/spanien/barcelona/forum/6507.aspx/spanien/barcelona/forum/6507.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2013-08-25 21:59
Adriano är en riktigt grym spelare, men han är verkligen en glaslirare jösses...
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-08-25 21:59
Hoppas att man inte vill riskera Adriano och att det således är anledningen till bytet för det skulle vara jävligt synd om han drog upp någon av skadorna han prenumererar på.
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-25 21:58
Official: Adriano has been subbed out because of thigh muscle discomfort #fcblive

Skräll..
Barcelona NoGo™
Official: Adriano has been subbed out because of thigh muscle discomfort #fcblive

Seriöst det är dags att ta tag i hans muskelproblem nuuuu!!
Barcelona Blaugrana91
"Suck" inga fler byten...
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
Om någon ska ut är det Xavi.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Shanghai
Vah, varför Tata? Varför?
Barcelona El Soap
barcastuff ?@barcastuff 29s

Barcelona Carles Puyol y Jean Marie Dongou
2013-08-25 21:57
Adriano byts ut? Underligt..
Barcelona Barcelonistas
Stoichkov - vi leder ju med 0-1? haha..
Barcelona Shanghai
Tas in Adriano med till VM och tar en startplats, så är det skandal.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
Adriano, din underbara jävla glaslirare :(
Barcelona Blaugrana91
Alves in....
Barcelona NoGo™
2013-08-25 21:56
Min 46: First sub Barcelona Adriano out, Alves in #fcblive

Adriano skadad?!!
Jeffson
För er som är oroliga...

Det är lätt att glömma att vi har världens bästa spelare skadad. Neymar på bänken. En av världens bästa def mids på bänken. Vår lagkapten skadad. Och att det är match nr 2 i ligan med ny tränare. Så det bör finnas mycket att ta av när det väl gäller.

Förhoppningen jag har är att Tata vågar testa Fabregas på Xavis position mer och mer under denna säsongen. För så länge dom båda spelar som dom gör så har Xavi tyvärr ingenting att göra i en startelva. Svider att säga men så är det.
Barcelona Gabriel
Adriano ut? Typiskt, skadad igen? Det skulle vara helt för jävligt i sånna fall, men inte direkt så att man blir förvånad heller.
Barcelona DM1982
Adriano skada?

Jävligt otippat om så är fallet, helt sjukt skadebenägen.
Barcelona Himne del Barcelona
Ett samtal till Cmores kundtjänst:

-Hej, det är så att jag betalar flera hundralappar i måndagen till er för att kunna se på Spanska La Liga. Jag tänkte bara höra om ni har noterat att ligan startade förra helgen?

-Ett ögonblick, ska jag kolla. (5 minuters väntan). Tack för att du väntade. Nu har jag kollat med min chef och eventuellt skulle det kunna stämma som du säger att ligan har börjat. Helt säkra är vi inte ännu, men vi jobbar på det. Är det något särskilt du tänker på?

-Nej, egentligen inte. Tänkte mest att det kunde vara trevligt med lite studioinramning före, i halvtid och efter matcherna.

-Jaha, du menar att det redan är dags för El Clásico?

-Nej, nej. Det är "bara" Malaga mot Barcelona.

-Då kan jag tyvärr inte hjälpa dig. På den här kanalen är vi bara intresserade av La Liga vid två tillfällen per säsong och det är när Barcelona och Real Madrid möts, så du får tyvärr vänta tills dess.

-Jaha, det var ju tråkigt att höra.

-Jo, jag kan förstår det. Men om du är intresserad så möts Gelfe och Assyriska på Strömvallen ikväll. Där kommer vi såklart att ge er alla förutsättningar inför och analyser efter matchen. Intresset för den spanska ligan är tyvärr inte tillräckligt stort i Sverige för att motivera studioinramningar

-Nej, det kan man ju fråga sig vad det beror på? "Klick"
Barcelona Andreas-
Barcelonistas:

Du kan ju inte mena allvar om du är nöjd med det här spelet? Knappast så att vi möter världens bästa lag. Vi har bollen men det är inget tempo för fem öre. Vi hade blivit otroligt straffade om Malaga haft idel världsklasspelare framåt.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-08-25 21:54
Adriano alltså, vilken skön lirare. Hans skott är inte att leka med, det bästa är att han kan gå ner och slå inlägg samt vika in och gå på skott på båda kanterna.

Annars inte den bästa halvleken jag sett av Barca direkt. Bra bollinehav sure men ingen bra rörelse eller tempo den sista tredjedelen. Inte många riktigt vassa chanser heller. Om han är redo ser jag gärna Neymar tidigt i andra för att röra om Málagaförsvaret. Tello är ingen bra spelare när lag backar hem men då Málaga behöver ´gå framåt i den andra halvleken kan han vara en bra kontringsspelare för att döda matchen.

Vi behöver verkligen tre poäng såhär i början, viktigt att hänga med från start då Real troligen tar full pott de första omgångarna med tanke på spelschemat. Valencia borta, Sevilla hemma och Sociedad borta har jag för mig att de nästkommande matcherna är, visst blir det en tuff period och även om spelet inte är är helt 100 så är poängen det viktigaste.
Barcelona DM1982
@Stoichkov~:

Du är medveten om att Barcelona har gjort mål?
Barcelona Massimo Tiki Tata
Xavi måste ut och Fabregas ner för att vi ska få nån slags fart i vårat spel. Xavi kan spela när vi ska hålla i en ledning men när vi ska jag mål så går det alldeles för segt. Har han glömt hur man gör genomskärare? Börjar bli orolig för ingen vågar ju bänka honom pga att han heter Xavi.
2013-08-25 21:53
@Stoichkov~:

Räcker inte en 0-1 ledning mot ett lag som Malaga första halvlek?

Ni är så bortskämda och förväntar er att barca ska leda med minst 4-0 i halvlek verkar det som. Bara klagomål här i forumet. Barn..
Barcelona Blaugrana91
Tycker ändå spelet ser helt ok ut, är inte lätt när lag spelar så fegt.

Men som jag sa i såna här matcher behöver vi vara mer kreativa och då bör Cesc ta Xavis plats. Xavi är en fantastisk spelare men han passar bättre när vi dominerar i spelet hemma på CN.

Ändringar till andra:

Cesc flyttas ner till mittfältet, Xavi går ut och kan vila tills på onsdag.

Cesc-Song-Iniesta

Pedro går ut, Neymar och Tello kommer in. Behövs mer fart tycker jag.

Sanchez-Neymar-Tello

Med tanke på att vi leder så antar jag att spelet kommer öppnas upp mer och då är det perfekt med snabba spelare som Neymar , Sanchez och Tello där framme.
Barcelona Gabriel
Seriöst, vad är det för fel på Alexis skor han använder? Aldrig har jag sett en spelare halka runt så mycket som han.
Barcelona Zamboza
Förstår inte kritiken och oron. Såg det 100 procentigt ut under Peps tid i början av säsongerna? Nej, spelarnas form slog alltid in under november och december. Tata är en tränare som coachar efter sina resurser. Jag är övertygad om att Barca kommer explodera förr eller senare under Tata.
Barcelona Stoichkov~
2013-08-25 21:52
@Barcelonistas:
Det tycker jag inte att vi är. Malaga stänger ytorna i deras planhalva. De visar upp ett mycket bra försvar i relation till de resurser de har. För mig är inte bollinnehav i sig att dominera. Man ska lyckas göra mål också.
Barcelona Barcelonistas
2013-08-25 21:52
Jag är väldigt imponerade hur vi styr den här matchen hittills, kolla på presspelet Malaga har knappt haft en enda omställning på hemmaplan..

Tata har fått igång presspelet helt klart.
2013-08-25 21:50
@Stoichkov~:

Själv tycker jag att Fabregas gjort det bra på Messis position. Pedro måste bytas och Neymar ska in!
Barcelona Barcelonistas
2013-08-25 21:49
Stoichkov - är du allvarlig? Vi är ju helt överlägsna finns inget att gnälla över.
Annons: