fcblive
Barcelona elbraco - CP5
2013-08-26 02:30
Haha Adriano och hans jävla långskott!! Visca!!
Barcelona Blaugrana91
2013-08-26 02:28
Barcelona are the only team that didn't yet concede a goal in the Spanish league this season #fcblive

Ganska bra med tanke på att vi har ligans sämsta försvar...Ja enligt vissa härinne så låter det ju så.
Barcelona ZlatanisDaMannn
2013-08-26 02:22
spelar messi onsdag?
Barcelona Dongou & Bagnack
2013-08-26 01:37
OCH GLÖMDE NEYMAR
2013-08-26 01:36
5 av 10 mest följda spelare på Twitter är från Barcelona Puyol, Pique, Fabregas och iniesta.
Jeffson
2013-08-26 01:04
Bentley King

Tack. Det var fina ord. Visst ska det få finnas utrymme för diskussion, analyser och kritik men jag önskar att det kunde vara en allmänt positiv atmosfär här efter en bortavinst. Samtidigt så får man också ha förståelse för att vi faktiskt har blivit bortskämda de senaste åren och att många därmed har lite för höga krav/förväntningar. Den förståelsen behöver jag själv träna på.

Men överlag tror jag att forumet hade mått bättre om vi försökte fokusera lite mer på det positiva och kärleken till klubben istället för att leta fel och vara negativa, men det är inte alltid lätt med Zubi som sportchef ;)
2013-08-26 00:47
Bentley King (Barcelona) Tack Försöker bara få folk att förstå att man inte kan spela sambafotboll/tiki taka varje match speciellt när man spelar på borta plan. Man måste förstå att vi självklart koma åka på farliga lägen när vi möter ett lag på deras hemma plan om det är Malaga eller Celta vigo spelar inte roll, för du kan inte räkna bort att de inte skapar mål chanser på deras hemma plan även om du har Thiago Silva och Kompany som mittbackar. Det verkar som folk har inne har för stora kräver på våra spelare, det är liksom om man inte vinner varje match med 5-0 så måste hela laget ändras. Kollade på Juventus forum igår kväll efter deras vinst borta mot Sampdoria och alla där var riktigt nöjda med det trots bara 1-0 vinst. Men harinne måste man vinna varje match med 5-0 annars är Xavi slut och Pique måste säljas omedelbart. Tar hellre 1-0 vinst än och att vår försvar sätts på prov än 5-0 och inte veta hur bra de håller.
Barcelona grande jw
2013-08-26 00:26
Celta Vigo tar en stor skalp borta mot Betis. Gamla barcaspelaren Nolito gör 2-0. Rafinha är också på planen och gjorde assist till 1-0 målet 4 minuter efter att han byttes in.
Barcelona Vamos Blaugrana
2013-08-26 00:21
Barca King - Messi i hjärtat (Barcelona) 2013-08-26 00:02 Tycker att pique vann många fina nickdueller idag, han nicka också bort ett par farliga inlägg så det var bättre än vad det har varit på länge.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2013-08-26 00:13
Början av säsongen, vi spelar vår andra raka match där vi tar 3 poäng alltså?
Det räcker för mig godnatt
Barcelona Bentley King
2013-08-26 00:07
Rambla~

Dongou & Bagnack

Jeffson

Gabriel

Júnior - Culé hasta la muerte

Ni är riktiga fans! Jag hoppas att eran förståelse och tolamod för vårt älskade barca sprider sig till alla andra fans!
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-08-26 00:02
Förra säsongen visade det sig och även nu! Vi gnäller inte men sanningen är att varje gång vi möter bättre motstånd så är det alltid samma svagheter som framhäver sig. 1. Backlinjen, Pique kan inte längre vinna en nickduell. Backlinjen är i döds behövs av en back. 2. Xavi är inte samma gamla Xavi. Tycker att Tata spelar honom på fel sätt. Han går upp i anfallen till ingen nytta då han är varken teknisk att vända eller dribbla för att skjuta. Han är som bäst längre ner där han får sättq de avgörande passningarna. Hur många gånger tappa han inte bollen? Innan brukade han löpa in i straffområdet. Nu är han där för att ta emot omöjliga bollar. 3. När Messi är skadad vill jag inte se en falsk 9a roll. Spela Alexis central med Neymar och Pedro i ständigt rotation precis som på Ronaldinhos era.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2013-08-25 23:29
Shanghai Helt ärligt, vad är det du alltid ser som vi verkar missa hela tiden? Kollar vi på samma matcher och samma spelare och deras prestationer?
Barcelona Júnior - Culé hasta la muerte
2013-08-25 23:26
Brukar vara bäst med att vänta ca 5 matcher innan man börjar kritisera spelarnas former. Man måste ta hänsyn till att många nyligen har kommit tillbaka från semestern och för vissa krävs det mer tid innan de hittar tillbaka till matchtempot. De är inga maskiner direkt. Vi gjorde en hyffsat bra match idag. Tre viktiga pinnar som betyder oerhört mycket, det är aldrig lätt att vinna borta mot Malaga. Att Messi och Busquets saknades syntes, de skapar väldigt mycket stabilitet för laget och jag jag tror att det även är en mental skillnad för medspelarna att ha de två på planen. Visst matchen slutade 1-0, kunde ha slutat 1-1 men man kan dock inte bortse från att vi var närmare på att göra 2-0 än att de skulle få kvitteringsmålet. Denna matchen kunde lika gärna ha slutat 3-0 eller 4-0, Caballero gjorde en grym insats.
Barcelona Andresito
2013-08-25 23:23
@Shanghai:

Hade varit värre om han hetat Pedrinho då han inte kan utmana för fem öre. Kommer inte ihåg senaste gången han tog sig förbi en motståndare i Barcatröjan
Barcelona Krabban94
2013-08-25 23:22
P*talotti skrev någon här?! Vore ju trevlitgt om vi kunde föregå med gott exempel och inte hålla på slänga onödiga namn och kommentarer om andras tränare etc. Någon respekt tycker iaf jag att det bör finnas och han har väl ett namn som bör användas oavsett om han är rival eller ej!
Barcelona Andreas-
2013-08-25 23:19
Förstår inte riktigt heller varför alla är så nöjda med Alexis. Jag ser ingen pondus hos chilenaren, som att han inte riktigt tror på sig själv. Så fort han utmanar en spelare är det som att han vet att han kommer bli av med bollen, lyckas dessutom alltid snubbla på bollen också. Önskar bara att han kan gå ut på planen, ta tag i bollen o dra upp 2-3 spelare på läktaren sen bomba upp den i krysset. Efter såna prestationer kan vi börja snacka, egentligen behöver den inte sitta i mål. Gör mig inget om han missar arenan några gånger. Så länge man ser att han har tron på sig själv o kommer igenom gång på gång, så är det bara en tidsfråga tills han börjar göra mycket klassmål också.
Barcelona Shanghai
2013-08-25 23:19
Jonas

Han krigade, skapade ytor och löpte rätt konstant under den speltiden han fick.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-08-25 23:18
Det här "gnället" har en djupare innebörd än att man inte är nöjd. Det handlar om att vi utövar konsten att vinna med en säkerhetsmarginal. Vår spelfilosofi har alltid handlat om att kontrollera boll och kontrollerar man boll så kontrollerar man matchen förutsett att man skapar chanser och förvaltar dessa. Jag tycker personligen inte att Barca är ett farligt lag utan spelare som Messi, Neymar och Tello dvs spelare som kan utmana sin spelare, ta sig förbi sin spelare och göra mål. Sanchez, Pedro och Iniesta räknar jag inte med pga att jag inte varit särskilt övertygad det senaste året eller två av dessa tre herrar. Sanchez snubblar framåt ganska mycket även om han har varit bättre den senaste perioden. Pedro's kreativitet har försvunnit helt. Det känns som att han trampar framför sin försvarare för att bara lägga en sidledspass sekunden senare. Iniesta drar max 1 gubbe nuförtiden och hans krafter kommer till ingen nytta med tanke på att han bidrar till NOLL defensivt. Det samtliga tre herrar har gemensamt är förmågan att överarbeta situationer.
Barcelona Bästelona
2013-08-25 23:18
@Shanghai:

Nej ingen blundar för att han heter Pedro. Han gjorde ingen bra match idag, ''heroisk insats'', skojar du med mig? Tycker generellt att du skriver mycket dumma saker här inne på forumet, detta va inget undantag.
Annons: