/spanien/barcelona/forum/6512.aspx/spanien/barcelona/forum/6512.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Thiagooo
2013-08-26 21:03
Någon som sitter med en bra stream till United-Chelsea ?
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-08-26 20:50
Junior Du har en poäng, det är ju nackdelen. Dock tror jag Busquets kan sköta speluppbyggnaden på ett fint sätt. Nu är det så att jag vill ha ett lite rakare spel och med Cesc som tia kan han droppa och slå de lite längre bollarna. Det blir som du säger lite mer fokus på individuell kreativitet framåt men jag ser inte det som ett problem så länge det inte går till överdrift och det hjälper oss att få en stabilare defensiv.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-08-26 20:40
@Capilito:

Eller så har han inte imponerat. Jag förstår inte denna hypen kring honom. Jag tycker att Rafinha är en mer mogen spelare och har mer talang.
Barcelona Capilito
2013-08-26 20:31
Känns inte riktigt som Deulofeu passar in i en träbens liga som PL.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-08-26 20:28
Atlético är väl knappast i behov av Mata? De spelar 4-4-2 utan någon riktig tia som enligt mig är Matas naturliga position. Möjligtvis som någon typ av falsk högerytter men känslan är att Atlético har byggt upp ett så bra kollektiv att en sådan värvning skulle kunna vara mer negativ än positiv för de rödvita.
Barcelona Júnior - Culé hasta la muerte
2013-08-26 20:27
L.A.M Nr 10

Att spela med dubbel-pivote i ett 4-2-3-1 skulle innebära antingen att Xavi och Iniesta offras eller att Alexis offras samtidigt som Iniesta hamnar ur sin "confort zone". Tycker inte riktigt att vi har råd med det.

Att spela med en sådan taktik skulle förmodligen inte gynna vårt sätt att spela men jag tror att jag förstår hur du tänker, du vill ha Cesc/Iniesta bakom Messi samtidigt som vi får ett stabilare defensiv. Det låter väldigt bra men blir förmodligen svårt att utföra samtidigt som man ska få till ett bra spel offensivt. Problemet i denna uppställning, som jag skulle vilja påstå, är att det inte finns någon som kan styra upp anfallen och tempot på ett gynnsamt sätt likt vad Xavi och Iniesta gör. Jag har svårt att se Busquets och Mascherano ta den rollen. Man hade varit tvungen att förlita sig väldigt mycket på kantspelarnas individuella skickligheter som t ex Real Madrid. Har man spelare som Iniesta och Xavi på innermittfältet så tycker jag att man ska utnyttja det.

Jag kan däremot gå med på att spela detta system om vi leder med ett mål efter två möten mot ett lag som Bayern i sista 30-20 minuterna.
Barcelona Grimaldo
2013-08-26 20:23
Väldigt överraskande att Real inte har någon defensiv mittfältare i startelvan. Det är backlinjen, och sen bara offensiva spelare som startar. Kan mycket väl bli något insläppt mål från Real Madrid.
Barcelona Grimaldo
2013-08-26 20:20
Tvivlar på att Atletico kan köpa honom. Om han återvänder till La Liga, så blir det Barcelona. Real Madrid har köpt sina mittfältare och kommer att kunna ha dem i en längre till framöver.

Barcelona är i ett större behov då vid en eventuell skada på en av de kreativa mittfältarna, så har vi bara Sergi Roberto att sätta in. Plus så blir Iniesta inte yngre.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-08-26 20:17
Rätt roligt eller vad man vill kalla det att Mata var en av PLs allra bästa spelare förra säsongen och nu står utanför elvan. Det är nog bäst för honom själv att röra på sig, jag har alltid tyckt han har varit lite överskattad men en sådan spelare ska starta matcher, så är det bara.

Real Madrid startar med Modric, Isco och Özil på mitten, rätt sjukt egentligen. Börjar likna oss med deras överdrivna mängd små bolltrollare på mitten. Jag tror hursomhelst det blir svårt att balansera upp det i ett tufft bortamöte som Granada ändå är och risken för poängtapp är hög.
Barcelona ElRaval
2013-08-26 20:16
@zick9:

Kan man absolut tycka. Håller med dig visserligen. Men å andra sidan har väl både Pep och Tito spelat liknande elvor i viktiga matcher? Jag har världens sämsta minne, men vill minnas att vi ställde upp typ så (fast med Messi?) i någon CL semi eller liknande?
Barcelona Shanghai
2013-08-26 20:15
Hade varit grymt att se Mata i La Liga igen, men varken i Barcelona eller Real Madrid. Atlético sägs vara ute efter honom.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-08-26 20:15
L.A.M Nr 10:

Du har sunda tankar. Undrar också varför vi inte provar den varianten. Åtminstone på bortaplan när utslagsrundorna börjar. Vi har inget att förlora på det. Busquets kan inte hantera det defensiva jobbet på egen hand då Iniesta och Xavi fuskar alltmer den senaste tiden. Nu har vi två offensiva ytterbackar samt ett mindre stabilt mittlås. Två defensiva mittfältare vore en utmärkt lösning i vissa matcher. Vore en dröm att se Busquets och Song erövra boll med varandras hjälp.
Barcelona NoGo™
2013-08-26 20:13
@Grimaldo:
Enligt ryktena så är han det. Sjukt Mata har varit deras bästa spelare sen han kom till klubben och sen Mourinho tog över så får han nöta bänk. Casillas också bänkad.
Barcelona ElRaval
2013-08-26 20:13
Jag tycker att det är glädjande att Tata identifierar ett sådant simpelt problem som att vi inte tidigare har kunnat stänga matcher.

Bara faktumet att han ser detta och vill göra något åt det glädjer mig.

All respekt till Tito och Pep's sista år, men ingen av dom lade något större vikt vid det faktumet.

Barcelona Grimaldo
2013-08-26 20:11
Mata bänkad igen, tror ni att han är tillgänglig för marknaden?
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-08-26 20:03
Jag och många andra har vart inne på det men skulle inte en dubbel-pivote vara intressant i CL-sammanhang? Då i ett slags 4-2-3-1 med Song eller Mascherano brevid Busquets, Cesc som tia, Iniesta och Neymar på kanterna samt Leo på topp. Alternativt ta in Alexis på högerkanten, flytta in Iniesta i mitten och ta ut Cesc(även om han är en av våra bästa spelare just nu).

Poängen är att jag tror två så defensivt lagda mittfältare skulle hjälpa oss mycket i försvarsspelet. De flesta storlag spelar med två balansspelare samt en defensiv ytterback medan vi står där med Alba och Alves på kanterna samt endast Busquets som någorlunda defensivt lagd på mitten. Kvartetten framför skulle kunna skifta positioner en hel del, Messi droppar, Cesc fyller på, Neymar tar sig in mot mitten, Iniesta ut mot kanten eller in mot mitten beroende på var han spelar, Alexis kan spela på båda kanterna. Finns många alternativ.

En annan sak jag har tänkt på är ytterbackarna. Jag tror ärligt talat en stor del av vårt knappast så stabila försvarsspel är vårt ytterbackspar som har alltför offensiva utgångspositioner. De tre första säsongerna med Pep hade vi ju Abidal som täckte upp på ett mästerligt sätt för Dani Alves offensiva utflykter. Varken Alba eller Alves tar ett speciellt jätteansvar i defensiven. Det är här Adriano kan komma in i bilden, han känns mer skolad defsnivt även om han också älskar att ta sig uppåt i planen för kombinationsspel och avslut. I ett längre perspektiv har vi även Montoya som en lite lugnare, tänkande och mer defensivt lagd högerback än vad Dani Alves är.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-08-26 20:02
Kan någon stänga av Shanghai innan jag själv blir moderator ENBART för att stänga av Shanghai? Tack på förhand.
Barcelona ZlatanisDaMannn
2013-08-26 19:57
har bara en fråga och det är vad gör en spelare som dos santos kvar i barcelona? han har ingen chans att ta en startplats någon gång i sin karriär och jag tvekar på att han ens är tillräckligt bra för att vara inhoppare eller truppspelare eller vad de nu kallas så varför gör sig inte barca av med honom bara?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona *hjärta* Valdes flint
2013-08-26 19:30
@Blaugrana91:
Nja.. kanske inte ligans. Men inte direkt så att vi ska möta Granada i CL slutspelet. Men jo, riktigt imponerande att inte släppa in mål på hela 2 matcher!
Barcelona zick9
2013-08-26 19:06
Shanghai

Hahahaha, vilken katastrofal elva. Tror du på allvar att det hade funkat med bara tre backar och endast en defensiv mittfältare? Och utan vänsterback? De flesta lag kör med 2 defensiva mittfältare samt 4 backar och du vill lira med 3 backar samt 1 defensiv mittfältare?

Sen att du tar Song före Xavi är ju löjligt.
Real Madrid Dum ÅSNA
2013-08-26 19:03
Giorgio Armani...... om ni fattar
Barcelona Shanghai
2013-08-26 18:52
VizzlA

Neymar - Sanchez - Pedro

Iniesta - Cesc - Song - Alves

- Busquets - Mascherano - Piqué

- Valdés

En sån elva hade varit intressant om inte Messi hade medverkat. Sanchez får agera som falsk nia, medan Cesc får låsa mittfältet med en tung spelare i Song, samtidigt så flyttas Iniesta till vänsterflanken (visst han skulle inte slicka kanten som Alba, men han skulle erbjuda kreativitet). Samt får Busquets flyttas ner för att bilda ett ultra starkt försvar med Mascherano och Piqué. Sedan vet vi alla hur Alves jobbar stenhårt i 90 minuter.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2013-08-26 18:37
Ett Jävligt intressant anfall i de matcher Messi inte kan medverk

I anfall:

Tello---------Neymar-------Alexis-------------

-------------------Cesc--------------------------------
----Iniesta-------------------------------------Alves
--------------------Segio-----------------------------
-----Alba---------Macherano--------Piqué--
--------------------VV----------------------------------
Barcelona Taher (Barça-Red)
2013-08-26 18:29
Hej på er alla!

Veckans Måndag hela veckan ligger uppe för de som vill läsa. ha det bra alla och på onsdag hoppas vi på duon Neymar & Messi :)

Visca!
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2013-08-26 18:18
Såhär vill jag att vi ställer upp på Onsdag:

--------------------------------VV------------------------------
--Alves----------Bartra--------Masch------Alba--
----------------------------Sergio------------------------
------------------Cesc--------------Sergi Roberto--
-------Alexis-------------Messi--------------Neymar-

Det håller inte att spela Piqué-Mascherano konstant utan att de blir slitna/skadade...Och med tanke på vår backuppsättning så är det lika att Spela in Bartra i hetluften. Nu tänker väl vissa att det vore dumt mot ett lag som Atletico i en Final..Men med tanke på att vi har bortamatch mot Valencia på söndag så får man prioritera. Samt att Atletico matchen är på Camp Nou. Iniesta har inte varit sitt riktiga jag såhär i Början av säsongen men får hoppa in tidigt i andra för att försöka spela upp sig och vara redo mot Valencia..Xavi är inte i någon vidare form samt så borde han spela betydligt mindre för att hålla sig så fräsch som möjligt över hela säsongen. Om inte Messi är redo för en startplats så får Cesc kliva upp och Xavi spela på mittfältet med Sergi och Sergio.

Byten vid ledning: Cesc ut Iniesta in, Alexis ut Pedro in, Neymar ut Tello in.

Kan vara lite väl Crazy och jag tror inte att Tata vågar chansa när det står en titel på spel.
Barcelona LeoMessi
2013-08-26 18:00
MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta (Barcelona) Han har tagit enorma framsteg som bänkvärmare i Everton :D Han får typ inte spela, han kanske inte presterar på träningarna.
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2013-08-26 17:54
Någon som vet hur vår lilla trollkarl Deulofeu gör i England?
Barcelona Bàckis
2013-08-26 17:52
Är Bale värd 1 miljard är Cesc värd minst 700 miljoner så som han spelar just nu..
Barcelona Shanghai
2013-08-26 17:50
Capitan

Jag baserar inte det på FIFA, utan jag har alltid tyckt att Robben är en av de bästa yttrarna i världen när han spelade i Real Madrid. Han är en sån typ som kan avgöra matcher på egen hand. Han gjorde det i senaste ligamatchen. Han tar sig förbi 3-4 spelare för att dundra in den.
Barcelona Diar Shekha
2013-08-26 17:41
Grande Deco.24 medaljer, mästare i 4 olika länder.CL med Barca & Porto! Tack för 17 magiska år!! En spelare som jag evigt kommer vara tacksam för med tanke på sina insatser för denna vackra klubb!
Annons: