/spanien/barcelona/forum/6515.aspx/spanien/barcelona/forum/6515.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tikitaka-GOOL
2013-08-27 00:54
Essienesque

Hur mycket jag än vill att pedro ska säljas så tror jag inte han gör det. Det spelar ingen roll att han är lojal osv, han har helt enkelt inte tillräckligt med kvalitet nog för att spela i dagens barcelona.

Skulle han mot förmodan säljas så har vi en viss lirare som fick madrid försvaret att se ut som en hönsgård i våras. Då talar jag om ingen mindre än Dortmunds Marco Reus.
En helt fantastisk spelare som är i stort sett bättre än pedro på i stort sett allt. Han är snabbare, bättre skott, bättre teknik rent generellt och 1on1, han tar sig i stort sett förbi sin gubbe varje gång. Plus att på köpet får vi lite längd i anfallet, vilket behövs.

Det är bara en fråga om tid innan han blommar ut till en av dem absolut bästa i världen.
Barcelona tikitaka-GOOL
2013-08-27 00:54
Essienesque Hur mycket jag än vill att pedro ska säljas så tror jag inte han gör det. Det spelar ingen roll att han är lojal osv, han har helt enkelt inte tillräckligt med kvalitet nog för att spela i dagens barcelona. Skulle han mot förmodan säljas så har vi en viss lirare som fick madridförsvaret att se ut som en hönsgård i våras. Då talar jag om ingen mindre än Dortmunds Marco Reus. En helt fantastisk spelare som är i stort sett bättre än pedro på i stort sett allt. Han är snabbare, bättre skott, bättre teknik rent generellt och 1on1, han tar sig i stort sett förbi sin gubbe varje gång. Plus att på köpet får vi lite längd i anfallet, vilket behövs. Det är bara en fråga om tid innan han blommar ut till en av dem absolut bästa i världen.
Barcelona Rambla~
2013-08-27 00:31
Vid närmare eftertanke så behåller jag nog hellre Pedro. Lojalitet går inte att köpa. Det verkar heller inte på honom som om han vill lämna. Han trivs väldigt bra i klubben. Dessutom är hans inställning och presspel svårt att ersätta. Förhoppningsvis så höjer han även sitt offensiva spel denna säsong. Problemet med Barça är att när de säljer en spelare så värvar de aldrig en ersättare. Vilket så gott som alla andra klubbar hör. Istället, i bästa fall, tar de upp en talang från Barça B. Det är inte alltid de gör ens det utan de låter helt enkelt truppen bli tunnare. De tycker de klarar sig ändå. Därför behåller jag helst Pedro för jag vet att de inte kommer ersätta honom med annan spelare.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Essienesque
2013-08-26 23:43
Ni som vill sälja Pedro för 40 - vem hade ni tänkt att hämta in som ersättare med så lite tid kvar på fönstret? Eller ö h t, vad får man för 40 miljoner på dagens marknad? Inte nog med pengar för att hämta in en vettig ersättare utan att det hade kostat minst lika mycket, då behåller jag hellre Pedro.
Barcelona Gabriel
2013-08-26 23:37
Oavsett vad vi här inne vill så kommer klubben aldrig att sälja Pedro med så få dagar kvar på fönstret, även om summan är 40M€. Han är väldigt uppskattad och värderad i Can Barça. Många ser han som en förebild av anfallarna, det är knappast en slump att Villa, Alexis och nu även Neymar hyllat Pedro. Jag tycker också att 40M€ för Pedro är en bra summa, och jag är också sugen på att sälja han för de pengarna. Men det kommer inte att hända, och samtidigt tycker jag att man i sånna fall borde använda sig av pengarna på att förstärka laget - något som jag vet att Rosell aldrig hade gjort. Så med andra ord, det enda vi hade gjort vid en försäljning av Pedro hade varit att försvaga och försämra truppen. Samtidigt tycker jag det är roligt att PSG budar på Pedro, eller ens någon Barça spelare för den delen efter allt som hänt denna sommaren gällande Thiago Silva och deras presidents alla uttalanden. Förväntar han sig verkligen att Barcelona ska vara villiga att sätta sig ner och prata med honom efter allt det?
Barcelona Bästelona
2013-08-26 23:33
Byta pedro mot silva rakt av?
Barcelona Júnior - Culé hasta la muerte
2013-08-26 23:32
Andresito

Då hänger jag med, missuppfattade dig. Han hade förmodligen varit, som du säger, en av de de bästa värvningarna för att få en bredd i truppen på anfallspositionen. Annars hade man kunnat satsa på en riktig 9:a som inte har något emot att göra inhopp då och då. Tycker dock att man hellre bör spara dessa pengar först och främst till en bra mittback.
Barcelona Andreas-
2013-08-26 23:32
Slantar PSG upp 40 miljoner euro för Pedro är det bara att sälja oavsett om det är 100 dagar eller 1 dag kvar av transferfönstret.
Barcelona Gabriel
2013-08-26 23:26
Jag väljer att ta det ryktet om Pedro med en stor nypa salt, men om det stämmer så är ändå 40M€ otroligt mycket för en spelare som inte varit i form på snart 2 år nu. Jag gillar den anfallsuppsättningen vi har nu, inte bara för att det är kvalitée på spelarna utan även för att konkurrensen och bredden är stor. Att ha två spelare för varje position på tre platser i anfallet är optimalt och ett otroligt stabilt utgångsläge för klubben. Neymar och Tello till vänster, Messi och Fabregas i mitten (även om jag inte räknar den positionen som Fabregas främsta) och Alexis och Pedro till höger; det är perfekt. Med det sagt, om man väljer att sälja Pedro så bör man vilja hitta en ersättare till honom, framför allt då Tata är en stor förespråkare av mycket rotationer. Med den beräkningen ska man då också tänka på att man, på de återstående dagarna av transferfönstret hinna hitta en godkänd ersättare till Pedro, någon som kan fylla hans roll både offensivt som defensivt (vilket inte blir enkelt), samt en spelare som klubbar kommer att gå med att sälja med så lite tid kvar av sommaren. Jag ser det som en omöjlighet. Det enda de 40M€ hade gjort för oss hade varit att ge oss mer pengar i kassan, för vi hade inte använt oss av dem den här sommaren. Hade detta budet (om ryktet stämmer) kommit tidigare in på sommaren hade det varit en helt annan femma, andra förutsättningar och andra åsikter. Jag tycker i vanliga fall att 40 för Pedro är väldigt, väldigt bra pengar - och jag hade nog faktiskt sålt honom. Men inte så som det är nu.
Barcelona Andresito
2013-08-26 23:17
Júnior - Culé hasta la muerte

Antog att Mata skulle spelat till höger, som han gjort i Chelsea flera gånger
Barcelona Vampíro
2013-08-26 23:14
€40M för Pedro!? Han är en av mina absoluta favoriter fast vettefan om man inte bör casha in om det stämmer. Fan hade gjort ont att släppa Pedro ändå, han bör få en mindre roll i laget i år, han var untouchable i Titos ögon och levererade knappast.

Lyckas han komma upp i 09-11 nivån är han dock en spelare av mycket hög klass för Barça. Jag väljer att tro på Pedrito, han är bara 26 år och har mycket kvar att ge oss. Lojalitet!
Barcelona Rambla~
2013-08-26 23:13
Hm, borde de inte överväga den summan? Då är ju Neymars värvning nästan betald. In med en mittback för 20m.
2013-08-26 23:12
Andresito

Om vi utgår från att både Barcelona och PSG kommer överrens om en affär samtidigt som Pedro skulle vilja gå så skulle det skulle förmodligen vara bäst om man inte värvade in en ersättare på den kanten. Neymar kommer att vara svår att konkurrera ut och man får räkna med att spelar 90 minuter i mer än hälften av matcherna under säsongens gång. Tycker att det är då bättre att hellre satsa på Tello under de gånger han byts ut och att han får starta i t ex cupen. Vi har dessutom gott om innermittfältare i dagsläget så Mata skulle förmodligen hamna på bänken i slutändan ändå.

Chansen finns även att Deulofeu återvänder nästa år, om lånet inte förlängs. Vi har gott om yttrar och bör hellre lägga de extra slantarna på en bra mittback.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-08-26 23:07
Barcelona have received a 40M bid from PSG for Pedro (26). Barcelona are expected to reject the bid. Player has no plans to leave. [rmarca] 40 jävla miljoner. Kan lova att vi hade sålt sanchez för den summan...
Barcelona Andresito
2013-08-26 23:05
Barcelona have received a 40M bid from PSG for Pedro (26). Barcelona are expected to reject the bid. Player has no plans to leave. [rmarca] Kan det verkligen stämma? Hursomhelst hade väl Mata varit den enda ordentliga ersättaren i nuläget om Barca hade accepterat
Barcelona Rambla~
2013-08-26 23:00
Kan bara instämma med Gabriel, maken till sömnpiller. Hur fan kan man spela en sådan feg fotboll i 2:a omgången? Våga vinna för fan. Fast med Mourinho på ena sidan så blir det en sådan här fotboll.
Barcelona Lion24
2013-08-26 22:58
@Júnior - Culé hasta la muerte:

Klockren inlägg! Har tidigare sagt att jag aldrig någonsin har sett någon taktik (Mourinhos Real) som har varit så bra för en spelare (Cristiano). Det är nu hans ''rätta sida'' kommer fram. För helt allvarligt, det är inte jätte svårt att göra mål som kontringsspelare med de egenskaper Cristiano har. Jag skulle vilja säga att Bale skulle kunna göra det Cristiano gjorde. Men det Messi gör, det kan ingen göra. Göra mål men samtidigt nästan helt själv styra sista tredjedelen.
Barcelona Bàckis
2013-08-26 22:49
Gabriel

Håller med, bedrövligt dålig match. När slutade t.ex ett El Clasico 0-0? Jag kan inte minnas det iaf..
Barcelona Andreas-
2013-08-26 22:46
Herregud vad dåliga Real är, vi ska slå dem med B-laget.
AndreD -
2013-08-26 22:45
Jävla turlag
Barcelona Gabriel
2013-08-26 22:42
"Världens bästa liga" Premier League levererar. United - Chelsea, 0-0. Inte en enda målchans som är värd att nämna. Större sömnpiller får man leta efter. Där gick 2 timmar jag aldrig får tillbaka igen!
2013-08-26 22:42
Same old real Madrid. Jävla skit. Tappa poäng då!
Barcelona Alienpepe
2013-08-26 22:40
Skämmigt att domaren inte blåste där!
Barcelona nicco
2013-08-26 22:40
Både Roberto och Dos Santos har potential, men måste spela 90 vecka ut och in för att nå sin fulla potential, ett lån hade inte skadat ..
AndreD -
2013-08-26 22:37
AHAHAHAHAAH solklar straff. Uefadrid domaren med sig som vanligt helt jävla solklar straff
2013-08-26 22:37
Straff för Granada?
Barcelona barasfsdg
2013-08-26 22:36
Real får åter igen fördelar snacka om vidrig klubb
Barcelona Andreas-
Ska ju för helvete vara straff för Granada...
Barcelona barasfsdg
Straff?
2013-08-26 22:32
Som en tvåvägsspelare som rör sig över stora tror. Dessutom erbjuder han lite fysik. Personligen ser jag mycket hellre honom än Jonathan, som mest känns som en lite sämre kopia av de andra mittfältarna vi har. Men smaken är ju som baken :)
Annons: